Sigma 23 mm f/1.4 DC DN Contemporary
Firma Sigma rozszerzyła swoją ofertę jasnych stałoogniskowych obiektywów przeznaczonych do współpracy z niepełnoklatkowymi sensorami o model 23 mm f/1.4 DC DN Contemporary.
INFORMACJA PRASOWA
K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje nowy obiektyw 23mm F1.4 DC DN | Contemporary – nowy standardowy obiektyw, przeznaczony do bezlusterkowców z matrycą APS-C.
Szerokokątny obiektyw z linii Contemporary, idealny do aparatów bezlusterkowych APS-C. Wysoka wydajność optyczna, przysłona F1.4 i kompaktowa obudowa, tworzą idealny obiektyw do codziennej pracy.
Dzięki praktycznemu kątowi widzenia, odpowiadającemu ogniskowej 35mm w przypadku aparatów pełnoklatkowych, wysokiej wydajności optycznej i lekkiej kompaktowej obudowie, obiektyw SIGMA 23mm F1.4 DG DN, staje się nieodzownym narzędziem codziennej pracy dla wielu fotografów. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu obiektywów zaowocowało doskonałym obiektywem do codziennego użytku z bezlusterkowymi aparatami APS-C. Obiektyw oferuje doskonałą rozdzielczość obrazu już od maksymalnego otworu przysłony F1.4, oraz piękny, kremowy bokeh. Obiektyw demonstruje swoją moc, niemal w każdej dziedzinie fotografii, w tym krajobrazów, portretów, czy fotografii produktowej. SIGMA chcąc, zachować dużą mobilność aparatów bezlusterkowych, zadbała również o odpowiednią kompaktowość również korpusu obiektywu. Linia SIGMA Contemporary obejmuje kilka niewielkich, stałoogniskowych, lekkich obiektywów F1.4 w formacie APS-C. Jeśli chcesz, aby Twój zestaw fotograficzny, był poręczny i lekki, ale bez jakościowych kompromisów w zakresie plastyki i ostrości obrazu, ten obiektyw z pewnością spełni Twoje potrzeby, będzie obiektywem, który zawsze będzie przy Tobie.
Duży otwór przysłony. Jasność F1.4 i doskonała rozdzielczość
SIGMA 23mm F1.4 DC DN | Contemporary oferuje bardzo wygodny kąt widzenia, odpowiadający 35 mm w formacie 35 mm, dużą przysłonę F1.4 oraz rozdzielczość wymaganą przez współczesne matryce APS-C. Aby uzyskać ostry, wyraźny obraz pozbawiony aberracji, w obiektywie zastosowano 13 elementów w 10 grupach, w tym 3 elementów ze szkła SLD i 2 elementów asferycznych. Dzięki temu obiektyw zapewnia duże oddanie szczegółów już od maksymalnego otworu przysłony. Ważną cechą jest przysłona F1.4, zapewnia ona piękny kremowy bokeh, oraz ułatwia fotografowanie i filmowanie w ciemnych pomieszczeniach. Jest to niewielki obiektyw, pozwalający cieszyć się niewielkimi rozmiarami systemu aparatów bezlusterkowych, co zachęca aby zabrać go zawsze i wszędzie. Co ważne, małe rozmiary i waga są dużym ułatwieniem do stosowania na gimbalach.
Kompaktowy korpus zoptymalizowany pod kątem aparatów bezlusterkowych APS-C
Aby wykorzystać mobilność aparatów bezlusterkowych APS-C, obiektyw SIGMA 23mm F1.4 DG DN również musiał być poręczny, obiektyw waży jedynie 340 g*, ma długość 76,9 mm* i średnicę filtra 52 mm. Jest to niewielki i bardzo ostry obiektyw, oferujący powszechnie stosowany kąt widzenia. Doświadczenie i koncentracja produkcji w jedynej fabryce SIGMA w Aizu w Japonii umożliwiło osiągnięcie idealnej równowagi między doskonałymi parametrami optycznymi i mechanicznymi a kompaktowością. Układ AF jest napędzany przez szybki i cichy silnik krokowy. Najnowsze algorytmy stworzone na potrzeby aparatów bezlusterkowych umożliwiają błyskawiczne ustawianie ostrości.
