Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony FR7

Sony FR7
6 września
2022 16:17

Firma Sony zaprezentowała model FR7 - jest to kamera typu PTZ ("Pan Tilt Zoom") wyposażona w pełnoklatkową matrycę oraz mocowanie obiektywów Sony E.

INFORMACJA PRASOWA

Sony FR7 — pierwsza na świecie*1 kamera PTZ z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu, wymiennymi obiektywami i funkcjami zdalnego sterowania
Nowa kamera PTZ Sony z serii Cinema Line rozszerza możliwości twórcze w wielu zastosowaniach, od produkcji filmowej po realizację imprez na żywo i teledysków

Firma Sony wprowadza nowy produkt z linii Cinema Line: kamerę ILME-FR7 z wymiennymi obiektywami z mocowaniem typu E, pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu i wbudowanymi funkcjami regulacji obrotu, nachylenia i zoomu (PTZ). Dzięki uniwersalnemu systemowi zdalnego sterowania i funkcjom przeznaczonym do filmowania nowy model rozszerza możliwości twórcze w studiu, produkcjach na żywo i na planie filmowym.

Zaawansowany pełnoklatkowy przetwornik obrazu i różnorodne środki ekspresji, jakie można stosować dzięki bogatej ofercie obiektywów Sony z mocowaniem typu E, idą w parze ze zdalną regulacją obrotu, nachylenia i zoomu, dużą swobodą wyboru ogniskowych i możliwością rejestrowania szerokokątnego obrazu podczas zdjęć w ograniczonej przestrzeni. Nowy model zapewnia ponadto kinowy wygląd obrazu i szereg funkcji, dzięki którym cyfrowe kamery kinowe Sony przesuwają granice możliwości w produkcji filmowej. Ma uniwersalny zestaw łączy i umożliwia efektywną pracę w systemach z wieloma kamerami.

Sony FR7

Obraz o kinowym wyglądzie i klimacie tworzy nowe możliwości narracji i dlatego szybko staje się normą w telewizji i produkcjach na żywo — komentuje Norbert Paquet, dyrektor działu produkcji na żywo w Sony Europe. — Równocześnie, szczególnie przez ostatnie dwa lata, znacząco zwiększyła się ilość materiałów kręconych zdalnie lub w ograniczonej, trudno dostępnej przestrzeni. Nowa FR7, wyposażona w mechanizm PTZ i funkcje kamer filmowych, wpisuje się w oba te trendy.

Najwyższa jakość obrazu z kamery PTZ

FR7 to pierwsza kamera PTZ (z regulacją obrotu, nachylenia i zoomu, ang. pan tilt zoom) wyposażona w pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o efektywnej rozdzielczości około 10,3 megapiksela i ponad 15-stopniowym zakresie dynamiki tonalnej*5. Ten niezwykły przetwornik cechuje się szerokim zakresem dynamicznym, niskim poziomem zakłóceń,

filmowym efektem bokeh z pełnoklatkowej matrycy oraz wysoką czułością, którą podczas zdjęć w słabym świetle można rozszerzyć do 409 600*4.

Kamera FR7 jest wyposażona w system mocowania bagnetowego Sony E-mount i współpracuje z szerokim wachlarzem obiektywów z mocowaniem typu E*2 — między innymi z serią G Master™, znaną ze zdumiewającej rozdzielczości i efektu bokeh. Zakres ogniskowych od 12 do 1200 milimetrów*3 zapewnia wszechstronne możliwości twórcze.

