Canon EOS R3 - zdjęcia przykładowe
Zapraszamy do zapoznania się ze zdjęciami przykładowymi, które wykonaliśmy nowym EOS-em R3. Do aparatu podpinane były obiektywy: 1.2/50 oraz 2.8/70-200.
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 0.5 s, ISO 50 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 8.9 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/4 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/8 s, ISO 200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.6 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/15 s, ISO 400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.8 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/30 s, ISO 800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 10.4 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/60 s, ISO 1600 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 10 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 3200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 10.2 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 6400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 10.4 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/500 s, ISO 12800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11.5 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/1000 s, ISO 25600 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 13 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/2000 s, ISO 51200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 13.5 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/4000 s, ISO 102400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 18.1 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF70-200mm F2.8 L IS USM
Parametry: 70.0 mm f/5.6, exp. 1/8000 s, ISO 204800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 18.8 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/40 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 7 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/4.5, exp. 1/50 s, ISO 500 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.3 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/100 s, ISO 200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 8.1 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/2.8, exp. 1/100 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.6 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 8.9 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.5 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.2 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/2.8, exp. 1/40 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 5.9 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 6400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 10.3 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/30 s, ISO 12800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11.6 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/60 s, ISO 6400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.6 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/50 s, ISO 12800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11.7 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 25600 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.1 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/2.8, exp. 1/60 s, ISO 3200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.5 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/2.8, exp. 1/40 s, ISO 3200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.7 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 1600 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 1600 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 6.7 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/20 s, ISO 3200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11.2 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/50 s, ISO 6400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11.3 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/40 s, ISO 25600 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 13.3 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 51200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 13.6 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 102400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 17.7 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 204800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 17.2 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/400 s, ISO 204800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 17.1 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 102400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 17.3 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 51200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 13.1 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/50 s, ISO 25600 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.9 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 15 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/6 s, ISO 50 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 8.2 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/13 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 7.9 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/25 s, ISO 200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 8.6 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/50 s, ISO 400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 8.9 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/100 s, ISO 800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.6 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/200 s, ISO 1600 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.5 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/400 s, ISO 3200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.9 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/800 s, ISO 6400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 10.1 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/1600 s, ISO 12800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11.1 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/3200 s, ISO 25600 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.2 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/8, exp. 1/6400 s, ISO 51200 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.9 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/10, exp. 1/8000 s, ISO 102400 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 15.8 MB |
Aparat: Canon EOS R3, RF50mm F1.2 L USM
Parametry: 50.0 mm f/14, exp. 1/8000 s, ISO 204800 Plik: JPG, 6000×4000 pix, 15 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
ISO 6400 w cieniach wygląda naprawdę nieźle!
PS
Już myślałem, że "wykryłem" banding na wszystkich ISO, a to foliowe zakładki w klaserze... Ɑ: :D
Mi sie podoba ISO 25600, ziarno wspaniale, jedynie kolorowe plamy moze beda oznaka problemu ale to raczej niemozliwe.
Spodziewałem się gorszych wyników. Jestem pozytywnie zaskoczony.
Niebo na zdjęciu z Popiełuszko zupełnie "wydmuchane". Może najwyższy czas sięgnąć po rozwiązania AI (wielokrotna ekspozycja) z telefonów komórkowych, zarówno wobec JPEG z puszki jak i modyfikacji RAW-ów (liniowe DNG)?
@eMGie, to zdjęcie było dzisiaj zrobione. Widziałeś jak wyglądało niebo? Zdjęcie ma odzwierciedlać rzeczywistość a jak ktoś chce je podkolorować to robi to w programie graficznym.
Nawet ISO 51K jest akceptowalne, 25,6K całkiem dobre. Nowy Cwanon robi wrażenie. Duża pucha, ale "ma czym oddychać".
W tej scence testowej jest nawet o 1EV lepiej niż w świetle naturalnym, więc i ISO 102K czasem może dać dość przyzwoity efekt. No, no ...
