Cztery nowe obiektywy i lampa błyskowa od Sony (aktualizacja)
Kolejne po trzech lustrzankach "ciche" nowości od Sony, o których wzmianka znalazła się schowana na amerykańskiej stronie producenta, to cztery obiektywy przeznaczone dla lustrzanek z matrycą APS-C oraz amatorska lampa błyskowa HVL-F20AM.
Podobnie jak w przypadku aparatów, tak i tu producent jest bardzo oszczędny w szczegółach dotyczących nowych produktów. Dwa ze wspomnianych obiektywów to modele DT 18-55 mm f/3.5-5.6 (SAL-1855) oraz DT 55-200 mm f/4-5.6 (SAL-55200), które mają zastąpić dotychczasowe obiektywy kitowe i będą sprzedawane w zestawach z zaprezentowanymi wczoraj lustrzankami A230, A330 i A380. W obydwu produktach znajdziemy elementy z niskodyspersyjnego szkła ED, a dodatkowo w SAL-1855 zastosowano także soczewki asferyczne.
Dwa kolejne obiektywy to portretowy DT 50 mm f/1.8 (SAL-50F18) oraz makro DT 30 mm f/2.8 (SAL-30M28).
Wszystkie z wyżej wymienionych produktów posiadają wbudowane silniki autofokusa Smooth Autofocus Motor (SAM) zapewniające sprawne i ciche działanie systemu automatycznego ustawiania ostrości.
Ceny obiektywów mają kształtować się następująco:
- Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 (SAL-1855) - $200
- Sony DT 55-200 mm f/4-5.6 (SAL-55200 - $230
- Sony DT 50 mm f/1.8 (SAL-50F18) - $150
Ostatnią niedzielną nowością Sony jest amatorska lampa błyskowa HVL-F20AM. O produkcie wiemy tylko tyle, że ma posiadać liczbę przewodnią 20, a jego cena wyniesie $130.
Tak jak w przypadku aparatów nie udostępniono zdjęć nowych produktów w wysokiej rozdzielczości więc zmuszeni jesteśmy posiłkować miniaturkami z przyszłej galerii.
Aktualizacja 18.05.2009 10:00
Z dostępnymi parametrami technicznymi nowych obiektywów można się zapoznać w naszej bazie:
- Specyfikacja Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 SAM
- Specyfikacja Sony DT 55-200 mm f/4-5.6 SAM
- Specyfikacja Sony DT 30 mm f/2.8 Macro SAM
- Specyfikacja Sony DT 50 mm f/1.8 SAM
Informacja prasowa
- Obiektyw do fotografii portretowej DT 50 mm F1.8 SAM
- Dwa uniwersalne telezoomy: DT 18 – 55 mm F3.5-5.6 SAM i DT 55 – 200 mm F4-5.6 SAM
- Łatwa w użyciu lampa błyskowa HVL-F20AM o minimalnej grubości – świetny sterownik lamp do lustrzanki α900
- Torba o wyglądzie torebki damskiej, mata ochronna, pasek na rękę i uchwyt osłony obiektywu w atrakcyjnych kolorach
- Obiektyw do makrofotografii 1:1 DT 30 mm F2.8 SAM (jesień 2009)
Miłośnicy fotografii korzystający z systemu lustrzanek cyfrowych Sony α mają teraz jeszcze większe możliwości rozwoju swoich talentów.
Nowe akcesoria firmy Sony uzupełniają proste w obsłudze modele α380, α330 i α230. Oprócz czterech niedużych, wymiennych obiektywów, w ofercie pojawi bardzo smukła i lekka lampa błyskowa, która doskonale sprawdzi się podczas codziennego fotografowania, rodzinnych spotkań albo wyjazdów.
Do nabycia będzie również więcej eleganckich dodatków łączących piękny wygląd z funkcjonalnością i ochroną elementów systemu α.
Obiektyw do fotografii portretowej DT 50 mm
F1.8 SAM Model SAL50F18 to lekki, jasny obiektyw do fotografii portretowej, wyróżniający się bardzo dobrymi parametrami optycznymi. Duży otwór względny przysłony – F1.8 – pozwala na wykonywanie pięknych zdjęć portretowych w świetle zastanym, z miękko rozmytym tłem, a wbudowany silnik SAM (Smooth Autofocus Motor) gwarantuje szybkie i dokładne nastawianie ostrości.
