Sony FE C 16-35 mm T3.1 G
Przy okazji wczorajszej premiery kamery ILCE-FX6, światło dzienne ujrzał także szerokokątny zmiennoogniskowy obiektyw filmowy Sony - model FE C 16-35 mm T3.1 G.
Nowy model stanowi szerokokątne uzupełnienie obecnego już na rynku od jakiegoś czasu instrumentu Sony FE PZ 28-135 mm f/4 G OSS. Podobnie jak on, nowy obiektyw oferuje możliwość sterowanej elektrycznie płynnej zmiany ogniskowej.
Najważniejsze parametry obiektywu Sony FE C 16-35 mm T3.1 G zebraliśmy poniżej:
- Ogniskowa: 16 - 35 mm,
- Światłosiła: T3.1,
- Pole widzenia: 97° - 54°,
- Ostrość od: 0.28 m,
- Maksymalne powiększenie: 0.19x,
- Maksymalna wartość przysłony: T25 (f/22),
- Liczba listków na przysłonie: 11,
- Mechanizm autofokusa: AF,
- Konstrukcja: 16 elementów / 13 grup, 2 soczewki ekstremalnie asferyczne (XA - Extreme Aspherical), trzy soczewki asferyczne, dwie soczewki ED (o niskiej dyspersji),
- Dostępne mocowania: Sony E,
- Wymiary: 118.4 x 146.6 mm.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"Liczba listków na przysłonie: 11,"
A po co na przesłonie składającej się z listków leżą jeszcze jakieś listki ;-)
P.S. Zestaw na zdjęciu wygląda jak osa :-)
Nie znam się i dlatego spytam - czemu obiektywy filmowe są tak potwornie drogie? Czy chodzi o małoseryjność produkcji (wątpię)? Co jest tak skomplikowanego w tych konstrukcjach, że to tyle kosztuje?
@krukm
"Czy chodzi o małoseryjność produkcji (wątpię)?"
Też
"Co jest tak skomplikowanego w tych konstrukcjach, że to tyle kosztuje?"
Mniej (albo wcale) oddychają.
link
@RobKoz - dzięki za odpowiedź. O ile to oddychanie rozumiem, że jest trudne do realizacji, to z małoseryjnością to trochę tak, że są drogie bo małoseryjne, a małoseryjne, bo są drogie ;-)
Mało narzekań na cenę jak przy innej marce.
:)
Ludzie już się przyzwyczaili że 1000 to teraz nic.
Chailem o tym napisać na początku. Ale się powstrzymałem.
Z drugiej strony obiektyw w cenie aparatu..
Krukm, też się nie znam, ale pamiętam - a być może Amadi potwierdzi - że dodatkowym ograniczeniem przy ich konstruowaniu jest zachowanie w całej rodzinie szkieł takiej samej charakterystyki transmisji kolorów.
Optycznie to jest to samo co FE 16-35mm F2.8 GM?
@krukm
Obiektywy filmowe są drogie bo wiele wad optycznych, które przy fotografii nie mają znaczenia w obiektywach filmowych nie może występować.
Obiektyw filmowe z tej samej serii np. Arri Master Prime nie mogą się różnić kolorystyką obrazu bo obróbka kolorystyczna filmu jest czasochłonna i kosztowna. Muszą mieć podobne wyważenie aby wymian obiektywu nie wymagała zmian w rozłożeniu masy całego zestawu filmowego.
Ten film więcej wyjaśni link
Tak jak już przedmówcy napisali.
Do tego dochodzi bardzo precyzyjna kalibracja pierścienia ostrości i transmisji (ta druga często weryfikowana na ławie optycznej) i walka z "oddychaniem" przy przeostrzaniu.
W przypadku zoomów ważne jest też trzymanie ostrości przy zmianie ogniskowej.
@RobKoz, @Bahrd, @Paździoch, @Amadi Dziękuję! Trochę już jestem mądrzejszy ;-)
Tutaj pokazano główne niektóre cechy obiektywu filmowego -> link
Główne/niektóre - sorry
Świetny obiektyw, chciałbym taki mieć, ale niestety za biedny jestem :(
MAF: "Optycznie to jest to samo co FE 16-35mm F2.8 GM?"
Dobre pytanie! Biorąc pod uwagę podane wymagania...
