Nikon Nikkor Z 28-75 mm f/2.8
Oferta pełnoklatkowych obiektywów systemu Nikon Z powiększyła się o nowy zmiennoogniskowy instrument o standardowym zakresie ogniskowych - model Nikkor Z 28-75 mm f/2.8.
INFORMACJA PRASOWA
Twórcza swoboda z nowym obiektywem NIKKOR Z 28-75MM f/2.8
Nikon wzbogaca dziś swoją ofertę o pełnoklatkowy standardowy obiektyw o zmiennej ogniskowej z rodziny Nikon Z. NIKKOR Z 28-75mm f/2.8 charakteryzuje się uniwersalnym, szerokim zakresem ogniskowych, precyzyjnym ustawianiem ostrości, a także dużym, stałym maksymalnym otworem względnym. Od scen ulicznych po krajobrazy i portrety, to świetny obiektyw uniwersalny dla użytkowników aparatów z serii Z firmy, którzy chcą osiągnąć wyższy poziom kreatywności.
Dzięki małej masie i konstrukcji optycznej zapewniającej ostry obraz obiektyw NIKKOR Z 28-75mm f/2.8 pozwala wykonywać wspaniałe zdjęcia wszystkiego, co inspiruje. Wszechstronny zakres ogniskowych obejmuje klasyczne kąty widzenia, a stały maksymalny otwór względny f/2.8 zapewnia większą swobodę eksperymentowania z nowymi pomysłami: użytkownicy mogą łatwo uchwycić sceny z nastrojowym oświetleniem lub odkrywać twórczy potencjał małej głębi ostrości. Mogą też fotografować z krótszymi czasami otwarcia migawki w świetle zastanym oraz zatrzymywać ruch nie tracąc jasności.
Obiektyw NIKKOR Z 28-75mm f/2.8 ustawia ostrość szybko i precyzyjnie, nawet podczas fotografowania z niewielkiej odległości, oraz zapewnia piękny efekt bokeh, który pozwala użytkownikom wznieść się na nowy poziom fotografii portretowej. Ten pełnoklatkowy obiektyw z serii Z doskonale nadaje się także do filmowania: zarówno ze względu na zakres ogniskowych pozwalający na rejestrowanie szerokokątnych ujęć wprowadzających oraz ujęć w planie średnim, jak i na zredukowane „oddychanie” obiektywu.
Zurab Kiknadze, Product Manager w firmie Nikon Europe, powiedział: „Obiektywy o maksymalnym otworze względnym f/2.8 były tradycyjnie opracowywane dla profesjonalistów, jednak dzięki zaletom optycznym mocowania Z możemy zaoferować obiektyw NIKKOR Z 28-75mm f/2.8 w przystępniejszej cenie. Cieszymy się, że jeszcze większe grono fotografów osiągnie wyższy poziom umiejętności, wykorzystując artystyczne możliwości, jakie zapewnia obiektyw o dużym, stałym maksymalnym otworze względnym”.
![]() |
Podsumowanie najważniejszych cech: NIKKOR Z 28-75mm f/2.8
- Standardowy zakres ogniskowych: uchwyć szerszą scenę przy ogniskowej 28 mm. Wykonuj fascynujące portrety używając ogniskowej 75 mm.
- Maksymalny otwór względny f/2.8: duży, stały otwór względny zapewnia spójną ekspozycję w całym zakresie ogniskowych oraz umożliwia uzyskiwanie wyraźnych zdjęć w słabym świetle. Użytkownicy mogą również fotografować z krótszymi czasami otwarcia migawki w świetle zastanym.
- Piękny efekt bokeh: mocowanie Z o dużej średnicy oraz dziewięciolamelkowa przysłona o otworze względnym f/2.8 gwarantują niesamowicie miękki, naturalny efekt rozmycia tła.
- Wspaniałe zbliżenia: minimalna odległość zdjęciowa wynosi zaledwie 0,19 m przy ogniskowej 28 mm i 0,39 m przy ogniskowej 75 mm.
- Szybkie, niezawodne ustawianie ostrości: ustawianie ostrości jest płynne, ciche i precyzyjne — nawet podczas fotografowania z niewielkiej odległości.
- Świetnie wyglądające materiały wideo: dzięki zredukowanemu „oddychaniu” obiektywu można ustawiać ostrość bez zauważalnych zmian kąta widzenia. Płynna regulacja przysłony pozwala uzyskać piękne, naturalnie wyglądające zmiany jasności.
- Intuicyjna obsługa: bezgłośny, płynnie obracany pierścień sterujący może służyć do precyzyjnego, ręcznego ustawiania ostrości, sterowania przysłoną, ustawiania czułości ISO lub kompensacji ekspozycji.
- Odporność na pył i zachlapanie: obiektyw NIKKOR Z 28-75mm f/2.8 jest odporny na pył i zachlapanie1, a jego przednia soczewka ma powłokę ułatwiającą czyszczenie.