Mi najbardziej podobają się zdjęcia na ISO 204800. Ta taka szorstkość tych zdjęć ma swój klimat. ;)
A ja się pytam gdzie jest czerwona skrzynka :)
" Zdjęcie ma odzwierciedlać rzeczywistość"
Skąd taki dziwny pomysł? Ba, że w ogóle kiedykolwiek odzwierciedlało?
Weźmy np. takie klasyczne B&W ;)
A klasyczne B&W to nie klasyczny przykład bieżących ograniczeń technicznych (autora i jego sprzętu)? ;)
PS
Żeby nie było, że narzekam: bardzo lubię klimat "B&W" Grottgera czy Dürera...
@Negatyw:
" Zdjęcie ma odzwierciedlać rzeczywistość"
@lotofag:
"Skąd taki dziwny pomysł? Ba, że w ogóle kiedykolwiek odzwierciedlało?
Weźmy np. takie klasyczne B&W ;)"
Klasyczne B&W to rzeczywistość daltonisty. Jak ktoś chce zdjęcia skatowane oprogramowaniem rodem z komórki to nie jest mu potrzebny Canon EOS R3.
Brak progresu w stosunku do R5.
R5 pozostaje jak dla mnie niezdetronizowany jeśli chodzi o jakość z matrycy pełnoklatkowej.
> 2 grudnia 2021, 07:58
A klasyczne B&W to nie klasyczny przykład bieżących ograniczeń technicznych (autora i jego sprzętu)? ;)
Nie.
Przyklad: fotografia kolorowa byla traktowana jako nie-artystyczna . Dopiero Eggleston pokazal ze kolorofa fotografia to sztuka..
@ Negatyw ... Ty naprawdę nie wiesz co piszesz :).Era, na przykład, analogowej czarno - białej fotografii jest więc w/g Twoich słów rzeczywistością daltonistów. Nie interesuje mnie teoria B&W z cyfrowej fotografii, gdyż to jest odzieranie rzeczywistości z jej naturalnych atrybutów jakimi są barwy, a szum cyfrowy nazywany "ziarnem fotograficznym" jest profanacją fotografii ... i tyle :)
Sony A1 lepsze...
Dobra pucha. Mam przekonanie graniczące z pewnością że ten model oryginalnie miał być topowym R1, ale po tym co wypuściło sony w A1 musieli zmienić plany żeby jeszcze bardziej dopakować i przebić możliwości konkurencji a nie wypuszczać model podobny jak konkurencja a nie robiący takiego wrażenia. Nie przystoi jak aspirują na lidera:)
Ogólnie, nie mój system, nie mój budżet, nie moja bajka, ale cieszę się za użytkowników Canona Rf za nowe możliwości. Może gdyby się nie wstrzymywali z sensownymi premierami trzy lata temu to dzisiaj cykałbym na Rf, a tak to przez najbliższą dekadę raczej zmian nie będę robić, ale niech się rozwijają jak najbardziej.
Fotografia B&W to tylko i wyłącznie efekt ograniczeń technicznych i dorabianie do tego jakiegoś artyzmu jest śmiechu warte.
Miałem okazję pobawić się R3 i to była fajna zabawa. Sam nie kupię tego sprzętu (bo na moje potrzeby lepszy jest mój R5), ale znam całkiem sporą grupę ludzi którzy czekali na ten sprzęt.
deel77
Jak sprawuje Ci się R5? Masz jakieś problemy z przegrzewaniem się jeśli np. robisz tylko zdjęcia? I ile faktycznie na jednym ładowaniu Ci wytrzymuje? I jeszcze jedna sprawa co potrzeba na windowsie 10 aby odtworzyć filmy w 4K i 8K z tego aparatu bo u mnie nie wszystkie dają się obejrzeć. Jak wrzucę do Vegasa to mam podgląd a tak bezpośrednio to nie.
Pozdrawiam
Żeby być daltonistą i widzieć w B&W to trzeba dopiero mieć pecha ;)
link
Tu troche o tym jak byla postrzegana fotografia kolorowa przed Egglestonem i jak duzo jego wystawa zmienila:
link
link
> Fotografia B&W to tylko i wyłącznie efekt ograniczeń technicznych
Malowanie obrazow w czasach gdy dostepny jest Corel Painter to tylko i wyłącznie efekt ograniczeń technicznych
Robienie zdjec w czasach gdy dostepne sa filmy 4K tylko i wyłącznie efekt ograniczeń technicznych
Podobna logika.
