Canon EOS R6 Mark II
Firma Canon zaprezentowała w dniu dzisiejszym pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy EOS R6 Mark II, który wyróżnia się szybkością zdjęć seryjnych sięgającą 40 kl/s.
INFORMACJA PRASOWA
Wyzwól swoją kreatywność: Canon przedstawia swój najszybszy aparat z flagowej serii EOS R – EOS R6 Mark II
Warszawa, Polska, 2 listopada 2022 r. – Canon wprowadza na rynek EOS R6 Mark II, jak dotąd najszybszy zaawansowany pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy, wzbogacający flagową linię EOS R. Oferuje 40 klatek na sekundę, świetnie działający AF nawet w słabym świetle i rejestrację wideo w rozdzielczości 6K RAW / 4K UHD. Najnowszy model poszerza ofertę aparatów hybrydowych i oferuje jeszcze większe możliwości mocowania obiektywu RF, na nowo definiując standardy wyznaczone przez EOS R6. Zarówno w przypadku zdjęć, jak i filmów, poprzeczka wędruje w górę, dzięki połączeniu czołowej w swojej klasie wydajności, szybkości aparatu, stabilności i profesjonalnych funkcji rejestracji wideo.
Niezrównana ostrość
Dzięki zastosowaniu tej samej technologii procesora DIGIC X, która stanowiła podstawę modeli EOS R5, EOS R6 i cenionego EOS-1D X Mark III, oraz nowej matrycy CMOS o rozdzielczości 24,1 megapiksela, aparat EOS R6 Mark II obsługuje technologię Dual Pixel CMOS AF II nowej generacji, która zapewnia niezrównaną szybkość i niezawodność.
Aparat EOS R6 Mark II może śledzić obiekty z zachowaniem ostrości w ruchu. Korzystając z ulepszonej sztucznej inteligencji opartej na głębokim uczeniu się, rozpoznaje ludzi, pojazdyi – m.in. również samoloty i pociągi – oraz zwierzęta. W tym ostatnim przypadku dokonano aktualizacji, umożliwiającej rozpoznawanie koni i zebrii. Rodzaj wykrywanego obiektu można wybrać w menu lub korzystając z nowej opcji Auto, w zależności od scenariuszy fotografowania. Dzięki zaawansowanemu śledzeniu oczu, użytkownicy mogą określić, które oko (lewe czy prawe) ma mieć priorytet podczas ustawiania ostrości. Jeśli oczy nie zostaną wykryte, EOS R6 Mark II ustawia ostrość na twarz w kadrze. Nawet jeśli osoba fotografowana odwróci się na chwilę, jej głowa nadal będzie śledzona, a jeśli zniknie z kadru, aparat przejdzie do śledzenia ciała.
Aparat EOS R6 Mark II może pochwalić się najskuteczniejszym w skali światowej działaniem stabilizacji obrazu (IS)iii w zakresie do 8 stopni. Wykorzystując połączone systemy IS, optyczny i w korpusie, może fotografować z długą ekspozycją, z ręki, bez utraty wyrazistości i ostrości. Fotografowie mogą również uchwycić otoczenie, niezależnie od panujących warunków – ostrość bez drgań przy poziomie światła nawet do -6,5 EViv, a także możliwość fotografowania z czułością sięgającą ISO 102 400.
Szybkość nowej generacji dla systemu EOS R
EOS R6 Mark II jest najszybszym jak dotąd aparatem serii EOS firmy Canonv, ustanawiając nowe rekordy prędkości. Może fotografować w sposób ciągły z szybkością do 40 klatek na sekundęvi – opcjonalnie 20 klatek na sekundę i 5 klatek na sekundę z elektroniczną migawką – oraz do 12 klatek na sekundę z migawką mechaniczną, rejestrując ulotne chwile, ledwo dostrzegalne dla ludzkiego oka. W porównaniu z aparatem EOS R6 nowa matryca ogranicza efekt rolling shutter, umożliwiając wykorzystanie elektronicznej migawki aparatu do uchwycenia szybko poruszających się obiektów.
