Nowe obiektywy Nikon Nikkor oficjalnie (Aktualizacja)
Zapowiedziane miesiąc temu obiektywy Nikon Nikkor Z 26 mm f/2.8 oraz Nikon Nikkor Z 85 mm f/1.2 S zostały dziś oficjalnie zaprezentowane.
Poniżej zamieszczamy specyfikacje obu nowych konstrukcji:
Nikon Nikkor Z 26 mm f/2.8
- Ogniskowa: 26 mm,
- Światłosiła: f/2.8,
- Pole widzenia: 79°,
- Ostrość od: 0.2 m,
- Maksymalne powiększenie: 0.19x,
- Maksymalna wartość przysłony: 16,
- Liczba listków na przysłonie: 7,
- Mechanizm autofokusa: AF,
- Konstrukcja: 8 elementów / 6 grup (3 elementy asferyczne),
- Rozmiar filtra: 52 mm,
- Dostępne mocowania: Nikon Z,
- Wymiary: 23.5 x 70 mm,
- Waga: 125 g.
Nikon Nikkor Z 85 mm f/1.2 S
- Ogniskowa: 85 mm,
- Światłosiła: f/1.2,
- Pole widzenia: 28.3°,
- Ostrość od: 0.85 m,
- Maksymalne powiększenie: 0.11x,
- Maksymalna wartość przysłony: 16,
- Liczba listków na przysłonie: 11,
- Mechanizm autofokusa: AF,
- Konstrukcja: 15 elementów / 10 grup (1 soczewka ED, 2 soczewki asferyczne),
- Rozmiar filtra: 82 mm,
- Dostępne mocowania: Nikon Z,
- Wymiary: 141.5 x 102.5 mm,
- Waga: 1160 g.
Aktualizacja — otrzymaliśmy od polskiego oddziału firmy Nikon oficjalną informację prasową na temat nowych obiektywów. Zamieszczamy ją poniżej.
INFORMACJA PRASOWA
NIKON INFORMUJE O POSTĘPIE PRAC
NAD DWOMA NOWYMI OBIEKTYWAMI NIKKOR Z
Nikon z przyjemnością informuje o postępie prac nad dwoma nowymi obiektywami NIKKOR Z: NIKKOR Z 85mm f/1.2 S, jasnym średnim teleobiektywem stałoogniskowym oraz NIKKOR Z 26 mm f/2.8, płaskim szerokokątnym obiektywem stałoogniskowym.
Obiektyw NIKKOR Z 85 mm f/1.2 S należy do stale powiększającej się rodziny obiektywów NIKKOR Z z serii S¹ i zapewnia doskonałą jakość odwzorowania oraz wyraźny i piękny efekt bokeh. Obiektyw ten poszerza możliwości fotografii portretowej i szczególnie dobrze nadaje się dla fotografów ślubnych i modowych.
Drugim obiektywem, nad którym są prowadzone prace, jest wysokiej jakości NIKKOR Z 26 mm f/2.8. Ma on niezwykle płaski i lekki korpus, dzięki czemu jest idealny dla amatorów fotografii, którzy chcą zabrać aparat ze sobą w podróż. Jest idealnym towarzyszem entuzjastów fotografii, gwarantującym, że nigdy nie umknie okazja do uchwycenia atrakcyjnych ujęć.
Nikon odgrywa czołową rolę w rozwoju kultury fotografii i opracowuje produkty, które nie tylko zaspokajają potrzeby użytkowników, lecz także pozwalają na wykorzystanie ich twórczego i technicznego potencjału.
¹ Seria S to kategoria obiektywów NIKKOR Z, które charakteryzują się wyjątkowymi parametrami optycznymi, uzyskanymi dzięki wysokim standardom projektowania i kontroli jakości.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Już czekam na test tego maleństwa!
85/1.2 - patrząc tylko na parametry może ustanowić nowe rekordy rozdzielczości w teście.
Kurcze, patrząc na to zdjęcie pomyślałem, że ten 26/2.8 to jakiś adapter/telekonwerter do 85/1.2
Lubię naleśniki, ale w tej cenie zjem coś innego.
Liczyłem, że Z 26 2.8 cenowo będzie blisko Z 28 2.8
Będzie test na optyczne w dniu premiery -tak jak obiektywów Sony?
Trochę drogi ten naleśnik. Ale jeśli będzie dobrze skorygowany i ostry do brzegu to jakoś się usprawiedliwi.
26mm
konstrukcja link
mtf link
28mm
konstrukcja link
mtf link
40mm
konstrukcja link
mtf link
Te naleśniki Nikona są przynajmniej dość tanie.
28mm
N link
S link
40mm
N link
S link
Ten ma być prawie 2x droższy link
A ja czekam na newsa dotyczącego nowych puszek Z8 lub Z6 III :)
Z 10 lat temu jarał bym się tymi szkiełkami od N i C jak nie wiem co :) Skok jakościowy między lustrzankowymi szkłami dla pro a tymi z bezluster ogromny. No ale w międzyczasie rynek się zmienił, klient się zmienił, a do amatorskiej zabawy to są trochę drogawe graty. Niestety. No i z obiecanych mniejszych i lżejszych szkieł do MLS też niewiele wyszło. Przypomnę, że 85/1.4 G ważył praktycznie 50% tego nowego obiektywu. 1,2 kg w obiektywie portretowym podpiętym zo małej i lekkiej Z-tki to jednak bardzo dużo.