W przypadku aparatów z mocowaniem typu L, istnieje możliwość przełączenia na „ostrzenie liniowe”, w którym ostrość przesuwa się o stałą wartość zgodnie z kątem obrotu pierścienia ostrości.
*wymiary dotyczą mocowania L.
*Tylko dla zgodnych korpusów aparatów z mocowaniem typu L.
Szeroka gama stałoogniskowych obiektywów formatu APS-C z przysłoną F1.4.
Linia Contemporary oferuje szeroką gamę stałoogniskowych obiektywów formatu APS-C F1.4. Wszystkie te obiektywy łączy koncepcja połączenia najwyższej rozdzielczości z kompaktowością i lekkością. Łącząc je zgodnie ze swoimi potrzebami, możesz zbudować kompaktowy system fotograficzny, zachowując możliwość uzyskania pięknych obrazów, wszędzie gdzie jesteś.
*dane dla mocowania L
Cechy
- Konstrukcja obiektywu: 13 elementów w 10 grupach z 3 elementami SLD i 2 elementami asferycznymi
- Wewnętrzny system ogniskowania
- Kompatybilny z systemem szybkiego AF
- Silnik krokowy
- Kompatybilny z korekcją aberracji obiektywu *Funkcja dostępna tylko w obsługiwanych aparatach. Dostępne korekty mogą się różnić w zależności od modelu aparatu.
- Obsługa DMF i AF+MF
- Kompatybilny AF Assist (tylko z mocowaniem Sony E)
- Osłona tulipanowa LH554-01
- Wielowarstwowe powłoki odpowiedzialne za odpowiedni kontrast obrazu
- Uszczelniony bagnet
- Obsługa przełączania między liniowymi i nieliniowymi ustawieniami pierścienia ostrości (tylko dla mocowania typu L)
- Kompatybilny z SIGMA USB DOCK UD-11 (sprzedawany oddzielnie / tylko do mocowania L)
- Każdy obiektyw jest kontrolowany wg systemu pomiarowego MTF firmy SIGMA
- 9-listkowa, zaokrąglona przysłona
- Precyzyjne, wytrzymałe, mosiężne mocowanie bagnetowe
- Obiektyw „Made in Japan”
Dane techniczne
- Konstrukcja obiektywu: 13 elementów w 10 grupach (3 elementy SLD i 2 elementy asferyczne)
- Kąt widzenia: 63,4°
- Liczba listków przysłony: 9 (przysłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F16
- Minimalna odległość ogniskowania: 25 cm
- Skala odwzorowania : 1:7,3
- Rozmiar filtra: φ52 mm
- Wymiary (średnica x długość): φ65,8 mm × 76,9 mm
- Waga: 340 g
*dane dla mocowania L - Akcesoria w zestawie: Tulipanowa osłona przeciwsłoneczna LH554-01, przedni dekiel 52mm, tylny dekiel.
- Dostępne mocowania: L-Mount, Sony E, FUJIFILM X Mount
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 26 kwietnia 2023
Sugerowana cena detaliczna: 2390 zł.
Więcej informacji na:
* Wygląd i specyfikacje produktu mogą ulec zmianie.
* Obiektyw jest opracowywany, produkowany i sprzedawany w oparciu o specyfikacje mocowania typu E, które zostały ujawnione przez Sony Corporation w ramach umowy licencyjnej z Sony Corporation.
* L-Mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Leica Camera AG.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Fakt, że tego obiektywu nie ma z mocowaniem MFT to w moim odczuciu policzek dla potencjalnych użytkowników.
Szef Sigmy dosyć jednoznacznie wypowiedział się (jakieś 2 tygodnie temu), że obiektywów do m4/3 nie będzie, bo o ich sprzedaż (u Sigmy) znacząco spada. W ofercie Panasa i Olympusa masz wystarczająco duży wybór szkieł o ogniskowej 25mm, choć w przypadku tej Sigmy na m4/3 zapewne niemal nie byłoby winiety.
Sigma jest o 70g lżejsza od Olympusa 25mm 1.2 PRO, który jest obiektywem drogim i nieudanym, a jest od niego tylko trochę ciemniejsza oraz od Voigtlandera Noctona, który nie ma AF, a poniżej f2.0 jest nieużywalny. Leica 25/1.4 jest wprawdzie dużo lżejsza, ale też droga i optycznie nie zachwyca. Dołożenie innego mocowania nic nie kosztuje. Nie wierzę, że sama spadająca sprzedaż jest powodem tego ruchu.
