Samyang AF 35-150 mm f/2-2.8 FE
Firma Samyang zaprezentowała przeznaczony do współpracy z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami uszczelniony parafokalny obiektyw o parametrach 35-150 mm f/2-2.8.
INFORMACJA PRASOWA
Samyang AF 35-150mm F2-2.8 FE - nowy, dynamiczny, wszechstronny obiektyw zoom!
Samyang kontynuuje rozwój wszechstronnych i dynamicznych zoomów dla Sony E-mount. Ekspansja w świecie zoom została zapoczątkowana popularnym 24-70mm F2.8, który został bardzo dobrze przyjęty za świetne parametry optyczne. Teraz marka wprowadza bardziej wydajny i dynamiczny zoom - nowy AF 35-150mm F2-2.8 FE.
Nowy obiektyw jest wszechstronny! Równie dobry do fotografii, jak i do treści wideo. Dynamiczna ogniskowa obejmuje szeroki zakres scenariuszy fotograficznych, od portretów po podróże, od ulicy po krajobraz.
AF 35-150mm F2-2.8 FE cechuje maksymalna przysłona F2 w najszerszym zakresie i F2,8 w tele oraz obejmuje pięć najpopularniejszych ogniskowych 35, 50, 85, 135 i 150 mm. Konstrukcja obiektywu składa się z 21 elementów w 18 grupach z kombinacją 2 elementów ASP, 1 HB, 3 HR i 6 ED, dzięki czemu obiektyw zapewnia doskonałą wydajność optyczną w całym zakresie ogniskowych.
Technologia UMC (Ultra Multi-Coating) zastosowana w soczewkach minimalizuje flary co pomaga uzyskać naturalne i wyraźne obrazy. Duży otwór przysłony skutecznie pomaga oddzielić obiekt od tła, a 9 listków przysłony tworzy gładki i atrakcyjny bokeh.
Liniowy silnik krokowy (STM) jest szybki i bardzo czuły, dzięki czemu sprawdzi się zarówno w przypadku realizacji potrzeb fotografów, jak i filmowców. Zapewnia on doskonałe śledzenie ostrości i płynne przejścia. Podczas nagrywania filmów szybkość AF jest staranniej dostosowywana, aby naśladować regulację ostrości obiektywu kinowego. Po przełączeniu na liniowe MF, kontrola ostrości dopasowuje moment obrotowy pierścienia ostrości w sposób jak najbardziej zbliżony do momentu ręcznego ustawiania ostrości.
Obiektyw cechuje cyfrowa konstrukcja parfokalna dedykowana do nagrań wideo. Po ustawieniu ostrości na obiekcie w trybie MF, ostrość nie wymaga ponownej regulacji, nawet po powiększeniu lub zmniejszeniu. Dzięki temu filmowcy mogą skrócić czas i umożliwić dokładne i stabilne filmowanie. Samyangowi udało się również ograniczyć do minimum efekt „oddychania” przy zmianie ostrości.
Obiektyw jest w całości uszczelniony przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, co więcej, udało się to osiągnąć w 12 sektorach obiektywu co jeszcze bardziej zapobiega uszkodzeniu lub zanieczyszczeniu przez kurz, lekki deszcz i śnieg.
Użytkownik może zindywidualizować kontrolę obiektywu dzięki wykorzystaniu trzech przełączników tzw. trybów indywidualnych. Do dyspozycji mamy ustawiania: focus save, dolly shot, pierścień przysłony i wiele innych. Przy wykorzystaniu stacji aktualizacji Samyang w przyszłości będzie można przypisywać kolejne funkcje przełącznikom.
MOD (Minimum Object Distance) wynosi zaledwie 0,33 m. W połączeniu z jasną przysłoną obiektywu daje to wyjątkową perspektywę blisko obiektu z pięknie rozmytym tłem.
Cena i dostępność
Obiektyw będzie dostępny w kwietniu 2023 roku. Sugerowana cena detaliczna: 6190,00 zł.
