Sigma C 18-50 mm f/2.8 DC DN z nowym mocowaniem
K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o powiększeniu się oferty tego producenta o obiektyw 18-50 mm f/2.8 DC DN Contemporary w wersji z bagnetem Fujifilm X.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary
K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation z przyjemnością prezentuje obiektyw 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary, pierwszy zmiennoogniskowy obiektyw marki SIGMA, dedykowany do aparatów bezlusterkowych Fujifilm X z matrycą APS-C.
Jasny zoom, którego nie będziesz chciał zdjąć ze swojego aparatu
![]() |
Pierwszymi trzema obiektywami SIGMA z mocowaniem Fufjifilm X były stałoogniskowe obiektywy:16mm F1.4 DC DN, 30mm F1.4 DC DN i 56mm F1.4 DC DN. Zestaw ten stanowi niemal kompletny system stałek dla aparatów z niepełnoklatkową matrycą. Uzupełnienie go o obiektyw zmiennoogniskowy 18-50mm F2.8 DC DN znacznie poszerza możliwość wyboru optymalnego rozwiązania w systemie Fujifilm X.
Jego niesamowicie kompaktowa obudowa, i waga jedynie 285g sprawiają, iż nawet całodniowe fotografowanie lub filmowanie będzie dla Ciebie niezwykłą przyjemnością. Jego pełnoklatkowy ekwiwalent ogniskowych wynosi 27-75mm, co czyni go idealnym obiektywem do szerokiej gamy zastosowań fotograficznych oraz wideo, w tym do krajobrazów, portretów, fotografii ulicznej, architektury czy reportażu.
W konstrukcji obiektywu SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary wykorzystano 3 elementy asferyczne oraz jedną soczewkę o niskim współczynniku załamania światła (SLD), co przełożyło się na bardzo wysokie osiągi optyczne w całym zakresie ogniskowych. Stała przysłona F2.8 ułatwia fotografowanie z ręki w trudnych warunkach oświetleniowych oraz zapewnia płytką głębię ostrości, przydatną np. w fotografii portretowej.
Dzięki maksymalnemu powiększeniu 1:2.8 i minimalnej odległości ostrzenia 12.1cm, z powodzeniem można go używać także do fotografii makro. Za pracę AF odpowiada dedykowany silnik krokowy, dzięki czemu automatyczne ustawianie ostrości w tym obiektywie jest bardzo ciche i niemal bezgłośne.
SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary łączy w sobie niezwykłą kompaktowość i lekkość, wysoką jakość optyczną oraz stałą przysłonę F2.8, dzięki czemu jest idealnym wyborem dla fotografów i filmowców korzystających na co dzień z aparatów z matrycą APS-C.
![]() |
Specyfikacja
- Konstrukcja obiektywu: 13 elementów w 10 grupach (3 soczewki asferyczne, 1 soczewka SLD)
- Kąt widzenia (APS-C): 76-5 – 31.7 stopnia
- Liczba listków przysłony: 7
- Maksymalna wartość przysłony: F22
- Minimalna odległość ostrzenia: 12.1cm od matrycy aparatu (dla 18mm)
- Maksymalna skala odwzorowania: 1:2.8 (18mm)
- Średnica filtra: 55mm
- Wymiary (średnica x długość) : 61.6mm x 76.8mm
- Waga: 285g
- EAN: Fujifilm X: 0085126585754
- Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna (LH582-02), Przedni dekielek (LCF-55 III), Tylni dekielek (LCRII)
- Typ mocowania: Fujifilm X
*Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie
#SIGMA #SIGMA1850mmContemporary #SIGMAContemporary #SIGMADCDN #SIGMAXMount
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 7 grudnia 2022
Sugerowana cena detaliczna: 2 390zł.
Więcej informacji na:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
I to jest dobra wiadomość. Czekamy na NIkon Z. Mały, lekki, jasny do tego przyzwoita jakość optyczna cena rozsądna.
Nie ma pierścienia przysłony, szkoda.
@DlaZabawy
"Nie ma pierścienia przysłony, szkoda."
Jeśli o mnie chodzi to akurat zaleta a nie wada. Moim zdaniem powinni robić po dwie wersje obiektywów z pierścieniem i bez. Jak ktoś potrzebuje to niech dopłaca.
A ponieważ wersja bez pierścienia jest łatwiejsza i tańsza w produkcji, łatwiejsza do uszczelnienia i mniej podatna na potencjalne awarie to ja poproszę wersję bez.
Dla mnie brak pierścienia przesłony to wada, ale to nie ta klasa obiektywu.
Akurat na bagnecie X to ta Sigma ma mocną konkurencję w postaci systemowego 18-55 f/2.8-4, więc nie spodziewałbym się jakiegoś oszałamiającego sukcesu rynkowego, no ale dobrze że jest wybór.