Choć nie ukrywam, że chętnie zobaczę jakiś teścik tego szkła i porównanie do RF85L, a w przyszłości kto wie, może porównanie z Sigmą 85 DG DN ;-)
Carl Zeiss Planar T* 85mm f/1.2: 80x73 mm, 874 g
Carl Zeiss Planar T* 85mm f/1.4: 70x64 mm, 595 g
link
@Cichy
"No ale w międzyczasie rynek się zmienił, klient się zmienił, a do amatorskiej zabawy to są trochę drogawe graty. Niestety."
Kilka dni temu PDamian wrzucił linka:
link
Taki zestaw w takiej cenie był kiedyś nieosiągalny. brakuje tylko czegoś w okolicy 35mm i jest zestaw niemal kompletny. Przy gęstych matrycach 28mm można wykroić z 24mm.
Amator załatwi tym:
- widoczki i ciemne wnętrza (16mm)
- architekturę (24)
- street foto (35, 50mm)
- portrety i makro (85mm)
Czego chcieć więcej?
35 mi się nie zmieściło link
740 gramów link
Ech, zaćmienie jakieś miałem. I wziąłem po prostu tego linka i zapomniałem, że przecież sam się 35 bawiłem.
Czyli jest komplet za grosze w porównaniu do tego co trzeba było zapłacić w czasach lustrzankowych.
@krukm
"85/1.2 - patrząc tylko na parametry może ustanowić nowe rekordy rozdzielczości w teście"
Będę się śmiał jak Sony zaprezentuje taki sam obiektyw tylko mniejszy, lżejszy i lepszy optycznie :)
Bo Sony ma mniejszy bagnet do pokrycia ;)
@RobKoz "Czego chcieć więcej?"
Zooma :P jako amator najbardziej nie lubię ciągłego zmieniania obiektywów na wycieczce. Od jakiegoś czasu biorę ze sobą tylko 2 zoomy - szeroki i standard, a i tak 90% czasu chodzę z 24-70, bo nawet mi się czasem nie chce ściągać plecaka i zmieniać na szeroki, szczególnie jak są niesprzyjające warunki.
@corckie
"Zooma :P"
A co jest nie tak z tym zestawem?
link
Tak to znowu link od PDamiana :-)
I znowu ku zastanowieniu można zapytać ile podobny zestaw kosztował w czasach lustrzanek.
Jeśli chodzi o pełną klatkę moim zdaniem Canon ma już amatorski komplet szkieł. Problemem jest APS-C gdzie ciągle nie ma nic odpowiadającego 24-1xx mm, ani nawet nie ma plotek by takie szkło było w planach.
W czasach lustrzankowych świetne 15-85 Canon wypuścił mocno spóźniony wobec konkurencji i teraz też nie zanosi się by miało być lepiej.
Ten 85 1,2, ciekawe gdzie produkowany, ktoś wie co tam jest napisane w "made in"? Tajwan, Japan? China chyba nie?
@ Cichy
"Skok jakościowy między lustrzankowymi szkłami dla pro a tymi z bezluster ogromny. No ale w międzyczasie rynek się zmienił, klient się zmienił, a do amatorskiej zabawy to są trochę drogawe graty. Niestety. No i z obiecanych mniejszych i lżejszych szkieł do MLS też niewiele wyszło."
Czy ja wiem, czy nie wyszło?
Z perspektywy "Nikoniarza" - seria S 1,8 to bardzo fajne szkła, które mają ten skok jakościowy vs szkła pod DSLR (50mm jest chyba najlepszym przykładem) a jednocześnie nie odbiło się to na gabarytach. Ceny oczywiście są większe niż odpowiedniki 1,8 pod lustro, ale chyba nie ma sensu tego tak zestawiać ;) i moim zdaniem trzeba to raczej porównywać z wersjami 1,4.
Nowe bagnety dają większe pole do popisu (szczególnie w Nikonie, który z najmniejszego i najstarszego przeszedł na największy) i teraz mogą powstawać takie konstrukcje jak 1,2. a te zawsze nie były dedykowane dla "amatorów". Fizyki nie oszukasz, więc musi to być duże, ciężkie i niestety drogie... :P
Tamron poszedł w dobrym kierunku. Robią szkła dedykowane pod bezlusto, które są zoptymalizowane pod kątem rozmiaru i ceny. 28-75 czy 17-28. Nikon też je ma w ofercie, tylko pod swoim logo (i swoją ceną) ;)
Ogólnie, to chyba nie ma co narzekać, bo wybór zrobił się naprawdę ogromny i można zbudować fajny zestaw w każdym systemie
@RobKoz no ten drugi link to znacznie lepszy zestaw dla mnie, szeroki i standard, małe i lekkie. 100-400 bym sobie odpuścił.
No dobra, wolałbym nieco jaśniejsze, taki 15-30/4 i 24-105/4 by załatwiły sprawę. Z drugiej strony koszt całego zesatwu to mniej, niż jedno 24-70/2.8
W gratisie plcak ze stelazem do noszenia tego klamora dodaja?
Sigma ART 85 ma tylko 1.4 i waży tyle samo co Nikkor 1.2. Pomimo wagi to bardzo popularne szkło. Nie narzekajcie na wagę.