1) Nie gwarantuje się odporności obiektywu na pył i zachlapanie we wszystkich sytuacjach oraz we wszystkich warunkach.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Polska cena - 4799 zł
Przedsprzedaż już się zaczęła, wysyłka będzie realizowana od 13.01.2022
link
Podobno to obiektyw oparty o tamrona 28-75 - nie wiem czy to prawda ale tak piszą w innych serwisach
Min. odleglosc ogniskowania:
28mm: 19cm (Nikon) 19cm (Tamron)
75mm: 39cm (Nikon) 39cm (Tamron)
Elementy/grupy: 15/12 (Nikon) 15/12 (Tamron)
Tylko ze konstrukcja optyczna inna, przynajmniej porownujac stad:
link
link
@dkaz
Chodzi o G2. link
Link: link
@Amadi
"Polska cena - 4799 zł"
To miłe zaskoczenie, bo przy MSRP na poziomie $1200 obstawiałem polską cenę w okolicach 5999 PLN.
@Cichy thx za linka
Jezeli to istotnie rebrand Tamrona to by oznaczalo ze wiekszosci wynalazkow Tamrona pod Ztke albo wogole nie bedzie, albo beda po zawyzonej cenie pod nazwa Nikkor
Moze przynajmniej Sigma sie jakas pojawi
@Bradford
Ale jeśli to będzie faktycznie optyka z Tamrona G2 to cena nie będzie zawyżona.
@Cichy - Konstrukcja optyczna i liczba elementów specjalnych raczej sugerują, że to G1 Tamrona
link
A to ja nie wiem, bo na innym portalu wrzucono konstrukcję optyczną włąśnie wersji G2. Na DPreview piszą, że to rebrandowany G1.
@Cichy
To na bank nie jest rebrandowany G2, przecież wystarczy spojrzeć na podstawowe parametry tych 3 szkieł. Też mi się od razu skojarzyło, że to G1 w środku tego Nikkora. I jeżeli tak, to jednak @Bradford ma rację i sytuacja będzie jak z rebrandami Tamrona przez Pentaksa.
Wygląda jak obiektyw do lustrzanki z doklejoną przejściówką. Rozmiar co najmniej taki, jakby to był 24-150 mm.
G1 można kupić za 3k pod FE. Spory podatek sobie Nikon dołożył ;)
Tamron zrobił 28-75 żeby teraz to sprzedawać, a jak już rynek się nasyci, to wtedy zrobią wersję 24-70??? Powtórka z rozrywki...
Czy G1 cz G2, to chyba i tak ciekawa propozycja.
Ja natomiast chciałem zauważyć, że w ostatnich plotkach na optyczne nie było słowa o tym szkle... 5 dni później jest premiera ;)
@Badol - ten obiektyw w plotkach się pojawił dopiero wczoraj wieczorem i chyba wszystkich wziął z zaskoczenia
@Badol
"Czy G1 cz G2, to chyba i tak ciekawa propozycja."
Dla Nikoniarzy tak, na użytkownikach E czy L już takiego wrażenia nie robi :)
"Ja natomiast chciałem zauważyć, że w ostatnich plotkach na optyczne nie było słowa o tym szkle... 5 dni później jest premiera ;)"
Rebrandy mogą wychodzić znienacka ;)
wziął wszystkich z zaskoczenia?
ciekawe czy z zaskoczenia zakończy swój żywot system M canona, czy jednak raczej będzie żyć?
Nikon, obiektyw, rembrant....
LLLLOOOO Panie.
Rembrandta do tego nie mieszajmy ;)
;)
Dlaczego? Rembrandt sam też kopiował swoje dzieła! :D
Gamma "ciekawe czy z zaskoczenia zakończy swój żywot system M canona, czy jednak raczej będzie żyć?"
Pewnie będzie - ku nieustającemu zaskoczeniu wszystkich dybiących...
..Nikon robi rebrand obiektywu Tamrona, co za czasy Panie Kolego, co za czasy ..
OK - faktycznie NR też wrzucił tego newsa dopiero wczoraj. Biję się w pierś ;)
A co do samego szkła i zajawki związanej z rebrandem Tamrona.
Jeśli faktycznie jest jakiś układ między N a T na takie praktyki, co zaowocuje dostępnością szkieł T na Nikona, to byłoby super. Tamron od lat wypuszcza bardzo ciekawe szkła pod Sony. Możliwość ich natywnego stosowania w Nikonie, może znacznie zwiększyć popularność tego systemu.
@Badol
Tania seria Tamrona (2.8/20-24-35) jest bardzo fajna optycznie (mimo testu Optycznych 2.8/20, na przyklad 2.8/35, zobacz test dpreview i porownanie z Zeissem 2.8/35: link )
To nie sa superjasne idealne optycznie szkla, jak Sigmy.
Maja za to ten sam filtr, uszczelnienia i waza < 250g kazde.