Brakuje mi tu tych fajnych obrazków pokazujących co w środku żyje. Może nawet to ktoś woda przecial?
link
krukm- Bierzesz seryjnego Mercedesa i dajesz firmie AMG do tuningu. Niby ten sam ale lepszy no i cena też. Jak wspomniane to kwestia kontroli oddychania, do tego dochodzi parfocalność czyli trzymanie ostrości podczas zoomowanie ( większość zoomów koryguje odchylenia AF-em ). Trzecia sprawa to jak niektóre silniki, paragonując motoryzację wysokiej półki, są po krótkim przebiegu rozbierane do kontroli i składane jeszcze raz. Tutaj cena podbita jest ektra kontrolą montażu soczewek i mechanizmów ich przemieszczania, oczywiście dostaje się rezultat MTF-u dla danej optyki. Tu przypomina mi się legendarne objektywy Kern-Paillard do Aparatów Alpa, dostarczane z negatywem szklanym z testu objektywu. Na dodatek, ten objektyw ma dodaną funkcję serwomotoru sterowanego przez camerę albo zewnętrzne urządzenie. Dla przykładu ZEISS 15-30mm CZ.2 Cinema Zoom T2.9 kosztuje 25000 zielonych. Wystarczy?
Witam
Panowie nie dajcie się troszkę wciągnąć w zagrywki producentów
Obiektyw to urządzenie optyczne jego najważniejszymi kryteriami
oceny winny być właściwości optyczne i cena !.
Reszta to wymuszone trendy wszystkich producentów do tworzenia
czegoś lepszego od pierwszego genialnego produktu który zrobiliśmy
Sony jest jedną z najlepszych firm w te klocki co nie znaczy że nie
stworzyli genialnych konstrukcji.
Przez lata wypuszczali na rynek produktu które miały zrewolucjonizować
rynki elektroniki użytkowej .... co zostało
z Walkmen , MiniDisc, Discman, Stamina , MemoryStick czy choćby
Vaio....itd itp ..
co zostanie z działu foto Sony jak się okaże że Playstation generuje znacznie większe dochody ?
Pozdrawiam serdecznie
@człowiek
''Przez lata wypuszczali na rynek produktu które miały zrewolucjonizować
rynki elektroniki użytkowej .... co zostało
z Walkmen , MiniDisc, Discman, Stamina , MemoryStick czy choćby
Vaio....itd itp .. ''
No i przecież zrewolucjonizowali te rynki!
A obecnie co? Naprawdę uważasz że dalej powinni produkować bezsensowne walkmany, discmany, MD itd.? Technologie idą do przodu właśnie dzięki takim firmom które nie stoją z łapami w kieszeniach i czekają co się stanie.
@ikit
nie odejmuję im splendoru nawet w swej wypowiedzi i faktu
że stworzyli genialne produktu
lecz zwracam uwagę na silne parcie w tworzenie kategorii
którym głównym celem jest kierunkowanie na droższy produkt
i zaznaczam :
Obiektyw to urządzenie optyczne jego najważniejszymi kryteriami
oceny winny być właściwości optyczne i cena !.
Pozdrawiam serdecznie
A co z ergonomią?
Co z jakością materiałów, zużywaniem, zachowaniem właściwości po czasie?
Co z innymi cechami charakterystycznymi dla tej branży a nie będącymi cechami optycznymi?
Może lepiej zostaw swoje teorie o kryteriach oceny profesjonalistom którzy rzeczywiście kupią dany sprzęt lub nie, myśląc nad każdą złotówką bo od tego zależy ich biznes;) Będą chcieli kupić tańszy obiektyw spoza serii za który zapłacą czasem potrzebnym na skorygowanie kolorystyki pod inne obiektywy z serii, dokupić zestawy filtrów innych wielkości, adaptery itp. to sobie tak zrobią. A będą chcieli mieć serię to zostawią. Jak będą chcieli zmienić sprzęt na lepszy, droższy to to zrobią. I tego lepszego droższego poszukają u tej firmy która silnie prze w tym kierunku żeby zrobić optymalny produkt pod ich potrzeby.
@człowiek: chyba od niedawna jesteś w sieci - zwroty "witam", "pozdrawiam" sobie odpuszczamy - to raz. Nie masz pojęcia o specyfice działania obiektywu filmowego - a RobKoz, Amadi i Paździoch nieco napisali - to dwa.
Pytanie - prośba do Redakcji: czy miałoby sens badanie transmisji obiektywów - tak jak to robicie testując lornetki?
Szabla
. Nie masz pojęcia o specyfice działania obiektywu filmowego - a RobKoz, Amadi i Paździoch nieco napisali - to dwa.
Takie tam demonizowanie tematu :P 90 procent tego co podobno tak strasznie podnosi koszty robi się raz i potem klepie taki sam obiektyw.