BenQ PD2506Q
PD2506Q to najnowszy monitor tego producenta. Ma on 25-calową, matową matrycę IPS QHD (2560x1440) o jasności 350 nitów z 95% pokryciem palety DCI-P3 i 100% palet sRGB i Rec. 709.
INFORMACJA PRASOWA
BenQ PD2506Q nowy monitor graficzny QHD IPS 95% P3 z USB-C
Listopad 2022 – BenQ zapowiada najnowszy monitor z serii Pro Designer czyli do komercyjnego projektowania grafiki i edycji wideo: 25 calowy model AQCOLOR PD2506Q. Monitor ma matową matrycę IPS o rozdzielczości QHD (2560x1440), jasności 350 nitów (cd/m2) i 400 nitów w trybie HDR kontraście 1000:1 i zgodności z HDR10 zapewnia 100% pokrycie palet sRGB i Rec.709 oraz 95% palety DCI-P3. Pakiet funkcji EyeCare chroniących wzrok, zapewnia mniejsze zmęczenie oczu przy długotrwałej pracy czy rozrywce.
![]() |
BenQ AQCOLOR i fabryczna kalibracja
Technologia AQCOLOR w połączeniu z matrycą IPS HDR zapewnia 8-bitową precyzję odwzorowania barw ze 100% zgodnością z paletami sRGB i Rec. 709 oraz 95% z DCI-P3, a także prawidłowe wyświetlanie materiałów wideo przygotowanych w standardzie HDR10 (High Dynamic Range). Każdy monitor ma precyzyjnie, fabrycznie skalibrowane parametry Delta-E oraz Gamma – użytkownik otrzymuje wydrukowany raport z indywidualnej kalibracji konkretnego egzemplarza.
Pantone i Pantone SkinTone Validated
Certyfikaty Pantone Validated i Pantone SkinTone Validated potwierdzają zdolność monitora BenQ PD506Q do prawidłowego wyświetlania pełnej gamy kolorów Pantone Matching System (PMS) włączając najnowszy wzornik 110 kolorów ludzkiej skóry. Wierność wyświetlania kolorów jest szczególnie istotna dla grafików i projektantów.
BenQ Uniformity Technology – jednolite kolory na całym ekranie
BenQ Uniformity Technology to system precyzyjnego strojenia barw i jasności setek oddzielnych pól na całym ekranie, zapewniający jednolite odwzorowanie barw na całej powierzchni ekranu.
Display Pilot
Najnowsze, specjalne oprogramowanie BenQ Display Pilot znakomicie upraszcza pracę, umożliwiając łatwe zarządzanie różnymi funkcjami i trybami pracy monitora: ICCsync, Dual View, Desktop Partition czy definiowanie klawiszy skrótów (hotkey) oraz Print assist ułatwiający precyzyjne komponowanie wydruków na standardowych arkuszach formatu A4, A3 …– zwiększając wygodę pracy i elastyczność projektowania.
Tu można pobrać: https://www.benq.eu/pl-pl/monitor/designer/display-pilot.html
BenQ ICCsync i Dual View
ICCsync to nowa funkcja ułatwiająca projektantom synchronizację - pomiędzy komputerem a monitorem - zdefiniowanych przez siebie profili mapowania kolorów ICC – zobacz film:
Funkcja DualView umożliwia podział ekranu na dwa niezależne okna, w których obrazy wyświetlane są w różnych trybach ustawienia parametrów koloru np. CAD/CAM dla dokumentacji architektonicznej i sRGB dla przestrzennej wizualizacji zaprojektowanego obiektu.
Profesjonalne tryby wyświetlania dostosowane do różnych potrzeb
Monitory ma fabrycznie zdefiniowane tryby wyświetlania obrazu: CAD/CAM, Standard M-book, ANIMACJA (Animation), CIEMNIA (Darkroom), Low Blue Light i User. Tryb CIEMNIA zmienia jasność i kontrast wyświetlania tak by ułatwić pracę przy precyzyjnej obróbce zdjęć. Tryb ANIMACJA dostosowuje jasność i kontrast wyświetlania tak by uwypuklić szczegóły w ciemnych partiach obrazu bez utraty szczegółów w światłach. Tryb CAD/CAM zmienia kontrast i poprawia widoczność szczegółów w dokumentacji technicznej tworzonej przez projektantów korzystających z Pro/E, SOLIDWORKS, AutoCAD, CATIA czy innych systemów wspomagania projektowania. Standard M-book dopasowuje parametry do specyfiki komputerów Mac. Low Blue Light uaktywnia technologię ocieplenia obrazu, polegającą na usunięciu z widma światła podświetlającego ekran najbardziej szkodliwej dla oczu niebiesko-fioletowej składowej widma. Rozwiązanie to nie zaburza kolorystyki oglądanego obrazu a znacznie zmniejsza zmęczenie oczu, podobnie jak niemigoczące podświetlenie ekranu LED (Flicker-Free).