Kluczowe dane techniczne
- Doskonała wydajność optyczna
- Zoom obejmujący najbardziej popularne ogniskowe
- Kilka funkcji przeznaczonych do nagrywania filmów wideo
- Szybki AF
- Świetnie nadaje się do fotografowania makro, MOD to tylko 0,33m
- Uszczelniony w 12 sekcjach, odporny ma działanie warunków atmosferycznych
- Dodatkowe funkcje dodawane za pomocą stacji aktualizacji Samyang
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
No to się porobiło. Kto się spodziewał, że Samyang niemalże skopiuje genialnego Tamrona.
kto by się spodziewał, że Chińczycy NIE skopiują czegoś =D
Samyang : made in Korea
czekam na mocowanie Fuji X
Samyang: Konstrukcja obiektywu składa się z 21 elementów w 18 grupach z kombinacją 2 elementów ASP, 1 HB, 3 HR i 6 ED
Tamron: Konstrukcja: 21 elementów / 15 grup (4 elementy asferyczne, 3 elementy ze szkła o niskiej dyspersji)
Czyli coś tam zmienili. Za 6 tys. to może być hit.
Obiektywy zmiennoogniskowe adaptowane na mniejsze matryce chyba nie cieszą się zainteresowaniem klienteli, co najmniej producenci w to nie wierzą*. Ja im się nie dziwię.
*To chyba tylko na 4/3 i micro 4/3 był wybór Sigm pod większy format, o ile dobrze pamiętam.
Faaajny
Mały problem dla Samyanga jest taki, że kto miał nabyć szkło o takim świetle i ogniskowej, to już kupił Tamrona, ale może znajdzie się trochę nowych nabywców.
@SNOY
"kto by się spodziewał, że Chińczycy NIE skopiują czegoś =D"
Kto by się spodziewał że koś Koreańczyków będzie nazywał Chińczykami.
Fajnie, to pewnie Tamron stanieje, a mam go w planach:)
Szkło wygląda cu-do-wnie, choć jak zwykle ciekawe jak testy i jak porównanie do Tamrona. Nie bardzo mam zaufanie do zoomów od Samyanga, choć ich stałki mam i bardzo lubię.
Chłopaki, testujecie już? Rzucili jakiś egzemplarz do obmacania i pooglądania?
Do kompletu z 16-35 i cały zakres na wycieczki ładnie pokryty :) na dodatek nie jest jakiś przesadnie wielki. Może być łakomy kąsek
Uh lala, co to się wyrabia. Poczekam na testy. Obiektyw obiecuje wybitnie filmowe zachowanie, ale wyglądem zewnętrznym nie przypomina szkła filmowego. Szkoda ze zakres od 35mm. Pod tym względem jednak natywny sony 28-135, mimo gorszego światła jakoś bardziej do mnie przemawia.
corckie, na wycieczki taki kloc? Co kto lubi...
@Boa
Ja może nie wycieczkach, co po prostu na różnych zleceniach na świeżym powietrzu, ale wolę taki zoom nawet pomimo wagi, niż ciągłe czasochłonne żonglowanie stałkami często w deszczu i kurzu. A przynajmniej nie jest dużo ciężej, bo tych stałek nie zabieram ze sobą.
@Boa
Ty oczywiście preferujesz na wycieczki małego, ciemnego i kompaktowego zooma typu 28-300 mm f/3.5-6.3 ;)
Fajnie wygląda, parametry też super, i myślałem że taki zakres ogniskowych przy tak dobrym świetle na FF wpłynie znacząco na gabaryty, a tu proszę niespodzianka :)
M.D.39, zlecenie, to co innego.
ac, nie masz bladego pojęcia, co ja preferuję na wycieczki, więc wyhamuj z tymi swoimi projekcjami.
@nizios
Jaka niespodzianka, jak już jest na rynku drugi obiektyw o tych samych parametrach ? :)
@ RobKoz
"Kto by się spodziewał że koś Koreańczyków będzie nazywał Chińczykami."
Byle nie śmieli pomylić ich świętych Japończyków z Chińczykami to wszystko będzie ok:)
@cube
Co do zakresu to temat rzeka. Jeśli ktoś fotografuje głównie ludzi, to w większości przypadków szerszy zakres, niż 35 mm potrafi przeszkadzać i nienaturalnie zniekształcać (chude i długie nosy czy ręce jeśli są bliżej obiektywu), ale też np. zwężać w barkach przez co zdjęcia mężczyzn dziwnie wyglądają. Oczywiście można też to pozytywnie wykorzystać i wydłużyć np. nogi dziewczynie czy ją wyszczuplić, ale trzeba wiedzieć jak tego dokonać i specjalnie ułożyć modelkę. Więc ogólnie pod kątem zwykłych portretów zakres 35-85 jest lepszy, a na 150 mm można bawić się trochę z przyczajki niczym semkavkvadrate na IG.
Ale wiadomo że UWA jest niezastąpione do krajobrazów, wnętrza aut, wnętrza budynków itp., więc to od zastosowania zależy. Ja mam zestaw Tamrona 35-150 i Sigmy 16-28 i sobie chwalę takie połączenie dokładnie jak użytkownik corckie powyżej.
