Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2
Firma Blackmagic Design zaprezentowała odświeżoną wersję kamery Pocket 6K. Nadal korzysta ona z matrycy 6K Super 35, oferuje jednak m.in. ruchomy ekran i większą baterię.
INFORMACJA PRASOWA
Blackmagic Design przedstawia nowyBlackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2
Fremont, Kalifornia, Stany Zjednoczone – 23 czerwca 2022 r. – Blackmagic Design ogłosił dziś Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2, model nowej generacji Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K. Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2 posiada regulowany ekran dotykowy ułatwiający kadrowanie ujęć, większy akumulator pozwalający na dłuższe filmowanie bez konieczności ładowania lub wymiany akumulatora, a także obsługę opcjonalnego wizjera elektronicznego. Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2 posiada najnowszą kolorymetrię 5 generacji Blackmagic i zachowuje popularny sensor filmowy Super 35 HDR z 13-stopniowym zakresem dynamiki, podwójnym natywnym ISO oraz mocowaniem obiektywu EF z poprzedniego modelu.
Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2 jest dostępna już teraz u dystrybutorów Blackmagic Design na całym świecie od 1995 USD.
Elegancka konstrukcja kamery Blackmagic Pocket Cinema Camera mieści w sobie niewiarygodną liczbę wysokiej klasy funkcji filmu cyfrowego w kompaktowej, przenośnej obudowie. Kamera wykonana z lekkiego kompozytu poliwęglanowego z włóknem węglowym jest wyposażona w wielofunkcyjny uchwyt, dzięki któremu wszystkie elementy sterujące nagrywaniem, ISO, balansem bieli i kątem migawki znajdują się w zasięgu ręki użytkownika. Ponieważ jest to zaawansowana cyfrowa kamera filmowa, sensor został zaprojektowany tak, aby redukować szumy termiczne, co pozwala na uzyskanie czystszych cieni i wyższego ISO. Ponadto duży 5-calowy ekran LCD umożliwia uzyskanie idealnej ostrości w rozdzielczościach 4K i 6K.
![]() |
Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2 wyposażona w większy sensor Super 35 o rozdzielczości 6144 x 3456 i mocowanie obiektywów EF umożliwia korzystanie z większych obiektywów fotograficznych EF w celu tworzenia kinowych obrazów z płytszą głębią ostrości, pozwalającą na tworzenie rozmycia tła i wspaniałych efektów bokeh.
Blackmagic OS to zaawansowany, intuicyjny i przyjazny dla użytkownika system operacyjny kamery oparty na najnowszej technologii. Proste gesty stukania i przesuwania interfejsu pozwalają dostosować ustawienia, dodać metadane i wyświetlić stan nagrywania. Daje to pełną kontrolę nad zaawansowanymi funkcjami kamery, takimi jak ekranowe narzędzia do ustawiania ostrości i ekspozycji, LUTy 3D, HDR, wprowadzanie metadanych, kod czasowy, ustawienia Blackmagic RAW i nie tylko.
Niezależnie od tego, czy użytkownicy filmują w pełnym słońcu, czy prawie bez oświetlenia, 13-stopniowy zakres dynamiczny i podwójne natywne ISO do 25 600 zapewniają wspaniałe ujęcia o niskim poziomie szumów w każdych warunkach oświetleniowych. Ponadto modele 6K są wyposażone w większy sensor Super 35, który umożliwia filmowanie z płytką głębią ostrości i stosowanie obiektywów anamorficznych. Wszystkie modele pozwalają na filmowanie z prędkością do 60 klatek na sekundę lub 120 klatek na sekundę w trybie okienkowym. Niesamowity sensor w połączeniu z kolorymetrią Blackmagic zapewniają taką samą technologię obrazowania, jak w przypadku najdroższych cyfrowych kamer filmowych.
![]() |
Blackmagic Pocket Cinema Camera jest wyposażona w duży, jasny 5-calowy ekran dotykowy, który ułatwia kadrowanie ujęć i precyzyjne ustawianie ostrości. Nakładki ekranowe pokazują stan i parametry zapisu, histogram, wskaźniki focus peaking, poziomy, linie kadru i wiele innych. Ekran Pocket Cinema Camera 6K G2 jest bardzo zaawansowanym wyświetlaczem, który można odchylać w górę i w dół, co ułatwia podgląd ujęcia z dowolnej pozycji.
