Nissin Speedlite Di866 Professional
Firma Migomex, dystrybutor produktów marki Nissin w Polsce, zapowiedziała nowy, flagowy model lampy błyskowej Speedlite Di866 Professional. Urządzenie jest adresowane dla zawodowych fotografów i charakteryzuje się liczbą przewodnią 60 (dla ogniskowej 105 mm, ISO 100, w metrach).
Informacja prasowa
![]() |
NISSIN znany japoński producent lamp błyskowych potwierdził podczas PMA rychłe wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu. Lampa Di866 będzie flagowym modelem firmy NISSIN adresowanym do fotografów zawodowych. Ponieważ ma on konkurować z profesjonalnymi lampami firmy Canon i Nikon konstruktorzy Nissina dołożyli wszelkich starań aby nie była to tylko konkurencja cenowa. Pierwsze co rzuca się w oczy to duży, kolorowy wyświetlacz samoczynnie zachowujący pion bez względu na to czy kadrujemy w poziomie czy pionie.
Liczba przewodnia Di866 to 60 (dla ogniskowej 105 mm, ISO 100, w metrach), lampa posiada power zoom 24-105mm, z możliwością ręcznego ustawiania, osiem poziomów mocy błysku, exposure bracketing, manualną korekcję błysku (+/-3 EV), możliwość synchronizacji z krótkimi czasami migawki. Głowicę można obracać i odchylać, wyposażono ją w zintegrowany odbłyśnik i płytkę rozpraszającą, ponadto lampa posiada wbudowany dodatkowy palnik o liczbie przewodniej 12 (dla ogniskowej 35 mm, ISO 100, w metrach). Oczywiście, może być wyzwalana bezprzewodowo a dodatkowo ma wbudowany własny sensor do pomiaru ekspozycji. NISSIN przewidział również możliwość zewnętrznego zasilania lampy. Dostępny będzie Nissin Power Pack Pro 300 umożliwiający wykonanie 300 pełnych błysków z czasem ładowania ok. 0.5 sekundy. NISSIN Di866 ma być w pełni kompatybilny z canonowskim systemem E-TTL II oraz nikonowskim iTTL. Producent zapowiedział wprowadzenie nowego modelu lampy do sprzedaży w USA na kwiecień br. Firma Migomex, polski przedstawiciel NISSINA planuje rozpocząć sprzedaż modelu Di866 w kraju na początku maja. Cena detaliczna na razie nie jest ustalona ale wg. zapewnień importera ma być bardziej niż konkurencyjna.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jeżeli nie jest uszczelniona, to powinna kosztować tyle co Metz AF-58. Przynajmniej czytając specyfikację odnoszę wrażenie że są podobne.
Metz 58 niewiele sie cenowo różni od lamp Canona i Nikona. Jeżlei Nissin miałby tyle kosztować, to lepszym wyborem będzie lampa firmowa.
Co daje i jak działa własny sensor pomairu ekspozycji u lampy?
benetnash,
ustawiasz czułość, ogniskową i liczbę przesłony w lampie, a wbudowana fotodioda zadba o błysk odpowiedniej mocy. Przydatne przy każdej pracy nie-TTL, czyli też w przypadku używania starych body z obecnym tylko środkowym bolcem oraz przy pracy z obiektywami bez styków, gdy korpus odmawia użycia pomiaru TTL i zali pełny błysk.
Jeśli nie chcesz lub nie możesz używać pomiaru błysku w systemie TTL (przez obiektyw aparatu), a lampa ma własny sensor, możesz użyć własnie jego do sterowania siłą błysku lampy. Lampa otrzymuje z aparatu takie dane jak czułość, wybraną przysłonę (można również wprowadzic te dane ręcznie), ale siłę, a dokładniej czas trwania błysku, dobiera korzystając z własnego sensora. Na lampie wybierasz wówczas nie tryb TTL, tylko AUTO. Niekiedy taki tryb pracy lampy daje lepsze rezultaty niż tryb TTL. Poza tym umozliwia pracę z korpusami aparatów, które nie są w pełni kompatybilne z lampą.
O, dzięki. Przynajmniej teraz wiem czym się różni TTL od A w mojej lampie i dlaczego A działa z obiektywami na m42.
Pozdrawiam
Ma być tańsza o jakieś 100-150$
Wkurza mnie podawanie liczby przewodniej dla ogniskowej innej niż 50. Kiedyś większość firm podawała ją właśnie dla takiej, dzięki temu można je było porównywać. Podawanie (oczywiście wyższych) wartości dla większych ogniskowych uważam za brzydki chwyt marketingowy...
Miałem soligora o symbolu 42 itd., który miał GN 42 dla 80 mm, Sunpak 5000 ma GN 50, ale dla 105 mm...
Wynika z tego, że od nazwy lampy czy parametrów na opakowaniu ważniejsze jest to, co jest napisane drobnym druczkiem... jak zwykle :(
Ciekaw jestem jak w praktyce ta lampa będzie konkurować z SB-900.
Niestety aktualnie dostępne Nissiny to - oprócz ceny - niewarte zainteresowania karykatury oryginałów
Jeżeli ktoś zajmuje się profesjonalnie fotografią to i tak kupi lampą systemową.
Witam. Messer - ciekaw jestem, czy używałeś jakiejś lampy Nissin, że wydajesz taką opinię. Ja używałem z EOS 100 lampę Nissin 132AF (ma aktualnie 17 lat i nadal działa), a aktualnie kupiłem do 400D Nissin-a Di622 i już przetestowałem w praktyce. Lampy tej zawodowiec nie kupi, ale dla mnie (amator) lampa ta jest wystarczająca, podstawowe tryby realizuje ok i jest o 400 do 600 PLN tańsza od odpowiednika Canona (też niezbyt profesionalnego). To, że nie ma wyświetlacza ciekłokrystalicznego mi osobiście nie przeszkadza. Wracając do nowości - bardzo dobrze, że jest wybór i "niemarkowi" producenci gonią potęgi. Konkurencja przynosi nam wszystkim korzyści. Pozdrawiam
Dlaczego profi mają kupować tylko systemowe?
Ja nie jestem profi co prawda, ale wybierając lampę mimo podobnej ceny wybrałem Metza 58 ponad systemowego Canona. Lampy podobne, ale Metz ma drugi palnik, co mnie przekonało (i chwalę sobie ten wybór).
Będąc profi i biegając tylko z jedną lampą (np. na weselach) wybrałbym raczej najmocniejszego Metza 76. Nic podobnego Canon mi nie zaoferuje.
Pytanie, czy ma dumb slave'a i gniazdo PC-Sync? Jeśli tak, to przy tej mocy i zakresie regulacji + cenie $100-150 niższej od SB-900, to jest całkiem niezła alternatywa do zabaw z flashem off-camera...
Jak wyżej zauważyliście, systemowe lampy nie mają drugiego palnika, a efekty daje dość ciekawe. Mnie natomiast interesuje współpraca bezprzewodowa z lampami systemowymi w celu stworzenia mobilnego systemu świecenia. 2 lub 3 dodatkowe slave Nissiny ciekawiej się kalkulują niz 580EXII lub SB-900
podłączę się do pytania chyrusa, czy tego nissina (a czy jest taka możliwość z poprzednimi modelami nissina) da się odpalac jako slave poprzez transmiter st-e2 (czyli podczerwienią)? ktoś juz probowal sie z tym bawic? jak z efektami. dobrze wspolpracują?