Sigma 65 mm f/2 DG DN Contemporary
Ostatnia z dzisiejszych premier marki Sigma to obiektyw o dość nietypowej ogniskowej, jaką jest 65 mm. On także zalicza się do tak zwanej "Linii I".
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 65mm F2 DG DN | CONTEMPORARY
K-Consult sp. z o.o., wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation z przyjemnością prezentuje stałoogniskowy obiektyw zaprojektowany specjalnie do aparatów bezusterkowych.
Kompaktowy, krótki teleobiektyw stałoogniskowy, który zapewnia oszałamiające wrażenia fotograficzne użytkownikom aparatów bezlusterkowych.
Nowa seria obiektywów SIGMA I to kompaktowa, pięknie zaprojektowana i niezwykle wysoko wydajna optyka do bezlusterkowców. W swojej pierwszej kolekcji SIGMA wprowadza wysokiej jakości obiektyw z linii Contemporary do codziennego użytku, który łączy doskonałą rozdzielczość z niewielkimi rozmiarami, dzięki czemu jest doskonale wyważony do systemów bezlusterkowych.
Od dawna wspierane przez miłośników fotografii i twórców filmowych, obiektywy 65mm pozwalają na nieco bardziej skompresowaną perspektywę niż standardowe obiektywy, otwierając różnorodne kreatywne podejścia zarówno do fotografii, jak i tworzenia filmów.
![]() |
Niezwykle ostry obiektyw 65 mm F2 DG DN | Contemporary potrafi uchwycić niezwykle drobne szczegóły nawet przy maksymalnym otworze przysłony F2 i zapewnia bardzo przyjemny i okrągły efekt bokeh.
Co więcej, jego całkowicie metalowy korpus, który jest cechą wszystkich obiektywów z serii I, a także konstrukcja zaplanowana z wielką dbałością o wrażenia dotykowe, a nawet to, jak wspaniały jest dźwięk wydawany podczas pracy, sprawi, że obiektyw będzie niezwykle przyjemny w użytkowaniu.
Kluczowe cechy
-
Seria I – „Kompaktowe Stałki Premium” dla użytkowników aparatów bezlusterkowych
Seria I składa się z pełnoklatkowych obiektywów zapewniających użytkownikom nową, lepszą alternatywę, zarówno w pod względem przyjemności z robienia zdjęć jak i samych efektów jakie możemy dzięki nim uzyskać.
Jedną z kluczowych zalet aparatów bezlusterkowych jest ich mniejszy rozmiar, a nasz nowy obiektyw 65mm F2 został zaprojektowany tak aby idealnie pasował do bardziej kompaktowych bezlusterkowców bez jakiegokolwiek poświęcenia swojej wydajności. To połączenie doskonałej jakości optycznej z wyjątkową mobilnością, która nie była możliwa w przypadku lustrzanek cyfrowych, zapewni nowe możliwości temu jak i przyszłym pokoleniom fotografów.
Jednocześnie SIGMA jest świadoma tego, iż w dzisiejszych czasach, gdy mamy tak ogromną różnorodność, jeśli chodzi o wybór sprzętu do fotografowania, reprezentowaną choćby przez smartfony, w momencie gdy fotografowie decydują się na wybór ich aparatu czy obiektywu, oczekują czegoś więcej niż tylko narzędzia do „robienia zdjęć. Doskonałość firmy SIGMA w zakresie rozwoju technologii przetwarzania obrazu rosła od momentu jej powstania w 1961 roku i stała się bardziej zaawansowana wraz z wprowadzeniem SIGMA Global Vision w 2012 roku. Na tej podstawie SIGMA dokładnie przeanalizowała jak fotografowie czerpią przyjemność z korzystania ze swoich obiektywów, włączając w to wysokiej jakości konstrukcję optyczną, zawansowaną funkcjonalność czy jakość wykonania i na podstawie wniosków z tej analizy, narodziła się właśnie seria I.
-
Nowe standardy jakości optycznej linii Contemporary
SIGMA 65mm F2 DG DN | Contemporary zapewnia najwyższy poziom wydajności optycznej przy maksymalnym otworze przysłony F2 zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegach.
Wzdłużną aberrację chromatyczną, która jest szczególnie istotna w przypadku jasnych obiektywów i której nie da się skorygować poprzez algorytmy aparatu koryguje soczewka SLD (Special Low Dispetion), a optymalne rozmieszczenie elementów o wysokim współczynniku załamania światła zapewnia skuteczną korekcję różnych typów aberracji, jednocześnie przy użytej minimalnej ilości szkła.
Para soczewek asferycznych skutecznie koryguje aberrację sferyczną oraz komę i astygmatyzm. Połączenie najnowszej konstrukcji optycznej z zaawansowaną technologią przetwarzania obrazu zapewnia obiektywowi SIGMA 65mm F2 DG DN | Contemporary doskonałe parametry optyczne, a także kompaktowe rozmiary.
Oprócz pięknego efektu bokeh, dzięki kontroli aberracji sferycznej, zredukowane efekty winietowania pomagają ograniczyć efekt bokeh w kształcie cytryny i zapewniają fotografom większa kontrolę nad nieostrymi obszarami ich zdjęć.
