Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III-A VC RXD oficjalnie
Po krótkiej poniedziałkowej zapowiedzi, obiektyw Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III-A VC RXD został dziś oficjalnie zaprezentowany. Polski dystrybutor, Focus Nordic, podał także jego cenę.
INFORMACJA PRASOWA
Nowy Tamron 17-70 mm f/2.8
Na rynek wchodzi najlepszy uniwersalny obiektyw marki Tamron
Nowy obiektyw Tamron 17–70 mm F/2.8 Di III-A VC RXD łączy w sobie zalety wielu różnych obiektywów!
Jest lekki i kompaktowy, oferuje zakres zbliżania, który sprawdzi się w wielu rodzajach fotografii począwszy od szerokokątnej fotografii krajobrazowej po portrety z aksamitnym efektem bokeh, a także znakomitą minimalną odległość ostrzenia, dzięki której można go wykorzystać również w makrofotografii. Co więcej inżynierowie Tamron zadbali o to, aby użytkownicy mogli korzystać z przysłony f/2.8 w całym zakresie zbliżenia!
Firma Tamron to jeden z najbardziej innowacyjnych producentów, jeżeli chodzi o produkcję obiektywów do systemów pełnoklatkowych z mocowaniem Sony E. Teraz nadszedł czas na kompaktowy i uniwersalny obiektyw zaprojektowany specjalnie z myślą o aparatach Sony z serii A6000 z matrycą APS-C. Podobnie jak inne obiektywy marki Tamron do aparatów firmy Sony jest to sprzęt o dużych możliwościach i konstrukcji wysokiej jakości!
Zakres ogniskowej zaczyna się od 17 mm czyli szerokiego kąta, który idealnie nadaje się do fotografowania krajobrazów i architektury a kończy na 70 mm, które doskonale sprawdzą się przy portretach. W tym zakresie ogniskowej jest to pierwszy na świecie szybki obiektyw typu zoom z przybliżeniem 4,1x do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C i z przysłoną f/2.8.
Obiektyw jest wyposażony w mechanizm kompensacji drgań Tamron (VC, Vibration Compensation), aby ograniczać drgania aparatu, oraz moduł mikroprzetwarzania MPU (Micro-Processing Unit) odpowiedzialny wyłącznie za kompensowanie takich drgań. Efektem jest szybszy, bardziej precyzyjny silnik AF i skuteczniejsza eliminacja drgań.
Mechanizm VC został też specjalnie zoptymalizowany pod kątem kręcenia filmów. Podczas nagrywania ten mechanizm VC wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji. Silnik krokowy RXD zapewnia płynne, a jednocześnie szybkie działanie autofokusa i świetnie sprawdza się zarówno w fotografii, jak i kręceniu filmów. Jest również kompatybilny z wieloma specyficznymi cechami i funkcjami aparatu, takimi jak Fast Hybrid AF i Eye AF.
Konstrukcja optyczna
Nowy obiektyw 17–70 mm F/2.8 składa się z 16 elementów podzielonych na 12 grup. Dwa elementy obiektywu GM (asferyczne soczewki ze szkła formowanego) oraz jeden hybrydowy element asferyczny są precyzyjnie ustawione tak, aby umożliwić zachowanie wysokiej rozdzielczości obrazu na całej jego powierzchni. Przysłona 2,8 składa się z dziewięciu listków umożliwiających uzyskanie aksamitnego efektu bokeh. Dzięki świetnej konstrukcji optycznej obiektyw typu zoom może ustawić ostrość nawet w tak bliskiej odległości jak 0,19 m, co sprawia, że doskonale sprawdzi się też w makrofotografii.
Obiektyw ma odporną na wilgoć konstrukcję oraz powłokę fluorową, która zapewnia dodatkową ochronę i umożliwia korzystanie z obiektywu nawet w trudnych warunkach pogodowych.
Cena i dostawa:
Obiektywy będą dostępne w sprzedaży w styczniu 2021 r.
Sugerowana cena detaliczna: 4090 zł.
Specyfikacja:
- Doskonały do wszystkich rodzajów fotografii i kręcenia filmów.
- Jasna przysłona F/2.8 w całym zakresie zbliżenia.
- Filtry w rozmiarze 67 mm, czyli takim samym jak w przypadku innych obiektywów marki Tamron do aparatów marki Sony z mocowaniem typu E.
- Konstrukcja odporna na wilgoć.
- Zaprojektowany z myślą o Sony APS-C.
