Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Samyang AF 50 mm f/1.4 FE II (Aktualizacja)

Samyang AF 50 mm f/1.4 FE II (Aktualizacja)
4 listopada
2021 11:48

Firma Samyang zaprezentowała drugą generację swojego standardowego obiektywu dla systemu Sony E. Nowa 50-ka f/1.4 jest krótsza, lżejsza i bardziej skomplikowana optycznie od poprzednika.

Tak przedstawiają się parametry nowego obiektywu:

  • Ogniskowa: 50 mm,
  • Światłosiła: f/1.4,
  • Pole widzenia: 45.7°,
  • Ostrość od: 0.4 m,
  • Maksymalne powiększenie: 0.16x,
  • Maksymalna wartość przysłony: 16,
  • Liczba listków na przysłonie: 9,
  • Mechanizm autofokusa: Linear STM,
  • Konstrukcja: 11 elementów / 8 grup (2 elementy asferyczne, 3 elementy ze szkła o wysokim współczynniku załamania, 1 element ze szkła ED),
  • Rozmiar filtra: 72 mm,
  • Dostępne mocowania: Sony E/FE,
  • Wymiary: 80.1 x 88.9 mm,
  • Waga: 420 g.

Samyang AF 50 mm f/1.4 FE II (Aktualizacja)

Obiektyw wejdzie do sprzedaży w grudniu bieżącego roku. Został wyceniony na 599 euro.

Samyang AF 50 mm f/1.4 FE II (Aktualizacja)

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Samyang AF 50 mm f/1.4 FE II (Aktualizacja)

AKTUALIZACJA - otrzymaliśmy oficjalną informację prasową na temat nowego obiektywu od polskiego dystrybutora marki Samyang, firmy Focus Nordic. Zamieszczamy ją poniżej.

INFORMACJA PRASOWA

Lekki obiektyw o doskonałych parametrach do Sony

Nowy Samyang AF 50 mm F1.4 FE II jest lekkim standardowym obiektywem stałoogniskowym, który łączy wysoką wydajność z niewielkimi rozmiarami. Ważący zaledwie 420 g obiektyw jest najmniejszy (88,9 mm) i najlżejszy spośród wszystkich standardowych obiektywów o dużej przysłonie i ogniskowej 50 mm kompatybilnych z mocowaniem Sony FE.

Obiektyw o ogniskowej 50 mm jest często uważany za typowy „naturalny” obiektyw i w przybliżeniu odpowiada kątowi widzenia, jaki mamy w naszych oczach. Obiektyw ten jest idealny dla osób, które chcą wyodrębnić i podkreślić obiekty na tle, stworzyć piękne rozmycie tła lub robić zdjęcia przy słabym oświetleniu.

Konstrukcja optyczna składa się z 11 elementów w 8 grupach (2 ASP, 3 HR i 1 ED). W połączeniu z pełnoklatkową matrycą Sony, obiektyw ten zapewnia doskonałą ostrość i kontrast we wszystkich obszarach obrazu. 9 listków przysłony tworzy gładki i naturalny bokeh, dzięki czemu łatwo jest podkreślić obiekt w fantastyczny sposób i stworzyć piękne rozmycie tła.

Wyposażony w silnik Samyang Linear STM (silnik krokowy) zadowoli zarówno fotografów jak i wideofilmowców cichszą i dokładniejszą kontrolą większych i cięższych grup soczewek ogniskujących.

Z boku obiektywu znajduje się specjalny przełącznik, który może być ustawiony tak, aby umożliwić regulację przysłony poprzez obracanie pierścienia ostrości. Używając opcjonalnej stacji dokującej Lens Station, można ustawić tryb zgodnie z własnymi preferencjami (więcej funkcji zostanie dodanych w przyszłości poprzez aktualizację oprogramowania firmowego). Podobnie jak poprzednik na rynku – AF 24-70 F/2.8 FE, nowy 50 mm posiada gumowy pierścień ostrości z mikrowzorem, dzięki czemu jest przyjemny w obsłudze, a uszczelnienie zapewnia użytkowanie nawet w trudnych warunkach pogodowych.

Obiektyw ten pasuje do wielu sytuacji i jest doskonałym obiektywem, jeśli chcesz nagrywać wideo lub fotografować ludzi, a jednocześnie wprowadzić do obrazu otoczenie.