Jesli tak, to malarstwo to jest dopiero banal, udawanie rzeczywistosci na poziomie minecrafta. Pare kolorow, pendzel i jego slady.
Wiekszosc sztuki powstaje tam gdzie oko nie widzi detali...
Paździoch
"Fotografia B&W to tylko i wyłącznie efekt ograniczeń technicznych i dorabianie do tego jakiegoś artyzmu jest śmiechu warte."
To co napisałeś jest tak bezmyślne, że aż warte odpowiedzi.
Ja każde zdjęcie zrobię w B&W, a ty nie ....
Zresztą spróbuj, powtórzyć to:
link
....czekam na kolorowy efekt.
@molon_labe
A co w tym niezwykłego? Kolorowych zdjęć z różnymi płynami są na stockach tysiące link
Ale tak jest prawda fotografia B&W powstała w czasach gdy nie było możliwości technicznych na uzyskanie koloru. Tak samo był z czarno-białą telewizją nie ma co zaklinać rzeczywistości i dorabiać do tego ideologi.
Paździoch
Ależ, powtórz "kolorowym" aparatem zdjęcie mleka na czarnym tle i napisz jakie kolory otrzymałeś.
Przecież twierdzisz, że "kolorowy" aparat nie ma ograniczeń technicznych w tworzeniu kolorowych zdjęć, czego nie rozumiesz?
@molon_labe
Ja pier... usuwam kolor w post procesie i mam czarno białe.
@Marek B:
"@ Negatyw ... Ty naprawdę nie wiesz co piszesz :).Era, na przykład, analogowej czarno - białej fotografii jest więc w/g Twoich słów rzeczywistością daltonistów."
A Ty wiesz co piszesz? Jeżeli ktoś uważa, że oprogramowanie automatycznie powinno białe niebo zmienić na błękitno niebieskie to nie dla niego R3. Od tego są komórki. A głupie jest porównywanie tego zabiegu wykonanego przez oprogramowanie do fotografii czarno-białej jako przykład fotografii tak samo nierzeczywistej. A już mieszanie do tego ery fotografii analogowej świadczy, że właśnie Ty nie wiesz co piszesz.
Inaczej postrzegamy obraz kolorowy, inaczej czarno-biały, ale ta inność to ani lepszość ani gorszość.I to jest cecha psychofizyczna naszego mózgu a nie żadna ideologia, tak na marginesie.
"Udawanie rzeczywistości?"
No pewnie - a jak inaczej? Bresson powiedział ponoć, że “The photograph itself doesn't interest me. I want only to capture a minute part of reality.”)
Ale to przecież też jest (pół biedy jeśli świadome) wypaczenie rzeczywistości.
Weźmy np. zdjęcie [ link ] i wyobraźmy sobie, że Marsjanie albo inne ufoludki mają z tego i podobnych mu zdjęć nietypowych zachowań wnioskować o zwyczajach na ziemi - jak nie przymierzając - analitycy wywiadu na podstawie zdjęć satelitarnych. :D
"Wiekszosc sztuki powstaje tam gdzie oko nie widzi detali..."
Bo żeby sensownie zredukować cztery wymiary do dwóch, to "trzeba umieć"! ;)
@ kris123
"Jak sprawuje Ci się R5? Masz jakieś problemy z przegrzewaniem się jeśli np. robisz tylko zdjęcia? I ile faktycznie na jednym ładowaniu Ci wytrzymuje? I jeszcze jedna sprawa co potrzeba na windowsie 10 aby odtworzyć filmy w 4K i 8K z tego aparatu bo u mnie nie wszystkie dają się obejrzeć. Jak wrzucę do Vegasa to mam podgląd a tak bezpośrednio to nie.