- Waży tylko 525 g.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
szybki obiektyw, jasna przysłona...
Szybkość zależy od układu odniesienia ;)
A w Stanach $799, bez VAT...
Praktycznie wszystkie tego rodzaju konstrukcje, mają problem z wyrównaną ostrością w całym kadrze, a to na krańcach zakresu, a to w jego środku.
I tak, Sigma 17-50/2.8 ma mało użyteczny zakres 24-35 bez względu na przysłonę, a Tamrony i ze stabilizacją i bez, mają problem ze skrajnymi ogniskowymi.
Ciekaw jestem jaki będzie optycznie ten instrument ?
Bez sensu taka inwestycja w aps-c.
link [+ 140 gramów]
@PDamian
24 a 17, to dla sensora APS-C naprawdę kolosalna różnica. :-)
79° to nie 84° link
Tak dokładnie, to 79 stopni wobec 84 :)
@PDamian
Jasne tylko FF. ;)
To jest ekwiwalent 25-105 F2.8. w FF
Ile takie coś kosztuje w FF?
Dodatkowo stabilizacja. Więc duża zaleta dla wszystkich posiadaczy: A6000,6300,6100,6400.
Tamron pisze że nawet 25,5mm
"a full-frame equivalent of 25.5-105mm" link
Ekwiwalentnym odpowiednikiem 24 mm na sensorze FF jest dopiero 16 mm na sensorze APS-C.
Każdy milimetr na szerszym końcu w APS-C jest na wagę złota, wystarczy spojrzeć na cenę Nikkora 16-80/2.8-4.
Zamiast na mm patrzmy na stopnie i katy i bedzie wyraznie widac roznice.
Fajny obiektyw, na APSC jest z tym posucha wiec i cena porzadna.
Mega konkurent dla E16-55 2.8
PDamian, to samo pomyślałem, APS-C często nie ma racjonalnego uzasadnienia - szczególnie, że dla FF namnożyło się zoomów od Tamrona, małych, jasnych stałek systemowych, od Samyanga, Sigmy.
Do cropa właściwie nic mniejszego nie zapniemy. 3 Sigmy i nowe, cropowe Viltroxy trochę poprawiają sytuację, ale czemu dopiero teraz?
Zoomów dla bezlusterkowego cropa nadal jak na lekarstwo, szczególnie szerokich a przecież właśnie tam najwięcej można zrobić.
Czy nie ma uzasadnienia? Np. za cenę samego korpusu FF, takiego "na czasie", można mieć korpus aps-c + 3 wspomniane Sigmy ;) IMHO zestaw pokrywający z nawiązką potrzeby nawet zaawansowanego amatora.
@PDamian
Bez sensu taka inwestycja w aps-c.
-------------
czy ja wiem, czy bez sensu.
Sony A6600 + Tamron 17–70 mm F/2.8
vs
Sony A7III + Sony 24-105 f/4.0 G
Masa zestawu: 1028g vs 1313g
Cena w dniu premiery: 2200$ vs 3300$
wychodziłoby na to, iż bez sensu kupować FF ;-)
---------------
Wracając do news'a, jestem ciekaw jak wygląda balans wagowy zestawu z tym obiektywem. Po zdjęciach mam wrażenie że obiektyw jest za duży/ciężki do body.
Jak już drobiazgowo porównywać, to najbliższym odpowiednikiem Sony 24-105/4 byłby pod APS-C obiektyw o ogniskowych 16-70 i świetle f/2.6 (nie f/2.8). Niby tylko milimetr i ćwierć działki przysłony, ale te 300 g mniej z czegoś wynika ;)
@TS
a może być jeszcze A6100 + Tamron 17–70 mm F/2.8
Obrazek ten sam a odchodzi kilka gram i 400$ mniej.
@TS
drobiazgowo to jeszcze powinniśmy zerknąć na transmisje i winietowanie.
@ _janek
'A w Stanach $799, bez VAT...'
No a u nas 3150 bez vat:)
@ BamBam
''Ile takie coś kosztuje w FF?
Dodatkowo stabilizacja. Więc duża zaleta dla wszystkich posiadaczy: A6000,6300,6100,6400.''
W FE 24-105/4 wychodzi podobnie cenowo, ale z aparatem ostatnio wychodził jakoś dziwnie 'tanio' (2500-3000zł z tego co pamiętam po promocjach i cashbackach).
Wspomniany FE też ma stabilizację w sobie.
@ Zorr
"czy ja wiem, czy bez sensu.
(...)