Olympus 25/1.2 jest obiektywem nieudanym? Test Optycznych chyba tej opinii przeczy. Używam PanaLeiki 1.4/25, to jeden z moich ulubionych obiektywów, cena jakoś nie była zabijająca, ale kupowałem to w jakiejś promocji w 2018 lub 2019.
Gdy Twoja firma będzie osiągała (przykładowo) 100 mln Euro obrotu, to nadal nie będziesz chciał wyrzucić w błoto (przykładowo) 10k euro na badania, testy, produkcję czegoś, co nigdy Tobie nie przyniesie zysku.
@przybylskipawel " Dołożenie innego mocowania nic nie kosztuje." hehe myślenie też nic nie kosztuje, a jest w odwrocie. Połączyć mechanicznie obiektyw z korpusem to nie jest trudność, ale obiektyw nie jest manualny i trzeba go oprogramować pod całą masę korpusów mikro 4/3. Proszę złożyć propozycję Sigmie, że opłaci Pan pensje programistów lub, że zrobi to sam, wtedy takie stwierdzenie mogłoby zawierać już ziarnko prawdy.
@JarekB Test optycznych był podstawą mojej oceny:
"Nie wszystko jest jednak idealne. Biorąc pod uwagę skomplikowaną konstrukcję optyczną liczyłem, że testowany obiektyw pokona konkurentów także w kwestii astygmatyzmu oraz aberracji chromatycznej. To się nie udało, a owa skomplikowana konstrukcja optyczna i związana z nią duża liczba granic powietrze-szkło okazała się, zgodnie z przewidywaniem, słabym punktem przy pracy pod ostre światło. Kolejnym problemem jest cena. Olympus, kosztując ponad 5500 zł, jest ponad 3000 zł droższy od Panaleiki 1.4/25 i około 1500 zł droższy od Voigtlandera 0.95/25. Skoro jednak Canon za swój jasny standard, czyli model EF 50 mm f/1.2 USM, który jest słaby optycznie i bardzo „mydlany” w okolicach maksymalnego otworu względnego, jest w stanie żądać także kwoty przekraczającej 5000 zł, to chyba Olympus nie musi mieć żadnych kompleksów. Nie zmienia to jednak mojego wniosku, że chcąc osiągnąć większy udział w rynku, powinien rozważyć obniżenie ceny."
No więc Olympus krzyczy 5000PLN za obiektyw będący ekwiwalentem 50mm f/2.4. Po czymś takim za taką cenę oczekuję optycznych cudów. Spójrz sobie na Canona RF 50mm 1.8 STM (ja go kupiłem używany za 600PLN! słownie: sześćset złotych polskich!). Przymknięty do f/2.5 z Canonem R, R6, R6II wciąga nosem tego Olka na każdym body m43. Nie mówię już o R5, z którym go używam.
@Mirkowaty Obiektyw nie jest stabilizowany, więc pozostaje tylko mechanizm przesłony i AF. A napisany jest firmware do pokrewnych modeli 16mm i 30mm. Pokaż mi oszacowanie kosztów zaadaptowania firmware'u do nowego obiektywu, to może zmienię zdanie.
To, czy obiektyw nie przyniesie zysku, to kwestia odpowiedniej strategii marketingowej i pokazania, jakie zalety ma w stosunku do konkurencji. A powinna mieć ogromne, jeśli jakością dorównuje innym obiektywom z tej linii (a powinna przewyższać, bo jest łatwiejsza do skonstruowania). Pamiętajmy, że dla kogoś może być ważne mieć zestaw obiektywów z tej samej linii. Oczywiście, że sprzedaż Sigmy na m43 spada, skoro kto miał już kupić 16mm, 30mm i 56mm (czyli modele, które pewnie odpowiadały za 95% sprzedaży Sigmy w segmencie m43) to w większości kupił. Ale to nie znaczy, że 23mm by się nie sprzedał, bo to jest brakujący element linii. Linii, która prawie dorównuje jakością linii f/1.2 PRO od Olympusa, ale jest od niej szersza i dużo tańsza.