Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowe obiektywy Zeiss Supreme Prime Radiance

Nowe obiektywy Zeiss Supreme Prime Radiance
23 kwietnia
2021 10:10

Zestaw filmowych obiektywów Zeiss Supreme Radiance powiększył się o cztery kolejne obiektywy o ogniskowych 18, 40, 65 oraz 135 mm.

Wszystkie obiektywy kryją matryce pełnoklatkowe oraz Vista Vision. Wyróżniają się także nieco innymi powłokami antyodblaskowymi niż standardowe konstrukcje Zeiss Supreme, mającymi pozwalać na uzyskiwanie flar i odblasków w powtarzalny i kontrolowany sposób.

Łącznie z nowymi modelami, pełna lista instrumentów w zestawie Supreme Prime Radiance przedstawia się następująco:

  • 18 mm T1.5
  • 21 mm T1.5
  • 25 mm T1.5
  • 29 mm T1.5
  • 35 mm T1.5
  • 40 mm T1.5
  • 50 mm T1.5
  • 65 mm T1.5
  • 85 mm T1.5
  • 100 mm T1.5
  • 135 mm T1.5

Nowe obiektywy Zeiss Supreme Prime Radiance

Ceny nowych obiektywów nie są znane, ale zapewne trzeba będzie liczyć się z kwotami w okolicach 80 tys. zł. za sztukę.


Komentarze czytelników (22)
  1. HH
    HH 23 kwietnia 2021, 10:17

    Supreme Prime Radiance... nazwa godna chińskiej zabawki z bazaru, nie obiektywu Zeissa. :)

  2. molon_labe
    molon_labe 23 kwietnia 2021, 10:47

    Obiektywami Zeiss Supreme Prime i SP Radiance został zrealizowany, między innymi,mini serial "Morderca z Pembroke" (niedawno emitowany) i "Gambit Królowej"..więc przed zakupem " w ciemno" całego zestawu, można zobaczyć jak wygląda ich praca i obraz....

  3. Paździoch
    Paździoch 23 kwietnia 2021, 11:00

    @molon_labe

    A co jest nie tak z obrazem w serialu "Gambit Królowej"?

  4. molon_labe
    molon_labe 23 kwietnia 2021, 11:13

    Paździoch: Ale ja nie mam nic złego na myśli, więc jeśli wyraziłem się niezgrabnie, to się korektuję i uzupełniam. Można zobaczyć jak wygląda obraz zrealizowany tą klasą obiektywów, a dokładnie Zeiss Supreme Prime w serialu "Gambit Królowej".

  5. tzb
    tzb 23 kwietnia 2021, 13:48

    oh wow, przypadkiem kliknąłem nagłówek dwa razy (czyli nieświadomie przeniosłem się do listopada 2019) i przez przypadek zostawiłem komentarz pod oryginalnym wpisem tekstem o tej linii; przekleję zatem:

    Kiedy się już wypuściło dobre obiektywy, należy jeszcze wypuścić obiektywy dla tych, którym z postępem nie po drodze i lubią zasłonić ekran wadami optycznymi, prawdopodobnie mając nadzieję, że wtedy nie będą musieli się tak przejmować tym, co pokazują. Canon i Sigma zrobiły tak już z Sumire i Classic Primes, a i obiektywy anamorficzne wciąż znajdują zainteresowanie wśród sympatyków obrazu o obniżonej jakości.
    olaieryk, oczywiście, że masz rację (ten komentarz dotyczył pogarszania obrazu w postprodukcji zamiast w kamerze), ale na każdego dobrze przygotowanego DP przypadnie i taki, który we wczesnych latach '90 zapamiętał, że flary z filtra czy z postprodukcji wyglądają sztucznie i tak mu już zostało. Na nich też trzeba umieć zarobić.

    @Amadi, myślisz, że zobaczymy kiedyś na Optycznych np. testy ARRI Signature Primes, przeprowadzone według procedury, do której już się wszyscy przyzwyczailiśmy?

