Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon UHD DIGISUPER 122AF

Canon UHD DIGISUPER 122AF
12 kwietnia
2022 15:41

Firma Canon zaprezentowała przeznaczony do kamer broadcastowych obiektyw o 122-krotnym zoomie, pozwalającym osiągnąć ekwiwalent niemal 8000 mm.

INFORMACJA PRASOWA

Canon Europe usprawnia proces produkcji programów telewizyjnych w jakości 4K dzięki nowemu obiektywowi telewizyjnemu i aktualizacji oprogramowania sprzętowego dla monitora BCTV

Canon Europe informuje o wprowadzeniu na rynek najnowszego obiek­tywu zmiennoogniskowego do zastosowań nadawczych, UHD DIGISUPER 122AF (UJ122x8.2B AF), który charakteryzuje się najwyższą jakością obrazu 4K i 122-krotnym współczynnikiem zoomu, co pozwala na uzyskanie niesamowitego zakresu ogniskowych 8,2–1000 mm (16,4–2000 mm z wbudowanym konwerterem dwukrotnie wydłużającym ogniskową). Obiektyw UHD DIGISUPER 122AF wyróżnia się sprawnie i precyzyjnie działającym systemem automatycznego ustawiania ostrości z detekcją fazy, który wspomaga rejestrowa­nie szybko poruszających się obiektów w rozdzielczości 4K i który może być uruchamiany przez operatora za pomocą nowego kontrolera ostrości FDJ-S31/41. Canon udostępni także nowe oprogramowanie sprzę­to­we dla profesjonalnego monitora referencyjnego DP-V1830, które pomoże nadawcom w uzyskaniu naj­lep­szej jakości obrazu 4K HDR.

Ostry obraz z dużej odległości

Obiektyw UHD DIGISUPER 122AF doskonale odpowiada na potrzeby nadawców programów sportowych i trans­misji wydarzeń na żywo, wymagających zapewnienia widzom jak najlepszej jakości obrazu – umoż­liwia śledzenie akcji w najdrobniejszych szczegółach. Wykorzystując zaawansowaną technologię optycz­ną, Canon wyposażył obiektyw w elementy ze szkła fluorytowego i UD, które minimalizują artefakty obiek­tywu, takie jak aberracja chromatyczna, duszki i flary, dzięki czemu można uzyskać oszałamiającą jakość obrazu 4K HDR w całym zakresie ogniskowych, a także od środka do skrajnych krawędzi kadru. Obiektyw doskonale nadaje się do rejestracji obrazu z dużej odległości, np. podczas wydarzeń sportowych lub koncertów na żywo. UHD DIGISUPER 122AF charakteryzuje się niesamowitym 122-krotnym zoomem, a wbu­do­wany konwerter pozwala osiągnąć ogniskową 2000 mm.

Zaawansowana technologia obiektywu zapewniająca płynną rejestrację obrazu

Aby ułatwić obsługę podczas rejestracji dynamicznych wydarzeń i zapewnić ostrość obrazu przy teleobiektywach z ograniczoną głębią ostrości, obiektyw UHD DIGISUPER 122AF wyposażono w zaawan­sowaną technologię autofocus opracowaną przez Canon, która sprawnie i z dużą precyzją utrzymuje ost­rość fotografowanego obiektu, umożliwiając operatorom skoncentrowanie się na ujęciu. Dzięki dwóm trybom autofocusu (Full Time i Part Time) możliwości wyboru trzech rozmiarów obszaru ramki AF oraz zmiennej szybkości reakcji AF, obiektyw można zoptymalizować pod kątem bardzo dokładnego śle­dzenia ostrości. Korzystając z nowego kontrolera ostrości FDJ-S31/41, operatorzy mogą dostosować charak­terystykę sterowania ostrością i uzyskać lepszą kontrolę nad trybami AF, ustawianiem obszaru i czu­łości w trzech trybach krzywej ostrości – dalekim, standardowym i bliskim. Zgodność z obiektywami HD Studio/Field z automatyczną regulacją ostrości pozwala operatorowi uzyskać najlepsze funkcje AF dla zakresu ogniskowych wymaganych w różnych scenariuszach rejestracji wydarzeń. Zaawansowana wbudowana stabilizacja obrazu umożliwia wykorzystanie najlepszych technologii optycz­nych i serwomechanizmu produkcji Canon w celu utrzymania wysokiej jakości obrazu 4K – jest to szczegól­nie ważne podczas pracy w długim zakresie zoomu.