EOS R6 Mark II podąża ponadto za potrzebami fotografów, rejestrując akcję przed rozpoczęciem fotografowania, z półsekundowym wyprzedzeniem w trybie RAW Burst – to wielka zaleta podczas fotografowania obiektów, których zachowanie jest nieprzewidywalne, od tenisistów po małe dzieci. Tryb RAW Burst wykonuje zdjęcia w sposób ciągły z prędkością 30 klatek na sekundę dla maksymalnie 191 klatek, zapisując każdy obraz w pojedynczym pliku CR3. W każdym przypadku aktywny jest tryb śledzenia AF. Poszczególne zdjęcia można wyodrębnić z serii za pomocą oprogramowania Digital Photo Professional firmy Canon lub w aparacie i zapisać jako pojedyncze pliki JPEG, HEIF lub RAW.
Naprzeciw oczekiwaniom – udoskonalone możliwości rejestracji wideo
Wykorzystując pełną szerokość matrycy, EOS R6 Mark II jako jedyny aparat w swojej klasievii może nagrywać filmy w rozdzielczości 4K 60p UHD (bez tzw. kropa), z jednoczesnym ustawianiem ostrości Dual Pixel CMOS AF II. Wszystkie materiały 4k są tworzone przez nadpróbkowanie wyjścia 6K matrycy, co zapewnia doskonałą jakość obrazu. Na potrzeby niezależnych filmowców domagających się jeszcze wyższej wydajności, EOS R6 Mark II wyprowadza przez wyjście HDMI sygnał 6K RAW, który można nagrać na rejestratorze Atomos Ninja V+ w formacie ProRes RAW. Opcja ta zapewnia większą liczbę szczegółów, a także możliwość dostosowania parametrów takich jak balans bieli w postprodukcji.
Twórcy mogą aktywować tryb wstępnego nagrywania filmów z czasem trwania 3 lub 5 sekund – gdy jest włączony, wideo jest stale przesyłane przez aparat w trybie gotowości, umożliwiając uchwycenie akcji jeszcze przed naciśnięciem przycisku nagrywania. Tryb ten doskonale nadaje się do rejestrowania wyjątkowych lub nieprzewidywalnych momentów.
W modelu EOS R6 Mark II zastosowano ulepszoną konstrukcję układu umożliwiającą wydłużenie czasu nagrywania: ponad 40 minut nadpróbkowanego nagrania 4K 60p lub do 6 godzin przy 4k 30pviii, w zależności od temperatury otoczenia, miejsca na karcie pamięci i czasu pracy akumulatora. Usunięto też poprzedni maksymalny czas nagrywania trwający 29 minut i 59 sekund
Aparat EOS R6 Mark II może rejestrować materiały filmowe w zwolnionym tempie z jednoczesną obsługą AF, z prędkością do 179,82 klatek na sekundę przy rozdzielczości Full HD. Podczas nagrywania filmów można zastosować funkcję False Colour, co jest szczególnie przydatne w warunkach, w których zazwyczaj dochodzi do prześwietlenia jasnych partii obrazu. Dzięki obsłudze HDR przez PQ, a także popularnej funkcji Canon Log 3, twórcy mogą rejestrować wiernie odwzorowujące rzeczywistość materiały wideo i korzystać z większych możliwości ekspresji. W przypadku używania z obsługiwanymi obiektywamiix, aparat EOS R6 Mark II pozwala wykorzystać także korekcję zjawiska „oddychania obiektywu” (focus- breathing), która kompensuje skutki wahań ogniskowej podczas zmiany ostrości, zapewniając efekt kinowy.
Inteligentna łączność
Dzięki zaktualizowanym technologiom Bluetooth v.5 i Wi-Fi (5 GHz) aparat EOS R6 Mark II można łatwo połączyć ze smartfonem i sieciami bezprzewodowymi, które umożliwią szybkie udostępnianie plików i transfer FTP/FTPS/SFTP – co ułatwia edycję i udostępnianie, nawet w podróży. Aparatem można także zdalnie sterować za pomocą aplikacji Camera Connect i EOS Utility, poprzez tethering do komputera PC, Mac lub smartfona przez Wi-Fi lub szybkie złącze USB-C. Dla półprofesjonalnych fotografów i twórców treści ich dostarczanie jest tak samo ważne jak rejestracja zdjęć i filmów – aparat EOS R6 Mark II obsługuje automatyczne przesyłanie plików do platformy chmury image.canon, co pozwala na łatwe udostępnianie i drukowanie zdjęć.