Wyposażona w tę samą kolorymetrię 5 generacji co wysokiej klasy URSA Mini Pro 12K, nowa Pocket Cinema Camera 6K G2 zapewnia jeszcze większy postęp w jakości obrazu z zachwycającymi, dokładnymi odcieniami skóry i wiernym odwzorowaniem kolorów w każdym ujęciu. Klienci otrzymują nową dynamiczną, 12-bitową krzywą gamma, zaprojektowaną w celu przechwytywania większej ilości danych kolorystycznych w podświetleniach i cieniach, co zapewnia lepszy wygląd obrazów. Kolorymetria zapewnia kompleksowe przetwarzanie obrazów Blackmagic RAW, a dane o kolorze i zakresie dynamiki z sensora są zachowywane w metadanych do wykorzystania w postprodukcji.
Modele Pocket Cinema Camera 6K są wyposażone w opcjonalny wizjer, dzięki czemu filmowanie w plenerze i z ręki jest dokładne i łatwe. Klienci otrzymują zintegrowany, wysokiej jakości kolorowy wyświetlacz OLED o rozdzielczości 1280 x 960 z wbudowanym czujnikiem zbliżeniowym, 4-elementowym szklanym diopterem zapewniającym niezwykłą dokładność z szeroką regulacją ostrości w zakresie od -4 do +4. Wbudowana cyfrowa Gwiazda Siemensa zapewnia perfekcyjne ustawienie ostrości w wizjerze. Można również przeglądać kluczowe informacje o stanie, takie jak linie kadru. Wizjer kamery Pocket Cinema Pro podłącza się szybko za pomocą pojedynczego złącza. Wizjer ma zakres obrotu 70 stopni i jest wyposażony w 4 różne rodzaje muszli ocznych dla prawego i lewego oka.
Oba modele Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K wykorzystują teraz większe akumulatory NP-F570, co zapewnia dłuższy czas zdjęciowy bez konieczności wymiany lub ładowania akumulatorów. Zastosowano blokowane złącze zasilania DC, dzięki czemu nie trzeba się martwić o utratę zasilania podczas sesji zdjęciowej. Ponadto dołączony pakiet wtyczek AC może jednocześnie zasilać kamerę i ładować akumulator. Nawet port USB typu C może doładowywać akumulator, więc można korzystać z przenośnych zestawów akumulatorowych, ładowarek do telefonów komórkowych lub laptopów. Opcjonalny uchwyt akumulatorowy umożliwia dodanie dodatkowych akumulatorów, co znacznie zwiększa możliwości kamery i pozwala na filmowanie przez cały dzień.
Wszystkie modele Pocket Cinema Camera zawiera pełną wersję programu DaVinci Resolve Studio, który jest tym samym oprogramowaniem, którego używa się w Hollywood do tworzenia wysokiej klasy filmów fabularnych, seriali telewizyjnych, reklam i innych. DaVinci Resolve zawiera nową stronę Cięcia z inteligentnymi narzędziami do edycji i nowymi, innowacyjnymi funkcjami, które mają pomóc klientom w szybkim znalezieniu potrzebnego materiału filmowego, zmontowaniu go i szybkiej produkcji. Oprócz nowej strony Cięcia, klienci otrzymują również legendarne profesjonalne narzędzia DaVinci do edycji, zaawansowanej korekcji kolorów, obróbki dźwięku i efektów wizualnych, a wszystko to w jednej aplikacji.
„Od czasu premiery Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro klienci prosili o dodanie niektórych funkcji do modelu 6K” – powiedział Grant Petty, dyrektor generalny Blackmagic Design. „Udało nam się osiągnąć jeszcze większą wydajność produkcji, co oznacza, że możemy teraz wprowadzić na rynek nowy model 6K oferujący regulowany ekran dotykowy LCD, dłuższy czas pracy akumulatora, obsługę wizjera OLED oraz ulepszone menu ekranowe. Cieszymy się, że możemy zaoferować te dodatkowe funkcje, które cieszą się tak dużym zainteresowaniem”
Cechy Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2
- Zaprojektowana z kompozytu poliwęglanowego z włóknem węglowym.
- Sensor o rozdzielczości 6144 x 3456 z 13 stopniami i podwójną natywną czułością ISO do 25 600.
- Kompatybilność z szeroką gamą popularnych obiektywów EF.
- Czułość do 25 600 ISO dla niesamowitej wydajności przy słabym oświetleniu.
- Standardowe otwarte formaty plików kompatybilne z popularnym oprogramowaniem.