Specyfikacja:

  • Masa zaledwie 420 g
  • Doskonała jakość obrazu
  • MOD zaledwie 0,4 m
  • Rozmiar filtra 72 mm
  • Wyposażony w silnik krokowy STM (Linear STM) firmy Samyang
  • Uszczelniony przed warunkami atmosferycznymi
  • 9 listków przysłony tworzy gładki i naturalny bokeh
  • Doskonały do filmowania i fotografowania


Komentarze czytelników (41)
  1. qqrq
    qqrq 4 listopada 2021, 12:04

    Czy mi się wydaje, czy 600EUR to nie jest tragiczna cena jeśli będzie ostry i AF będzie szybki i celny?

  2. qqrq
    qqrq 4 listopada 2021, 12:08

    A nie, jednak trochę drogo :P

  3. Cichy
    Cichy 4 listopada 2021, 12:16

    SRP 3190 zł...

  4. mihmih
    mihmih 4 listopada 2021, 13:56

    Gdybym nie miał planara to pewnie bym się interesował. Na tą chwilę chyba brakuje średniaka wśród 50mm. Jest albo drogo albo budżetowo.

  5. BlindClick
    BlindClick 4 listopada 2021, 14:11

    Planar 2 razy tyle. Mi sie wydaje ze drogo, albo szybko Samyang dolaczyl do grona premium moim zdaniem, ale moge sie mylic bo od dluzszego czasu nic nie kupowalem zwlaszcza nowego i nie mam pojecia o cenach.
    Fajnie byloby go porownac z planarem.

  6. tadeusz69
    tadeusz69 4 listopada 2021, 15:58

    Ale zawsze tańszy od zaprezentowanego dziś Olympusa 20mm 1.4 Pro :)

  7. pelikaneu
    pelikaneu 4 listopada 2021, 16:16

    link


    To szkło namiesza wśród 50ek. I chyba zastapi moje 45 i 55

    Piszecie o Planarze - już widze, że planar chowa się pod względem 3Dpopu. Nie mówiąć już o dwa razy większej cenie i wadze.

    Zaczynam byc fanem marki

  8. Mirkowaty
    Mirkowaty 4 listopada 2021, 16:44

    No co się dziwić Samyangowi jak w temacie 50tek ze światłem 1.4 jedyną konkurencją jest właściwie tylko kilkogramowa Sigma w prawie identycznej cenie. To zgadnijcie, co ludzie wybiorą jak optycznie będzie ok i AF będzie działał właściwie.

  9. q3aki
    q3aki 4 listopada 2021, 18:19

    kibicuje samyangowi z calych sil. Juz ich 85tka pod sony E byla/jest naprawde dobra. I wogole fajnie miec duzy wybor, 50tek nigdy za wiele.

  10. orle oko
    orle oko 4 listopada 2021, 18:31

    samyangi 45mm i 24mm mają jedna wadę, potworna aberracja chromatyczna. Może tu będzie lepiej, może.

  11. audioart
    audioart 4 listopada 2021, 18:34

    Oficjalnie zazdroszczę użytkownikom Sony tego szkła.

    Canon, Rokinon (Samyang Optics), Viltrox, może w reszcie zaprezentujecie coś podobnego pod mocowanie RF? Tamrona i Sigmę to już nawet nie pytam ;)

  12. makalu84
    makalu84 4 listopada 2021, 18:37

    Jejuuuu.. jakby do pod Canona RF takiego zrobili to bym oszalał ze szczęścia.. nawet jakby go trzebabyło w podziemiu kupować to chętnych na niego byłby ogrom ;)

    Piękna sprawa, wielkość super, 420gr, programowalny pierścień. Ehh..

  13. Bradford
    Bradford 4 listopada 2021, 19:29

    Co to jest 3dpop? to muzyka co jest teraz na czasie?

  14. rockatansky
    rockatansky 4 listopada 2021, 19:48

    @pelikaneu ja widzę jak planar chowa się ze wstydu że nie ma tyle samyangowych zażółceń

  15. pelikaneu
    pelikaneu 4 listopada 2021, 19:53

    poczekamy - zobaczymy czy będą zażółcenia. W modzie są zabrązowienia w presetach

  16. qqrq
    qqrq 4 listopada 2021, 20:06

    @Bradford
    3D pop
    Poczucie trójwymiarowości zdjęcia, separacja planów

  17. Bradford
    Bradford 4 listopada 2021, 20:23

    Nie wiem, moze czegos nie czaje z ta separacja planow, bo z tego linka to mi to wyglada jakby te pania i jej psa w photoshopie dokleili do zdjecia

  18. qqrq
    qqrq 4 listopada 2021, 20:27

    Czyli masz silny efekt 3D wtedy, silną separację planów :D

  19. hering
    hering 4 listopada 2021, 20:49

    Polak pisał tego paszkwila czy surowe tłumaczenie tekstu producenta?:
    ...podkreślić obiekty na tle, stworzyć piękne rozmycie tła...