Kamera ma również wiele właściwości serii Cinema Line, pozwalających nadawać obrazowi kinowy wygląd i klimat. Należą do nich:

  • regulowana czułość, którą podczas zdjęć w słabym świetle można rozszerzyć do ISO 409 600*4;
  • ponad 15-stopniowy zakres dynamiki tonalnej*5, pozwalający osiągnąć wysoką jakość najjaśniejszych fragmentów obrazu i niski poziom zakłóceń;
  • wstępnie zaprogramowane ustawienia parametrów obrazu, w tym S-Cinetone, zapewniające naturalny wygląd odcieni ze środka skali — niezbędny do uzyskania kolorystyki zdrowej skóry — jak również łagodne barwy i atrakcyjne światła. Kształtując wygląd obrazu już na etapie zdjęć, można skrócić postprodukcję. Tryb Cine EI pozwala ustawić bazową czułość ISO na 800 lub 12 800, aby dostosować ją warunków oświetlenia, ograniczyć zakłócenia i uzyskać spójny wygląd ujęć. Tryb ten umożliwia użycie opracowanej przez firmę Sony krzywej gamma SLog3 i szerokich przestrzeni barw S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine, dlatego najlepiej sprawdza się w postprodukcji;
  • tryb filmowania w zwolnionym tempie, w jakości do 4K 120p*5, pozwalający rozbudzać emocje obrazem wyglądającym jak w kinie.

Sony FR7

Łatwa obsługa pozwalająca wprowadzać nowe perspektywy

Nowa, dedykowana aplikacja sieci www umożliwia regulację obrotu, nachylenia, zoomu i ostrości, włączanie rejestracji i odtwarzania obrazu oraz zmienianie wszystkich ustawień przy użyciu przeglądarki internetowej w tablecie lub komputerze. Kamera FR7 daje możliwość zdalnego podglądu rejestrowanego obrazu wielu osobom równocześnie. Możliwy jest również zdalny podgląd obrazu z wielu kamer na jednym urządzeniu. Wbudowany, zdalnie sterowany mechanizm obrotowo-wychylny pozwala zainstalować kamerę na statywie, pod sufitem (z użyciem dedykowanego uchwytu CIB-PCM1) lub w trudno dostępnych miejscach, by dyskretnie podążać za obiektem i pokazywać go z oryginalnych perspektyw. Z myślą o produkcjach wielokamerowych nowy model współpracuje także z pilotem RM-IP500*6 firmy Sony, zwiększającym twórczy potencjał i ograniczającym zapotrzebowanie na pracowników w studiu produkcyjnym lub innych środowiskach pracy. Jeden pilot RM-IP500 pozwala zdalnie sterować nawet 100 kamerami PTZ i regulować obrót, nachylenie i zoom za pomocą precyzyjnego joysticka. Obsługę kamery FR7 ułatwia ponadto dostarczany w zestawie pilot na podczerwień.

  • Płynne ruchy kamery dzięki elastycznemu mechanizmowi PTZ
    Użytkownik może zmieniać kąt obrotu i nachylenia z prędkością od 0,02 do 60 stopni na sekundę, uzyskując płynność i stabilność różnego rodzaju ruchów kamery. Zakres regulacji obrotu wynosi od –170 do 170 stopni, a nachylenia od –30 do 195 stopni.

Sony FR7

  • Programowanie do 100 pozycji kamery
    Kamera FR7 ma funkcję pamięci 100 ustawień pozycji. Wbudowana aplikacja sieci www i oferowany oddzielnie pilot RM-IP500 umożliwiają wybór 100 zaprogramowanych pozycji, na które składa się kąt obrotu i nachylenia, zoom i ostrość. Do użycia tej funkcji wystarcza naciśnięcie przycisku.
    Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania*7 pozwoli obsługiwać kamerę FR7 za pomocą komend protokołu S700 przesyłanych przez sieć Ethernet z panelu zdalnego sterowania (RCP) lub głównego modułu sterującego (MSU) Sony.

