Sigma 28-70 mm f/2.8 DG DN Contemporary
K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o wprowadzeniu na rynek najnowszego kompaktowego standardowego zooma tej marki, modelu 28-70 mm f/2.8 DG DN Contemporary. Będzie on dostępny z mocowaniami Sony E oraz Leica L.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | CONTEMPORARY
K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation z przyjemnością prezentuje nowy obiektyw SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary - najmniejszy i najlżejszy na świecie* standardowy obiektyw zmiennoogniskowy o stałej przysłonie F2.8, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych.
Nowy standard w dziedzinie obiektywów zmiennoogniskowych F2.8
SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary wyznacza na nowo standardy w kategorii standardowych obiektywów zmiennoogniskowych do bezlusterkowców, łącząc doskonałą jakość optyczną ze stałą przysłonę F2.8, zamkniętą w lekkiej i niewielkiej obudowie. Konstrukcja obiektywu oparta jest na istniejącym modelu 24-70mm F2.8 DG DN | Art lecz z zakresem ogniskowych zaczynających się od 28mm, dzięki czemu obiektyw jest znacznie mniejszy i lżejszy, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych parametrów optycznych. To najmniejszy obiektyw w swojej klasie*
*W kategorii standardowych zmiennoogniskowych obiektywów pełnoklatkowych do bezlusterkowców, o stałej przysłonie F2.8. Wg. źródeł SIGMA na dzień 24.02.2021
![]() |
Konstrukcja oparta na linii Art, z tą samą bezkompromisową jakością
Konstrukcja obiektywu SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary oparta jest na obiektywie 24-70mm F2.8 DG DN | Art, który jest już znany ze swojej świetnej jakości optycznej w całym zakresie ogniskowych. Wierny podstawowej koncepcji Contemporary, obiektyw 28-70mm F2.8 DG DN zapewnia idealną równowagę pomiędzy doskonałą wydajnością porównywalną z serią Art, a niezwykłą kompaktowością, dzięki czemu będzie on idealnym wyborem do codziennego fotografowania. Na jego zaawansowaną konstrukcję optyczną składają się m.in. 3 soczewki asferyczne, 2 soczewki FLD (o charakterystyce zbliżonej do fluorytu) i 2 soczewki SLD (o niskiej dyspersji). Pomimo zastosowania łącznie mniejszej ilości soczewek niż w 24-70mm F2.8 DG DN | Art, obiektyw ten charakteryzuje się bardzo zaawansowaną korekcją aberracji chromatycznych oraz komy, których nie można skompensować z poziomu aparatu, zapewniając dzięki temu równą jakość zarówno w centrum jak i na brzegach kadru. Wraz z konstrukcją zoptymalizowaną pod kątem redukcji odblasków, wykorzystanie zarówno powłok Super Multi-Layer Coating oraz Nano Porous Coating zapewniają kontrastowe zdjęcia także pod światło, z dobrze kontrolowanymi flarami i blikami.
Porównanie specyfikacji dwóch standardowych zoom’ów SIGMA o przysłonie F2.8
![]() |
Lekki i kompaktowy – idealny do codziennego fotografowania
Posiadanie nieco mniejszego pola widzenia niż obiektyw 24-70mm F2.8 DG DN | Art pozwoliło na znacznie zmniejszenie rozmiaru obiektywu 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary. Aby dopasować się do koncepcji projektowej linii Contemporary, która łączy wydajność z poręcznością, nowy obiektyw ma prostsze uszczelnienia przeciw pyłom i zachlapaniu oraz mniejsze przełączniki. To wszystko sprawiło iż na chwilę obecną jest to najmniejszy obiektyw w swojej klasie*.
Obiektyw posiada tylko jeden element ogniskujący, dzięki czemu jednostka AF jest niewielka. To, wraz z cichym i szybkim silnikiem krokowym zapewnia responsywny i niemal bezgłośny autofocus.
