Nikon Zfc i Nikkor Z 40 mm f/2 SE w czarnej wersji
Firma Nikon zaprezentowała czarne warianty niepełnoklatkowego bezlusterkowca Nikon Zfc oraz obiektywu Nikkor Z 40 mm f/2 w wersji wykończenia retro noszącej oznaczenie "SE".
INFORMACJA PRASOWA
Firma Nikon poszerza ofertę systemu bezlusterkowego,
nawiązując do kultowego aparatu i obiektywu
Firma Nikon wprowadza dziś do swojej stale poszerzanej oferty dwa nowe produkty, zainspirowane popularnymi, klasycznymi modelami. Nowością w ofercie są czarna wersja kultowego aparatu Nikon Z fc oraz NIKKOR Z 40mm f/2 (SE) – kompaktowy i lekki obiektyw stałoogniskowy charakteryzujący się zarówno doskonałą jakość zdjęć, jak i wszechstronnością. Obie produkty łączą innowacyjną technologię, kojarzoną z serią Z firmy Nikon, z oszałamiającą stylistyką retro.
Czarna wersja aparatu Z FC
Aparat bezlusterkowy Z fc był pierwszym modelem z serii Z, który łączył „klasyczny” wygląd z zaawansowaną technologią systemu bezlusterkowego – był nie tylko idealny do robienia zdjęć i nagrywania filmów, lecz także był dla użytkowników powodem do dumy. Po ogromnym sukcesie ubiegłorocznej srebrnej wersji premiera dostępnej wyłącznie w sklepie Nikon Store czarnej wersji stanowi odpowiedź na oczekiwania klientów i odzwierciedla ambicje firmy Nikon, aby zachęcić jeszcze więcej osób do korzystania z ponadczasowego aparatu Z fc. Ponadto dodano sześć nowych kolorów wykończenia Premium, dostępnych wyłącznie dla czarnej wersji aparatu Z fc – wersje srebrna i czarna aparatu Z fc są teraz dostępne w łącznie 12 różnych wariantach kolorystycznych.
![]() |
Obiektyw Nikkor Z 40mm F/2 (SE)
Dzięki lekkiej konstrukcji i znakomitym parametrom optycznym obiektyw NIKKOR Z 40mm f/2 (SE) doskonale nadaje się do wykonywania portretów i fotografowania innych nieruchomych obiektów, robiąc wrażenie na użytkownikach w każdych warunkach. Stały maksymalny otwór względny f/2 pozwala na uzyskanie najpiękniejszego, efektownego rozmycia tła, a standardowa ogniskowa 40 mm umożliwia uwydatnienie głównego obiektu.
Obiektyw NIKKOR Z 40mm f/2 (SE) nawiązuje wyglądem do klasycznych obiektywów NIKKOR, które zostały wprowadzone na rynek w tym samym okresie, co lustrzanka Nikon FM2 – tradycyjny model, który był źródłem inspiracji podczas prac nad aparatem Z fc. Wraz z jego wejściem na rynek poszerza się wybór obiektywów, które pasują do stylistyki retro aparatu Z fc.
Kompaktowe wymiary i niewielka masa sprawiają, że obiektyw nie tylko dobrze wygląda, lecz także jest również idealny dla osób będących stale w ruchu. Ponadto szybki i dokładny autofokus oraz odporność na pył i zachlapanie sprawiają, że obiektyw pasuje do każdego stylu życia, zwiększając radość z fotografowania.
![]() |
Podsumowanie najważniejszych cech: Nikkor Z 40mm F/2 (SE)
- Tradycyjne wzornictwo, pasujące do aparatu Z fc i inspirowane klasycznymi obiektywami NIKKOR, pochodzącymi z tego samego okresu co lustrzanka FM2.
- Duży maksymalny otwór względny f/2 i dziewięciolamelkowa przysłona irysowa zapewniają piękne, efektowne rozmycie tła.
- Ogniskowa 40 mm zapewniająca standardowy kąt widzenia, idealny do wykonywania portretów, zdjęć codziennych czy fotografowania innych obiektów w różnorodnych sceneriach.
- Gdy obiektyw jest zamontowany na aparacie z matrycą formatu APS-C/DX ogniskowa wynosi 60 mm.
- Kompaktowy i lekki, ma długość około 45,5 mm i waży około 170 g.
- Minimalna odległość zdjęciowa 0,29 m pozwala użytkownikom zbliżyć się do obiektów.
- Dzięki silnikowi krokowemu (STM) zapewniono szybkie i dokładne działanie AF, zminimalizowano odgłosy pracy oraz uzyskano kompaktowe rozmiary.