- Regulowany ekran LCD.
- Zawiera kolorymetrię 5 generacji Blackmagic.
- Opcjonalny wizjer Blackmagic Pocket Cinema Camera Pro.
- Profesjonalne wejścia mini XLR z 48-woltowym zasilaniem fantomowym.
- Większy akumulator NP-F570, opcjonalny Blackmagic Pocket Camera Battery Pro Grip.
- Zawiera pełną wersję DaVinci Resolve Studio do postprodukcji.
Dostępność i cena
Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2 jest już dostępna u sprzedawców Blackmagic Design na całym świecie w cenie 1995 USD, bez lokalnych ceł i podatków.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
To chyba taki wykastrowany 6K PRO...bez filtrów ND
No takie nieślubne dziecko 6K i 6K Pro ;)
Co za lipa! Po cholerę komu taki kadłubek? Filtr ND to był najlepszy upgrade ze wszystkich w tym sprzęcie.
Chociaż w sumie, to nie zamiast 6K RRO, tylko oprócz. A zamiast klasycznego 6K w tej samej cenie. W sumie to miły taki upgrade.
Nie znam się na filmowaniu, więc ta kamera dla mnie to czarna magia.
Nie ma to jak napisać najpierw "ale lipa" i "po cholerę to komu", a po chwili się zreflektować, że w sumie to jednak spoko :D
Słucham Kazika ; wie ze nie na temat ale jak mawia poeta " nie każdemu warto się kłaniać; "
@przybylskipawel
Kręcisz filmy? Jaki aparat mógłbyś polecić do amatorskiego kręcenia (ale że to jednak dobrze wyglądało). Olka EM1-III?
Co jakiś czas spoglądam na sprzęt black magic, pod kątem wykorzystania go w moich realizacjach, hmmm, lata mijają a oni nie przeskoczyli panasonica GH5.
6K G2 to niemal żaden update, wersja pro miała przynajmniej filtry ND co w niektórych sytuacjach bywa pomocne,
Nadal kibicuję tej firmie, robią świetny sprzęt do wielokamerowego streamingu. Zamiast pokazać konkurencję dla GH6 z przedziału do około 10 000 zł
lub dla konstrukcji typu FX3 z przedziału około 20 000 zł oglądamy dziś sprzęt który na starcie wypada staro nieprzydatnie i nieopłacalnie
Opilek
Z całym szacunkiem ale pracuję na codzień GH5, G9, Pocketami i Ursą 12K. Większych bredni nie czytałem. Poziom ujęć z Panasów jest świetny, ale nawet GH6 czy FF to wciąż nic w porównaniu do BM. Przy nowej kolorymetrii 5, która jest genialna porównywanie jakiego dokonałeś to wypowiedź z pokazem braku wiedzy i kompetencji.
@rabijki
Jeśli twoi klienci płacą Ci za kolor korekcję i kolor grading to świetnie. Korzystaj z BM i z Davinci,
W mojej pracy ważny jest możliwie jak najlepszy obraz już zarejestrowany na karcie, sporadycznie korzystam z płaskich profili.
Panasonici i sony są bardziej przenośne, ergonomiczne, szybciej z nimi można zareagować na dziejące się sytuacje, czas pracy na baterii daje znacząco większy komfort pracy. Pozwalają w sposób wygodny zarejestrować 12 godzin z dnia pracy z których później powstaje reportaż
Jak bym miał nagrać krojenie mandarynki z nastawieniem że będę w stopniu istotnym modyfikował kolory to bym brał pod uwagę inne narzędzia pracy.
Zarzucając mi brak wiedzy i kompetencji pokazujesz że trudno jest Tobie wyobrazić sobie że inni patrzą na sprzęt jak na narzędzia pracy poprzez ich zalety. a każde narzędzie pracy to właśnie zalety w stosunku do ich ceny.
Dlatego podtrzymuję swoje stwierdzenie, dla mnie i dla moich klientów Black Magic to nie jest pierwszy ani drugi ani nawet trzeci wybór sprzętu niezależnie od przedziału cenowego 10000 czy 20000zł
@Opilek
"...oglądamy dziś sprzęt który na starcie wypada staro nieprzydatnie i nieopłacalnie". "...W mojej pracy ważny jest możliwie jak najlepszy obraz już zarejestrowany na karcie" Dalej nie skomentuję, bo po co dyskutować o czymś, czego nie robisz? Pozdrowienia