@olaieryk
"Dla mnie brak pierścienia przesłony to wada, ale to nie ta klasa obiektywu."
Czemu nie ta klasa? Przecież Sigmy z linii C potrafią mieć indeksowany pierścień przysłony, choć fakt że dotyczy to głównie stałek.
A czy to wada czy zaleta, to w przypadku Fuji zależy też od korpusu, z którym będzie używany. Inna sprawa, że przy przełożeniu elektronicznym, to ten pierścień mógłby być po prostu programowalny tak jak ma to miejsce w przypadku niektórych szkieł Fuji.
Ale stalki SIGMA z linii C, które maja pierścień przysłon to tez inna klasa (oprócz pierścienia przysłon to też retro design, metalowa obudowa, no i cena prawie 2x większą niż stalki F1.4 Contemporary - mając przy tym przysłonę max F2.0)
@lumiks
"no i cena prawie 2x większą niż stalki F1.4 Contemporary - mając przy tym przysłonę max F2.0)"
M.in. dlatego że są szkłami DG, czyli pełnoklatkowymi. Ten tutaj zoom też jest wyceniony wyraźnie wyżej niż stałki f/1.4. Co więcej, zoomy DG DN też sa wyraźnie droższe niż te retro stałki, a pierścienia przysłon nie mają. To nie jest kwestia ceny, tylko koncepcji na dany obiektyw.
Najbardziej zainteresowani tą konstrukcją mogą być posiadacze Leica TL/CL. ;)
W Fuji ma konkurencję,
a aparaty Sony aps-c nie rozpalają dzisiaj wyobraźnię użytkowników. Większość raczej się zastanawia na które FF przejść.
Do Nikona może wreszcie zrobią Tamrona 17-70mm.
@lord13
W tym wypadku inna koncepcja = inna klasa.
Dodając pierścień ostrości do tego obiektywu, cena na pewno skoczyłaby do góry (sporo rzeczy należałoby przeprojektować), a założeniem tego zooma jest chęć bycia najmniejszym, najlżejszym i najtańszym zoomem F2.8 do danego systemu. Pod tym względem nie ma specjalnej konkurencji. T17-70 i F16-55 są większe i droższe, a F 8-55/2.8-4 nie konkuruje w zakresie światła.
Pierścień przysłon to fajna rzecz, ale powinien mieć opcje wyłączenia/blokady tak by nikt nie mógł narzekać.
Tak jest w Art'ach.
W "I series" z serii C niestety nie ma blokady pierścienia :(
Fajnie, że jest, tylko szkoda, że większość małych puszek, do których chciałoby się podłączyć ten obiektyw (XT-xx, XT-xxx), nie ma stabilizacji...
cytuję :
"Akurat na bagnecie X to ta Sigma ma mocną konkurencję w postaci systemowego 18-55 f/2.8-4, więc nie spodziewałbym się jakiegoś oszałamiającego sukcesu rynkowego, no ale dobrze że jest wybór."
18-55 jest tylko średniakiem; Sigma może być lepsza optycznie, z dłuższą gwarancją
olaieryk:
"Dla mnie brak pierścienia przesłony to wada..."
To nie jest wada, tylko Ty chcesz INNEJ funkcjonalności.
Dla mnie szkła f/2.8 i f/2.8-4.0 nie są dla siebie konkurencją, przynajmniej pod względem parametrów (pomijam 5mm różnicy w maksymalnej ogniskowej, bo osobiście nie robi mi to różnicy w przeciwieństwie do różnicy światłosiły na długim końcu). Nigdy nie myślałem o braku pierścienia przysłony jako o aspekcie prostoty konstrukcji i potencjalnego lepszego uszczelnienia - dzięki za poszerzenie perspektywy :)
@lumiks
"Tak jest w Art'ach"
Dlaczego apostrof?
Hej K-Consult - poprawcie potworka "tylni" w informacji prasowej ;)
18-55 jako kit jest tańszy, ma stabilizację, jest solidniej zbudowany i ma pierścień przesłony.
18-50 ma uszczelnienia i f2.8 na końcu, jest mniejszy i lżejszy.
Optycznie są prawie identyczne.
Wybieram 23 f1.4
:)
Jeśli ktoś nie ma 18-55 to może rozważyć tańszą Sigmę, choć osobiście wolałbym szkło z OIS i pierścieniem przysłony... Fuji ma teraz bardzo bogatą ofertę w standard zoomach:
15-45
18-55
16-55
16-80
17-70
18-50
@DrAcidDrinker
Porównywać można obiektywy o pokrywającym się zakresie, ale również o takim samym światełku.
Jak wprowadzą z mocowaniem Pentaxa , to będzie znak , że koniec świata jest już blisko... :-)