Obiektyw SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary waży jedynie 470g, a po podłączeniu go do aparatu SIGMA fp, cała konfiguracja ma raptem 890g. Daje to fotografom ogromną swobodę i elastyczność w realizacji ich kreatywnych wizji. Jest to również idealne połączenie dla filmowców poszukujących wydajnego, lekkiego i łatwego w obsłudze systemu, który dobrze współpracuje z gimbalem i innymi akcesoriami.
Doskonała jakość wykonania z wyjątkową dbałością o szczegóły, która zapewnia niezwykłą przyjemność użytkowania
Powszechnie znana prawda mówi, iż zapewnienie dokładności obróbki części z tworzyw sztucznych jest trudniejsze niż dla części metalowych, jednakże w przypadku konstrukcji SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary nie było miejsca na żadne kompromisu pod kątem jakości wykonania. Jednym z powodów jest to, iż wykorzystaliśmy rodzaj naszego autorskiego poliwęglanu o nazwie TSC (Termicznie Stabilny Kompozyt), który ma porównywalny do aluminium poziom kurczliwości termicznej. Pomogło to zmniejszyć różnice miedzy kurczliwością elementów metalowych niemetalowych, zapewniając stabilny poziom wydajności nawet w środowisku o ekstremalnych zmianach temperatury.
Osiągnięcie tak precyzyjnie spasowanych elementów wraz z bardzo przyjemną estetyką, możliwe było jedynie dzięki nowoczesnemu standardowi technologii produkcji oraz rygorystyczna kontrola jakości, którą prowadzimy w naszej fabryce SIGMA w miejscowości Aizu.
Specyfikacja
- Konstrukcja obiektywu: 16 elementów w 12 grupach (2 soczewki FLD, 2 SLD i 3 asferyczne)
- Kąt widzenia: 75.4 – 34.3 stopnia
- Liczba listków przysłony: 9 (przysłona kołowa)
- Maksymalna wartość przysłony: F22
- Minimalna odległość ostrzenia: 19cm (szeroki kąt) – 38cm (tele)
- Skala odwzorowania: 1:3.3 (szeroki kąt) – 1:4.6 (tele)
- Średnica filtra: 67mm
- Maksymalne wymiary : 72.2mm x 101.5mm
- Waga: 470g
- Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 15 marca 2021
- Sugerowana cena detaliczna: 3 790zł.
- Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna LH-706-01
- Dostępne mocowania: L-Mount, Sony E
![]() |
![]() |
Więcej informacji na:
www.facebook.pl/SigmaFotoPolska
*Wg źródeł SIGMA na dzień 24.02.2021
**Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie
**Produkt jest opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY Corporation
**L-mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG
![]() |
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Super. Nie rozumiem tylko, czemu to linia C. Lżejszy nawet od Tamrona, oj Sigmo nie można było tak od razu? :)
"C" bo mały.
Ale mały nie oznacza, że gorszy. Mało tego, dla niektórych to nawet lepszy :)
150-600 C małe nie jest 😉 C to nie jest Compact, tylko Contemporary, chociaż niektóre obiektywy oznaczane są jako A i C wbrew logice (np. C 16 czy 56 a A 30 czy 60 2.8)
Tamronik tańszy, szerszy zakres ogniskowych. Dla Kowalskiego po prostu lepszy
To ja poprosze teraz 24-105 mm f4.
Pentax...w sumie lepszy temat niż ten niepowtarzalny, oryginalny zoom 😂
@Cichy - mówisz o szkłach z przed co najmniej kilku lat. 150-600 Sports jest jednak zauważalnie większy od C :) Z Art'ami 19/30/60 F2.8 do APS-C faktycznie było trochę zamieszania, ale w obecnych modelach to uporządkowali.
Założeniem linii C jest optymalizacja rozmiarów ale bez zauważalnych kompromisów w jakości optycznej. W przypadku 28-70 C masz przede wszystkim kompromis ogniskowej (28mm), trochę mniej przełączników na obudowie, mniej uszczelnień i samo obudowa wykonana w innej technologii. W zamian masz znacznie mniejsze gabaryty, wagę i cenę i wg. zapewnień SIGMY - porównywalna jakość obrazka.