  • Funkcja Real-time Eye AF i śledzenie w czasie rzeczywistym
    Połączenie automatyki ostrości Fast Hybrid AF z systemem regulacji obrotu, nachylenia i zoomu (PTZ) zapewnia płynne i dokładne ustawianie ostrości na obiekty w szerokiej strefie, zarówno statyczne, jak i szybko poruszające się. Dzięki temu unika się ich zamazania nawet przy małej głębi ostrości.
    Wydajne wykrywanie takich obiektów to zadanie wbudowanego procesora BIONZ XR™. Precyzyjnie utrzymuje on ostrość na oku, nawet gdy filmowana osoba patrzy w górę lub w dół, zatem operator może skupić się na kompozycji ujęcia. Aplikacja sieci www pozwala ponadto użyć funkcji „Ostrość dotykiem”, powodującej ustawienie ostrości na wskazany obiekt i jej śledzenie w czasie rzeczywistym. W przypadku wykrycia oka włączy się funkcja Real-time Eye AF (ustawianie ostrości na oko w czasie rzeczywistym).

  • Wbudowany elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej
    Opracowany przez firmę Sony elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej umożliwia płynną regulację ilości światła przepuszczanego do przetwornika obrazu. Funkcja Auto ND automatycznie utrzymuje stałą ekspozycję, dostosowując filtr do zmian światła. Gęstość optyczną filtra — a tym samym ekspozycję — można również zmieniać zdalnie.

Uniwersalny zestaw łączy do różnych zastosowań

Kamera FR7 została opracowana z myślą o różnych modelach pracy, od prostego „podłącz i używaj” po złożone produkcje o wysokim standardzie. Jest więc wszechstronnie wyposażona w wejścia i wyjścia wideo, system zasilania oraz funkcje transmisji strumieniowej IP i synchronizacji z innymi urządzeniami.

  • Wewnętrzny zapis w formacie XAVC i wyjście obrazu RAW na urządzenia zewnętrzne
    Kamera FR7 jest wyposażona w dwa gniazda na nośniki danych, rzadko spotykane w kamerach PTZ. Oba gniazda współpracują z kartami CFexpress typu A i kartami pamięci SDXC. Dzięki nagrywaniu materiału filmowego w formacie XAVC-I o wysokiej jakości oraz metadanych nowy model Sony sprawdzi się w różnorodnych produkcjach wideo.
    Karty CFexpress typu A wyróżniają się szybkością. Stabilnie zapisują nagrania o dużej objętości i z dużą liczbą klatek na sekundę. Są szczególnie użyteczne w produkcji filmów 4K o wysokiej przepływności. Kamera może także pracować w trybach nagrywania równoczesnego i naprzemiennego, fotografowania z interwałem i nagrywania plików proxy.
    Wyjście SDI kamery umożliwia przesyłanie 16-bitowych danych RAW do zgodnego rejestratora zewnętrznego (sprzedawanego oddzielnie).

  • Profesjonalne połączenia wideo/audio
    Kamera jest wyposażona w złącza wyjścia wideo HDMI typu A i 12G-SDI, jak również w wyjście optyczne*8 do transmisji na duże odległości.
    Złącze AUDIO IN (XLR, 5-stykowe) umożliwia doprowadzenie sygnału z zewnętrznego mikrofonu lub urządzenia audio. Transmisja kanałów audio CH-1 i CH-2 odbywa się przez jedno złącze.

  • Łączność z siecią Ethernet
    Do obsługi kamery, transmisji obrazu i dźwięku oraz dostarczania zasilania wystarcza jeden przewód LAN. Zmniejsza to wymagania w zakresie okablowania.
    Łącze LAN obsługuje między innymi protokoły transmisji strumieniowej RTSP, SRT i NDI®|HX*9, co znakomicie ułatwia pracę w środowiskach IP.
    Kamera FR7 obsługuje standard PoE++ (Power over Ethernet Plus Plus)*10, może więc być zasilana przez standardowy przewód Ethernet, bez osobnych przewodów zasilania.

