Leica M11 Monochrom - zdjęcia przykładowe
Zapraszamy do obejrzenia galerii czarno-białych zdjęć przykładowych, wykonanych Leiką M11 Monochrom. Do aparatu podpinaliśmy instrumenty: Summilux 1.4/50 oraz Apo-Summicron 2/35.
W aparacie tradycyjnie wyostrzanie i odszumianie ustawiliśmy na najniższą dostępną wartość.
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/8, exp. 1/160 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 21.3 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/6.8, exp. 1/250 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 23.4 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/4.8, exp. 1/360 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 24.6 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/4.8, exp. 1/80 s, ISO 1250 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 22.9 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/4.8, exp. 1/80 s, ISO 1600 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 22.1 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/13, exp. 1/80 s, ISO 640 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 21.7 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/2.4, exp. 1/80 s, ISO 400 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 18.8 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/8, exp. 1/90 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 17.5 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/4.8, exp. 1/320 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 13.1 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/8, exp. 1/400 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 17.7 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/500 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 16.3 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/500 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 16.6 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/3.4, exp. 1/80 s, ISO 400 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 18.6 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/9.5, exp. 1/25 s, ISO 12500 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 22.3 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/11, exp. 1/640 s, ISO 65535 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 26.5 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/8, exp. 1/400 s, ISO 25000 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 20.6 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/9.5, exp. 1/250 s, ISO 12500 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 20.4 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/4.8, exp. 1/80 s, ISO 2000 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 23.4 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/3.4, exp. 1/80 s, ISO 250 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 18.9 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/9.5, exp. 1/90 s, ISO 200 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 19 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/6.8, exp. 1/80 s, ISO 800 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 22.5 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/8, exp. 1/80 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 15.5 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/4.8, exp. 1/80 s, ISO 320 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 22.7 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/2, exp. 1/320 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 16.2 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/2, exp. 1/400 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 17.9 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/80 s, ISO 320 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 18.8 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/2.8, exp. 1/80 s, ISO 1600 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 21.7 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/6.8, exp. 1/80 s, ISO 2000 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 20.6 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/3.4, exp. 1/80 s, ISO 640 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 21.6 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Apo-Summicron-M 1:2/35 ASPH.
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/1000 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 16.5 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/11, exp. 1/20 s, ISO 125 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 13.8 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/11, exp. 1/30 s, ISO 200 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 15.1 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/11, exp. 1/60 s, ISO 400 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 16.5 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/11, exp. 1/125 s, ISO 800 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 19.1 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/11, exp. 1/250 s, ISO 1600 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 16.4 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/11, exp. 1/500 s, ISO 3200 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 17.8 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/11, exp. 1/1000 s, ISO 6400 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 17.1 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/11, exp. 1/2000 s, ISO 12500 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 16.2 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/11, exp. 1/4000 s, ISO 25000 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 16.6 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/13, exp. 1/8000 s, ISO 50000 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 15 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/13, exp. 1/16000 s, ISO 100000 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 23.3 MB |
Aparat: LEICA M11 Monochrom, Summilux-M 1:1.4/50 ASPH.
Parametry: 50.0 mm f/16, exp. 1/16000 s, ISO 200000 Plik: JPG, 9504×6320 pix, 20.8 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Monochrome vs. colour
Why choose a monochrome only camera
link
czyżby po wielu , wielu latach szykował się test Leiki ? :))).
M9 to był rok 2009
Asfalt wyszedł dobrze.
Wygląda na to, że Leica przeprosiła się z Optycznymi :) czyżby szykował się pierwszy test Leiki?
Natomiast obiektywy robią wrażenie - porządne instrumenty optyczne;
sama Leica też, widać po tych fotkach, że filtr Bayera nieco osłabia sensor; ale tu nie ma kolorystycznych dylematów, pewne uproszczenie formy, tylko odcienie między czernią i bielą; wygląda to dość dobrze do ISO 25,6K, co jest chyba niezłym wynikiem; powyżej ISO 50K mamy już "wzorek", odpowiednik wyraźnego ziarna, jednak obraz dalej jest bardzo szczegółowy;
artyści powinni być zadowoleni.
Świetna zabawka.
Używałem kiedyś sowieckiego dalmierza i pewnie w leice jest jakiś super patent, ale nurtuje mnie jak precyzyjnie można ustawić ostrość gdyby podpiąć super jasną pięćdziesiątkę? Bo matryca daje dużo szczegółów, dobry obiektyw również i szkoda byłoby tego nie wykorzystać...
Zakładam, że Optyczni prędzej dogadali się z e-oko, niż Leice przeszedł foch :)
@PawełD
E tam związek z dzisiejszą reklamą nowych produktów Leici w eoko to przypadeq i spiseg ;)
@sektoid
>> Asfalt wyszedł dobrze.
Sektoid, Ty rasisto!
Wszystkim miłośnikom teorii spiskowych przypomnę tylko ten materiał:
link
@rockatansky - pewno że tak, ale wciąż bym prędzej w to uwierzył niż w Leicę chętnie wysyłającą aparaty do pełnych testów :) choć chciałbym się mylić.