@Lacky o którym tamronie mówisz?
@Lacky
Tamron startował z ceną niewiele niższą, więc można liczyć że i cena Sigmy szybko spadnie do poziomu zbliżonego do Tamrona. Zresztą, na niektórych rynkach różnica ceny pomiędzy tymi szkłami to 20 USD, czyli pomijalna. Jeżeli chodzi o zakres, to te 5 mm na długim końcu również jest w praktyce pomijalne. Gdyby różniły się szerokim końcem to co innego. Podsumowując, w praktyce wszystko rozejdzie się w odniesieniu do jakości. Tak czy inaczej, dla klienta to tylko dobrze, że Tamron będzie mieć bezpośrednią konkurencję.
Mała różnica w cenach Sigm link
Kurcze, zapowiada sie na świetnego konkurenta wspaniałego Tamrona 28-75, i to z jeszcze trochę mniejszą wagą i rozmiarem. Nieźle! I teraz będę miał zagwostkę czy nie wymieniać... Ciekawe dlaczego nigdzie, nawet na stronie Sigmy, nie ma zdjęć pokazujących te zmniejszone przyciski, czy ogólnie jak od boku wygląda?
@PDamian. Jak mam Panasonica 16-35mm. To taka Sigma 28-70mm, zamiast wielkiego kloca 24-70 jest dobrą alternatywą i tańszą. Jeszcze zostanie trochę kasy na kolejny obiektyw.
@Wojt_wro
Na obudowie będzie w sumie 1 przełącznik tj. AF/MF.
A to i tak o 1 więcej niż u bezpośredniwgo konkurenta :).
@Wojt_wro
link
lord13
Jeśli AF bedzie miała tak jdobry jak Tamron w co wątpie moze ma szanse na jakąś tam sprzedaż...
Przycisk AF/MF niezbędny, zwłaszcza w Sonolcie i jej trybie DMF 😂👌🏻
@tomek5b
"Jeśli AF bedzie miała tak jdobry jak Tamron w co wątpie"
Z AF jest szybko:
link
"moze ma szanse na jakąś tam sprzedaż..."
Jak już pisałem, wszystko się rozejdzie o jakość i na jakim poziomie się cena ustabilizuje. Ponadto to szkło jest również z mocowaniem L, co chyba nie wszyscy zauważyli, co dla użytkowników Sony również może być pewnym argumentem, bo gdyby im przyszła do głowy zmiana systemu, to mogą łatwo przepiąć swoją szklarnię Sigmy na nowy bagnet (dzięki usłudze zmiany mocowania).
Wiadomo, że tworzenie obiektywów zmiennoogniskowych to sztuka kompromisu i według pierwszych recenzji tutaj też nie ma wyjątku. Ostrość na 70mm zdecydowanie słabsza od tej na szerszym końcu (zarówno w centrum jak i na brzegu kadru), bardzo duże winietowanie i jak na moje oko - bardzo duża dystorsja (beczka przy 28mm, poduszka przy 70mm). Mega plus za kompaktowe rozmiary i przełącznik na korpusie AF/MF (w Tamronie go nie ma). Jako człowiek przyzwyczajony do mega ostrości znanej z serii Art, ja tutaj czuję maleńki niedosyt. Jak to w tym memie z nosaczem: "niby człowiek wiedzioł, a jednak się łudził..."
Zmianę mocowania przerabiałem. Bardziej opłacalne jest odsprzedanie i kupno nowego. Mniej wtedy się traci.
Zmiana bagnetu była kiedyś dla mnie argumentem przemawiającym za Sigmą. Życie jednak wszystko zweryfikowało. Koszt wymiany + wysyłka do Japonii przeraża.
@Lacky, nigdy tego nie robiłem więc zapytam. Rzeczywiście nie robi tego lokalny serwis, trzeba aż do Japonii?
Potrafią tam zrobić naprawdę skomplikowane naprawy(czego doświadczyłem), często opierające się o mocną ingerencje w układ optyczny a nie wymienią mocowania?
dzwoniłem, robią na miejscu w Polsce
A ile taka zabawa z wymianą mocowania w obiektywach Sigma w ogóle kosztuje?