DT 18 – 55 mm F3.5-5.6 SAM i DT 55 – 200 mm F4-5.6 SAM
Stale rozwijana gama obiektywów do systemu α obejmuje już ponad 30 modeli o wysokiej jakości, które dają niemal nieograniczone twórcze możliwości.
Gama ta powiększyła się ostatnio o dwa lekkie obiektywy zmiennoogniskowe. Oba modele mają użyteczny zakres ogniskowych i zwiększają możliwości wykonywania zdjęć bez dodatkowych kilogramów. Cechują się też cichą, płynną pracą systemu AF, będącą zasługą budowanego silnika SAM (Smooth Autofocus Motor).
Teleobiektyw zmiennoogniskowy DT 18 – 55 mm F3.5-5.6 SAM znakomicie sprawdza się przy codziennym fotografowaniu.
Jego uzupełnieniem jest telezoom DT 55 – 200 mm F4-5.6 SAM, którego maksymalna ogniskowa (w przeliczeniu na format 35 mm) wynosi 300 mm, co pozwala ujmować w zbliżeniu nawet odległe obiekty.
Miniaturowa, zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F20AM
Ta uniwersalna, łatwa w użyciu, zewnętrzna lampa błyskowa do lustrzanek α rozjaśni każdą chwilę. Wystarczająco mała, by zmieścić się w kieszeni koszulki, idealnie uzupełnia lampę wbudowaną w korpus.
Urządzenie waży niespełna 100 g, a dzięki możliwości złożenia po użyciu zajmuje jeszcze mniej miejsca. Wystarczy jednak wysunąć głowicę, a lampa włączy się i będzie gotowa do pracy. Specjalny przełącznik fotografowania w świetle odbitym umożliwia uzyskanie lepiej wyglądających zdjęć portretowych, przy których użycie wbudowanej lampy mogłoby skutkować prześwietleniem obrazu.
Model HVL-F20AM można też wykorzystać jako bezprzewodowy sterownik lampy błyskowej do pełnoklatkowego modelu α900. Ta sztandarowa lustrzanka Sony nie ma własnej lampy, tak więc lampa HVL-F20AM może posłużyć za niedrogi wyzwalacz zdalnych lamp.
Nowe dodatki
Powiększyła się oferta akcesoriów chroniących lustrzankę α. Zdecydowanie kobieca w klimacie torba LCS-TT10 łączy funkcjonalność z modną stylistyką. W jej wnętrzu zmieści się korpus z małym obiektywem, dodatkowy obiektyw i rzeczy osobiste. Wykończona beżowym kolorem torba ma również dwie kieszenie i odczepiany pasek na ramię.
Nowością w ofercie jest również bardzo miękka, wysokogatunkowa mata ochronna LCS-WR1AM, która zabezpiecza aparat i założony obiektyw przed porysowaniem. Dostępna w trzech wersjach kolorystycznych – czarnej, białej i brązowej – stanowi interesującą alternatywę dla standardowej torby.
Kolejną nowością jest pasek na rękę – również w kolorze czarnym, białym i brązowym – który po przymocowaniu do korpusu aparatu ułatwia komfortowe, pewne fotografowanie. Wygodne przechowywanie przykrywki obiektywu umożliwia uchwyt LCS-LC1AM. Można go przymocować do pasa na ramię, gripu, paska na dłoń lub paska (w tym ostatnim przypadku trzeba użyć oferowanego oddzielnie karabińczyka). Uchwyt również jest dostępny w kolorze czarnym, białym i brązowym.
Obiektyw do makrofotografii 1:1 DT 30 mm F2.8 SAM
Jesienią 2009 roku zaplanowano premierę obiektywu SAL30M28. Dzięki niemu odwzorowanie obrazu w skali 1:1 stanie się dostępne dla jeszcze szerszego kręgu nabywców. Ten mały, lekki obiektyw makro otwiera nowe, twórcze możliwości szczegółowego podglądu świata w dużym zbliżeniu. Wysoka jakość optyki pozwala na ostre ujmowanie kwiatów, owadów i innych obiektów z odległości zaledwie 2 cm. Obiektyw jest również wyposażony w silnik SAM (Smooth Autofocus Motor), który zapewnia szybkość i dokładność działania automatyki ostrości.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
dobra robota,zaczynaja mi sie coraz bardziej podobac chyba zaczne kompletowac do gabloty mam jeszcze troche miejsca na system S.
No nareszcie tania 50-ka :-) pod aps-c. I z napędem za 150$, toż to rewelka. Żeby tylko optycznie była ok...