![]() |
-
Wyjątkowa jakość wykonania serii I w kompaktowej obudowie
Wszystkie obiektywy z serii I mają całkowicie metalową konstrukcję. Precyzyjnie wycięte aluminiowe części nie tylko nadają obudowie eleganckiego, stylowego wykończenia, ale także zapewniają doskonałą wytrzymałość, co poprawia jakość całego obiektywu. Metal został również użyty w konstrukcji wewnętrznej, które przesuwają się wraz z pierścieniem roboczym, w celu zwiększenia wytrzymałości. Ta wysoce precyzyjna technologia wytwarzania konstrukcji obiektywu została zapożyczona z wysoce profesjonalnych obiektywów SIGMA CINE, dzięki czemu obcowanie z tymi obiektywami i ich obsługa jest niespotykanie przyjemnym doświadczeniem.
![]() |
Dodatkowe cechy
-
Konstrukcja obiektywu: 12 elementów w 9 grupach, z 1 soczewką SLD i 2 soczewkami asferycznymi
-
Krokowy silnik AF kompatybilny z Eye AF
-
Kompatybilny z korekcją aberracji wbudowaną w wybrane aparaty bezlusterkowe
-
Mocowanie obiektywu otoczone uszczelką pyło i bryzgoodporną
-
Powłoki antyrefleksyjne Super Multi-Layer Coating
-
Pierścień przysłon
-
Przełącznik trybu AF/MF
-
Metalowa osłona przeciwsłoneczna
-
Kompatybilny z USB Dock (tylko moc. L-mount/sprzedawany oddzielnie)
-
Zaprojektowany w celu minimalizacji duszków i blików
-
Wspiera DMF, AF+MF (tylko mocowanie Sony E)
-
Wewnętrzne ostrzenie
-
Każda sztuka obiektywu przechodzi autorska kontrolę jakości MTF „A1”
-
9-listkowa kołowa przysłona
-
Wysokiej jakości mosiężny bagnet
-
Wyprodukowano w Japonii
![]() |
![]() |
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 2 stycznia 2021
Sugerowana cena detaliczna: 3 190zł.
Więcej informacji na:
Akcesoria w zestawie: Magnetyczny metalowy dekiel LCF62-01M,Osłona przeciwsłoneczna LH656-01
Dostępne mocowania: L-Mount, Sony E
*Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie
*Produkt został opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E, które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY Corporation
*L-mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG
#SIGMA #SIGMA65mmF2Contemporary #SIGMAContemporary
#SIGMAContemporaryPrime #SIGMADGDN #Iseries #SIGMAIseries
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Niewiele drożej kupiłem Batis 85/1.8 że stabilizacją. Szkło systemowe w stanie idealnym. Na wartości już nie straci.
Porównujesz nowe szkło z używką?
Z ceną pojechali.... spodziewałem się okolic 1600zł.
Tyle to kosztują Canon RF 85mm f/2 Macro IS, Nikkor Z 85mm f/1.8 i Panasonic S 85mm f/1.8:
o większej ogniskowej,
z większą przednią soczewką,
Canon i Nikkor równie skomplikowane,
Nikkor i Panasonic z magnezu,
Canon ze stabilizacją i prawiemakro.
link
Rynek zweryfikuje... Ja tam wolę poczekać z wnioskami, gdy sprawdzę dokładnie własności optyczne.
Ostry to będzie link vs 70/2.8 Macro link
tylko do czego ta ogniskowa?
...a 24/3.5 -mniej
link vs 24-70/2.8 DN link
@Arek. Porównuję z używanym w stanie idealnym.
@Arek
"Rynek zweryfikuje... Ja tam wolę poczekać z wnioskami, gdy sprawdzę dokładnie własności optyczne."
A te wnioski to wyciągasz na podstawie "badania" ilu egzemplarzy, czy może tylko jednej sztuki ? ;-)
Wspomniany Batis 85 był do wyrwania nowy z cashbackiem gdzieś rok dwa temu na poziomie 3600. Także z ceną rzeczywiście tu pojechali, a akurat takie 65 z AF mnie by bardzo pasowało. Niestety wydaje mi się że Sigma w przeciwieństwie do Tamrona dość niechętnie podąża cenowo za "weryfikacją rynku".
wygląda jakby zerżnęli koncept od viltroxa na budowę słoika.
Oczywiście viltrox nic nowego nie wymyślił, ale robi słoiki na starą modłę z niezłym sukcesem jak na razie, a tu sigma z prawie identycznym konceptem: pierścien przesłony z A, metalowy bagnet, metal na korpusie.
coś mi się wydaje, że przy opracowywaniu swoich obiektywów jednak nie patrzyli się na Viltroxa :)
Ladne sa te obiektywy, jedne z ladniejszych, NiCiS robia duzo gorsze.
Optycznie mozna sie spodziewac ze beda wymiatac, wiec czas i cene miec normalna.
A moze chca przejac ta czesc co kupowala metalowe PRO obiektywy u Olka.
Ladne sa, nie tak jak Olympus ale ida w tym kierunku.
Jeżeli już, to brzydsze, pomijając fakt, że to również kwestia gustu.