Sigma 24 mm f/3.5 DG DN Contemporary
W dniu dzisiejszym firma Sigma zaprezentowała trzy obiektywy, które wraz z obecnym już na rynku modelem 45 mm f/2.8 DG DN tworzą "linię I". Pierwszym z nich jest Sigma 24 mm f/3.5 DG DN Contemporary.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 24mm F3.5 DG DN | CONTEMPORARY
K-Consult sp. z o.o., wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation z przyjemnością prezentuje szerokokątny, stałoogniskowy obiektyw zaprojektowany specjalnie do aparatów bezusterkowych.
Wyjątkowe szczegóły i piękny bokeh
Nowa seria obiektywów SIGMA I to kompaktowa, pięknie zaprojektowana i niezwykle wysoko wydajna optyka do bezlusterkowców. W swojej pierwszej kolekcji, SIGMA wprowadza wysokiej jakości szerokokątny obiektyw z linii Contemporary, który cechuje się niesamowitą poręcznością i wszechstronnością.
Całkowicie nowa konstrukcja 24mm F3.5 DG DN | Contemporary oferuje bardzo kompaktową konstrukcję, podobną do 45mm F2.8 DG DN | Contemporary. Pomimo niewielkich rozmiarów, nie ma tu kompromisów w zakresie wydajności. Obiektyw ten jest w stanie uchwycić najdrobniejsze szczegóły jakich oczekujemy fotografując pełnoklatkowymi aparatami o wysokiej rozdzielczości.
![]() |
Dzięki bardzo krótkiej odległości ostrzenia wynoszącej ok 10 cm i maksymalnemu powiększeniu 1:2, obiektyw zapewnia fotografom swobodę w fotografowaniu, nie martwiąc się o odległość miedzy obiektywem o obiektem.
Wytrzymałe i stylowe wykończenie korpusu obiektywu z serii I, rodem z obiektywów SIGMA CINE, zapewnia jeszcze przyjemniejsze wrażenia z fotografowania. 24mm F3.5 DG DN | Contemporary to wszechstronny obiektyw stałoogniskowy, który stanie się przedłużeniem Twojej twórczej wizji.
Kluczowe cechy
-
Seria I – „Kompaktowe Stałki Premium” dla użytkowników aparatów bezlusterkowych
Seria I składa się z pełnoklatkowych obiektywów zapewniających użytkownikom nową, lepszą alternatywę, zarówno w pod względem przyjemności z robienia zdjęć jak i samych efektów jakie możemy dzięki nim uzyskać.
Jedną z kluczowych zalet aparatów bezlusterkowych jest ich mniejszy rozmiar, a nasz nowy obiektyw 24mm F3.5 został zaprojektowany tak aby idealnie pasował do bardziej kompaktowych bezlusterkowców bez jakiegokolwiek poświęcenia swojej wydajności. To połączenie doskonałej jakości optycznej z wyjątkową mobilnością, która nie była możliwa w przypadku lustrzanek cyfrowych, zapewni nowe możliwości temu jak i przyszłym pokoleniom fotografów.
Jednocześnie SIGMA jest świadoma tego, iż w dzisiejszych czasach, gdy mamy tak ogromną różnorodność jeśli chodzi o wybór sprzętu do fotografowania, reprezentowaną choćby przez smartfony, w momencie gdy fotografowie decydują się na wybór ich aparatu czy obiektywu, oczekują czegoś więcej niż tylko narzędzia do „robienia zdjęć”. Doskonałość firmy SIGMA w zakresie rozwoju technologii przetwarzania obrazu rosła od momentu jej powstania w 1961 roku i stała się jeszcze bardziej zaawansowana wraz z wprowadzeniem SIGMA Global Vision w 2012 roku. Na tej podstawie SIGMA dokładnie przeanalizowała, jak fotografowie czerpią przyjemność z korzystania ze swoich obiektywów, włączając w to wysokiej jakości konstrukcję optyczną, zawansowaną funkcjonalność czy jakość wykonania. I na podstawie wniosków z tej analizy, narodziła się właśnie seria I.
![]() |
-
Piękne detale i efekt bokeh dla każdej sceny
SIGMA 24mm F3.5 DG DN | Contemporary zapewnia najwyższy poziom wydajności optycznej zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegach, co oznacza iż fotografowie mogą całkowicie polegać na uzyskanym obrazie wykonując ujęcia szerokokątne. Dzięki minimalnej odległości ostrzenia ok 10cm i maksymalnemu współczynnikowi powiększenia 1:2, umożliwia fotografom swobodną pracę, od fotografowania odległych krajobrazów po fotografowanie zbliżeń mniejszych obiektów. Oprócz atrakcyjnego rozmycia tła, obiektyw nawet na krawędzi zdjęcia generuje niemal okrągłe rozogniskowane krążki bokeh. To pomaga na wykonanie zbliżeń z bardzo przyjemnymi dla nieostrościami w tle.