1224 gramy.
Sporo.
Odrobinę cięższy od T. Jak już ktoś wspominał, w sumie fajnie, jak by miał 2.8 w cały zakresie i był trochę lżejszy, mógłby się troszkę bardziej odróżniać i byłby lżejszą alternatywą.
M.D.39
6 kwietnia 2023, 10:48
"kto miał nabyć szkło o takim świetle i ogniskowej, to już kupił Tamrona"
Mów za siebie ;-)
Jest zapewne ciągle sporo osób, które jeszcze nie przeszły na bezlusterkowce i rozpatrują różne systemy. Kompatybilność Sony z EF i tańsze jasne stałki od Samyanga oraz świetny własny 200-600 to był mocny argument dla wielu osób, w zasadzie dla każdego coś miłego. A teraz jeszcze dochodzi ten Samsung (jeśli dobry). Poprzeczka jest wysoko, ale może nie trzeba przeskakiwać Tamrona, wystarczy się bardzo zbliżyć? Zakres i jasność jest IMO bardzo OK, wiadomo oczywiście, że powinien mieć f/1.8 dla każdej ogniskowej i ostrość Sigmy 50-100, z tym że w rogach fufu ;-), ale i tak nie byłby idealny, bo idealnie musiałby mieć 20-2000mm ze światłem 1.0 w całym zakresie... Ukłony dla domorosłych fizyków-amatorów.
hm.. na cyfrowych jest zdjęcie przykładowe portretu od pasa. Tło jest dobrze rozmyte (nie ma zaskoczenia), ale rozdwojone, obrączkowate na kolistych obiektach. bokeh IMO paskudny (rzecz gustu rzecz jasna). Raczej jestem na nie.
> Do kompletu z 16-35 i cały zakres na wycieczki ładnie pokryty :)
ponoć waży 1,2 kg, czyli z korpusem to wypadnie coś koło 2 kg; ten 16-35 też pewnie coś waży, a i tak wszystko kończy się to na lekkim tele; zatem, jak na wycieczki, to takie sobie;
ale jak będzie wybitny optycznie, to może warto za niego zapłacić te 6 tys. PLN?
Jest też tańsza alternatywa, bardzo dobry Tamron 28-200 dla stabilizowanych matryc Sony.
Trochę słabsze światło 2.8-5.6 ale taniej, lżej, mniejsze gabaryty itd.
O tak, Tamron 28-200 to naprawdę ponadprzeciętne jak na swoją rozpiętość ogniskowych szkiełko.
Ale faktycznie brakuje mi jeszcze czegoś pomiędzy, np. 28-105/2.8 (lub nawet dłuższe). Tamron miał już zresztą kiedyś takie szkiełko do lustrzanek i nawet nie ważyło dużo (880g), więc czemu by nie zrobić do bezluster ?
Fajnie. Właśnie kupiłem sobie na urodziny swoje pierwsze FF - Sony A7IIS. Teraz będę się podniecał Toneh. Jak dobra cena tego Samyounga, to kupię. Chociaż już dostrzegam wady FF w postaci rozmiarów obiektywów.
@Cichy Tamron 28-105 f/2.8 był moim zdaniem klockowaty i ciężki, do tego niezbyt przyjazna dla użytkownika średnica filtrów 82mm. Nie przysłonięty miał na stałe włączony tryb soft focus, zwłaszcza na dłuższych ogniskowych. AF też się ślimaczył. Współczesna mu Sigma 28-105 f/2.8-4 zjadała go na śniadanie pod każdym możliwym względem, oprócz stałego swiatła: była tańsza, lżejsza, nieporównanie lepsza optycznie, miała sprawniejszy AF i średnicę mocowania filtrów 72 mm
@mig-37
Nie chodzi mi o jego mechanikę i optykę, bo to stare szkło, tylko o sam fakt, że dało się zrobić obiektyw o tych parametrach.
No tak, nowa wersja pewnie nie wymagałaby przysłaniania oferując przyzwoitą ostrość przynajmniej w środku kadru, a i AF też pewnie by tak nie kulał. Ale czy byłby poręczniejszy i nie cięższy niż duchowy poprzednik? Nie dowiemy się póki coś takiego nie pojawi się na rynku, a rzeczywiście chyba mogliby znaleźć się klienci...
