W bazie znajduje się 2418 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Nikon D4s - specyfikacja i opinie
Producent | Nikon |
---|---|
Model | D4s |
Data premiery | 2014-02-25 |
Liczba pikseli | 16.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • Format FX: 4928 x 3280, 3696 x 2456, 2464 x 1640
• Format 1.2x: 4096 x 2720, 3072 x 2040, 2048 x 1360 • Format DX: 3200 x 2128, 2400 x 1592, 1600 x 1064 • Format 5:4: 4096 x 3280, 3072 x 2456, 2048 x 1640 |
Matryca | 36 x 23.9 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.6 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | EXPEED 4 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez),
NEF+JPEG, TIFF Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic • Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC • Dźwięk: Liniowy PCM |
Zakres ISO | Auto, 100 - 25600 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV,
4 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 50), 6 trybów Hi powyżej ISO 25600: 0.3 / 0.5 / 0.7/ 1 (ISO 51200) / 2 (ISO 102400) / 3 (ISO 204800) / 4 (ISO 409600) |
Migawka | Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb Tryb cichej migawki żywotność: 400 tys. zdjęć |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX lub x1.2 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | • 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 60 (59.94), 50, 30 (29,97), 25, 24 (23,976) kl./s,
• 1280x720 (HD 720p) z szybkością 60 (59.94), 50 kl./s • 640x424 z szybkością 30 (29,97), 25 kl./s, Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości Filmy poklatkowe |
Ogniskowanie | Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 3500FX,
51 punktowy AF (w tym 15 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru z 51 lub 11 pól AF, • Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), Śledzenie 3D, Wybór pola AF z grupy, Automatyczny wybór pola AF. • Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-C); ręczne ustawianie ostrości (MF) • Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (ISO 100), • Podgląd głębi ostrości • AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru, • Tryby AF w Live-view: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektów w ruchu |
Pomiar światła | System TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 91000 pikseli
Tryby pomiaru: • matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy Nikkor typu D/G/E • matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem • punktowy, 4mm okrąg (1.5% kadru) na środku wybranego pola AF • centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 8, 12, 15 lub 20 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru, Zakres pomiaru: od -1 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla 50mm, F1.4, ISO100) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Pochmurno, Cień
• Punktowy balans bieli • 6 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K) • Korekcja i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV (od 2 do 5 zdjęć w krokach co 2 lub 3 EV) • Aktywna funkcja D-Lighting (Auto, Bardzo wysoka +2/+1, Wysoka, Normalna, Niska i Wyłączona), Braketing ADL |
Programy | Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M).
• Picture Control: Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret, Krajobraz, Użytkownika |
Zdjęcia seryjne | • Z szybkością 10-11 kl./s (tryb szybki - CH),
• Z szybkością do 10 kl./s (tryb wolny - CL), |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami wspierającymi CLS oraz i-TTL, • Synchronizacja do 1/250s • Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV • Braketing mocy błysku: od 2 do 9 zdjęć w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV; (od 2 do 5 zdjęć w skoku co 2 lub 3 EV) • Wpierane tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki. |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2, 5, 10, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5; 1; 2 lub 3 s. |
Karta pamięci | Dwa gniazda dla kart typu Compact Flash (CF) Typu I, zgodne z UDMA 7, XQD |
LCD | • Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
Ręcznym sterowaniem jasnością i automatycznym sterowaniem jasnością z użyciem czujnika jasności otoczenia Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo podczas fotografowania i filmowania, • Dwa pomocnicze umieszczone na tylnej i górnej ściance korpusu, oba monochromatyczne. |
Wizjer | Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 18 mm, matówka Clear Matte VIII typu B |
Komunikacja i złącza | USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B), wyjście HDMI (typu C), gniazdo synchro, 10-pinowe złącze wężyka spustowego/modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm),
• Złącze sieciowe RJ-45 Gigabit Ethernet (10/100/1000 Mbit/s) • opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą bezprzewodowego pilota WR-R10 (wymagany jest adapter WR-A10) • opcjonalny odbiornik GPS GP-1/GP-1A |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowa EN-EL18a (pojemność 2500 mAh, 10.8 V)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-6b (wymaga złącza zasilania EP-6) |
Akcesoria | Pokrywka bagnetu korpusu, pokrywka sanek mocujących, akumulator jonowo-litowy EN-EL18a z pokrywką styków, ładowarka MH-26a z kablem zasilającym i dwiema osłonami styków, klips do kabla USB, klips do kabla HDMI, pokrywka gniazda UF-2 dla kabla z wtyczką stereo mini, kabel USB UC-E15, płyta CD z oprogramowaniem ViewNX 2, pasek AN-DC11 |
Waga | 1180 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 1350 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 160 x 156.5 x 90.5 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu, Korpus ze stopów magnezu w pełni uszczelniony przed kurzem i wilgocią. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 9 lat
Cena zakupu: xx
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Dzis w 2024 roku 16 Mpx to niewiele.
Zalety: Jak wszytskie od D3 zrobione pod reporterska robote. Pancerne i odporne. Jak ktos chce wieksze pliki to lepiej kupic jakiegos D8xx. Zrobilem 450K zdjec bez zadnych problemow i przesiadlem sie na D5. Pamietam ze z D4s zdjecia jpg w maksymalnej jakosci nie wymagaly zbednej obrobki w PS i szly prosto do druku. Czego nie mozna bylo powiedziec o zdjeciach np. z D800.
Podsumowanie: Jak pracujesz dla mediow i publikujesz 99% w necie to wciaz jest to dobra opcja. Niestety wiele egzemplazy na rynku ma spore przebiegi bo w wiekszosci byly uzywane przez zawodowcow. D4s daje zdecydowanie mniej szumow na wyzszych czuosciach niz mniejsze nikony z matrycami powyzej 24mpx