Pozdrawiam"
Filmuję głównie w 4K więc problemu przegrzewania nie ma. Jeżeli zależy mi na najwyższej jakości to kręcę w 8K (rzadziej downskalowanym 4K), ale są to zazwyczaj ujęcia do b-rolli i nigdy nie trwają dłużej niż kilkadziesiąt sekund. Największym problemem jest objętość tych plików (karty CFexpress są zbyt drogie, a kartę 256 GB zapełniam zanim pojawi się ostrzeżenie o temperaturze) i dlatego przymierzam się do zakupu NinjaV+ (co rozwiąże też problem z przegrzewaniem). Nie wiem jak w Windowsie (korzystam z Maca) wygląda odtwarzanie plików, ale Resolve chyba nie ma z nimi problemu.
Fotografia czarno-biała nie jest ani czarna ani biała, ponieważ w przyrodzie nie występuje żaden z tych kolorów. W ogóle to nie są kolory, bo czarny to jest brak czegokolwiek a biel to mieszanina barw podstawowych subiektywnie postrzegana jako kolor. Prawidłowa nazwa tego rodzaju rejestracji obrazu to fotografia szara, co oczywiście nie degraduje jej jako środka wyrazu. Niestety kolor szary źle się kojarzy, stąd takie nazewnictwo.
@Bahrd:
"Weźmy np. zdjęcie [ link ]"
@Bahrd, gdzie jest niebieskie niebo na tym zdjęciu?
Na ISO 100 niebo przejarane jak w 600D. Matryca w moim A6k śmieje się :D
@Bahrd
To pierwsze zdanie widzialem lata temu po polsku, nie wiedzac czyje to slowa i bardzo mi sie spodobalo.
A propo Marsjan, Historykow, to chyba byla rada z mema: Jak bedziesz umieral i bedziesz mial 2s by przyjac dowolna poze wymysl najglupsza, niech badacze historii maja zagadke.
> Prawidłowa nazwa tego rodzaju rejestracji obrazu to fotografia szara
Tak, jasne.
link
Negatyw: "gdzie jest niebieskie niebo na tym zdjęciu?"
No cóż - przejarane widocznie! ;)
Blind: "wymysl najglupsza, niech badacze historii maja zagadke."
Zakładam, że znajdą również i tego mema...
eMGie! Draniu!
Robaka próbowałem z ekranu sprzątnąć!
Ɑ: :D
@ Sektoid matryca w TWOIM a 6 chyba ma kłopoty link
A tym R3 można wyłączyć kolor w wizjerze, czy jest jak w innych - color only?
Jeśli nie można, to kadrowanie barwnego obrazu uniemożliwi stworzenie prawdziwego dzieła w technice B&W.
@cedrys: język niestety,nie jest logiczny. Po polsku "nie,nie" oznacza "bardziej nie", choć w C++ oczywiście "tak". Znajomość języka, to znajomość odstępstw od logicznej konstrukcji. Nie wiem jak z esperanto :-)
Zaś co do aparatu, to cokolwiek, nie za taką kasę. W ilu okolicznościach wykaże się przewagą nad moim sprzętem? Inna sprawa, że takiej kasy nie mam i miał nie będę, ale podrapać się po głowie,czy np nie lepiej zainwestować w szklarnię? Oczywiście, dopuszczam, że ktoś ma ze szklarni wszystko. W każdym razie,nie ja :-)
@Bahrd dzięki za linka. Oglądałem to zdjęcie na The hilarious winners of the 2021 Comedy Wildlife Photography Awards i postanowiłem je sobie kupić.
@baron13:
"@cedrys: język niestety,nie jest logiczny. Po polsku "nie,nie" oznacza "bardziej nie", choć w C++ oczywiście "tak"."
Nie ma czegoś takiego jak "bardziej nie". W większości konstrukcji zdań dwa razy nie oznacza tak. No chyba, że ktoś się jąka.
cedrys: "A tym R3 można wyłączyć kolor w wizjerze, czy jest jak w innych - color only?"
Nie wiem, jak w R3, ale w "innych" można - np. 1D Mk III ma tryb "Monochrome" i wtedy na LCD podgląd Live View jest w odcieniach szarości.
baron13: "język niestety, nie jest logiczny. Po polsku «nie, nie» oznacza «bardziej nie», choć w C++ oczywiście «tak». "
Przypomniał mi się ten dowcip, jak to nauczyciel opowiadał długo i na przykładach o podwójnych zaprzeczeniach różnie funkcjonujących w różnych językach by na koniec stwierdzić:
- Ale nie ma języka, w którym podwójne potwierdzenie negowałoby znaczenie zdania!
