Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Jak robić naprawdę ostre zdjęcia?

18 grudnia 2009

8. Jeśli „żyleta”, to tylko ze statywem



----- R E K L A M A -----

OFERTA BLACK FRIDAY

Canon 28-70/2 RF L USM

10999 zł 9899 zł

Jak robić naprawdę ostre zdjęcia? - Jeśli „żyleta”, to tylko ze statywem

Uzyskanie odpowiedniej ostrości zdjęcia wynika ze spełnienia nie jednego, lecz całej gamy różnych warunków, o których muszą pamiętać zawodowi fotografowie. O najostrzejszych i najbardziej wyrazistych zdjęciach mówią oni „ostre jak żyletka”. Jest to ostateczny, wymarzony, absolutny stopień ostrości obrazu. (Trzeba przyznać, że określenie to nie jest zbyt wyrafinowane, najwyraźniej komuś zabrakło wyobraźni). Wśród owych warunków decydujących o uzyskaniu idealnie ostrego zdjęcia najważniejszym jest bez wątpienia zastosowanie statywu. Szczerze mówiąc, jeśli ktoś poprosiłby mnie o wskazanie najważniejszej rzeczy, jaka dzieli zawodowych fotografików i amatorów, to powiedziałbym, że profesjonaliści zawsze korzystają ze statywu. Nawet w świetle dziennym. Zgadza się, takie rozwiązanie jest pracochłonne, lecz statyw stanowi najważniejszy, kluczowy czynnik decydujący o ostrości zdjęcia, a jego brak często przesądza o wyglądzie fotografii amatorskich. Pewne drobiazgi, o które zabiegają zawodowcy, a do których nie starcza cierpliwości amatorom, stanowią o różnicy pomiędzy ich fotografiami. Jeśli chodzi o statywy, to ich jedynym zadaniem jest zachowanie stabilności i równowagi aparatu. Wydaje się to banalnie proste, lecz okazuje się, że niektóre statywy wywiązują się z tego znacznie lepiej od innych. To dlatego nie warto oszczędzać na statywie. Zawodowi fotograficy często podkreślają konieczność zakupu dobrego statywu, gdyż tanie modele po prostu nie radzą sobie z nadaniem aparatowi pożądanej stabilności. Właśnie dlatego są tanie.

Twój osobisty doradca proponuje

Jak robić naprawdę ostre zdjęcia? - Jeśli „żyleta”, to tylko ze statywem
Bogen/Manfrotto 3001BD (około 380 złotych)
Jak robić naprawdę ostre zdjęcia? - Jeśli „żyleta”, to tylko ze statywem
Bogen/Manfrotto Mag Fiber 055MF3 (około 1300 złotych)
Jak robić naprawdę ostre zdjęcia? - Jeśli „żyleta”, to tylko ze statywem
Gitzo G1327 Mountaineer Mk2 (około 2500 złotych)