Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10613 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Nikon D4s - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Nikon
Model D4s
Data premiery 2014-02-25
Liczba pikseli 16.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • Format FX: 4928 x 3280, 3696 x 2456, 2464 x 1640
• Format 1.2x: 4096 x 2720, 3072 x 2040, 2048 x 1360
• Format DX: 3200 x 2128, 2400 x 1592, 1600 x 1064
• Format 5:4: 4096 x 3280, 3072 x 2456, 2048 x 1640
Matryca 36 x 23.9 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.6 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu EXPEED 4
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez),
NEF+JPEG, TIFF
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM
Zakres ISO Auto, 100 - 25600 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV,
4 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 50),
6 trybów Hi powyżej ISO 25600: 0.3 / 0.5 / 0.7/ 1 (ISO 51200) / 2 (ISO 102400) / 3 (ISO 204800) / 4 (ISO 409600)
Migawka Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb
Tryb cichej migawki
żywotność: 400 tys. zdjęć
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX lub x1.2
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 60 (59.94), 50, 30 (29,97), 25, 24 (23,976) kl./s,
• 1280x720 (HD 720p) z szybkością 60 (59.94), 50 kl./s
• 640x424 z szybkością 30 (29,97), 25 kl./s,
Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości
Filmy poklatkowe
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 3500FX,
51 punktowy AF (w tym 15 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru z 51 lub 11 pól AF,
• Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), Śledzenie 3D, Wybór pola AF z grupy, Automatyczny wybór pola AF.
• Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-C); ręczne ustawianie ostrości (MF)
• Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (ISO 100),
• Podgląd głębi ostrości
• AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryby AF w Live-view: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektów w ruchu
Pomiar światła System TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 91000 pikseli
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy Nikkor typu D/G/E
• matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy, 4mm okrąg (1.5% kadru) na środku wybranego pola AF
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 8, 12, 15 lub 20 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: od -1 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla 50mm, F1.4, ISO100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Pochmurno, Cień
• Punktowy balans bieli
• 6 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV (od 2 do 5 zdjęć w krokach co 2 lub 3 EV)
• Aktywna funkcja D-Lighting (Auto, Bardzo wysoka +2/+1, Wysoka, Normalna, Niska i Wyłączona), Braketing ADL
Programy Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M).
• Picture Control: Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret, Krajobraz, Użytkownika
Zdjęcia seryjne • Z szybkością 10-11 kl./s (tryb szybki - CH),
• Z szybkością do 10 kl./s (tryb wolny - CL),
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami wspierającymi CLS oraz i-TTL,
• Synchronizacja do 1/250s
• Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Braketing mocy błysku: od 2 do 9 zdjęć w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV; (od 2 do 5 zdjęć w skoku co 2 lub 3 EV)
• Wpierane tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki.
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2, 5, 10, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5; 1; 2 lub 3 s.
Karta pamięci Dwa gniazda dla kart typu Compact Flash (CF) Typu I, zgodne z UDMA 7, XQD
LCD • Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
Ręcznym sterowaniem jasnością i automatycznym sterowaniem jasnością z użyciem czujnika jasności otoczenia
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo podczas fotografowania i filmowania,
• Dwa pomocnicze umieszczone na tylnej i górnej ściance korpusu, oba monochromatyczne.
Wizjer Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 18 mm, matówka Clear Matte VIII typu B
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B), wyjście HDMI (typu C), gniazdo synchro, 10-pinowe złącze wężyka spustowego/modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm),
• Złącze sieciowe RJ-45 Gigabit Ethernet (10/100/1000 Mbit/s)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą bezprzewodowego pilota WR-R10 (wymagany jest adapter WR-A10)
• opcjonalny odbiornik GPS GP-1/GP-1A
Zasilanie Akumulator litowo-jonowa EN-EL18a (pojemność 2500 mAh, 10.8 V)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-6b (wymaga złącza zasilania EP-6)
Akcesoria Pokrywka bagnetu korpusu, pokrywka sanek mocujących, akumulator jonowo-litowy EN-EL18a z pokrywką styków, ładowarka MH-26a z kablem zasilającym i dwiema osłonami styków, klips do kabla USB, klips do kabla HDMI, pokrywka gniazda UF-2 dla kabla z wtyczką stereo mini, kabel USB UC-E15, płyta CD z oprogramowaniem ViewNX 2, pasek AN-DC11
Waga 1180 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 1350 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 160 x 156.5 x 90.5 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Korpus ze stopów magnezu w pełni uszczelniony przed kurzem i wilgocią.
Średnia ocen z 1 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.80 Dobra
Oceny czytelników (1)
  1. Jorge
    Jorge 1 lipca 2024, 11:37
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 96.9.x.x
    Użytkuje od: 9 lat
    Cena zakupu: xx
    Wykorzystanie: Profesjonalne

    Wady: Dzis w 2024 roku 16 Mpx to niewiele.

    Zalety: Jak wszytskie od D3 zrobione pod reporterska robote. Pancerne i odporne. Jak ktos chce wieksze pliki to lepiej kupic jakiegos D8xx. Zrobilem 450K zdjec bez zadnych problemow i przesiadlem sie na D5. Pamietam ze z D4s zdjecia jpg w maksymalnej jakosci nie wymagaly zbednej obrobki w PS i szly prosto do druku. Czego nie mozna bylo powiedziec o zdjeciach np. z D800.

    Podsumowanie: Jak pracujesz dla mediow i publikujesz 99% w necie to wciaz jest to dobra opcja. Niestety wiele egzemplazy na rynku ma spore przebiegi bo w wiekszosci byly uzywane przez zawodowcow. D4s daje zdecydowanie mniej szumow na wyzszych czuosciach niz mniejsze nikony z matrycami powyzej 24mpx