- Zaprojektowany z uwzględnieniem odporności na pył i zachlapanie, dzięki czemu bez obaw można go zabrać w dowolne miejsce.
- Do pierścienia sterującego można przypisać różne funkcje, takie jak sterowanie przysłoną czy kompensacja ekspozycji.
- Konstrukcja uwzględniająca wymagania występujące podczas nagrywania filmów – zapewniająca niezwykle ciche działanie, skuteczną redukcję efektu „oddychania” obiektywu i stabilność ekspozycji.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
link -on jest w 7 kolorach
zwykły link
link
Gdyby to była limitowana Leica to co innego ... :)
Też fajny, ale kilka poprzednich Fujifilm podniosło poprzeczkę wysoko.
No ale Premium kolory ma tylko Nikon :d
Szkoda ze nie kolorowego akcentu na obiektywie.
Miętowy wygląda kusząco :D
Brak lemonkowego mz dyskwalifikuje całą linię.
li...
Hehe, też chcę miętowy, z miętowym paskiem na obiektywie, albo z mietowym pierścieniem od ostrości.
Gdzie nowy Pentax?
Wie może ktoś czy są przejściówki z bagnetu Z na F ?? Taka żeby przenosiła wszystkie informacje , autofocus itp??
@yose
"Wie może ktoś czy są przejściówki z bagnetu Z na F ??"
Z "Z" na "F"? Po co? Jeżeli natomiast masz na mysli przejściówkę z F na Z, to przecież Nikon zaprezentował taką wraz z premierą systemu Z.
@lord13
Żeby obiektyw z bagnetem Z użyć na aparacie z bagnetem F.
A po co kupować aparat, do którego nie ma dedykowanych obiektywów???
Ta 40/2 o ile pamiętam ma również czarną wersję bagnetu :P
@yose
"Żeby obiektyw z bagnetem Z użyć na aparacie z bagnetem F."
I jakbyś chciał tym ostrzyć? Jesteś świadomy konsekwencji odsunięcia układu optycznego o 30 mm względem nominalnej odległości rejestrowej?
Nie będzie musiał ostrzyć. Jaka wygoda. Wszędzie bokeh. :)
W tą stronę to się nie da z Z na F.
@Myszowor
"W tą stronę to się nie da z Z na F."
Fizycznie by się dało, tylko to kompletnie bez sensu.
Ok, dziękuję,
Czyli nie ma czegoś takiego- wolałem się upewnić bo myślałem , że może nie potrafię znaleźć:)
Hahahaha, wszędzie bokeh :)
Teraz tak będę odpowiadał jak ktoś powie nie ostre zdjęcie, przecież w nim chodzi o bokeh amatorze można dodać :d
@yose
"Ok, dziękuję,
Czyli nie ma czegoś takiego"
Nie ma czegoś takiego, bo to się mija z celem. Pomijając już kwestie komunikacji, to taki obiektyw Z podpięty do F działałby jak natywny obiektyw F podpięty przez pierścienie pośrednie, czyli ostrzyłby tylko na bardzo krótkich dystansach, zwiększyłaby się skala odwzorowania i zmniejszyła efektywna wartość przysłony. Z opisywanego tutaj obiektywu f/2, przy odsunięciu go o ok. 40 mm (różnica rejestrów plus zapas na kołnierz obiektywu) zrobiłyby się okolice f/4.
@lord13
Dzięki, najpewniej masz rację, ja niestety nie jestem specjalistą od sprzętu fotograficznego, więc w swojej nieznajomości i naiwności pomyślałem, że przydałaby się możliwość wykorzystania bardzo dobrych optycznie (choć drogich) obiektywów z linii Z na starszych aparatach z mocowaniem F, no i nie zastanowiłem się najpierw czy to jest w ogóle technicznie możliwe.
Inaczej mówiąc wypaliłem z niemądrym pytaniem, ale zwyczajnie nie chciało mi się doszukiwać w Google:)
Początek tejże informacji prasowej brzmi, jakby mieli tuż tuż wypuścić Zf, albo przynajmniej tylko taka moja nadzieja ;D
link
-czarne są w bardziej męskich kolorach.
@PDamian
"czarne są w bardziej męskich kolorach"
Ten oliwkowy wygląda jak z krokodyla :P
link
Ładny, ale przy takim nawiązywaniu do klasyki przydałby się obiektyw z pierścieniem przysłony.
@gamma
"A po co kupować aparat, do którego nie ma dedykowanych obiektywów???"