  • Synchronizacja w produkcjach z użyciem wielu kamer
    Złącze TC IN umożliwia doprowadzenie kodu czasowego w celu synchronizacji z zewnętrznym urządzeniem. Do odbioru sygnałów synchronizacji w konfiguracjach z wieloma kamerami służy złącze GENLOCK.
    Znajdujące się z boków kamery czerwone i zielone lampki kontrolne przydadzą się w produkcjach z użyciem wielu kamer w studiu i poza nim. Dzięki nim wykonawcy i personel mogą szybko sprawdzić, która kamera jest źródłem obrazu na wizji, a która pracuje w trybie podglądu, w gotowości do wejścia.
    Kamera FR7 będzie prezentowana po raz pierwszy w dniach 9–12 września na stoisku firmy Sony na targach IBC 2022 w Amsterdamie.

O serii Cinema Line

Cinema Line to nowa seria kamer dla twórców będąca owocem doświadczenia firmy Sony w takich dziedzinach, jak technologia i jakość obrazu, a także dbałości o szczegóły i zamiłowania do kina cyfrowego.

Sprzęt z rodziny Cinema Line zapewnia nie tylko ceniony, kinowy wygląd obrazu wypracowany w wielu cyfrowych produkcjach filmowych, lecz również większą funkcjonalność i niezawodność, by spełnić zróżnicowane potrzeby wymagających twórców.

Do serii Cinema Line należą także cyfrowa kamera filmowa VENICE i jej najnowsza wersja VENICE 2, które cenią sobie twórcy filmów fabularnych i seriali, a także chętnie stosowana w produkcjach dokumentalnych i serialowych profesjonalna kamera FX9, przeznaczony do spontanicznego filmowania model FX6 oraz najmniejszy i najlżejszy model FX3*11.

*1 Stan z chwili zapowiedzi produktu 9 września 2022 r., w porównaniu z kamerami wyposażonymi w zintegrowane mocowanie obrotowo-wychylne, badanie przeprowadzone przez Sony.
*2 Przed użyciem obiektywu SEL100400GM, SEL200600G, SEL400F28GM lub SEL600F40GM należy unieruchomić mechanizm obracania/nachylania blokadą w kamerze.
*3 Wymagany jest telekonwerter SEL20TC.
*4 Przycinanie o 10%, w przybliżeniu.
*5 Nagrywanie z użyciem krzywej S-Log3. Pomiar przeprowadzony przez firmę Sony. W trybie „Własny”.
*6 Do nabycia oddzielnie.
*7 Aktualizacja na początku 2023 r.
*8 Do użycia wyjścia optycznego wymagany jest moduł SFP+ (do nabycia oddzielnie).
*9 NDI® jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy NewTek Inc. NDI®|HX jest technologią firmy NewTek Inc. Wymagany jest zakup od firmy NewTek rozszerzenia NDI®|HX.
*10 Zgodność ze standardem IEEE802.3bt (Type 4, Class 8). W przypadku zasilania przez sieć Ethernet (PoE++) nie działa nagrywanie na wewnętrzny nośnik i odtwarzanie.
*11 W serii Cinema Line, stan na luty 2021 r.


Komentarze czytelników (17)
  1. Amadi
    Amadi 6 września 2022, 16:18

    Cena za oceanem - 9700 $

  2. Bahrd
    Bahrd 6 września 2022, 16:34

    "SEL200600G, SEL400F28GM lub SEL600F40GM"

    Fiu, fiu! Prima sort!!!

  3. PDamian
    PDamian 6 września 2022, 16:50

    Brak obrotu o pełne 360 stopni
    spowodowane możliwością ukręcenia przewodów?

  4. LarsikOwen
    LarsikOwen 6 września 2022, 17:24

    Dobrze, że nie umiem robić filmów, bo jeszcze bym powyższy artykuł zrozumiał i zaczął pożądać tej kamery.

  5. qqrq
    qqrq 6 września 2022, 18:17

    10 megapikseli, w końcu ktoś zrozumiał że wojna na megapiksele musi się skończyć!