- Tak, tak! - usłyszał z ostatniej ławki.
czekam na test. wygląda rewelacyjnie. zapatrzyłem się na znaczki i zapomniałem co chciałem posprawdzać, a tu iso 6400 lepiej niż 400 na m43.
miło widzieć, że produkcja i projektowanie nowych puszek to nie tylko podkręcanie numerków dla nawiedzonych jak megapixeloza.
silnik jpg canona był najlepszy od lat. zobaczymy jakie będą rezultaty w raw'ach ale widać, że rewelacyjna matryca
> a tu iso 6400 lepiej niż 400 na m43.
żeby w to uwierzyć, trzeba by najpierw tę scenkę, tak samo oświetloną, sfotografować jakimś przyrządem w formacie m4/3 i zbadać różnice.
A już myślałem, że tutaj nikt nie potrzebuje dowodu, że w fufu "iso 6400 lepiej niż 400 na m43", że to oczywista oczywistość i o tym nawet pisać nie wypada :(
JdG
ludzie muszą w coś wierzyć,
są pastafarianie-wyznawcy "pastafarianizmu", skupieni w Kościele Latającego Potwora Spaghetti i są wyznawcy "wszystkiego lepszego niz m43", skupieni wokół silnika jpg canona
"Klasyczne B&W to rzeczywistość daltonisty. Jak ktoś chce zdjęcia skatowane oprogramowaniem rodem z komórki to nie jest mu potrzebny Canon EOS R3. "
"szum cyfrowy nazywany "ziarnem fotograficznym" jest profanacją fotografii"
Uuuu boys, you are so edgy... :D
@lotofag:
"Uuuu boys, you are so edgy... :D"
"Wyluzowany" poliglota się odezwał.
@Negatyw: z brakiem bardziej nie, to ostrożnie. Zdawać by się mogło, że jak czegoś nie ma, to już bardziej nie może nie być, ale... Np temperatura to pi razy drzwi średnia energia kinetyczna cząsteczek. W temperaturze zera bezwzględnego cząsteczki są mniej więcej, z dokładnością do mechaniki kwantowej nieruchome i... mamy temperatury statystycznie ujemne. Mają sens :-) Nie ma ruchy i jeszcze bardziej nie ma . :-)
@baron13:
"Np temperatura to pi razy drzwi średnia energia kinetyczna cząsteczek."
Skąd te temperatury statystycznie ujemne? Przecież średnia energia kinetyczna cząsteczek nie jest ujemna, nie może być ujemna.
eMGie - paznokciem dziure w monitorze wydrapalem - robal dalej lazi :))
@Negatyw: tu
link
zadanie 4.2.1 masz to omówione nie na przełaj. Jednak radzę wyciągnąć ogólniejszy wniosek: są tna tym świecie dziwne rzeczy i nie o wszystkich wiemy :-)
@zee: mi w domu dawno temu latały takie muchy w tym rozmiarze i że wiem, że tłuczenie ich skutkuje jedynie plamami, to się wstrzymałem. ;-)
A kwestii aparatów, to chciałem zauważyć, że wjechaliśmy w obszar, w którym trzeba się dobrze zastanowić, czego NIE KUPIĆ. Producenci oferują nadmiar. Sztuką nie jest zdobycie najbardziej wypasionego korpusu, tylko dobranie czegoś, co się naprawdę przyda. Oczywiście sztuką jest robienie zdjęć :-) Jednak...
@baron13:
"Jednak radzę wyciągnąć ogólniejszy wniosek: są tna tym świecie dziwne rzeczy i nie o wszystkich wiemy :-)"
W ogólności się zgodzę, ale ten przykład nie ukazuje nic dziwnego.
Cytat:
"Oznacza to, że T < 0 występuje gdy mniej niż połowa spinów
będzie ustawiona w kierunku pola magnetycznego (więcej niż połowa będzie ustawiona przeciwnie)."