    Zachwyt niewielką masą 420g. Hmm, Nikkor AF-S 50/1,4G 290g.
    Do bezlusterkowców miała być niby mniejsza optyka. O co kaman?
    Przy, aż takiej, dodatkowej masie jakość obrazka powinna ścinać z nóg.

  20. audioart
    audioart 4 listopada 2021, 20:58

    @hering
    Stary, sprawdź sobie wykresy MTF obu obiektywów i nie siej zamętu.

  21. mickey93
    mickey93 4 listopada 2021, 23:20

    Separacja planów to nie jest mała GO przypadkiem?

  22. Cichy
    Cichy 4 listopada 2021, 23:45

    @orle oko

    Potworna aberracja w 45 i 24 ??? Żart chyba.

  23. ad1216
    ad1216 5 listopada 2021, 06:16

    Audioart, makalu84: ja zazdroszczę użytkownikom Canona 16 mm 2.8. Ja do Sony mam Zeissa 55 1.8 i nie zamienię go na tego Samyanga

  24. ad1216
    ad1216 5 listopada 2021, 08:02

    Ktoś wie dlaczego nie ma przejściówek z Canona RF na Sony E ?

  25. ad1216
    ad1216 5 listopada 2021, 08:03

    Tzn optyki RF nr body Sony E

  26. lord13
    lord13 5 listopada 2021, 08:30

    @ad1216
    "Ktoś wie dlaczego nie ma przejściówek z Canona RF na Sony E ?"

    Bo fizycznie nie da się tego zrobić bez optyki korygującej.

  27. Boa
    Boa 5 listopada 2021, 09:27

    @hering, a jak ten Nikkor 50/1.4 ważący 290g współpracuje z Sony?

  28. ad1216
    ad1216 5 listopada 2021, 09:36

    Lord13: jest 2mm zapasu na odległości od matrycy, więc teoretycznie jakiś cienki adapter dałoby się wstawić. W Canonie odległość od matrycy wynosi 20mm a w Sony 18mm. Problemem jest chyba średnica bagnetu, która w Canonie jest większa. W różnego rodzaju adapterach jest optyka w środku i to nie jest problem.

  29. lord13
    lord13 5 listopada 2021, 09:51

    @ad1216
    "jest 2mm zapasu na odległości od matrycy, więc teoretycznie jakiś cienki adapter dałoby się wstawić."

    Teoretycznie nie dałoby się wstawić. Popatrz na wysokość kołnierza obiektywu i na różnicę średnic. Jeżeli chcemy zaadaptować szkło o szerszym bagnecie, to różnica rejestrów musi wynosić minimum ową wysokość kołnierza plus jeszcze jakiś zapas kilka mm na samą konstrukcję adaptera.

  30. ad1216
    ad1216 5 listopada 2021, 10:16

    Lord13: widzę że wycofujesz się z teorii o optyce i słusznie. Powtarzasz to ja napisałem, że przeszkodą jest średnica bagnetu bo flange distance 2mm pozwalałby na zamontowanie adaptera ale w praktyce jest to niemożliwe właśnie że względu na średnicę bagnetu.

  31. lord13
    lord13 5 listopada 2021, 10:27

    @ad1216
    "widzę że wycofujesz się z teorii o optyce i słusznie."

    Z czego się niby wycofuję? Jakiej teorii o optyce? Od dawna powtarzam przy wszelkiej maści tematach adapterowych, że oprócz odległości rejestrowych należy również patrzeć na średnice bagnetów, bo sama różnica rejestrów o niczym jeszcze nie mówi i dlatego napisałem, że nie da się fizycznie zrobić adaptera RF>E bez optyki korygującej, a że temat pojawia się nie pierwszy raz to już męczy wyjaśnianie podstawowej geometrii i logicznego myślenia.

    ":Powtarzasz to ja napisałem, że przeszkodą jest średnica bagnetu bo flange distance 2mm pozwalałby na zamontowanie adaptera ale w praktyce jest to niemożliwe właśnie że względu na średnicę bagnetu."

