Canon EOS R50
Druga z dzisiejszych premier to podstawowy niepełnoklatkowy bezlusterkowiec Canon EOS R50. Wraz z nim zaprezentowano również obiektyw Canon RF-S 55-210 mm f/5-7.1 IS STM.
INFORMACJA PRASOWA
EOS R50, mały i łatwy w obsłudze bezlusterkowiec,
dołącza do flagowej serii aparatów Canon
Warszawa, Polska, 8 lutego 2023 r. – Canon Europe zaprezentował nowy model EOS R50 – doskonały wstęp do serii EOS R dla twórców, którzy poszukują czegoś więcej niż smartfon. To wszechstronny aparat, charakteryzujący się możliwością rejestrowania wideo w rozdzielczości 4K, świetnym dźwiękiem i ostrością obrazu. Łatwy w obsłudze interfejs, uproszczona ergonomia i nowe zaawansowane tryby automatyczne zapewniają profesjonalne rezultaty. EOS R50 idealnie nadaje się dla wszystkich aspirujących twórców poszukujących odpowiedniego aparatu, który pozwoli im udoskonalić swój styl – zarówno w dziedzinie fotografii, jak i nagrań filmowych. Premierze aparatu EOS R50 towarzyszy wprowadzenie kompaktowego obiektywu RF-S 55-210 mm F5-7.1 IS STM, zaprojektowanego specjalnie dla aparatów z matrycą APS-C z serii EOS R.
![]() |
Łatwość fotografowania
Lekka konstrukcja i wygodny uchwyt aparatu EOS R50 oznaczają, że twórcy mogą stale mieć go pod ręką. Dotykowy ekran vari-angle o zmiennym kącie nachylenia pozwala skomponować ujęcie pod dowolnym kątem – z góry, z dołu lub z obiektywem skierowanym w stronę użytkownika podczas nagrywania vlogów lub selfie. Interfejs z ekranem dotykowym, wizjer elektroniczny i uproszczony układ elementów sterujących zapewniają intuicyjną obsługę aparatu.
Funkcja Creative Assist automatycznie proponuje najlepsze parametry dla różnych scen, a Creative Bracketing umożliwia wielokrotne uchwycenie każdego ujęcia. Dzięki temu EOS R50 doskonale sprawdzi się dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w obsłudze bezlusterkowców i poszukują aparatu, z którym mogliby rozwijać swoje umiejętności we własnym tempie.
![]() |
Twórz jak profesjonalista
Wysokiej rozdzielczości matryca APS-C o rozdzielczości 24,2 megapiksela gwarantuje pełną kontrolę nad głębią ostrości, pozwalając rejestrować ostre, szczegółowe zdjęcia o rozmytym tle, a także nagrywać materiał wideo UHD 4K 30p nadpróbkowany z 6K. Funkcja automatycznego łączenia obrazów w aparacie gwarantuje ostrość podczas fotografowania obiektów z bliska. Aparat charakteryzuje się także zmniejszonym szumem cyfrowym i ograniczeniem rozbłysków w trybie fotografii nocnej oraz większym kontrastem przy szerokim zakresie dynamicznym.
Aparat EOS R50 wzbogaca możliwości użytkownika i podsyca jego kreatywność dzięki funkcji Dual Pixel CMOS Auto Focus II, która wykrywa i śledzi ludzi, zwierzęta oraz pojazdy, sprawnie wyostrzając obraz nawet na poruszających się obiektach. Ułatwia to tryb zdjęć seryjnych wykonywanych z prędkością 12 klatek na sekundę z wykorzystaniem elektronicznej pierwszej przesłony oraz cicha migawka elektroniczna o prędkości 15 klatek na sekundę. W ten sposób twórca nie przegapi ważnego momentu.
Zgodność z obiektywami RF i dostęp do gamy obiektywów EF za pomocą adaptera, umożliwia fotografowanie w każdych warunkach. Aparat EOS R50 konsekwentnie zapewnia artystyczną jakość obrazu, od ultraszerokiego kąta po superteleobiektyw i od uniwersalnych zoomów, po obiektywy stałoogniskowe.