W porównaniu z EF-50/1.8, czy FA50/1.4, to żadna rewelacja cenowa... Chyba, że rzeczywiście będzie znacznie lepsza optycznie...
Wystarczy, ze nie bedzie tandetnie wykonana.
Mam nadzieję, że będzie, w końcu Canon jest niemal o połowę tańszy...
Wygląd stałek wydaje się miły dla oka. Skala sprawia wrażenie stylu retro ;)
Całkiem fajnie idzie im rozwój :)
A czym się dokładnie różni SAM od SSM?
Moze tym, ze nie jest az tak bezglosny. A moze tym czy sie rozni SSS od SteadyShot Inside?
Widać, że SONY postanowiło obsiać te grządki, które konkurencja z braku miedzi na materiał siewny musiała pozostawić odłogiem... ;-))
taaaa....... i plastikowe bagnety......... po prostu rewelacja
To Sony jest jedynym systemem, gdzie bagnety w obiektywach nie sa metalowe? Ciekawe...
Za to jest jedynym, w którym mocowania w body nie są metalowe...:P
I jak widac nie przeszkadza to praktycznie nikomu, kto ich uzywa. Taka hybryda - metalowo-poliweglanowa.
Ręczne ustawianie ostrości w tych obiektywach to chyba tylko w teorii... ;)
Widać że premiery przemyślane marketingowo. Szczególnie to macro od 2cm rotfl. Ale kilka pozytywów też jest. Choćby ta mała lampka wydaje się idealna do A900. W końcu też Sony poszło po rozum do głowy i nawet kity mają silnik wbudowany, choć raczej jest to coś na kształt mikrosilnika i nie będzie szybszy niż napęd z body. Ciekawe czy udało im się poprawić jakość kita? 50 1.8 DT - pewnie żeby przypadkiem użytkownicy A900 nie kupili, 30mm 2.8 DT, szkoda że nie 2x dłuższy, tutaj lepszym wyborem będzie nowy Tamron. Szkiełka są małe, poręczne, lekkie - mimo wszystko mogą się dobrze sprzedawać, a zestaw z torbą rewelacja - ciekawe czy da się go kupić w Polsce?
plastikowy bagnet w 50/1.8... oi oi oi
Mavierk, jak widac wzorem byl tu odpowiednik Canona hihi
Ciekawi mnie bardzo skąd ta obsesja na punkcie plastikowych bagnetów? Szczególnie w małych i lekkich szkłach nie bardzo widzę w czym problem? Co prawda wszystkie moje szkła mają akurat metalowe bagnety, ale kupując je nawet mi do głowy nie przyszło żeby sprawdzać z czego jest bagnet zrobiony. Tak samo w aparacie, bagnet mam metalowy, ale nie jestem na 100% pewny czy nie jest aby przymocowany do plastiku - mimo to nie przeszkadza mi i nawet do głowy mi nie przyszło żeby się tym martwić i sprawdzać.
Mam jeden lekki jak piórku obiektyw z plastikowym bagnetem i zastanawiam się, po co w nim miałby być metalowy bagnet. Chyba tylko po to, żeby dodać (po)wagi - nic poza tym.
metalowy bagnet ,to solidnosc wykonania ale czy zawsze potrebna w tego typu szkielkach? trzeba miec na uwadze ze to todatkowe koszty w obrobce mechanicznej (w przypadku plastiku to tylko odlew z wtryskarki i kosztuje prawie nic),jezeli koszt na starcie to lylko 5$ to w fazie koncowej bedzie x 10,a bagnet plastikowy i tak jest wymiarowo wzmocniony w porownaniu do metalu.
Każdy powód jest dobry by krytykować Sony - jak z canona za kilkanaście tysięcy cieknie olej jak ze starego golfa to ok, i super bo się firma potrafiła przyznać. Jak w obiektywie który waży 100g jest plastikowe mocowanie - to dramat.
@jaad75 - nie jedynym. Canon TEZ uzywa plastikowych bagnetow, i to w drozszym 500D.
link
Panowie z dpreview pokolorowali diagram rozprutego 500D. Wyraznie widac, ze cala komora lustra jest z plastiku, w tym takze podstawa bagnetu. Zatem Canon rowniez korzysta z hybrydowej techniki.
@brt
> 30mm 2.8 DT, szkoda że nie 2x dłuższy, tutaj lepszym wyborem będzie nowy Tamron.
