Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2422 aparatów i 10629 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Sony A7S - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model A7S
Data premiery 2014-04-07
Liczba pikseli 12 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4240 x 2832 (3:2)
• 2768 x 1848 (3:2)
• 2128 x 1416 (3:2)
• 2768 x 1848 (APS-C, 3:2)
• 2128 x 1416 (APS-C, 3:2)
• 1376 x 920 (APS-C, 3:2)
• 4240 x 2384 (16:9)
• 2768 x 1560 (16:9)
• 2128 x 1200 (16:9)
• 2768 x 1560 (APS-C 16:9)
• 2128 x 1200 (APS-C 16:9)
• 1376 x 776 (APS-C 16:9)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy
Matryca 35.6 x 23.8 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy
Procesor obrazu BIONZ X
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW 14 bit (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: XAVC S, AVCHD 2.0, MP4
Kompresja: MPEG-4 AVC / H.264
• Dźwięk:
XAVC S: LPCM, stereo
AVCHD: Dolby Digital (AC-3), 2ch, Dolby Digital Stereo Creator
MP4: MPEG-4 AAC-LC,
Zakres ISO 100-102.400 ISO
tryb rozszerzony ISO 50 poniżej ISO 100
tryb rozszerzony do ISO 409.600 poniżej ISO 102.400
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • Rejestracja filmów 4K (QFHD: 3840x2160) przez łącze HDMI (aparat nie zapisuje filmów 4K na karcie pamięci, lecz na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym zgodnym z 4K, podłączonym do portu HDMI).
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24/17 Mbit/s, PS/FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo
Regulacja poziomu nagrywania dźwięku
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-XYST1M / adapter XLR-K1M
Ogniskowanie AF z wykrywaniem kontrastu
• Pola ostrości: 25 punktów
• Strefa AF: szeroka (25 pól), centralnie ważona, punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży), strefowa
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od -4 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.0).
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: od -3 do 20 EV (dla ISO 100 i f/2.0)
Ostrość od zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki)
Programy Automatyka (iAUTO, lepsza automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryby tematyczne (wybór sceny), panorama, film Własne (1,2)
Zdjęcia seryjne • Z szybkością do 2.5 kl./s
• W trybie ciągłym z priorytetem szybkości do 5.0 kl./s
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I
LCD odchylany o 90 stopni w górę lub 45 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów (XGA)
korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed / wejście zasilania, wyjście HDMI micro typu D (4K do 3840x2160 30p/25p/24p), wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack, wejście mikrofonu 3.5 mm stereo minijack
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE802.11b/g/n (2.4 GHz)
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 380 zdjęć z ekranem LCD).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe AC-PW20
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera
Waga 446 g (sam korpus)
489 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 126.9 x 94.4 x 48.2 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Obudowa ze stopu magnezu
Kompensacja winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji
Średnia ocen z 2 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.50 Dobra
Oceny czytelników (2)
  1. Konrad
    Konrad 14 marca 2016, 14:36
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 109.243.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 8600
    Wykorzystanie: Profesjonalne

    Wady: Dla mnie wady tego aparatu są czysto kosmetyczne - idzie się do nich przyzwyczaić. Używam sprzętu zawodowo, aczkolwiek po paru miesiącach użytkowania coś mogę napisać. Paradoksalnie system E jest drogi. Kupujemy body we względnej cenie, a tu na dzień dobry ceny obiektywów pieniężnochłonne. Spust migawki jest ustawiony za wysoko (mógłby być na gripie - co poprawili w 2 wersji). Po kilku miesiącach guma odeszła między slotem karty a spodem aparatu. Guzik od uruchomienia nagrywania jest ustawiony w najgorszym możliwym miejscu (aczkolwiek ze łzami w oczach idzie się do tego przyzwyczaić). Peaking mógłby być precyzyjniejszy. Zakres wskazanej ostrości jest za duży przez co wydaje się, że zdjęcie jest ostre, a na wyświetlaczu wychodzi, że nie jest. Żeby powiększyć wskazany obszar podglądu ostrości trzeba dwa razy wcisnąć lupę z +. Przy zawodowym tempie jest to trochę uciążliwe, gdyż poważnie zwalnia tempo wykonywanych zdjęć. Prądożerny - małe baterie. Zgodzę się z opinią, że migawka jest głośna. Irytujące jest to, że przy pracy w studio trzeba włączać specjalny podgląd, żeby widzieć fotografowaną scenę (taka wada z posiadania EVF).