Usprawniony wirtualny przepływ produkcji

Obiektyw UHD DIGISUPER 122AF jest kompatybilny z systemami produkcji wirtualnej, np. podczas wydarzeń sportowych, gdy materiał filmowy rejestrowany na żywo uzupełnia się grafiką. Wyposażony w trzy 20-sty­kowe złącza 16-bitowy przetwornik wartości bezwzględnej współpracuje z funkcjami zoomu, ostrości i przysł­ony, przekazując dokładne informacje o położeniu obiektywu, dzięki czemu materiał filmowy płynnie współgra z elementami wirtualnymi.

Nowe oprogramowanie sprzętowe DP-V1830

Canon UHD DIGISUPER 122AF

Canon ogłasza również aktualizację oprogramowania sprzętowego dla profesjonalnego monitora referen­cyjnego DP-V1830, która zostanie udostępniona w lipcu 2022 roku. DP-V1830 to wyświetlacz w jakości 4K HDR wyposażony w cenione narzędzia do monitorowania i niezawodną łączność 12G-SDI, toteż idealnie nadaje się do studiów nadawczych, wozów produkcyjnych i monitorowania w jakości HDR bezpośrednio na planie. Wraz z wprowadzeniem nowego oprogramowania sprzętowego użytkownicy będą mogli w peł­ni wykorzystać potencjał wyświetlacza dzięki dodaniu kolejnych zaawansowanych funkcji, które wspie­rają produkcje telewizyjne w jakości 4K HDR.
Najnowsza aktualizacja Canon wyposaża monitor DP-V1830 w nowe narzędzia RGB Parade Waveform Monitor i Chromaticity Diagram Display, które dostarczają szczegółowych informacji na temat kolorów, zapewniając wierne odwzorowanie barw i ułatwiając dokładne dopasowanie odwzorowania barw z wielu kamer używanych w produkcji. Aktualizacja odblokowuje także narzędzia do monitorowania, takie jak monitor luminancji klatki (Frame Luminance Monitor), wyjątkowe narzędzie opracowane przez Canon, które prezentuje średnią i szczytową jasność obrazu w czasie. Również za sprawą najnowszej aktualizacji DP-V1830 zyskuje funkcję histogramu, która może być używana do oceny ogólnego balansu ekspozycji obrazu. Dzięki nowemu, intuicyjnemu interfejsowi z jednoczesnym podglądem wielu informacji możliwe jest równoczesne korzystanie z wielu narzędzi do monitorowania obrazu HDR bez zakłócania obrazu.
Posiadacze DP-V1830 będą mogli również skorzystać z nowej funkcji Enhanced Dual/Quad View, która umożliwia symultaniczny podgląd sygnałów HDMI i SDI, co doskonale sprawdza się w hybrydowych przep­ływach pracy. Oprogramowanie sprzętowe umożliwia dostosowanie indywidualnych ustawień jakości obrazu w przypadku wyświetlania dwóch lub czterech ekranów dzielonych oraz podglądu wielu informacji w przypadku korzystania z wejścia SDI. Dzięki temu użytkownicy mogą zrezygnować z wyspecjalizowanego sprzętu, takiego jak konwertery sygnału czy oddzielne wyświetlacze, co pozwala na bardziej kompaktową konfigurację filmowania i efektywny przebieg pracy produkcyjnej. Wraz z aktualizacją dostępna jest także opcja zakupu wbudowanej funkcji SDI Switcher, która umożliwia czterokierunkowe przełączanie SDI na moni­torze, pozwalając operatorom na przełączanie widoku pomiędzy czterema kamerami lub wysyłanie go do zewnętrznego rejestratora, co zmniejsza zapotrzebowanie na dodatkowy sprzęt. Urządzenie DP-V1830 można teraz połączyć z komputerem, tabletem lub smartfonem za pośrednictwem sieci LAN, aby ko­rzystać z internetowego interfejsu zdalnego sterowania.

Kliknij łącze, aby uzyskać więcej informacji o urządzeniach UHD DIGISUPER 122AF lub FDJ-31/41: https://www.canon.pl/lenses/uhd-digisuper-122-af/

Odwiedź stronę https://www.canon.pl/support/, aby dowiedzieć się więcej o aktualizacji oprogramowania sprzętowego DP-V1830.