Korzystając z wielofunkcyjnej gorącej stopki, vlogerzy łatwo podłączą do aparatu zewnętrzne akcesoria, takie jak mikrofon, uzyskując dzięki temu większą odporność na zakłócenia niż w przypadku połączenia przewodowego. Wielofunkcyjna stopka może być również wykorzystana do zasilania akcesoriów wprost z aparatu, co oznacza, że użytkownicy tworzący treści w podróży są wolni od kłopotów związanych z zapewnieniem energii.
![]() |
Bezproblemowe łączenie i udostępnianie
Aparat umożliwia ambitnym twórcom możliwość przełamywania barier bez naruszania ich flow. Wygodna łączność Wi-Fi® i Bluetooth®1 umożliwia przesyłanie zdjęć i filmów za pomocą aplikacji Camera Connect w celu natychmiastowego udostępniania i zdalnego fotografowania. Połączenie Bluetooth pozwala również na proste sterowanie za pomocą pilota BR-E1 lub smartfona, pozwalając zrobić zdjęcia lub rozpocząć i zatrzymać nagrywanie – to doskonałe rozwiązanie w przypadku vlogowania lub wykonywania zdjęć grupowych. EOS R50 można również używać w charakterze kamery internetowej, wykorzystując technologię UVC/UAC przez połączenie USB, bez wymogu instalacji dodatkowego oprogramowania, aby uzyskać profesjonalną jakość strumieniowania na żywo i wideokonferencji.
Firma Canon dokonała również aktualizacji serwisu image.canon, rozszerzając jego zastosowanie o wielu nowych użytkowników dzięki Adobe® Lightroom® oraz wsparciu umożliwiającemu kompatybilność z szeregiem usług, w tym z serwisem Frame.io i kontami Google PhotoTM 2.
Obiektyw zmiennoogniskowy idealny w podróży
RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM to kompaktowy i wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy (ok. 3,8x), który doskonale nadaje się do fotografowania obiektów znajdujących się w dalszej odległości lub wykonywania atrakcyjnych zdjęć portretowych z separacją obiektu i rozmyciem tła. Stabilizacja obrazu umożliwia zachowanie ostrości zdjęcia pomimo braku statywu, a płynna i cicha praca systemu automatycznego ustawiania ostrości STM świetnie sprawdza się podczas nagrywania filmów. Obiektyw RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM jest idealny do fotografii podróżniczej, sportowej i zwierząt domowych. To propozycja dla użytkowników, którzy lubią eksperymentować z różnymi ustawieniami i poszerzać swój zasięg. Obiektyw jest świetnym dodatkiem dla posiadaczy aparatu EOS R50 z obiektywem RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM.
![]() |
Więcej informacji o aparacie EOS R50 i obiektywie RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM można znaleźć pod poniższymi linkami:
1 Wyposażony w technologię Bluetooth® low energy. Słowo, znak i logo Bluetooth® są zarejestrowanymi znakami towarowymi należącymi do Bluetooth SIG, Inc. i wszelkie użycie tych znaków przez Canon Europe Ltd. odbywa się na zasadach licencji. Inne znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich właścicieli. Wi-Fi® jest zastrzeżonym znakiem towarowym Wi-Fi Alliance. Słowo, znak i logo Bluetooth® są zarejestrowanymi znakami towarowymi należącymi do Bluetooth SIG, Inc. i wszelkie użycie tych znaków przez Canon Inc. odbywa się na zasadach licencji. Inne znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich właścicieli.
2 Google Play i Android są znakami towarowymi firmy Google LLC.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
A gdzie jest RF-S 22/2!?
Czemu te Canony zawsze takie brzydkie ... nie stać ich na projektantów ?
Jeśli chodzi o body, to moim zdaniem bardzo zgrabne i harmonijne. Widać, że forma podąża za funkcją. I to nie - jak u Lejki M - oddalona na bezpieczną odległość... ;)
PS
Co do tych obiektywów - zgoda. Wyglądają jak szklanka, do której przykleiła się podstawka.
Groteskowo wygląda ten wielki bagnet w malutkim body. Osobom o dużych rękach palce nie będą się mieścić między uchwytem a obiektywem.
Cena na stronie Canona to 4069 zł za korpus. Drogo.
> Obiektyw RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM jest idealny do fotografii podróżniczej,
jest za ciemny, nie powinno się produkować obiektywów ciemniejszych niż F5,6;
no faktycznie, ten bagnet jest nieco za wielki (ale Nikon Z i tak ma gorzej);
> Obiektyw RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM jest idealny do fotografii podróżniczej,
jest za ciemny, nie powinno się produkować obiektywów ciemniejszych niż F5,6;
no faktycznie, ten bagnet jest nieco za wielki (ale Nikon Z i tak ma gorzej);
Uzytkownicy Eos-M musza byc zachwyceni...