Obiektyw posiada optyczną konstrukcję zoptymalizowaną pod aparaty bezlusterkowe. Składają się na to zarówno niezwykle precyzyjnie formowane elementy asferyczne oraz ze szkła SLD i szkła o wysokim współczynniku załamania światła. Razem umożliwiają na połączenie wysokiej wydajności optycznej z kompaktowymi rozmiarami.
-
Wyjątkowa jakość wykonania serii I w kompaktowej obudowie
Wszystkie obiektywy z serii I mają całkowicie metalową konstrukcję. Precyzyjnie wycięte aluminiowe części nie tylko nadają obudowie eleganckiego, stylowego wykończenia, ale także zapewniają doskonałą wytrzymałość, co poprawia jakość całego obiektywu. Metal został również użyty w konstrukcji wewnętrznej, które przesuwają się wraz z pierścieniem roboczym, w celu zwiększenia wytrzymałości. Ta wysoce precyzyjna technologia wytwarzania konstrukcji obiektywu została zapożyczona z wysoce profesjonalnych obiektywów SIGMA CINE, dzięki czemu obcowanie z tymi obiektywami i ich obsługa jest niespotykanie przyjemnym doświadczeniem.
![]() |
Dodatkowe cechy
-
Konstrukcja obiektywu: 10 elementów w 8 grupach, z 1 soczewką SLD i 3 soczewkami asferycznymi
-
Krokowy silnik AF kompatybilny z Eye AF
-
Kompatybilny z korekcją aberracji wbudowaną w wybrane aparaty bezlusterkowe
-
Mocowanie obiektywu otoczone uszczelką pyło i bryzgoodporną
-
Powłoki antyrefleksyjne Super Multi-Layer Coating
-
Pierścień przysłon
-
Przełącznik trybu AF/MF
-
Metalowa osłona przeciwsłoneczna
-
Kompatybilny z USB Dock (tylko moc. L-mount/sprzedawany oddzielnie)
-
Zaprojektowany w celu minimalizacji duszków i blików
-
Wspiera DMF, AF+MF (tylko mocowanie Sony E)
-
Wewnętrzne ostrzenie
-
Każda sztuka obiektywu przechodzi autorska kontrolę jakości MTF „A1”
-
9-listkowa kołowa przysłona
-
Wysokiej jakości mosiężny bagnet
-
Wyprodukowano w Japonii
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 29 stycznia 2021
Sugerowana cena detaliczna: 2 390zł.
Więcej informacji na:
![]() |
![]() |
Akcesoria w zestawie: Magnetyczny metalowy dekiel LCF55-01M,Osłona przeciwsłoneczna LH576-01
Dostępne mocowania: L-Mount, Sony E
*Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie
*Produkt został opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E, które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY Corporation
*L-mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG
#SIGMA #SIGMA24mmF35Contemporary #SIGMAContemporary #SIGMAContemporaryPrime #SIGMADGDN #Iseries #SIGMAIseries
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Obudowy są dla mnie Sexy, natomiast 3,5 to jednak mimo wszystko ciemnica, szkoda.
Z takimi cenami to ja to średnio widzę
Coraz taniej 😉 link
link
link
link
Pozostałe dali f2, a w 24mm f3.5, bez sensu... Z tej całej trójki tylko ta 24 mogłaby mi przypasować. Do astrofoto jednak się nie nadaje
To chyba z myślą o vlogerach i dronach (230 gramów)
Sigmy coraz mniejsze a Voigtlandery coraz większe. Co za czasy :D
Całkowicie nowa konstrukcja ... oferuje bardzo kompaktową konstrukcję,...
Tak trochę razi.
Polska język trudna język.
24 to za wąsko do niesienia aparatu przed sobą... co do drona ;)
Nie wiem, dla kogo sprofilowany jest ten obiektyw.
Baaardzo bym chciał takie coś pod RF. Biere kilka w ciemno.
jak będzie conajmniej tak dobry jak 45 na pewno warty uwagi, cena bardzo rozsądna. Szkoda, ze nie wypuścili jeszcze jakiejś 15, 16 albo czegoś w tej okolicy z tej serii, do tego jeszcze jakiś 85-90 i seria I załatwiłaby cały potrzebny zakres.
Terraz wrzaski ze ciemnica. Z nowymi matrycami prawie bezszumowymi do powiedzmy 6400ISO, logiczny krok to wypuszczenie średniojasnych szkieł, lżejszych i bardziej kompaktowych. Idea bezlusterkowców była oszmieszona ogromnymi szkłami podpiętymi do kompaktowych pudełeczek. Generalnie staram się trzymać przysłon w granicach 4-5,6 ( cykam APS-C-em ). Oczywiście jak już nie da się to wyciągam nocą jaśniejsze.
One nie były ogromne. One były normalne.
24/3.5 do jakiegoś krajobrazu to ciemnica? No prośba. Właśnie nadmiar tych często niepotrzebnie tak jasnych szkieł jest problemem (wagowym i miejscem w plecaku/torbie). Nie każdy musi mieć jasne szkła.