Aktualizacje oprogramowania dla sprzętu Canona
Firma Canon opublikowała aktualizacje oprogramowania dla korpusów EOS R5, EOS R6, EOS R, EOS Ra, EOS RP, EOS 1D X Mark III oraz dla obiektywu RF 50 mm f/1.2 L USM.
Aktualizację oprogramowania dla obiektywu RF 50 mm f/1.2 L USM (noszącą numer 1.0.5) można pobrać stąd. Ma ona zmniejszyć poziom szumu przy współpracy obiektywu z kamerą Canon EOS C70, gdy ta korzysta z wysokich czułości.
Oprogramowanie 1.2.0 dla EOS-a R5 oraz R6 jest dostępne do pobrania odpowiednio tutaj oraz tutaj. Zmiany jakie wprowadza są identyczne w obu korpusach:
- skrócono "blackouty" przy fotografowaniu w trybie seryjnym bez włączonej podniesionej częstotliwości odświeżania wizjera,
- dodano opcje automatycznego ustawiania jasności wizjera,
- dodano synchronizację błysku na drugą kurtynę przy korzystaniu z lampy Speedlite EL-1,
- powiększono zakres regulacji błysku z poziomu korpusu do wartości 1/8192,
- poprawiono komparybilność plików HEIF ze standardem MIAF (Multi-Image Application Format),
- poprawiono funkcjonalność autofokusa podczas zoomowania w niektórych obiektywach.
- dodano synchronizację błysku na drugą kurtynę przy korzystaniu z lampy Speedlite EL-1,
- powiększono zakres regulacji błysku z poziomu korpusu do wartości 1/8192,
- poprawiono komparybilność plików HEIF ze standardem MIAF (Multi-Image Application Format),
- poprawiono działanie FTP (w określonych sytuacjach dochodziło do zerwania połączenia).
- poprawiono kolorystykę przy współpracy z obiektywem RF 50 mm f/1.8 STM,
- dodano obsługę obiektywu RF 70-200 mm f/2.8 L IS USM,
- dodano obsługę obiektywu RF100-500 mm d/4.5-7.1 L IS USM.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"poprawiono kolorystykę przy współpracy z obiektywem RF 50 mm f/1.8 STM".
Ktoś ma pomysł co to w ogóle może znaczyć?
Brzmi jakby ten obiektyw dawał zafarb na całości kadru, który będzie niwelowany software'owo.
W oryginale jest "Improves color balance when the RF50mm F1.8 STM lens is attached to the camera."
Może lepszym określeniem byłby balans bieli, ale w sumie nie wiadomo co autor oryginału miał na myśli
Kwestie balansu bieli pojawiały się już wcześniej w komunikatach tego rodzaju. Niewątpliwie do idealnego działania funkcji automatycznego balansu bieli przydaje się znajomość charakterystyki pracy obiektywu pod względem transmisji. Stąd też od dawna obserwowane zjawisko, że w tańszych obiektywach firm trzecich automatyczny balans czasem działał gorzej, niż w obiektywach firmowych. Jeśli charakterystyka transmisji nie jest płaska, któreś fragmenty widma lepiej się przenoszą, a korpus o tym nie wie (bo obiektywów firm trzecich nie ma w bazie), to automatyczny balans bieli będzie nieco zakłamany.