Aparat EOS R6 Mark II może być używany jako kamera internetowa na komputerach PC i Mac z aplikacjami do prowadzenia rozmów wideo, takimi jak Skype, Zoom i Teams, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Ta funkcja plug-and-play jest obsługiwana przez standardowe sterowniki USB Video Class (UVC) i USB Audio Class (UAC), które są wbudowane w systemy operacyjne Windows i MacOS. Aparat zapewnia lepszą jakość obrazu w porównaniu ze standardowymi kamerkami internetowymi.
Większa kreatywność
Dzięki bezproblemowej nawigacji i niezawodnej ergonomii, dotychczasowi użytkownicy aparatów z serii EOS i EOS R System bez żadnego kłopotu będą obsługiwać EOS R6 Mark II. Najnowszy model aparatu od Canon jest również wyposażony w wielofunkcyjną stopkę z interfejsem nowej generacji, która umożliwia korzystanie z nowej serii akcesoriów, w tym z lampy błyskowej SPEEDLITE EL-5. Akcesoria te mogą być używane bez konieczności stosowania przewodów, a w niektórych przypadkach obywają się też bez baterii.
Korpus oferuje trwałość nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych. Wysokiej rozdzielczości wizjer EVF o rozdzielczości 3,69 mln punktów zapewnia krystalicznie czysty podgląd podczas robienia zdjęć lub nagrywania filmów, ponieważ obraz odświeżany jest z prędkością 120 klatek na sekundę. Oprócz tego EOS R6 Mark II odziedziczył funkcję wspomagania podglądu Optical View Finder z modelu EOS R3, co zapewnia większy zakres dynamiczny oraz naturalnie wyglądający obraz z dobrą widocznością w ciemnych obszarach i jasnych obszarach. Aparat EOS R6 Mark II jest również kompatybilny z tymi samymi bateriami LP-E6 i uchwytem na baterie, co aparat EOS R6, ale z korzystną różnicą w postaci wydłużenia czasu pracy baterii o ok. 50% przy użyciu ekranu LCD.
Linki
- https://www.canon.pl/cameras/eos-r6-mark-ii/
- https://www.canon.pl/cameras/eos-r6-mark-ii/specifications/
Aplikacja Canon Camera Connect
Wraz z aparatem EOS R6 Mark II firma Canon wprowadza aktualizację aplikacji Camera Connect App, która zapewnia nowy wygląd i sposób działania, a także poprawę łączności i prostotę obsługi. Aktualizacja w wersji v.3 sprawia, że aplikacja staje się centralnym portalem, umożliwiającym użytkownikom łatwy dostęp do innych programów i usług Canon, takich jak aplikacja do drukowania czy usługa chmury image.canon. Z poziomu aplikacji użytkownicy aparatów Canon mogą podłączyć swój aparat do smartfona lub tabletu, aby występował w charakterze pilota zdalnego sterowania. Mogą też dostroić zdjęcia, pobrać je lub udostępnić w podróży, a nawet pobrać aktualizacje oprogramowania sprzętowego dla swojego aparatux.
Jednocześnie swoją premierę mają dzisiaj RF 135 mm F1.8L IS USM, teleobiektyw stałoogniskowy idealnie sprawdzający się w zdjęciach portretowych przy słabym oświetleniu oraz SPEEDLITE EL-5, wysokowydajna lampa błyskowa z serii Speedlite przeznaczona do fotografowania ślubów i innych wydarzeń.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ładny, fany i drogi. Ta 135 kusi.
@deel77
Czy drogi, to zależy jak na to spojrzeć. Oczywiście 14 kPLN to nie jest mała suma, z drugiej strony on ma MSRP dokładnie taką samą jak MkI, czyli 2500 USD. Przypominam, że poziom 2000 USD za ff był uważany za niskobudżetowy w czasach Canona 6D czy Sony A850, czyli ponad 10 lat temu. Taki Canon 5D MkIV, czyli popularna puszka, startował z ceną 3500 USD, a u nas kosztował w okolicach 16 tys. PLN i to 6 lat temu, więc czy dzisiaj te 2500 USD za puszkę osiągami przewyższającą topowego 1D X MkIII to faktycznie aż tak drogo?
Z5 jest budżetowy. 1400$ na starcie,
a teraz 1000$.