Bo są na świecie ludzie, którzy potrafią używać niededykowanych? Co to za pytanie w ogóle :D Po co w ogóle kupować aparat? :D
No i proszę: Nikon potrafi, a dlaczego Panasonic tłucze wyłącznie czarne wersje G9 i G90 (którego już zresztą nie tłucze, więc na pewno nie doczekam się wersji srebrnej, nie mówiąc już o miętowej albo o sinokoperkowym różu wpadającym w kurkultramarynę)!?
Optyczni poinformowali tylko o wersji czarnej, bo reszta to jakaś niepoważna jest! Lubię Nikona, ale "kultowy aparat"??? :D
No dobra... To gdzie i za ile? ;)
A "Leica M6 – najczęściej limitowany aparat świata" wciąż bez komenatrzy... Umowa ze sponsorem zakładała wycinanie beki z polityki cenowo-produktowej oferenta?
Ja to nie ma dedykowanych obiektywów? A ten z którym jest na zdjęciu? Nie jest dedykowany, jest podpinany przez adapter, etc?
Kultowy? Ma premium kolor więc chyba mozna już nazwać kultowym, heehehehe.
Jakby miał Limited to by może i komentarze byłyby niewidoczne. :)
@yose:
"Wie może ktoś czy są przejściówki z bagnetu Z na F ?? Taka żeby przenosiła wszystkie informacje , autofocus itp?"
@yose, celowo nie ma takiej przejściówki, bo to ma tak działać, że jak chcesz kupić nowy korpus, to musisz kupić bezlusterkowca a jak chcesz kupić nowy obiektyw to też musisz kupić bezlusterkowca, bo nowy obiektyw nie działa z lustrzanką.
@Negatyw
Jeżeli sprawdzisz powyżej odpowiedź @lord13 na ten sam temat, to możesz łatwo przekonać się jak wygląda odpowiedź rzeczowa (i niewątpliwie wzbogacająca wiedzę niektórych uczestników forum), a potem porównać to z tym, co Tobie udało się napisać.
@BlindClick
Oferta szkieł jest taka, że są 3 zoomy każdy o świetle 3.5-6.3. Żadnej stałki, żadnego jasnego zooma. Więc tak - szkła teoretycznie są, ale...
@qqrq - firmy narzekają, że rynek osłabł, ale apsc Nikona czy Canona jest doskonałym przykładem, że firmom nie zależy na sprzedaży aspc.
Owszem, do ZfC pewnie przez odpowiednią przejściówkę można pewnie nawet podłączyć beczkę z miodem. Ale większość osób by pewnie chciało kupić dedykowane szkła, zoptymalizowane pod apsc. Jeśli komuś pasuje ciemny zoom, to spoko. Są 3. Ale jak ktoś chce jasny zoom, czy stałkę to nie ma ani jednej dedykowanej.
Stąd moje retoryczne pytanie: po co kupować aparat, do którego producent zapomniał zrobić szkieł. To samo dotyczy Canona RF apsc.
@gamma
Ja zawsze mowie ze producent robiacy FF i APSC razem robi ludzi w balona, zwlaszcza wielcy FF, NiC, Sony moze nie bo wchodzi.
Dlatego kupujac NiC nastawialbym sie na FF, Nikon zrobil o tyle dobrze ze 1 gniazdo ma i trzeba kupowac nadwymiarowe szkla, no ale w przyszlosci bedzie powod kupic FF, hhehe.
Canon ma mnostwo kasy do utopienia, wiec ma nawet juz 2 systemy APSH i szkiel do nich tak nie za bogato, uahahauahuaa.
Ale przez to pewnie podciaga sprzedarz w rapotach CIPA :)
Aparat piękny, ale do szczęścia brakuje IBIS i uszczelnień. W ogóle dlaczego zawsze tak musi być, że gdy wypuszczają jakiś fajny korpus wart uwagi, to muszą coś spieprzyć? Nie można wypuścić raz, a dobrze kompletnego aparatu? Zawsze muszą być jakieś mankamenty... Wolałbym zapłacić 1-1,5k więcej, ale otrzymać naprawdę dobry sprzęt. Dla mnie osobiście kluczowe elementy to - dobra bateria, korpus z magnezu, uszczelnienia, usb c, dobry wizjer i w miarę dobry, czytelny i odchylany ekran. Nie musi tu być nie wiadomo ile wodotrysków (z których mało kto korzysta), ale te kluczowe rzeczy powinny być dzisiaj na porządku dziennym, nawet w aparatach z średniej półki. Przecież to nie jest technologia z kosmosu zarezerwowana tylko dla profesjonalnych korpusów. Takie coś jak uszczelnienia, IBIS, to powinen być standard tak jak klimatyzacja w samochodzie!
Ładny