Daisy Chain – szeregowe łączenie monitorów
Gniazdo Display Port out i technologia MST umożliwiają rozszerzenie ekranu notebooka na wiele monitorów połączonych szeregowo tworząc tzw. Daisy Chain.
KVM G2 – dwa komputery z jedną myszą i jedną klawiaturą
Funkcja KVM (Keyboard Video Mouse) umożliwia sterowanie dwoma komputerami - podłączonymi do jednego monitora – za pomocą tylko jednej klawiatury i jednej myszy. Znakomicie przyspiesza to pracę i oszczędza miejsce na biurku. Usprawniony KVM G2 (drugiej generacji) umożliwia automatyczne parowanie sygnału wideo z upstreamingiem przez USB.
![]() |
Dystrybutorami monitora są:
AB S.A., Action S.A., ALSO Polska, ED System Polska Sp. z o.o.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
A ta najważniejsza informacja? Tzn HAŁ MACZ YZ YT? Czy coś przeoczyłem?
1 949zł
komputronik
Srgb dci a o Adobe ani slowa, i muszę sam szukać u wroga...
producenci monitorów go nienawidzą!!!
pionier fotografii kolorowej, Edwin H. Land już w latach 70ych wyjaśnił jak to się dzieje, że ludzki wzrok nie odbiera obiektywnie wyświetlonego koloru tylko automatycznie interpretuje go w kontekście otaczającego oświetlenia. a więc tak naprawdę nie ma znaczenia kalibracja i ile procent adobe ile procent srgb - oko i tak się dostosuje, tak jak cały dzień dostosowuje się do zmieniającego się światła i nawet tego nie zauważamy.
pod warunkiem oczywiście że nie jesteśmy dziwakiem który coś drukuje i upiera się żeby kolor na papierze zgadzał się z czymś materialnym ale kto by się przejmował dziwakami ;-)
@szuu tak naprawdę nie ma znaczenia kalibracja i ile procent adobe ile procent srgb - oko i tak się dostosuje
Absolutely Aj Dont Agrii! Porównuję to samo zdjęcie na moim laptopie MSI Prestige 15 A11SC i obok na "zwykłym" Asusie o pokryciu przestrzeni sRGB +/- 60% (mój ma 100% sRGB i ponad 90%Adobe RGB). Na Asusie ewidentnie kolory są wyraźnie poszarzałe, takie "mdłe" i nie za bardzo daje się je podkręcić. Do zastosowań biurowych nie ma to znaczenia, ale do zdjęć te 100% sRGB (a przynajmniej 90%) robi różnicę. Możesz mi wierzyć.
Cczyli po co wstawiać układ balansu bieli do aparatów skoro i tak potem oko samo sobie dopasuje?
A Optyczni testują ten układ bo po prostumjest w aparacie?
@szuu
"że ludzki wzrok nie odbiera obiektywnie wyświetlonego koloru"
Zacznijmy od tego, że nie ma czegoś takiego jak obiektywny kolor, bo z definicji kolor/barwa to jest wrażenie powstałe w mózgu receptora. W fizyce mamy promieniowanie elektromagnetyczne o określonej charakterystyce.
"a więc tak naprawdę nie ma znaczenia kalibracja i ile procent adobe ile procent srgb"
Spoko, a teraz przygotuj jakiś materiał pod druk, najlepiej wysokonakładowy, gdzie ty będziesz odpowiadać własnymi pieniędzmi za ewentualną wpadkę, odważysz się? Kalibracja/profilowanie jak najbardziej ma sens, ale trzeba wiedzieć co i po co.
@Soniak10
Jak skalibrujesz tego laptopa z kiepskim gamutem i oprofilujesz jego tor wyświetlania, to większość kolorowych obszarów na zdjęciu nie będzie taka "poszarzała" jak masz obecnie, a jedynie tam gdzie jest większe nasycenie, będzie widać, że model z szerszym gamutem potrafi więcej. Także nawet takie paści z gamutem 60% sRGB warto "dać pod kolorymetr".