Cena z kitem 4600 zł (czy jakoś tak) teraz pytanie r10 jest jakoś lepszy (choć już go nie sprzedają z przejściówka)
M50 Mark II kosztuje teraz 3100-3500 zł. Przez chwilkę można było zdobyć M50 Mark 1 za ponad 2000 zł (z jakaś tam końcówka).
Co do ceny - gdyby miał jeszcze stabilizację w korpusie oraz 60fps w 4k.
Naprawdę zastanawiam się czy w tych czasach nie rozbierać do kwoty 10K i wtedy wybierać aparat z puli FF.
Cena z kitem 4600 zł (czy jakoś tak) teraz pytanie w czym i o ile Canon r10 jest jakis lepszy (choć już go nie sprzedają z przejściówka)!
M50 Mark II kosztuje teraz 3100-3500 zł. Przez chwilke można było zdobyć M50 Mark 1 za ponad 2000 zł (z jakaś tam końcówka).
Co do ceny - gdyby miał jeszcze stabilizację w korpusie oraz 60fps w 4k.
Naprawdę zastanawiam się czy w tych czasach nie rozbierać do kwoty 10K i wtedy wybierać aparat z puli FF.
133bert: "Uzytkownicy Eos-M musza byc zachwyceni..."
Tych pięciu na krzyż*, dla których nawet spacerowy aparat musi być "systemowy"? ;)
-------------------------------------------
* Zdaje się, że znakomita większość kupowała eMki w zestawie z obiektywem (lub dwoma), torbą, statywem, etc. Do ambitniejszych celów była przejściówka na EF, więc co najwyżej teraz trzeba będzie kupić nową. Ale, faktycznie, szkoda trochę 32/1.4 (i może też 22/2), bo tych się nie przepnie.
Czyli co, M kaput?
Niemożliwe.
"lub wykonywania atrakcyjnych zdjęć portretowych z separacją obiektu i rozmyciem tła."
Ideal do portretów.
"Obiektyw jest świetnym dodatkiem dla posiadaczy aparatu EOS R50 z obiektywem RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM."
W innej konfiguracji jest już mniej świetny?
R50, tu po raz pierwszy widzę brak przycisków po lewej stronie, menu czy play.
Za to olbrzymi plus, fajnie natomiast, że menu i play są na dole. okropne miejsce.
Olek ma tak samo i tego nie lubię.
Aparaty są mi neutralne, natomiast obiektywy, te tu nawet kuszące powiem. Fajniejsze niż Nikony.
widac mamy różne gusta ;p
Blind: "Czyli co, M kaput?"
No pewnie, że nie. Na przykład w świecie pająków, to co zrobił Canona, to się nazywa linienie. ;)
@JdG
'jest za ciemny, nie powinno się produkować obiektywów ciemniejszych niż F5,6;'
Najwyraźniej byliśmy wczoraj świadkami ogłaszania epokowych opinii na orum Optycznych. Najpierw okazało się, że obiektyw makro f/3.5 nie nadaje się do wykonywania zdjęć do których ów obiektyw został złożony, potem pojawiasz się Ty z opinią że obiektywów ciemniejszych niż 5.6 nie powinno się produkować, bo są za ciemne. Każdy wie w jakim celu takie obiektywy są produkowane, podobnno matryce ładnie reagują na coraz wyższe ISO, a tu znowu wypuszczanie zaciężnych na okoliczność 'zbyt ciemnego obiektywu'.
Według mojej wiedzy nie ma jescze obowiązku, aby zbyt ciemny obiektyw kupować, ale może się mylę?
Z drugiej strony - napisać można wszystko, a każdy
Z takimi kitami na start raczej nie wróżę sukcesu ale to Canon - oni potrafią gówno wcisnąć na masową skalę.
Porównajmy chociażby do zestawu kit z Nikona Z50
18-45 f4.5 vs 16-50 f3.5 (w dodatku składany)
55-210 f5-7.1 vs 50-250 f.4.5-6.3
Nie dość, że jaśniejsze, to jeszcze większy zakres ogniskowych.