    Pisałem o tym nie raz i nie dwa, to po pierwsze. Po drugie, skoro niby to wiesz, to po co zadajesz głupie pytanie dlaczego nie ma takiego adapteru?

  32. Boa
    Boa 5 listopada 2021, 11:42

    @ad1216, to Twoje pytanie ("5 listopada 2021, 08:02
    Ktoś wie dlaczego nie ma przejściówek z Canona RF na Sony E ?")
    było retoryczne?
    Czy może palnąłeś, a później sam sobie odpowiedziałeś? :D :D :D

  33. qqrq
    qqrq 5 listopada 2021, 13:35

    @mickey93
    No nie do końca, jest wiele obiektywów z płytką GO, które nie potrafią takiego poczucia 3D narysować. Najbardziej to widać jak ktoś wsiądzie na średni albo wielki format i zapnie jakieś jasne szkło, że oprócz rozmytego tła postaci czasami wyglądają jakby były wycięte z innego zdjęcia i wstawione w nowy kadr.

  34. ad1216
    ad1216 5 listopada 2021, 15:51

    Boa: głośno się zastanawiam i poddaję poddaję pod dyskusję, ale jeśli masz lepsze wyjaśnienie to napisz

  35. ad1216
    ad1216 5 listopada 2021, 15:55

    Lord13, gdzie pisałeś?

  36. orle oko
    orle oko 5 listopada 2021, 23:38

    Cichy
    tak te samyangi mają straszną aberracje, są pewnie obiektywy które wykazują większe tendencje, ale mi w tych już to wystarczająco irytuje...

  37. ad1216
    ad1216 6 listopada 2021, 12:50

    Lord13 czyżbyś był kłamczuszkiem i nigdzie nie pisałeś o tym?

  38. qqrq
    qqrq 7 listopada 2021, 10:55

    Chyba nigdy się nie dowiemy :D Tak to jest jak ludzie komentują tylko najnowszego newsa, a o parudniowych już zapominają :P

  39. dARTi
    dARTi 11 listopada 2021, 12:14

    Efekt 3Dpop w największym stopniu zależy od różnicy w ostrości pomiędzy planem ostrym i rozmytym a także od mikrokontrastu obiektywu. Zawsze z tym określeniem były kojarzone obiektywy Zeissa bo praktycznie tylko oni powtarzalnie potrafili budować obiektywy ostre (stosunkowo) i kontrastowe (zależnie od warunków oświetleniowych) od pełnego otworu względnego. Większość innych obiektywów trzeba było przymykać a to minimlizowało efekt separacji albo godzić się na mydełko co również ten efekt minimalizowało. Ale dobry 3Dpop to nie tylko ostrość i mikrokontrast pierwszego planu. To też pozostawienie w pewnym stpniu zajmującego tła. Jeśli obiektyw tło rozmywa całkowicie gładko, nasila się wrażenie manipulacji i efekt jest nienaturalny. To właśnie odpowiedni balans pomiędzy ostrością a korygowaniem wszelkich wad otwarcia decyduje o tym czy obraz jest dla oka trójwymiarowy i naturalny czy wygląda jak postać wycięta w fotoszopie i naklejona na ujednolicone tło bez wyrazu. Czy wygląda jak z Zeissa czy raczej jak z Sigmy (uogólniam i posiłkuję się stereotypami). Oczywiście rozumiem, że są zwolennicy zarówno jednego jak i drugiego rozwiązania. Kwestia gustu - klasyczna optyka vs "fotoszop" ;)

    P.S. nurtuje mnie po co komu adapter z Canona R na Sony FE? Mało dobrych szkieł natywnych dla FE a przy okazji często dużo tańszych? Widziałbym sens w drugą stroną abstrahując od braku możliwości.

  40. pelikaneu
    pelikaneu 30 listopada 2021, 18:35

    @dARTi

    Myśle, że 3Dpop zależy przede wszystkim od mikrokontrastu. I pewnie dlatego Zeissy wiodły w nim prym. A z całą resztą powyżej sie zgadzam

    Dla mnie nienaturalny 3Dpop to np. Sigma 105 1.4.
    A jeden z lepszych, to 55ZA (50 1.2 GM się chowa)



    P.s - kiedyś miałem teorię spiskową, że Zeiss dodaje do obeiktywów jakiś mały filtr polaryzacyjny i to tez wzmaga efekt 3D



    Takie moje przemyślenia.

  41. pelikaneu
    pelikaneu 30 listopada 2021, 21:06

    sample z 50 1.4 mk2:

    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.