    @Pazdzioch, przede wszystkim, oddycha jak popieprzony, a do tego ścina boke już centymetr od środka i świeci zieloną aberracją chromatyczną. A mówię dopiero o zwykłych Supreme Primes, nie o tych pogorszonych

  6. Amadi
    Amadi 23 kwietnia 2021, 14:10

    @tzb - to pytanie nie do mnie tylko do Arka :)
    Biorąc jednak pod uwagę, że wymagałoby to wyposażenia w redakcji w jakiś pasujący korpus, np. RED-a Monstro VV, obawiam się że zbyt szybko to nie nastąpi

  7. tzb
    tzb 23 kwietnia 2021, 14:25

    @Amadi, dla ciągłości, chyba lepiej byłoby trzymać się bezlusterkowych korpusów fotograficznych, choćby z powodu ich rozdzielczości. Obiektywy LPL można w końcu bez większych problemów założyć choćby na E-bagnet, z pomocą np. produktów Wooden Camera.

  8. Amadi
    Amadi 23 kwietnia 2021, 15:01

    Nie zaczynajmy tematu adapterów ;)

  9. r2mdi
    r2mdi 23 kwietnia 2021, 15:37

    Ale skoro te wady dla niektórych są pożądane to taki adapter to hicior. :)

  10. Amadi
    Amadi 23 kwietnia 2021, 16:05

    Ja sobie po prostu sprawiłem filtr dyfuzyjny jak mnie wkurzała nadmierna cyfrowość obrazka. To tańsze rozwiązanie niż osobny zestaw obiektywów ;)

  11. wzrokowiec
    wzrokowiec 23 kwietnia 2021, 16:06

    @r2mdi
    "Ale skoro te wady dla niektórych są pożądane to taki adapter to hicior. :)"

    :P

  12. BlindClick
    BlindClick 23 kwietnia 2021, 16:30

    A czy obiektywy mniej ostre bądź mniej kontrastowe są gorsze od innych? Czy jest tylko jedna kategoria? Ja lubię pastelowe zdjęcia, z niskim kontrastem, flary jak pasują też mogą być.
    Ja uważam że to są inne obiektywy, ale czy gorsze czy lepsze, nie.

  13. tzb
    tzb 25 kwietnia 2021, 17:30

    @BlindClick
    Jeśli chcesz poznać pozostałe kategorie pomiaru jakości i różnice pomiędzy dobrymi i kiepskimi obiektywami, gorąco polecam testy obiektywów na tym portalu.

    Aberracje, flary, dystorsja czy inne wady optyczne to często wybierane narzędzia służące nadania scenie jakiegoś konkretnego "look" or "feel", ale zazwyczaj jest to świadoma decyzja wobec używania dobrych obiektywów i nie da się tego nazwać w inny sposób — chyba, że chciałbyś lansować termin "dobry inaczej"

  14. molon_labe
    molon_labe 25 kwietnia 2021, 19:33

    @tzb: "...różnice pomiędzy dobrymi i kiepskimi obiektywami.."
    Moim zdaniem te testy nie mierzą jakości, tylko pewne fizyczne parametry obrazu.
    Sam "obrazy idealny" nie został zdefiniowany, przez co wyniki pomiarów są ...względne i podatne na marketingową manipulację. Pojęcie "wada" zostało zrelatywizowane. każdy może nadać mu znaczenie według swojego
    "obrazu idealnego". @BlindClick ma już swój obraz. Znam osoby, które obiektywy, potocznie uznawane za "dobre" poddają modyfikacjom, lub zamawiają obiektywy według swojej wizji. "Mainstream" to nie wzorzec, to tylko popularność.

  15. Messucher
    Messucher 25 kwietnia 2021, 23:08

    W świecie topowych szkieł filmowych nie ma wogle gadki z stylu lepszy / gorszy. Za to są pytania do czego :)
    Na szczęście w fotoświatku ten obłęd do ustawiania sprzętu na szczebelkach drabiny do... właśnie nie wiadomo czego, na szczęście się powoli kończy i co raz więcej ludzi skumało, że na tych "instrumentach" można grać różne tony, a ich charakter tylko dodaje, a nie ujmuje.

  16. tzb
    tzb 26 kwietnia 2021, 13:28

    @molon_labe
    Zachęcam tym bardziej do sprawdzenia testów na tym portalu, dość skutecznie tłumaczą pojęcia jakości oraz wady i nie, nie są one kwestią zdania czy opinii.

