Canon UHD DIGISUPER 122AF
Firma Canon zaprezentowała przeznaczony do kamer broadcastowych obiektyw o 122-krotnym zoomie, pozwalającym osiągnąć ekwiwalent niemal 8000 mm.
INFORMACJA PRASOWA
Canon Europe usprawnia proces produkcji programów telewizyjnych w jakości 4K dzięki nowemu obiektywowi telewizyjnemu i aktualizacji oprogramowania sprzętowego dla monitora BCTV
Canon Europe informuje o wprowadzeniu na rynek najnowszego obiektywu zmiennoogniskowego do zastosowań nadawczych, UHD DIGISUPER 122AF (UJ122x8.2B AF), który charakteryzuje się najwyższą jakością obrazu 4K i 122-krotnym współczynnikiem zoomu, co pozwala na uzyskanie niesamowitego zakresu ogniskowych 8,2–1000 mm (16,4–2000 mm z wbudowanym konwerterem dwukrotnie wydłużającym ogniskową). Obiektyw UHD DIGISUPER 122AF wyróżnia się sprawnie i precyzyjnie działającym systemem automatycznego ustawiania ostrości z detekcją fazy, który wspomaga rejestrowanie szybko poruszających się obiektów w rozdzielczości 4K i który może być uruchamiany przez operatora za pomocą nowego kontrolera ostrości FDJ-S31/41. Canon udostępni także nowe oprogramowanie sprzętowe dla profesjonalnego monitora referencyjnego DP-V1830, które pomoże nadawcom w uzyskaniu najlepszej jakości obrazu 4K HDR.
Ostry obraz z dużej odległości
Obiektyw UHD DIGISUPER 122AF doskonale odpowiada na potrzeby nadawców programów sportowych i transmisji wydarzeń na żywo, wymagających zapewnienia widzom jak najlepszej jakości obrazu – umożliwia śledzenie akcji w najdrobniejszych szczegółach. Wykorzystując zaawansowaną technologię optyczną, Canon wyposażył obiektyw w elementy ze szkła fluorytowego i UD, które minimalizują artefakty obiektywu, takie jak aberracja chromatyczna, duszki i flary, dzięki czemu można uzyskać oszałamiającą jakość obrazu 4K HDR w całym zakresie ogniskowych, a także od środka do skrajnych krawędzi kadru. Obiektyw doskonale nadaje się do rejestracji obrazu z dużej odległości, np. podczas wydarzeń sportowych lub koncertów na żywo. UHD DIGISUPER 122AF charakteryzuje się niesamowitym 122-krotnym zoomem, a wbudowany konwerter pozwala osiągnąć ogniskową 2000 mm.
Zaawansowana technologia obiektywu zapewniająca płynną rejestrację obrazu
Aby ułatwić obsługę podczas rejestracji dynamicznych wydarzeń i zapewnić ostrość obrazu przy teleobiektywach z ograniczoną głębią ostrości, obiektyw UHD DIGISUPER 122AF wyposażono w zaawansowaną technologię autofocus opracowaną przez Canon, która sprawnie i z dużą precyzją utrzymuje ostrość fotografowanego obiektu, umożliwiając operatorom skoncentrowanie się na ujęciu. Dzięki dwóm trybom autofocusu (Full Time i Part Time) możliwości wyboru trzech rozmiarów obszaru ramki AF oraz zmiennej szybkości reakcji AF, obiektyw można zoptymalizować pod kątem bardzo dokładnego śledzenia ostrości. Korzystając z nowego kontrolera ostrości FDJ-S31/41, operatorzy mogą dostosować charakterystykę sterowania ostrością i uzyskać lepszą kontrolę nad trybami AF, ustawianiem obszaru i czułości w trzech trybach krzywej ostrości – dalekim, standardowym i bliskim. Zgodność z obiektywami HD Studio/Field z automatyczną regulacją ostrości pozwala operatorowi uzyskać najlepsze funkcje AF dla zakresu ogniskowych wymaganych w różnych scenariuszach rejestracji wydarzeń. Zaawansowana wbudowana stabilizacja obrazu umożliwia wykorzystanie najlepszych technologii optycznych i serwomechanizmu produkcji Canon w celu utrzymania wysokiej jakości obrazu 4K – jest to szczególnie ważne podczas pracy w długim zakresie zoomu.
Usprawniony wirtualny przepływ produkcji
Obiektyw UHD DIGISUPER 122AF jest kompatybilny z systemami produkcji wirtualnej, np. podczas wydarzeń sportowych, gdy materiał filmowy rejestrowany na żywo uzupełnia się grafiką. Wyposażony w trzy 20-stykowe złącza 16-bitowy przetwornik wartości bezwzględnej współpracuje z funkcjami zoomu, ostrości i przysłony, przekazując dokładne informacje o położeniu obiektywu, dzięki czemu materiał filmowy płynnie współgra z elementami wirtualnymi.
Nowe oprogramowanie sprzętowe DP-V1830
![]() |
Canon ogłasza również aktualizację oprogramowania sprzętowego dla profesjonalnego monitora referencyjnego DP-V1830, która zostanie udostępniona w lipcu 2022 roku. DP-V1830 to wyświetlacz w jakości 4K HDR wyposażony w cenione narzędzia do monitorowania i niezawodną łączność 12G-SDI, toteż idealnie nadaje się do studiów nadawczych, wozów produkcyjnych i monitorowania w jakości HDR bezpośrednio na planie. Wraz z wprowadzeniem nowego oprogramowania sprzętowego użytkownicy będą mogli w pełni wykorzystać potencjał wyświetlacza dzięki dodaniu kolejnych zaawansowanych funkcji, które wspierają produkcje telewizyjne w jakości 4K HDR.
