Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2418 aparatów i 10610 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Panasonic Lumix DMC-GM1 - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix DMC-GM1
Data premiery 2013-10-17
Liczba pikseli 15.8 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.84 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4)
Zakres ISO Auto, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 125 ISO
Migawka 60 s - 1/16000 s
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 24 lub 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 24p (Full HD, AVCHD) z jakością 24 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. 50p (HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 25 kl./s (Full HD, MP4)
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4)
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4)
Wbudowany mikrofon stereo
Funkcja redukcji migotania (4 częstotliwości)
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2), Film
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Nocne zdjęcie z reki, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Monochromatyczny, Dynamiczne czarno-białe, Gruboziarnisty monochromatyczny, Gładki monochromatyczny, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne.
Zdjęcia seryjne • Tryb super szybki (SH): szybkość 40, 10, 4, 2 kl./s, z ograniczoną rozdzielczością i elektroniczną migawką
• Tryb szybki (H): szybkość 5 kl./s (z AF AFS), z pełną rozdzielczością
• Tryb szybki (H): szybkość 4.3 kl./s (z AF AFC, 1-punktowy AF), z pełną rozdzielczością
• Tryb średni (M): szybkość 4.0 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2.0 kl./s z LV,
maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 5.6 (ISO 200), 4.0 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/50s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Zgodne z UHS-I
LCD stały, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, o rozdzielczości 1036 tys. punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki
Wizjer brak
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście mikro HDMI (Typu D)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Możliwość zdalnego sterowania za pomocą smartfonu
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 680 mAh, wydajność ok 230 zdjęć z obiektywem H-FS12032)
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, zaślepka bagnetu, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 9.2 AE
• SILKYPIX Developer Studio 4.1 SE,
• sterowniki
• Opcjonalnie uchwyt na dłoń (grip) DMW-HGR1
Waga 173 g (bez akumulatora)
204 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 98.5 x 54.9 x 30.4 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym, białym i pomarańczowym.
Polskie menu.
Elektroniczna poziomica
Magnezowy korpus
Średnia ocen z 5 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.60 Dobra
Oceny czytelników (5)
  1. Zdzicho
    Zdzicho 23 września 2016, 10:54
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 83.12.x.x
    Użytkuje od: 3 mies.
    Cena zakupu: 950 (tylko
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: Poza oczywistymi, wynikającymi bezpośrednio z budowy aparatu (przede wszystkim ergonomia obsługi - guzikologia i brak wizjera), znanymi mi i zaakceptowanymi jeszcze przed zakupem wad nie znalazłem.

    Zalety: Kupowałem ze względu na wielkość i wagę, podpinam do niego na ogół 12-32 i w tym zestawie jest optymalny na ryzykowne wyprawy turystyczne (np. rowerowe).

    Podsumowanie: W moim przypadku jest rozbudową systemu m4/3 opartego na OM-D o malutkie i leciutkie body, odporne na wstrząsy itp. nieprzyjemne wydarzenia. Aparat świetny dla dwu grup fotografujących, z przeciwstawnych "światów". Mianowicie, dla tych, którzy dadzą sobie radę z dość uciążliwym ustawianiem parametrów (w stosunku do aparatów mających 2-3 rolki lub pierścienie nastawcze) oraz dla tych, którzy ustawią go w tryb iAuto i nie mają ambicji sami cokolwiek ustawiać. Tym ze środkowej grupy, nie mającym "zacięcia" do opanowania obsługi aparatu ale chcącym parametry ekspozycji ustawiać samodzielnie sprawi trochę problemów.

  2. przemoo
    przemoo 12 marca 2016, 10:53
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 195.47.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: bardzo dob
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: na razie żadnych...

    Zalety: wszystko na +

    Podsumowanie: potrzebowałem dobrego kompaktu do kompletu z K5II, polowałem na używkę LX100, niestety lumix się ceni i 2k trzeba co najmniej na używkę wydać i po drugie JPGi są marne ponieważ nie mam czasu dodatkowo jeszcze RAWy z kompaktu obrabiać. Okazyjnie w dobrej cenie kupiłem GM1 z kitem 12-32 i jestem z niego bardzo zadowolony i jako kieszonkowiec spisuje się rewelacyjnie

  3. jony
    jony 3 stycznia 2016, 08:52
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 90.156.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 850
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: zbyt mało intuicyjne menu , czas pracy akumulatora

    Zalety: W połączeniu z jakim kolwiek obiektywem z MSC Olympusa wszystkie problemy z AF giną !. Dodatkowo dopinając 17mm 1,8 premium uzyskujemy najmniejszy zestaw półprofesjonalny . Wielkości paczki papierosów . Jak szukasz czegoś przyzwoitego a dobrego do ukrycia , to mniejszego zestawu nie znajdziesz w tej jakości fotki .