Ja mam i lubie bardzo Tamrona 17-28/2.8 do Sony. Najfajniejszy optycznie szeroki zoom pelnoklatkowy jaki mialem - po przymknieciu bardzo ostry, lekki (
Ciekawe czy to Nikon zapłacił Tamronowi za wykorzystanie jego konstrukcji czy raczej Tamron musiał wykupić licencję na użycie marki Nikkor? ;)
@watt
Tamron 17-28 to szkło, dla którego w pewnym momencie (przesiadka z lustra) prawie zmieniłem system na Sony :D Idealnie wpisuje się w moje obecne potrzeby. Jak tylko pojawi się w Nikonie, zmieniam układ w szklarni. 17-28+50 i na 90% sytuacji mam wszystko czego potrzeba.
Podatek od zamkniętego bagnetu Nikona. Cenowo zbliżony do Sigmy pod S/P tyle tylko, że w Sigmie zaczyna się od 24 co czyni zasadniczą różnicę. Niby zamknęty ale jednak "o dużej średnicy" co w połączeniu z "dziewięciolamelkowa przysłona o otworze względnym f/2.8 gwarantują niesamowicie miękki, naturalny efekt rozmycia tła."
XD
Retorykę sukcesu rozmiem, alę żeby mieszać legendarną średnicę bagnetu do efektu bokeh trzeba mieć brak lepszych pomysłów.
@Badol to samo, tylko zamiast 50mm zostawilem 85mm i 28mm :)
DARTi, myślisz że jak kupujesz Sigmę to nie płacisz podatku Sony?
Już zapłacił, kupując aparat ;)
Rozumiem że posiadasz wiedzę na temat, że za porozumieniem licencyjnym nie idą pieniądze lub usługi lub przedmioty:
"Produkt został opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E, które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY Corporation"
Ukazało się to ostatnio w informacji prasowej podczas premier nowych produktów Sigma Corporation
@Stivenson
"Ukazało się to ostatnio w informacji prasowej podczas premier nowych produktów Sigma Corporation"
Ach ty Sherlocku grupowy. Tylko że to jest znane tak gdzieś od 10 lat :)
link
A tutaj nawet Ty możesz wystąpić o licencję!
link
Polecam też fragment:
"There will not be any license fees required for the license. However, a part of expenses related to distribution of the Basic Specifications will be charged to the applicant."
Ciekawe czy wszyscy byliby tak chetni dołożyć ze 2-3 tysiące na takie samo szkło (zakładając że takiego potrzebują) tylko dlatego ze byłoby projektem Nikona (czyli moze, ale niekoniecznie lepszym). Moim zdaniem to świetny ruch, minimum kosztów R&D, wdrożeniowych albo wcale, a spory krok dla popularyzacji produktu/bagnetu. Miałem takiego Tamrona G1 do sony i był to mój najlepszy obiektyw, a 24mm wcale sie okazało że nie trzeba. Najlepszy bo zgrabny, mały, lekki, szybki i zawsze celny, a całkiem dobry optycznie. Osobiście uważam że dla Nikona do deska ratunku, z której powinien skorzystać, nikt się nie obrazi gdy będzie działało jak należy, a spopularyzują swój bagnet, bo narazie idzie im to jak krew z nosa.
Osobiscie spokojnie był dołożył 2 tysie gdyby mi Canon pod swój bagnet zrobił taki sam "myk" i byłbym przeszczęśliwy, bo strasznie brakuje w EOS R takiego obiektywu.
Nikon nie jest pierwszy. Pentax też tak robił (głownie Tokina akurat była źródłem), Sony (a wcześniej Minolta) też brało konstrukcje od Tamrona
Stivenson
DARTi, myślisz że jak kupujesz Sigmę to nie płacisz podatku Sony?
Nie wiem chociaż Sigma bez względu na mocowanie kosztuje praktycznie tyle samo więc nie sądzę, że dopłacam przez Sony. Wiem natomiast, że ten rebrandowany tamron bez napisu Nikon jest jakieś 1500 zł tańszy z mocowaniem pod Sony właśnie.
A może po prostu pod Sony jest duży kosz i trzeba się wyróżniać, a u Nikona jest się rodzynkiem, chyba nikt nie wiezy że Nikon pozwolił przykleić swoje logo za darmo.
ten obiektyw to jakaś Katastrofa.
przemalowany stary tamron za prawie dwa razy tyle.
jakże żałosna jest jego dobra pozycja w portfolio obiektywów nikona pod bagnet z.
to otwiera doskonałe perspektywy dla funkcjonowania firmy. zamiast fabryk i działów rozwoju czy badań czy czegokolwiek, będziemy naklejać swoje logo na już istniejące produkty i zarabiać na "czysto"
ja nie winię za tę politykę nikona.
to ci jego fanboje co kupują sprzęt foto "bo ma lepsze kolory" i "magię obrazu" dostają na co zasługują.
Ciekawe czy dzięki większej średnicy bagnetu Nikona ten obiektyw będzie mniej winietował niż wersja Sony?