> ale nurtuje mnie jak precyzyjnie można ustawić ostrość gdyby podpiąć super jasną pięćdziesiątkę?
pewnie sobie poradzi, bo takie obiektywy na bagnet M są od zawsze;
z ruskimi urządzeniami bym tego nie porównywał (choć oni w militarnej optyce też się starają); Niemcy zawsze słynęli z precyzji w tej dziedzinie; "dalmierz" to przyrząd artyleryjski, te niemieckie były świetne (wspomnijmy P.M. HMS Hood), zatem w Leikę też bym nie wątpił;
zresztą, te aparaty nie bez przyczyny długo były ulubionym sprzętem fotoreporterów - relatywnie małe i lekkie (mały obrazek) z ciekawym celownikiem, w którym widać też kontekst kadru, i świetną optyką, chyba były dobre;
sam, niestety, nie używałem, więc opinia nieco na wiarę, choć w rankingach fotograficznych (zdjęć, nie sprzętu) ten aparat do dziś pojawia się w czołówce;
nb. w przypadku Leiki M problem nie w jasności obiektywów, tylko raczej w stosunkowo dużej minimalnej odległości ostrzenia - powyżej pół metra; to, zdaje się, skutek użycia "dalmierza" - lepszy jest w dłuższych dystansach; przy okazji dochodzi paralaksa, nieznana w innych konstrukcjach, też potężna na małych dystansach;
no i taki obiektyw nie może być zbyt duży, bo wtedy zasłania celownik;.
Wysokie ISO wygląda obłędnie. 12500 jak ISO200 w micro 4/3 ;)
Dla mnie wszystkie czułości tutaj pokazane wyglądają jak zdatne do użytku. Jestem pod wrażeniem. Nie kupię, czarno-biała fotografia to nie moja dziedzina, ale efekt wow jest.
Co do ostrzenia super jasnymi pięćdziesiątkami, o co pytał @Maciox, to otwierając szerzej niż f/2 robi się ciężko. O ile do f/2 jestem w stanie celować szybko i sprawnie, tak na f/1.4 jest to już dość wymagająca sprawa, zwłaszcza gdy ostrzymy na coś w przedziale do 3 metrów. Nie wiem, może wzrok już nie ten, ale często zdarza mi się być przekonanym, że trafiłem idealnie, a na zdjęciu znaleźć lekkie przesunięcie. Nawet z takimi obiektywami, które znam na pamięć, których pierścień ostrości mam w pamięci mięśniowej palców :) To jedyny scenariusz, w którym wolę użyć live view i focus peakingu. I mówię o Summiluxie 50/1.4. Noctilux to już kosmos i nie wyobrażam sobie realnie z niego korzystać. Chyba tylko statyw i profesjonalna modelka ze zdolnościami mima ;)
> Wysokie ISO wygląda obłędnie. 12500 jak ISO200 w micro 4/3 ;)
ale kolega się uniósł w entuzjazmie dla tej Leiki, pod same chmury, a może nawet trochę wyżej.
@matzll
Dzięki. Takie też miałem wrażenia na sowieckim sprzęcie - oczywiście ostrzyło się lepiej niż na zwykłej matówce, ale przy dzisiejszych rozdzielczościach to za mało.
Co do: "Dla mnie wszystkie czułości tutaj pokazane wyglądają jak zdatne do użytku." To mam takie same odczucia. Tym bardziej że ten aparat zdecydowanie pasuje do artystycznej fotografii.
Uuu , Leica na optycznych... Jak dobrze pamietam to kiedyś ktoś z Leica powiedział : Komu to potrzebne? Świat się zmienia, chyba ze mnie się coś roi ale jak dobrze pamietam to któryś z redaktorow tak to mniej-wiecej tu opisał, co do zdjęć mój MacBook raczej nie ma tak dobrego ekranu by wyciągnąć te czernie i inne odcienie szarości w plener krasie, ale wgląda to fajnie.
@Maciox
A jaka, to jest artystyczna fotografia do której pasuje Leica?
Jak to jaka? Chyba ta prawdziwa, bo prawdziwa sztuka Lejek się nie boi!
@lukzab
Bahrd już odpowiedział. Od siebie dodam, że na pewno nie sportowa 😉
Ewentualnie może ktoś zechce archiwizować czarnobiałe dokumenty lub filmy światłoczułe. Byłoby solidnie i jednak technicznie.
Dla malkontentów powyżej, link
Ten test ma 13 lat:)
A gdzie jest ostro? :)
Podoba mi się :)
Mój entuzjazm do Leica' i jakoś minął po ogłoszeniu akcji promocyjnej oddziału firmy Leica Camera w Polsce o przedłużeniu gwarancji produktów zakupionych
po 1 września 2019,
Zbieżność dat wywołała.... rozbieżność mojego zainteresowania.
2019, nie 1939.
Szabla
..no właśnie i dlatego wydało mi się to takie żałosne....
...ale nie tylko ja tak mam,
link
jak widać to nie jest kwestia ...dobrego smaku.
Wiem, że artykuł jest o M11 Monochrom, ale…
… dwa zdjęcia poniżej pochodzą z Leica M10, a jedno z Leica M10 Monochrom :
link
Chyba z dwojga drogiego wolałbym tą w kolorze.
Zaczerpnięte z link
Podobnie z Leica Q2 / Q2 monochrom : link
Źródło : link
Czemu wszystkie fotki czarnobiałe? Komuś się włączył tryb Bress-on czy jak? A poza tym to fajny bezlusterkowiec, to jakaś nowa konkurencja dla olka? 😀
... no zdjęcia fajne, tylko te kolory jakieś wyblakłe.
Na pewno fajny i szczegółny jest ten aparacik, ale perspektywa wydania 64 kPLN (z obiektywem) za możliwość robienia ładnych cz-b ujęć na wysokich czułościach (bo na niskich po konwersji z koloru istotnych różnic nie ma), przekracza możliwości przeciętnego amatora.
O zastosowaniach zawodowych nie wypowiadam sie bo w tym nie siedzę.
Jak analog, ale bez jakiegokolwiek analogowego charakteru.
Taka kamerka przemysłowa, ale z hiperrozdzielczością.
Dla €-Obywatela idealne.