Najnowsza aktualizacja Canon wyposaża monitor DP-V1830 w nowe narzędzia RGB Parade Waveform Monitor i Chromaticity Diagram Display, które dostarczają szczegółowych informacji na temat kolorów, zapewniając wierne odwzorowanie barw i ułatwiając dokładne dopasowanie odwzorowania barw z wielu kamer używanych w produkcji. Aktualizacja odblokowuje także narzędzia do monitorowania, takie jak monitor luminancji klatki (Frame Luminance Monitor), wyjątkowe narzędzie opracowane przez Canon, które prezentuje średnią i szczytową jasność obrazu w czasie. Również za sprawą najnowszej aktualizacji DP-V1830 zyskuje funkcję histogramu, która może być używana do oceny ogólnego balansu ekspozycji obrazu. Dzięki nowemu, intuicyjnemu interfejsowi z jednoczesnym podglądem wielu informacji możliwe jest równoczesne korzystanie z wielu narzędzi do monitorowania obrazu HDR bez zakłócania obrazu.
Posiadacze DP-V1830 będą mogli również skorzystać z nowej funkcji Enhanced Dual/Quad View, która umożliwia symultaniczny podgląd sygnałów HDMI i SDI, co doskonale sprawdza się w hybrydowych przepływach pracy. Oprogramowanie sprzętowe umożliwia dostosowanie indywidualnych ustawień jakości obrazu w przypadku wyświetlania dwóch lub czterech ekranów dzielonych oraz podglądu wielu informacji w przypadku korzystania z wejścia SDI. Dzięki temu użytkownicy mogą zrezygnować z wyspecjalizowanego sprzętu, takiego jak konwertery sygnału czy oddzielne wyświetlacze, co pozwala na bardziej kompaktową konfigurację filmowania i efektywny przebieg pracy produkcyjnej. Wraz z aktualizacją dostępna jest także opcja zakupu wbudowanej funkcji SDI Switcher, która umożliwia czterokierunkowe przełączanie SDI na monitorze, pozwalając operatorom na przełączanie widoku pomiędzy czterema kamerami lub wysyłanie go do zewnętrznego rejestratora, co zmniejsza zapotrzebowanie na dodatkowy sprzęt. Urządzenie DP-V1830 można teraz połączyć z komputerem, tabletem lub smartfonem za pośrednictwem sieci LAN, aby korzystać z internetowego interfejsu zdalnego sterowania.
Kliknij łącze, aby uzyskać więcej informacji o urządzeniach UHD DIGISUPER 122AF lub FDJ-31/41: https://www.canon.pl/lenses/uhd-digisuper-122-af/
Odwiedź stronę https://www.canon.pl/support/, aby dowiedzieć się więcej o aktualizacji oprogramowania sprzętowego DP-V1830.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Nie potrafie znaleźć rozmiaru sensora.
Nie liczę na ff, ale 9.6mm x 5.4mm to nieco mało.
W kamerach broadcastowych typowo jest 2/3'', w czasach telewizji 4:3 było po prostu 8.8 x 6.6 mm, teraz pewnie jest 16:9 w identycznym kole obrazowym, czyli właśnie ok. 9.6 x 5.4.
Pamiętaj, że tam jest układ 3-matrycowy z pryzmatem który jest 1-2 EV wydajniejszy niż maska Bayera
Cena (USA) to 200 000 $.
Przy obiektywie o "wagomiarze" 250,6 × 255,5 × 662,0 mm / 28,0 kg i co najmniej 20-centymetrowej przedniej soczewce wydaje się to zrozumiałą kwotą
Dzięki, coś kojarzę, kiedyś były takie kamkordery z 3xccd :)
+2EV to dużo, w sumie 3x 2/3" to 6/3" ;)
I moje marzenia o 40x zoomie też spełnione z nawiązką...
Tylko wagomiara wymaga wózka, ciekawe jakby coś takiego do FF zrobić to czy by wózek widłowy obsłużył czy dźwig w gratisie dodawany będzie?
Po miniaturce na telefonie myślałem, że to nowe Lytro :D
Szkoda, że nie ma jakichś sampli :-(
"w sumie 3x 2/3" to 6/3"
Raczej 4x 2/3, gdyby miało odpowiadać bayerowi który ma 2x zielony,
@Juzer
Będą jak Optyczne zrobi test :)
Musielibyśmy tablicę testową w innym województwie postawić :P
Hehehe, z pierwszego mnożenia wyszło mi 9/3, szczerze tak wymnozylem w głowie..
Ciężko jest być obiektywnym, pomimo uczciwych starań..
I to też są wartości maksymalne, bo jeśli założyć większe straty w pryzmacie, prezycji to się bliżej 1 zrobi, w filmie to pewnie nie ma znaczenia więc jeszcze żyje, ciekawe czy 8k to uciagnie albo 16k.
@Amadi
Najpierw taką tablicę musielibyście w ogóle zrobić, bo, po pierwsze, nie macie żadnej, po drugie, ta scenka woła o pomstę do nieba i jest żenująco nieprofesjonalna, jak na tak profesjonalny portal. Pisałem już o tym, ale pewnie macie to w poważaniu i nawet nie dostrzegacie mankamentów obecnego tworu, który fotografujecie. A jak zrobić tablicę testową, to można zobaczyć na DPREVIEW.
@Vendeur - swoje uwagi kieruj do Arka, ja jestem tylko szeregowym redaktorem :)
Arek i tak ma w nosie ognorowanie obiektywów RF więc i tym razem nic go to nie obchodzi. Osobiście czekam na jakąś dobrą i profesjobalną konkurencję dla Optycznych inną niż DPREVIEW. Optyczne lecą w kulki więc zdrowa konkufencja bardzo by im się przydała.