Dodatkowo np. kupiłem sobie za śmieszne 1350zł Viltroxa 33 f 1.4 i pykam zdjęcia w półmroku z ISO 800/1600.
Canon? Pogroził Viltroxowi palcem i zabronił robić obiektywy pod ich bagnet.
Mason: "Canon? Pogroził Viltroxowi palcem i zabronił robić obiektywy pod ich bagnet."
W świecie, gdzie uznaje się prawo do własności intelektualnej, paserstwo jest takim samym złem, jakim jest w przypadku dóbr materialnych.
@JarekB;
nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi; faktycznie, nie ma obowiązku kupowania obiektywów ciemnych; szczęśliwie nie ma też obowiązku kupowania obiektywów jasnych, ani w ogóle nie ma obowiązku kupowania obiektywów;
ale jak ktoś sprzedaje taki ciemny obiektyw jako tzw. "kit" z korpusem (bo poważnie obniża to koszt ogólny całości), to jednak robi sobie krzywdę w konsekwencji;
bo jak się okaże, że nabywca to amator ambitny, to jednak może się zrazić w takim wypadku do fotografii w ogóle; albo uznać, że smartfon jest jednak wygodniejszy a równie dobry;
z tej przyczyny warto nieco więcej uwagi poświęcić tzw. "kitom", bo jednak aparaty w smartfonach są coraz lepsze.
@Bahrd pytanie czy bagnet to "własność intelektualna". Wyobraźmy sobie teraz podobną sytuację w branży motoryzacyjnej gdzie dany producent wytacza procesy producentom opon, wycieraczek, dywaników gumowych itd. Ciekawe jak na to patrzą urzędy antymonopolowe. Przypomnę sprawę Appla który też zmuszał do stosowania ichniejszych licencjonowanych kabelków itp i zostali sami przymuszeni do bardziej otwartego i powszechnego standardu USB-C. A co jakby Canon zmienił gwint do mocowania statywu na jakiś nietypowy? Sądziłby się z producentami przejściówek?
mason: "Wyobraźmy sobie teraz podobną sytuację w branży motoryzacyjnej gdzie dany producent wytacza procesy producentom opon"
W XIX wieku opony patentowano:
[ link ].
Podobnie zresztą jak silniki... Cykl Otta - obecnie najpowszechniejszy rodzaj silników czterosuwowych - był opatentowany i wówczas (zanim nie okazało się, że opatentował go ktoś inny wcześniej i okres ochronny się zakończył), aby uniknąć naruszenia praw, opracowano znany obecnie z hybryd silnik z cyklem Atkinsona (bardzo przystępnie tłumaczy różnice ten film: [ link ]).
Z bliższej nam czasoprzestrzennie tematyki - za swój układ AF Honeywell mniej (raczej niż bardziej) chętnie zapłaciły japońskie firmy: [ link ].
PS
Wyobrażam sobie, że istnieje jakiś inny portal, na którym użytkownik chwali się, że kupił okazyjnie za ułamek bitcoina "zdżejbrejkowany smartfon" w sklepie internetowym ze "zdźejbrejkowanymi smartfonami", zakleił szpachlą wygrawerowany nań napis "mason" i wszyscy teraz śmieją się z frajerów, którzy w sklepie płacą "za taki sam" normalną cenę.
PPS
Nawet wyśmiewany patent na kształt zaokrąglonych naroży w iPhonach ma swoje uzasadnienie: [ link ].
Powinni tego zabronić.
Nie wiem, czego konkretnie zabronić, ale wygląda na to, że jeden Olkowy obiektyw ma więcej komentarzy niż wszystkie artykuły o R8 i R50 razem wzięte!
To są emocje!
Ɑ: :D
ems - "Czemu te Canony zawsze takie brzydkie ... nie stać ich na projektantów ?"
Też się nad tym zastanawiałem, jak można wypuścić na rynek tak brzydkie aparaty jak Canony, czy Nikony z tym śmiesznym wizjerkiem, które wyglądają jak jakieś nieudane chińskie zabawki. Gdzie te czasy, kiedy Nikon D300, D700 wyglądały elegancko i pięknie, wyznaczając standardy w branży fotograficznej. Aparaty Fuji, Sony, czy Olympusa potwierdzają, że da się zaprojektować piękny aparat, zamiast karykatury, jak w przypadku Nikona, czy Canona.