Komentarze czytelników (14)
  1. BlindClick
    BlindClick 12 kwietnia 2022, 16:13

    Nie potrafie znaleźć rozmiaru sensora.
    Nie liczę na ff, ale 9.6mm x 5.4mm to nieco mało.

  2. Amadi
    Amadi 12 kwietnia 2022, 16:18

    W kamerach broadcastowych typowo jest 2/3'', w czasach telewizji 4:3 było po prostu 8.8 x 6.6 mm, teraz pewnie jest 16:9 w identycznym kole obrazowym, czyli właśnie ok. 9.6 x 5.4.

    Pamiętaj, że tam jest układ 3-matrycowy z pryzmatem który jest 1-2 EV wydajniejszy niż maska Bayera

  3. deel77
    deel77 12 kwietnia 2022, 17:14

    Cena (USA) to 200 000 $.

  4. Amadi
    Amadi 12 kwietnia 2022, 17:49

    Przy obiektywie o "wagomiarze" 250,6 × 255,5 × 662,0 mm / 28,0 kg i co najmniej 20-centymetrowej przedniej soczewce wydaje się to zrozumiałą kwotą

  5. BlindClick
    BlindClick 12 kwietnia 2022, 19:05

    Dzięki, coś kojarzę, kiedyś były takie kamkordery z 3xccd :)
    +2EV to dużo, w sumie 3x 2/3" to 6/3" ;)

    I moje marzenia o 40x zoomie też spełnione z nawiązką...
    Tylko wagomiara wymaga wózka, ciekawe jakby coś takiego do FF zrobić to czy by wózek widłowy obsłużył czy dźwig w gratisie dodawany będzie?

  6. qqrq
    qqrq 12 kwietnia 2022, 20:19

    Po miniaturce na telefonie myślałem, że to nowe Lytro :D

  7. Juzer
    Juzer 12 kwietnia 2022, 20:42

    Szkoda, że nie ma jakichś sampli :-(

  8. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 12 kwietnia 2022, 21:54

    "w sumie 3x 2/3" to 6/3"

    Raczej 4x 2/3, gdyby miało odpowiadać bayerowi który ma 2x zielony,

  9. qqrq
    qqrq 12 kwietnia 2022, 21:56

    @Juzer
    Będą jak Optyczne zrobi test :)

  10. Amadi
    Amadi 13 kwietnia 2022, 10:17

    Musielibyśmy tablicę testową w innym województwie postawić :P

  11. BlindClick
    BlindClick 13 kwietnia 2022, 16:01

    Hehehe, z pierwszego mnożenia wyszło mi 9/3, szczerze tak wymnozylem w głowie..
    Ciężko jest być obiektywnym, pomimo uczciwych starań..
    I to też są wartości maksymalne, bo jeśli założyć większe straty w pryzmacie, prezycji to się bliżej 1 zrobi, w filmie to pewnie nie ma znaczenia więc jeszcze żyje, ciekawe czy 8k to uciagnie albo 16k.

  12. Vendeur
    Vendeur 14 kwietnia 2022, 02:56

    @Amadi

    Najpierw taką tablicę musielibyście w ogóle zrobić, bo, po pierwsze, nie macie żadnej, po drugie, ta scenka woła o pomstę do nieba i jest żenująco nieprofesjonalna, jak na tak profesjonalny portal. Pisałem już o tym, ale pewnie macie to w poważaniu i nawet nie dostrzegacie mankamentów obecnego tworu, który fotografujecie. A jak zrobić tablicę testową, to można zobaczyć na DPREVIEW.

  13. Amadi
    Amadi 14 kwietnia 2022, 10:36

    @Vendeur - swoje uwagi kieruj do Arka, ja jestem tylko szeregowym redaktorem :)

  14. Flash69
    Flash69 19 kwietnia 2022, 21:24

    Arek i tak ma w nosie ognorowanie obiektywów RF więc i tym razem nic go to nie obchodzi. Osobiście czekam na jakąś dobrą i profesjobalną konkurencję dla Optycznych inną niż DPREVIEW. Optyczne lecą w kulki więc zdrowa konkufencja bardzo by im się przydała.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.