Rano spojrzałem na termometr (czujnik zamocowany na zewnątrz budynku), pokazywał temperaturę -1 st. C. Pokazywał temperaturę ujemną. Domyśliłem się, że jako wybitny fizyk piszesz o kelwinach. Jak widać to czy może być temperatura ujemna czy nie zależy od definicji i pewnych założeń. Temperatura w kelwinach z założenia (definicji) nie ma wartości ujemnych. Po pierwsze temperatura to nie jest "pi razy drzwi średnia energia kinetyczna cząsteczek". Jest zależność proporcjonalna a to co innego. Gdyby temperatura była energią to wyrażona by była się w dżulach. A z tego cytatu wynika, że gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem.
Dodając do odpowiedzi Negatywa: w tym wypadku, żeby dostać ujemne temperatury, trzeba wziąć inną jej definicję, bo Twoja, Baronie, nawet pi razy oko nie dopuszcza ujemnych.
@baron ale to jest troche takie, no, pitolenie.\To tak jakby opowiadac o tunelowaniu (ktore przeciez jest wykorzystywane w kupie elektroniki dookola) czy energii prozni (ktora uzyl Hawking zeby wytlumaczyc utrate masy przez czarne dziury) jako jakiejs niewiarygodnie tajemniczej magii, bo z odrobina wyobrazni idzie to wytlumaczyc co bystrzejszemu uczniowi liceum.
Baron, calkiem niezly zbior czytelnikow/pisalnikow optyczne ukonczylo studia scisle (w moim przypadku fizyke q, 2.3 dekady temu) i naprawde nie musisz linkowac tutaj laborek... :)
@watt i @baron13 mogą dyskutować jak fizyk z fizykiem.
@Bahrd: powiedziałbym (po konsultacjach) że raczej jest to ilustracja tego, jak kiepską wielkością fizyczną jest temperatura :-) Jeden z wielu przypadków, gdy wyliczenie temperatury z innych pomiarów daje dziwny rezultat. Inny mniej spektakularny przykład:
link
Wolę jednak, gdy piekarnik pokazuje mi taką zwyczajną temperaturę... :;)
@ deel77
Filmuję głównie w 4K więc problemu przegrzewania nie ma. Jeżeli zależy mi na najwyższej jakości to kręcę w 8K (rzadziej downskalowanym 4K), ale są to zazwyczaj ujęcia do b-rolli i nigdy nie trwają dłużej niż kilkadziesiąt sekund. Największym problemem jest objętość tych plików (karty CFexpress są zbyt drogie, a kartę 256 GB zapełniam zanim pojawi się ostrzeżenie o temperaturze) i dlatego przymierzam się do zakupu NinjaV+ (co rozwiąże też problem z przegrzewaniem). Nie wiem jak w Windowsie (korzystam z Maca) wygląda odtwarzanie plików, ale Resolve chyba nie ma z nimi problemu.
----------------------
OK. W Resolve jak i w Vegasie nie ma problemu ale w media playerze czy w czymkolwiek gdzie chciałbym oglądnąc te filmy prosto z dysku już część plików mi sie nie otwiera i to tak samo w R6 R5 i R3 z plików przykładowych przy recenzjach na optycznych. Pewnie brakuje jakiegoś kodeka.A jeszcze jak z baterią? Ile faktycznie wytrzymuje zdjęć filmów? Tak podpytuje bo przymierzam się do kupna i zastanawiam się między R5 i R6. Bardziej skłaniam się do R5 ale chwilowo cena jest za wysoka moim zdaniem poczekam jak będzie bliżej 15k.
Fotografia kolorowa jest diabelnie bardziej wymagająca w porównaniu z BW. A im doskonalsze odwzorowanie koloru tym trudność rośnie. Stąd np. popularność przeterminowanych materiałów światłoczułych które poza "retro lookiem" sprowadzają paltę barw do poziomu łatwiejszego do ogarnięcia. Stąd też przekonanie fotografów posługujących się techniką analogową, że kolor z cyfry jest paskudny. On paskudny nie jest. On jest cholernie trudny.