    Zalety: Aparat głównie wykorzystuję do filmowania. Fenomenalny zakres ISO. Lekka i szybka kamera. Duży sensor. 12 Mpix. Bagnet Sony E umożliwia podpięcie wszystkich rodzajów obiektywów. Moim zdaniem w filmie dużo lepszy niż na zdjęciach (co jest logiczne ze względu na rozdzielczość materiału). Wielkość i waga aparatu, za które Ci podziękują Twoje plecy. Elektroniczny wizjer jest bardzo jasny i precyzyjny. ISO 50. RAW z gumy. Świetne odwzorowanie kolorów skóry w AWB na filmie. Dużo programowalnych przycisków. Odchylany ekran.

    Podsumowanie: A7s jest sprzętem dla bardzo świadomego użytkownika. Ma kilka wad, które mogą przez chwilę spowodować konsternację przy zakupie. Moim zdaniem większość wad została poprawiona w drugiej wersji tego aparatu. A jeżeli ktoś je zaakceptuje to dzięki drugiej wersji pierwsza seria A7s jest automatycznie tańsza. Zaletą serii A7 jest to, że można odkurzyć stare m42, które w trybie filmowym zaczynają kwitnąć. A jak ktoś się przesiada się z Canona to można zatrzymać szkła i dalej pracować poprzez adaptery typu metabones czy innych firm trzecich. Mniejsze gabaryty kamery powodują użycie mniejszych i tańszych akcesoriów wideo - gimbala, slidera, statywu, riga, głowicy wideo. Co za tym idzie, nie trzeba wynajmować całego TIRa do przewiezienia sprzętu wideo. Wszystkie aparaty z 4 obiektywami mieszczą mi się w małej torbie, w której nie mieściło się body Canona z obiektywem. Dla posiadaczy Canona, w Sonym zastosowano tylne koło nastawcze na ściance aparatu, które ma te same funkcje, co w Canonie - przesiadka dzięki temu jest łatwiejsza. Pełnoklatkowy sensor połyka baterię w mniej niż 2 godziny intensywnej pracy. Trzeba zainwestować w większą liczbę akumulatorów oraz odpowiednie ładowarki. Z jasnymi obiektywami ten aparat jest praktycznie noktowizorem. Aparat jest w stanie zarejestrować obraz, kiedy ludzkie oko widzi ciemność.

  2. qbic
    qbic 19 lutego 2015, 18:43
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 89.70.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 9k
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Mało natywnych obiektywów, brak bezstratnego RAW. "Tylko" 12mpix - to nie wada, ale dla niektórych może nią być. Głośna migawka, tandetna klapka karty SD. Dziwne ograniczenie dla XAVCS (że tylko na karcie 64GB). Brakuje mi "one-touch-zoom", zawsze trzeba wcisnąć przycisk 2x do asysty ręcznego ustawiania ostrości. Brak slotu na drugą kartę pamięci. Duży pobór prądu / mała bateria. Zafarb na brzegach kadru dla ISO powyżej 51k

    Zalety: Jakość zdjęć oraz video na *dowolnym* ISO. Z jakichś powodów obraz przypomina to co kiedyś potrafiły produkować matryce CCD. Bardzo uniwersalne narzędzie, z odpowiednim adapterem można używać praktycznie z każdym szkłem. Bardzo dobry podgląd w EVF.

    Podsumowanie: Po kupnie A7s praktycznie nie używam body Canona (tylko szkieł Canona z adapterem Metabones), co prawda taki zestaw nie nadaje się do AF, ale ostrzenie manualne takim zestawem nie dość że daje gwarancję trafienia w punkt to jest bardzo wygodne. Jakość EVF oraz praca w trudnych warunkach oświetleniowych pozwala mi używać zestawu praktycznie w ciemnościach.