Cena w dniu premiery: 2200$ vs 3300$"
Na szczęście nie jesteś zmuszony kupować po cenach sprzed lat i obecne wychodzi 2100$ do 2800$, a 700$ różnicy to tylko 33% więcej.
Tańszy od Sony 16-55? Tańszy.
I tyle w temacie ceny :-)
@ PDamian3 grudnia 2020, 10:46
79° to nie 84° link
Na APS 24-105mm będzie miał 41°.
Po prostu system APS-C jest bez sensu w porównaniu z FF, chyba, że komuś nie zależy na małej głębi ostrości. Do tego systemu nie ma obiektywów takich jak do FF. Np. brak 70-200/2,8, a pozostałe obiektywy słabsze. Ten jest fajny, ale ja wolę na wakacje zabierać swojego N24-120/4 :)
@RadekKw
Po raz kolejny trzeba tłumaczyć, że aparaty z sensorem APS-C, to narzędzie zastępujące TC ×1,5 czy nawet ×1,6 (Canon) ?
W dodatku zastępują TC bez straty światła, którego przy długich ogniskowych i tak, jak na lekarstwo.
Nie jest też żadnym rozwiązaniem (przynajmniej na razie), tryb APS-C w korpusach z sensorem FF, jako że utrata szeczegółu jest za duża.
W sumie na razie tylko jeden korpus FF nadaje się do zastąpienia APS-C, a mianowicie Sony A7R IV.
@Jonny
Co znaczy TC?
Pierwszy raz słyszę, że aparaty z sensorem APS-C, to narzędzie zastępujące TC i jestem przekonany, że przeciętny nabywca aparatu z sensorem APS-C też o tym nie słyszał.
Jeśli obiektyw będzie dobry optycznie w całym zakresie ogniskowych już dla f2.8, to dla korpusów APS-C będzie przynajmniej jakiś wybór i zapewne chętni się znajdą. Dlatego jestem ciekaw jak w testach wypadnie.
@RadekKw
Nie jest to do końca odpowiednik pełnoklatkowego 70-200, ale jest coś takiego jak Sigma 50-100 f1.8.
@RadekKw
Trudno mi uwierzyć, że nie znasz skrótu od określenia telekonwerter, widać nie korzystasz z tych urządzeń, bo to nie Twoja foto nisza.
To, że cala masa ludzi (entry level), używała i używa korpusów APS-C do każdego rodzaju fotografii, to jeszcze wcale nie znaczy, że to ma jakiś większy sens, natomiast do spottingu, sensory APS-C, a nawet 4/3", nadają się idealnie.
@RadekKw
Są tacy, którzy walczą z płytką głębią ;)
@BamBam
No i wyszedł Ci całkiem zgrabny oksymoron. :-)
@RadekKw
4 grudnia 2020, 08:51
"Do tego systemu nie ma obiektywów takich jak do FF. Np. brak 70-200/2,8"
Jak to nie ma? A Pentax 50-135 ? Tokina 50-135? Sigma (zwłaszcza dwie pierwsze wersje - lekkie i zgrabne) 50-150? A Fujinon 50-135?
Tokina i Pentax to chyba ten sam obiektyw.
Filmowy Fujinon za 20 000 zł?
@Szabla
Oj, tam, co za różnica Fujinon 50-140 czy 50-135 - chodzi oczywiście o sam fakt istnienia;)
A co do Tokiny - niby Pentax ale mocowanie i do Nikona i Canona ;)
@Bambam
„ Jasne tylko FF. ;)
To jest ekwiwalent 25-105 F2.8. w FF
Ile takie coś kosztuje w FF? ”
To jest ekwiwalent 25,6-105,2mm i f/4.2. Najbliższym jest świetny Sony 24-105 f/4 dla FF za trochę więcej, choć wolę Tamrona 28-200 f/2,8-5,6.
@RadekKw
"Pierwszy raz słyszę, że aparaty z sensorem APS-C, to narzędzie zastępujące TC i jestem przekonany, że przeciętny nabywca aparatu z sensorem APS-C też o tym nie słyszał."
A ja mam APS-C tylko i wyłącznie z tego powodu :-)
I wielu innych ptasiarzy też :-)
Widocznie ptasiarze nie są "przeciętnymi nabywcami aparatu z sensorem APS-C"
A to mała GO to jakiś wyznacznik czegokolwiek w fotografii? :)
A druga sprawa to kisnę jak czytam o przeliczaniu światłosiły między szkłami APS-C i FF :D