  6. PDamian
    PDamian 6 września 2022, 19:18

    A7S przy 16:9 ma 4240 × 2384 piksele czyli właśnie tyle.

  7. BlindClick
    BlindClick 6 września 2022, 20:23

    Fajnie, kiedyś były tory i wózki, potem slr, a teraz jest zdalnie sterowana kruszynka. I Sony napiera nie Canon.
    Ciekawe kiedy pokażą drona.

    @PDamian
    Nie od razu miły mój, nie od razu. ;p

  8. deel77
    deel77 6 września 2022, 20:51

    @BlindClick
    Dotychczas były dwie szkoły, albo kompletna kamera (z obiektywem) PTZ, albo specjalne głowice (podobne do gimbali) do których mocowało się dowolną (zazwyczaj parametrami kluczowymi była waga i gabaryty) kamerę. To co pokazało SONY to ciekawe, ale bardzo specjalizowane urządzenie.

  9. PDamian
    PDamian 6 września 2022, 21:11

    "Ciekawe kiedy pokażą drona."

    link

  10. Bahrd
    Bahrd 7 września 2022, 07:15

    Deel, dlaczego aż "bardzo specjalizowane"? Zerknąłem na artykuł na DPR, w szczególności na ten zestaw: [ link ], i wydaje mi się, że - w połączeniu ze zdalnym sterowaniem ♫ znad konsolety ♫ - będzie on w stanie z powodzeniem zredukować obsadę zdjęciową?

  11. deel77
    deel77 7 września 2022, 07:51

    @Bahrd
    Ta kamera właściwie będzie działać tylko zdalnie :) Pisząc o wąskiej specjalizacji miałem na myśli przeciwieństwo uniwersalności. Ta kamera znajdzie zastosowanie właśnie tam gdzie nie ma lub nie można posłać operatora. Duże imprezy masowe (sport, koncerty) albo zautomatyzowane studio to będzie miejsce gdzie ta kamera będzie używana.

  12. ad1216
    ad1216 7 września 2022, 07:52

    qqrq: to jest kamera 4k i dlatego tylko 10mln. wystarczy. W aparatach fotograficznych wyścig na mega piksele trwa nadal i będzie trwał. Nie widzę żeby właściciele np Sony A7R IV narzekali na liczbę pikseli, zapłacili za dużą liczbę pikseli to mają dużo a w kolejnych modelach będzie jeszcze więcej ;)

  13. ad1216
    ad1216 7 września 2022, 08:00

    qqrq: widziałem na dpreview niedawno test matrycy 12 mln z A7SIII i 50 mln matrycy z A1. Zdjęcie z A1 na wysokim ISO pomniejszone do 12 mln wygląda niemal identycznie jak zdjęcie z A7SIII, natomiast zdjęcie z A7SIII powiększone do 50 mln wygląda fatalnie

  14. Bahrd
    Bahrd 7 września 2022, 09:02

    Deel: "Duże imprezy masowe (sport, koncerty) albo zautomatyzowane studio to będzie miejsce gdzie ta kamera będzie używana."

    Czyli - mówiąc nieco pompatycznie - w tych sytuacjach, którym bliska jest klasyczna "zasada trzech jedności"... ;)

  15. TRI-X
    TRI-X 7 września 2022, 15:21

    ad1216 - dlaczego powiększać 12mp do 50mp? Drukowałem z 12mp w formacie A1 i z odległości 1-1,5m takiej ogromnej różnicy od 50mp nie widziałbyś. No chyba że należysz do Badaczy Rozdzielczości Lupą.

  16. ad1216
    ad1216 7 września 2022, 16:47

    Trix: w kinach są obecnie filmy wyświetlane w formacie HD więc po co 4k i 12 mln pikseli? Wystarczy 1980 na 1080 ;)

  17. PDamian
    PDamian 8 września 2022, 14:09

    Można Sony pogratulować wynalazku ;)
    Nikon 1962r link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.