    @Messucher
    W świecie topowych (i mniej topowych) szkieł filmowych pojęcie lepszego i gorszego nie jest mniej obecne, niż w jakimkolwiek innym świecie. Taki Sandgren na przykład nie ma oporu przed przyznaniem, że pracuje z "bad lenses", podczas gdy Deakinsa ulubionym narzędziem są obiektywy dobre (czyli nie przypominające o tym, że patrzysz na film zamiast na świat). Kiedy do Assassination of Jesse James wyjątkowo przygotowywał z domem Otto Nemtza obiektyw efektowy, też nie było tajemnicą, że chodzi o celowe pogorszenie prawidłowo pracującego obiektywu, więc proszę, nie próbujmy relatywizować terminów obiektywnych, nie do tego służą.
    "Charakter" jest popularnym eufemizmem dla zbioru wad konkretnego obiektywu i, jednoznacznie mówiąc, określa to, czego obiektywowi brakuje w porównaniu do obiektywu dobrego.
    W istocie, pośród hipsterów, entuzjastów wad i pogoni za niższej wierności obrazem, obiektyw mizernej jakości potrafi być cenny, ale to nie uczyni go dobrym.

  17. molon_labe
    molon_labe 26 kwietnia 2021, 17:53

    @tzb
    To co mi proponujesz to uznanie testów za wiarygodne źródło wiedzy, przyjęcie ich oraz tratowanie jak własne opinie ?. To jest konformizm.
    Ja nie mam lęku przed odrzuceniem, jeśli nie będę myśleć i zachowywać się w określony sposób, sugerowany przez wynik testu. Ale owszem, uczę się cudzych błędach, dzięki za naukę.

  18. tzb
    tzb 26 kwietnia 2021, 19:51

    Nie wiem, co chciałeś powiedzieć w pierwszym zdaniu, fakty to nie jest coś, co "traktuje się jak opinie". Żaden z tych terminów nie jest powiązany z konformizmem, czy miałeś może jakieś inne słowo na myśli?

    Dotarłem do trzeciego zdania. Z niego już nic nie rozumiem, czy myślałeś do tej pory, że testy to jest coś, co narzuca sposób zachowania? Nie umiem rozgryźć 🤷

  19. molon_labe
    molon_labe 26 kwietnia 2021, 20:40

    @tzb

    Wynik pomiarów mierzonej wartości testowanego przedmiotu, to jest fakt w odniesieniu tylko do tego jednego egzemplarza. Przeniesienie tych pomiarów na pozostałe przedmioty tego samego rodzaju, to już ..opinia.

    Bezrefleksyjne przyjmowanie wyniku testu i powielanie go jako własnego zdania to jest konformizm.

    Test jest narzędziem do kształtowania określonego zachowania konsumenta.

    Twoje pouczenia uważam za błędne.



  20. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 27 kwietnia 2021, 12:15

    Trudno się nie zgodzić, zwłaszcza, że obiektwy określa nie jedna cecha dominująca, ale wiele. Często wzajemnie się ograniczających lub wykluczających. Pomiary na tym portalu są dla mnie ciekawe i pozwalają na dokonanie świadomej decyzji. Świadomej w rozumieniu obiektywnych parametrów i subiektywnych ograniczeń.
    Cechowanie obiektywu typu: ostry na pełnej dziurze - dobry, nieostry na pełnej dziurze - zły odrzucam.

    pozdrawiam,

    Piotr

  21. tzb
    tzb 27 kwietnia 2021, 13:46

    @molon_labe
    Nie wygląda to, jakbyś rozumiał słowa, których użyłeś, w tym układzie raczej nikt nie będzie się zastanawiał, co naprawdę chciałeś powiedzieć.

    @PiotrWachowiak
    Zgadzam się, jedno kryterium nie wystarczy do wystawienia oceny, podobnie, im więcej niezależnych od siebie podmiotów przeprowadzi ewaluację, tym większa obiektywność rezultatu.

  22. molon_labe
    molon_labe 27 kwietnia 2021, 17:13

    @tzb
    Arogancja to Twój ostatni argument?.
    Niech nie zmyli cie pytajnik, to nie jest chęć kontynuacji. To jest pytanie retoryczne, czyli takie na które odpowiedź jest oczywista.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.