No to teraz Tamron zdechnie totalnie! Za rok będzie marką niszową a za 2 kolekcjonerską.
Śmieszna literówka: "kompatkowego". :)
@Paździoch
"A ile taka zabawa z wymianą mocowania w obiektywach Sigma w ogóle kosztuje?"
W przypadku szkieł DN 399 zł plus koszt wysyłki.
@Lacky
"Zmianę mocowania przerabiałem. Bardziej opłacalne jest odsprzedanie i kupno nowego. Mniej wtedy się traci."
Zależy od obiektywu. Ja osobiście nie kupiłbym używanego obiektywu o kilkaset zł tańszego (przy szkle powyżej 3 tys. zł) niż nowy na gwarancji, więc w zależności od modelu wymiana może być opłacalna.
Są plusy, lżejsza, mniejsza niż Tamron, MTF też lepsze...
@gnieciuch - Skad w tobie tyle jadu i nienawisci ? Twoja wypowiedz swiadczy o Tobie .
Gdzie jest mocowanie do Fuji? Przecież mówili, że będzie.
@wocek
"Gdzie jest mocowanie do Fuji? Przecież mówili, że będzie."
A po co mają puszczać pełnoklatkowy zoom z mocowaniem, gdzie jest tylko aps-c? Z bagnetem m4/3 tez nie wypuścili tego szkła, mimo że od dawna Sigma miała obiektywy na ten bagnet.
Do Fuji to by raczej głupie było, ale że nie ma wersji pod RF to ciekawe. Najbliższa konkurencja w tym systemie kosztuje 11k, mogli by pozamiatać.
@hastour
"Do Fuji to by raczej głupie było, ale że nie ma wersji pod RF to ciekawe."
Na rozpracowanie nowych bagnetów potrzebują czas. Sony E i m4/3 są otwartymi standardami i producent niezależny może dostać specyfikację bagnetu i protokołów, a w przypadku L mount Sigma jest członkiem tego konsorcjum i też ma pełen dostęp do specyfikacji technicznej, a RF i Z to zapewne inżynieria wsteczna dla Sigmy, co jest kosztowne i czasochłonne, a zakładam, ze Sigma od razu nie rzuciła się na te bagnety aby je rozpracowywać, tylko poczekali jak się sytuacja rozwinie. Aczkolwiek zapowiedzieli, że i z tymi bagnetami będą wychodzić szkła, tylko bez konkretnej daty to było.
@lord13
Niby prawda, ale jakoś Samyang rozpracował bez mędzenia :) Zawsze też zdaje się jest opcja skorzystania po prostu z protokołu EF, który wszyscy mają rozgryziony od lat. Ale może wiąże sie to z jakimiś ograniczeniami technicznymi.
@hastour
"Niby prawda, ale jakoś Samyang rozpracował bez mędzenia :) "
No właśnie ponoć nie rozpracował, tylko zrobił na standardzie EF.
Takie mniejsze (także wagowo) i dobre jakościowo obiektywy są fajne. Z przyjemnością się robi zdjęcia. Nie mój bagnet, ale tylko pozytywnie pozazdrościć posiadaczom.
@lord13
W takim razie pytanie, co z tego. Samyang działa, ostrzy szybko i poprawnie, stabilizacji nie ma, ale Sigmy też chyba nie miewają. Jest jakiś techniczny powód, by warto było czekać na rozgryzienie protokołu RF, zamiast wejść na duży rynek bez prawie żadnej konkurencji?
No pewnie jest, nie zakładam, że jestem mądrzejszy od Sigmy :) Ale ciekawi mnie jaki.
"Jeśli AF bedzie miała tak jdobry jak Tamron w co wątpie moze ma szanse na jakąś tam sprzedaż..."
Skąd ta wątpliwość? Sony nie kryło specyfikacji bagnetu i Sigmy wyśmienicie współpracują z ich korpusami ;)