Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Olympus E-PL5 - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Olympus
Model E-PL5
Data premiery 2012-09-11
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
• Dostępne proporcje: 4:3 (domyślnie) / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 3:4
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
Procesor obrazu TruePic VI
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
Zakres ISO Auto (200–25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 200-1600 ISO)
Ręcznie: 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
Migawka Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 2x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 20 lub 17 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 13 lub 10 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku
Ogniskowanie 35-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy)
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu
Zdjęcia seryjne • Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 15 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 27 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3sec., liczna zdjęć 1-10)
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air
LCD Odchylany (w górę do 170 stopni, w dół do 65 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Wizjer Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 360 zdjęć)
Akcesoria Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-5, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, kabel AV, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 2 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna, wymienny grip MCG-4.
• Opcjonalnie obudowa do nurkowania PT-EP10, wodoszczelną do 45 metrów.
Waga 279 g (bez akumulatora)
ok. 325 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 110.5 x 63.7 x 38.2 mm (bez elementów wystających)
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym i białym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3 EV (stabilizacja 2-osiowa)
3 tryby stabilizacji obrazu
Wymienny, zdejmowany grip
Średnia ocen z 5 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.44 Dobra
Oceny czytelników (5)
  1. Lezar
    Lezar 30 marca 2021, 11:21
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 37.248.x.x
    Użytkuje od: 10 lat i wiecej
    Cena zakupu:
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Ciężko jest się dokopać do ustawień. Mało logiczne memu.

    Zalety: Mały. Sprzedawany z dwoma obiektywami pokrywającymi prawie cały zakres używany przez amatorów (28-300); Dołączona lampa w zupełności wystarcza w pomieszczeniach.

    Podsumowanie: Przeciętna jakość zdjęć. Bardzo drogie i trudno dostępne dedykowane obiektywy. Super astronomiczne ceny dedykowanych lamp błyskowych!!!. O kupnie dodatkowych akcesoriów można tylko pomarzyć !!! (istnieją tylko w katalogach). Kto wie czy te katalogi to nie foto-montaż, bo nawet w Japan i USA były nieosiągalne.

  2. matias7
    matias7 21 lipca 2015, 18:20
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 83.27.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 1499
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Przeciętny akumulator , małe przyciski funkcyjne na korpusie.

    Zalety: Bardzo dobra jakość zdjęć , porównywalna z lustrzankami ; szybki i dokładny autofocus , szeroki wybór obiektywów systemu m4/3 ; różnorodne filtry artystyczne .

    Podsumowanie: Idealny jako pierwszy aparat systemowy bez lustra .

  3. Piotr
    Piotr 28 czerwca 2015, 02:23
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 89.72.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 1800
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Brak wizjera w zasadzie dokucza mi tylko w seryjnych zdjęciach sportowych, lampa błyskowa mogłaby być silniejsza o 3 LP, przy video podczas zmiany ogniskowej wolne działanie AF, przy video słyszalna praca AF (przy idealnej ciszy), ale w końcu to aparat a nie kamera

    Zalety: bardzo dobra jakość zdjęć nawet przy wysokim ISO, super szybki i precyzyjny AF, zapis do RAW+jpeg, dużo opcji ustawień manualnych jak w lustrzance, gorąca stopka, gwint na filtry,

    Podsumowanie: idealna jakość do ceny, małe rozmiary, 2 obiektywy, idealny dla zaawansowanych amatorów,

  4. Baggins
    Baggins 21 maja 2015, 19:22
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 159.205.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 1800 zł
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Brak wizjera, najniższe iso 200, które w połączeniu z najkrótszym czasem 1/4000 s powoduje, że nawet przy ciemnym "kicie" na w pełni otwartej przysłonie, w słoneczny dzień, może być problem ze zrobieniem zdjęcia. Akumulator wystarcza niestety na około 160 zdjęć przy typowym fotografowaniu, więc drugi akumulator w zapasie to absolutne minimum.

    Zalety: Świetna jakość zdjęć, porównywalna z lustrzankami APS-C, dobra jakość filmów, stabilizacja obrazu, znakomita jakość wykonania aparatu i jego małe wymiary (akurat mnie na tym zależało), spore możliwości konfiguracji przycisków podług własnych potrzeb. Odchylany ekran, wyświetlający czytelny obraz nawet w pełnym słońcu, możliwość wybrania pola autofosusa dotykiem na ekranie.

    Podsumowanie: Początkowo nie byłem przekonany do bezlusterkowców, ale po latach noszenia ze sobą lustrzanki, czasem wraz z drugim obiektywem w torbie, stwierdziłem, że wolałbym coś mniejszego i lżejszego, jednocześnie nie tracąc na jakości obrazu. Wybór padł na EPL-5, właśnie ze względu na mały rozmiar i wysoką jakość generowanych zdjęć, szeroki wybór szkieł i fakt, że w momencie zakupu ten olek mocno zszedł z pierwotnej ceny. Zakup okazał się strzałem w dziesiątkę moich potrzeb. Aparat wraz z dwoma obiektywami zajmuje mniej miejsca niż lustrzanka z jednym, w dodatku prawie nie czuć, że coś wisi na szyi i jest dyskretny w użytkowaniu.

  5. Pajo
    Pajo 6 kwietnia 2013, 14:08
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 94.197.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu:
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Za mnało miejsca na kciuk przy trzymaniu aparatu jedną ręką. Obszar zdjęcia nie wyświetla się na całym ekranie aparatu, aczkolwiek można ustawić proporcje raw 4:3 + jpeg 16:9 wtedy kadr jest na całym ekranie

    Zalety: Szybkość i celność AF powalająca. Reakcja na dotyk (touch and shoot) natychmiastowa, regulacja wielkości ramki AF, obsługa nastaw aparatu jest naprawde szybka, bez zbędnego grzebania w menu, 4 ustawienia własne, stabilizacja w body, wysokie użyteczne ISO, filtry art.

    Podsumowanie: Użytwałem Nikona D90 5 lat. Przechodząc na epl5 straciłem b.dobry uchwyt oraz wizjer. Brakuje mi tego dosyć mocno, ale mnogość opcji, ustawień, stabilizacja ze stałkami, ruchomy i dotykowy ekran, szybkość i celność AF oraz prawie 1kg mniej jest na ogromny PLUS w porównaniu do D90. Ideałem dla mnie byłby e-pl5 z EVF.