Tak i nie. Nowy Tamron bedzie trzy razy wiekszy, ciezszy i cztery razy drozszy.
uzurpator będziesz podpinał sala 70-200 2.8 i trzymał za samą puchę, że tak ci ten plastik przeszkadza?
Nigdy nie słyszałem o wyłamanym bagnecie w sony, za to słyszałem o takiej sytuacji w nikonie d80 :)
Hej kolego ale teraz to bedę bronił golfa mam 23 letniego golfa i mi olej nie cieknie:D
A poza tym wydaje mi się że, zwolenicy Canona i Nikona widzą, że rośnie im konkurencja.
ktoś tam marudził na 50mm... jak by sony wznowiło 50ki minoltowskie ze swiatłem 1,7 to byłoby super dla uzytkowników, a tak to zabijają sie po forach żeby 50kę kupić.
@toughluck: na podstawie tego diagramu tak wnosisz? Doczytaj artykuł trochę dalej:
" Lens Mount
The EOS 500D has a metal EF / EF-S lens mount which means that it can use the full range of Canon EF lenses as well as the designed-for-digital EF-S lenses. Because the sensor is smaller than a 35 mm frame all lenses are subject to a field of view crop (sometimes called focal length multiplier) of 1.6x, thus a 17 mm lens provides the same field of view of a 27.2 mm."
Cholera odezwę się w sprawie metalowych bagnetów. Oczywiście nie ma ich, są plastikowe i po 3 latach intensywnego używania ciągle są OK więc nie ma co przesadzać.
Ps. Wreszcie Sony dostrzegło, że state kitowe obiektywy są do niczego. Mam nadzieje, że nowy standard będzie przynajmniej tej jakości co Canonowy IS.
Co do nowych kitów:
link
@Merde: No oczywiście, że wierzch jest metalowy. Ale przynajmniej od dziesięciu lat w klasie amatorskiej NIE STOSUJE się całkowicie metalowych bagnetów.
@Bucefal00
Co się stało z oknami na tym zdjęciu z A900?
Jeszcze jedna drobna uwaga: tania lampa ma taką samą moc jak odpowiedniki konkurencji (Canon ma 27 m, ale przy 50 mm), podnosi się wyżej niż odpowiedniki, a w dodatku może wyzwalać lampy zewnętrzne, czego tamte niestety nie potrafią.
Biorąc pod uwagę, że te kieszonkowe lampki są popularnymi dodatkami do flagowych lustrzanek bez wbudowanych lamp (do tego stopnia, że robi się z nimi oficjalne zestawy), wielki plus dla Sony za możliwość wykorzystania F20AM jako wyzwalacza.
ale to dobry plan jest, nie w pełni plastikowy bagnet w mocowaniu + plastikowy bagnet w obiektywie =idealne połączenie, zapewnia mniejsza ścieralność układu niż metal+ plastik hehe :)
panowie, koniec prosze! jest recesja, zwierciadla beda tez z plastiku... :]
jesteśmy świadkami tworzenia się SYSTEMU SONY. kity z plastiku w damskiej torbie poobijałyby się o ewentualny metal 50. jeżeli mamy preferencje wyzwalamy zdalne, nie wbudowaną tylko nową lampą, której światło jest takie dyskretne. na tym tle makro do robienia zdjęć telefonów na allegro jawi się jak jakaś perła (na zdjęciu tego nie widzę, gdzie to ma pierścień od ostrości? od spodu dwa przyciski W/T)
DonYoorando, nie wszystko co odstaje to przyciski :D
Wiekszość użytkowników systemu C, rąbie zdjęcia 50ką plastikową i jeszcze ja chwalą, a tu nagle sony śmiało plastikowy bagnet zrobić
Nie podoba się system Sony? Świetnie, nie ma obowiązku kupowania, jak więcej ludzi tak zrobi to zbankrutują, zobaczymy jakie będą efekty sprzedaży, na razie idzie im całkiem nieźle. Mnie podobają się nowe premiery (z wyjątkiem tego macro 30mm którego sensu nie bardzo widzę)
system z torebeczką na czele, po prostu rewelacja :) szkoda babki minolty, w grobie sie pewnie przewraca jak to widzi
nie chce się powtarzać z komentarza o nowych lustrzankach, ale zła kondycja finansowa koncernu sony nie wzięła się z niczego. można jechać na marce ale można się też przejechać. po latach od przejęcia minolty mieli dobre premiery i sporo tego było i mieli skuchy. czekam na te pierwsze, wyśmiewam się z tych drugich. Minolta R.I.P.