To może być obiektyw dla mnie, bo gdy muszę zmniejszyć liczbę szkieł wezmę 16-35 i 70-200 pozbywajac się najpierw 24-70.
Wiec chyba bym łatwo zamienił 70 200 na 35-150.
Szkoda że tak się porobilo, że po znalezieniu szkła trzeba dokupić do niego puszkę...
BlindClick
7 kwietnia 2023, 21:22
"Szkoda że tak się porobilo, że po znalezieniu szkła trzeba dokupić do niego puszkę..."
Ha ha, też mam takie refleksje ...
Coraz bliżej mi jednak do Sony, do którego różne szkła da się doczepić ...
@leszek3
"Ha ha, też mam takie refleksje ...
Coraz bliżej mi jednak do Sony, do którego różne szkła da się doczepić ..."
I co z tego, że się da. W których szkłach z innych bagnetów działa ustawianie przesłony czy AF? Widziałem taką przejściówkę tylko dla obiektywów Canona, ale jak działa, nie mam pojęcia i nie będę miał, bo nie mam obiektywów Canona poza 2 na bagnet FD.
P.S.
Jak się sprawdzają obiektywy SAL na bagnecie Sony FE? Czy przejściówki przenoszą sygnały elektryczne? Na Alle widziałem tylko proste przejściówki bez styków.
Oczywiście, przenoszą. Adapter LA-EA3 umożliwia podłączenie obiektywów z wbudowanym silnikiem SSM/SAM. Adapter LA-EA5 obsługuje również obiektywy bez silnika ( z śrubokrętem), ale tylko z kilkoma korpusami: A1, A7R V, A7R IV, A7 IV, ZV-E1 i A6600.
@Szabla - dzięki za namiary. Dzięki nim znalazłem jeszcze coś ciekawszego - Monster Adapter LA-KE1, przynajmniej dla mnie, bo jednak kilka szkieł do Pentaxa posiadam.
@leszek3
"Tło jest dobrze rozmyte (nie ma zaskoczenia), ale rozdwojone, obrączkowate na kolistych obiektach. bokeh IMO paskudny (rzecz gustu rzecz jasna)."
No właśnie dlatego mi się nawet trochę podoba :D
Bo paskudny = jakiś, czyli ma chociaż trochę charakteru. A w większości nowych szkieł bokeh jest nieistniejący, jest tylko rozmycie.
@Amator79
Toneh... nie słyszałem tego określenia od ostatniego filmiku Camera Conspiracies :D
@BlindClick
"Szkoda że tak się porobilo, że po znalezieniu szkła trzeba dokupić do niego puszkę..."
Ja tak robię większość życia :D Szukam szkieł portretowych których charakter i plastyka mi się podoba, a potem szukam aparatu, który zmaksymalizuje potencjał szkła :D Dlatego do dzisiaj mam kilka cyfr i kilka analogów.
Wnioski są dwa i oby dwa smutne.
1. Kupując ten obiektyw wspierasz Chiny czyli przyjaciela Rosji.
2. Widać do czego doprowadził socjalizm w Europie że nie opłaca się nic tutaj produkować. Socjaliści z roku na rok przykręcają śrubę.
Niby nic ale zobaczycie za 10 lat jak się obudzicie z ręką w nocniku.
Jedyne rozwiązanie to zlikwidować socjalizm i koryto dla tych samych partii które w d... mają wyborców.
Oczywiście Samyang jest z Korei ale mówię ogólnie o tym ile nowych marek powstaje w Chinach, samochody itp. A w Starym świecie nic.
tego typu obiektyw to fantastyczna rzecz na wszelkiego rodzaju wyjazdy. 1 obiektyw - pokryte praktycznie wiekszosc ogniskowych w dodatku dosc jasnych. Od zawsze kibicuje samyangowi, bo ich ostatnie obiektywy sa zaskakujaco dobre. Dobre nie znaczy wybitne, zeby sie ktos nie czepial (bo tutaj to lubia). Czekam na test, bo tamronem duzo osob bylo zachwyconych, ze mozna ogarnac praktycznie wszystko. 35 moja uluiona i praktycznie najszersza ogniskowa w ktora wchodze, wiec dodatkowy zoom why not
... jeżeli ktoś lubi nosić 2-kilogramowy zestaw i nie potrzebuje szerokiego kąta.
@Avalone
Ergo - obiektyw jest wprawdzie z Korei, ale kupując go wspierasz Chiny? Ciężki miałeś ten niedzielny poranek.
Odnośnie innych Twoich wynurzeń - jesteś pewien, że trafiłeś na właściwe forum?