@PDamian
Owszem, Z5 czy RP są budżetowe i startowały z ceną nie do pomyślenia w czasach lustrzanek. Ja tylko pokazałem, że jeszcze niedawno w czasach lustrzanek poziom 2000 USD za puszki entry level ff ze słabymi osiągami był uważany za niski, a za osiągi jak w tym R6 trzeba było wysupłać 6500 USD.
Chyba premiery mft budzą więcej emocji. No cóż pozostaje poczekać na test bo marketingowe zachwyty chyba nie działają na czytelników optyczne.
Patrząc na cenę Sony a7 IV - wypada chyba korzystniej!
@RobinsonR66
I teraz nie wiem, miało być:
"Patrząc na cenę, Sony a7 IV wypada chyba korzystniej!"
czy:
"Patrząc na cenę Sony a7 IV, wypada chyba korzystniej!"
myślnik sugeruje opcję drugą (i też ku niej się skłaniam sercem), ale pewien nie jestem...
Co do samej premiery - dobrze że Canon zrównał te mizerne 20 mpx to bardziej rynkowych 24 mpx. Różnica prawie żadna, ale "mentalnie" strasznie mi to przeszkadzało żeby uczciwie polecać R6kę w zestawieniu z A7 IV właśnie przez rozdzielczość mniejszą niż nawet w A7 III czy Nikonie Z6.
@lord13
ja rozumiem. Na tle innych premier i warunków (inflacja + kursy walut) to nie wygląda tragicznie, ale 14000 zł robi wrażenie. Sony A7RV też jest droższe niż wersja IV - pewnie z tych samych powodów. Fuji z APS-C ponad 12000 zł, mft około 10000 zł. Jak mawiał klasyk: tanio już było.
@PDamian
Nikon Z5 kosztuje 5300 zł (to nie jest 1000$), a oferty za 4999zł (to też więcej niż 1000$ są dla sprzętów których sprzedawcy nie mają). Ponadto R6II to nie półka Z5. Życzę "nikoniarzom" nowości w cenach o których piszesz :)
R6 czy II nie jest budżetowy. link
Z czym ty się nie zgadzasz?
A ja życzę canoniarzom lepszych aparatów w cenach EOS RP i R. ;)
@deel77
"Nikon Z5 kosztuje 5300 zł (to nie jest 1000$)"
1000 USD to jest cena netto za oceanem.
@PDamian
"R6 czy II nie jest budżetowy. link
Z czym ty się nie zgadzasz?"
Canon R miał cenę MSRP na poziomie 2299 dolarów, więc 2499 za zdecydowanie lepszy korpus to jest bardzo dobra oferta i ta sama półka cenowa.
O lampie EL-5 na oficjalnej stronie:
link
napisano:
Akcesoria (w zestawie)
Akumulator LP-EL
Etui na lampę błyskową Speedlite,Minipodstawka,Osłona stopki montażowej,
Akcesoria (opcjonalne)
Ładowarka LC-E6E,
Ładowarka samochodowa CBC-E6,
Wyzwalacz lamp błyskowych Speedlite Transmitter ST-E10 (stopka wielofunkcyjna)
Wyzwalacz lamp błyskowych Speedlite Transmitter ST-E3-RT (wersja 2; standardowa, 5-stykowa stopka)
Lampy błyskowe Speedlite serii EX z funkcją odbiornika radiowego
Czy to znaczy, w zestawie nie ma ładowarki i trzeba ją dokupywać osobno?
Przypominam, że zwykłych baterii AA w razie problemu się nie użyje.
Co to jest „wykrywanie zebrii”?
Tak na moje guglanie akumulator LP-EL jest ładowany za pomocą typowej ładowarki do akumulatorów LP-E6N. Więc może jej nie być w zestawie.
@Wojt_wro
Cytkująć samego mnie: "Patrząc na cenę Sony a7 IV - wypada chyba korzystniej!"
"kreseczka" wypada chyba korzystniej. Nie trudno domyśleć się, że porównuje cenę a7 cztery do R6 mark 2.
Kupie go jak wygram w Lotto :P
Czy alarm prześwietlenia to zebra ?
Czyli właściwie po tym jak wyjdzie na rynek EOS R6 mark II , nie ma co liczyć na aktualizacje kolejne do EOS R6 ???