    Podsumowanie: Nie polecam do tego body żadnych innych obiektywów jak tylko stałki Olympusa z klasy Premium , dopiero wtedy docenicie co macie .

  4. Willy
    Willy 31 grudnia 2015, 16:29
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 77.247.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 1250
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Jednak troche za mały, wybierak z tyłu bardzo "czuły" i łatwo zamiast przekręcenia doprowadzić niechcący do wciśniecia wybieraka. Automatyczny balans bieli nieprecyzyjny przy sztucznym oświetleniu, zwłaszcza żarowym i/lub przy użyciu lampy błyskowej. Krótki czas pracy na baterii.

    Zalety: Mały :-), troche to kontra jego wadzie powyżej, ale mieści się z dwoma obiektywami (12-32 i 20/1.7), ładowarką, kablem, akumulatorkiem do malutkiej torby. I mamy spacer zooma oraz jasną, klasyczną stałkę, czyli wszystko czego mi akurat potrzeba. Mozliwości nastaw - jest to dorosły apparat. Bardzo dobra jakość zdjęć, dobrze działajacy focus peaking, bardzo dobra jakość filmów, cicha migawka elekroniczna, kapitalny autofocus, szybki i celny.

    Podsumowanie: Mały, ale jednoczesnie "dorosły" aparat, idealny kiedy ważne jest aby sprzęt był mały, lekki ale o dobrych parametrach, bardzo wiele mozemy w nim skonfigurować. Za cenę którą zapłaciłem uważam, ze świetny.

  5. czary44
    czary44 11 lutego 2015, 22:02
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 62.133.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 2500
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Światłomierz, trudny do przewidzenia algorytm połączony z wykrywaniem twarzy (mimo jej wyłączenia). Wymaga częstych korekcji na plus (głównie nie doświetla). Matryca - mniej informacji w cieniach z porównaniem do bratniego Olka lub innych teraźniejszych matryc. Nie ma możliwości wyłączenia dźwięków przy pracy na migawce mechanicznej. Wyświetlacz o słabym kontraście w warunkach silnego oświetlenia (w starych konstrukcjach widziałem lepsze mimo, że o mniejszej rozdzielczości).

    Zalety: Oczywiście rozmiary i uroczy wygląd retro :) Autofokus!! Szybkość działania, start, reakcja na spust, tryb seryjny - wszystko szybko i przyjemnie. Bardzo przyzwoitej jakości obraz do ISO6400 przy dobrym naświetleniu i świetny do 3200. Obiektyw standardowy 12-32 jest bardzo przyzwoity, szczególnie środek i koniec zakresu ogniskowych. 12mm też dobre ale bdb dopiero po przymknięciu. Skuteczna stabilizacja. Ładne filmy (rzadko korzystam ale robią wrażenie). Lampa, którą można odgiąć do góry i przy ISO1600 i f3,5 wypełnia pokój 20m2, SUPER :)

    Podsumowanie: Pomimo powyższych wad, z których najistotniejsza ale nie krytyczna dotyczy matrycy, aparat GM1 uważam za bardzo udaną konstrukcję. Problem z matrycą pojawia się gdy chcemy wyciągnąć jak największą dynamikę tonalną. Dość szybko pojawiają się zazielnione cienie. Oczywiście można przy tym popracować i zlikwidować ale widać też, że szybciej uciekają niż w innych konstrukcjach (mam porównanie do Canona i Olka). Najlepiej z tym problemem radzi sobie Capture One. Aparat robi miłe wrażenie i prawie nie czuć, że się go ma na pasku. AF jest celny i mega szybki (oczywiście nie ma ideałów ale tu jest blisko :)). Mały korpus to wygoda przy noszeniu ale niestety nie przy foceniu. Czekam na następce GM5 z nowszą matrycą i lepszym wizjerem, a GM1 pozostanie jako drugi.