W bazie znajduje się 2418 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Sony A7S - specyfikacja i opinie
Producent | Sony |
---|---|
Model | A7S |
Data premiery | 2014-04-07 |
Liczba pikseli | 12 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 4240 x 2832 (3:2)
• 2768 x 1848 (3:2) • 2128 x 1416 (3:2) • 2768 x 1848 (APS-C, 3:2) • 2128 x 1416 (APS-C, 3:2) • 1376 x 920 (APS-C, 3:2) • 4240 x 2384 (16:9) • 2768 x 1560 (16:9) • 2128 x 1200 (16:9) • 2768 x 1560 (APS-C 16:9) • 2128 x 1200 (APS-C 16:9) • 1376 x 776 (APS-C 16:9) • Do 12416 x 1856 w trybie panoramy |
Matryca | 35.6 x 23.8 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy |
Procesor obrazu | BIONZ X |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW 14 bit (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard • Filmy: XAVC S, AVCHD 2.0, MP4 Kompresja: MPEG-4 AVC / H.264 • Dźwięk: XAVC S: LPCM, stereo AVCHD: Dolby Digital (AC-3), 2ch, Dolby Digital Stereo Creator MP4: MPEG-4 AAC-LC, |
Zakres ISO | 100-102.400 ISO
tryb rozszerzony ISO 50 poniżej ISO 100 tryb rozszerzony do ISO 409.600 poniżej ISO 102.400 |
Migawka | Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Sony E |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 4x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | • Rejestracja filmów 4K (QFHD: 3840x2160) przez łącze HDMI (aparat nie zapisuje filmów 4K na karcie pamięci, lecz na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym zgodnym z 4K, podłączonym do portu HDMI).
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s) • 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24/17 Mbit/s, PS/FX) • 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH) • 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s • 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s Wbudowany mikrofon stereo Regulacja poziomu nagrywania dźwięku Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-XYST1M / adapter XLR-K1M |
Ogniskowanie | AF z wykrywaniem kontrastu
• Pola ostrości: 25 punktów • Strefa AF: szeroka (25 pól), centralnie ważona, punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży), strefowa • Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF. • Zakres detekcji od -4 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.0). • Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED |
Pomiar światła | Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru: • wielosegmentowy, • punktowy, • centralnie ważony Zakres czułości: od -3 do 20 EV (dla ISO 100 i f/2.0) |
Ostrość od | zależnie od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K), • korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń) |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki) |
Programy | Automatyka (iAUTO, lepsza automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryby tematyczne (wybór sceny), panorama, film Własne (1,2) |
Zdjęcia seryjne | • Z szybkością do 2.5 kl./s
• W trybie ciągłym z priorytetem szybkości do 5.0 kl./s |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2s lub 10s |
Karta pamięci | • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I |
LCD | odchylany o 90 stopni w górę lub 45 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Wizjer | EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów (XGA) korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0 |
Komunikacja i złącza | USB 2.0 Hi-Speed / wejście zasilania, wyjście HDMI micro typu D (4K do 3840x2160 30p/25p/24p), wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack, wejście mikrofonu 3.5 mm stereo minijack
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE802.11b/g/n (2.4 GHz) • Obsługa NFC (Near Field Communication) |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 380 zdjęć z ekranem LCD).
• Ładowanie przez USB • Opcjonalnie zasilanie sieciowe AC-PW20 |
Akcesoria | Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera |
Waga | 446 g (sam korpus)
489 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 126.9 x 94.4 x 48.2 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu Obudowa ze stopu magnezu Kompensacja winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 8600
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Dla mnie wady tego aparatu są czysto kosmetyczne - idzie się do nich przyzwyczaić. Używam sprzętu zawodowo, aczkolwiek po paru miesiącach użytkowania coś mogę napisać. Paradoksalnie system E jest drogi. Kupujemy body we względnej cenie, a tu na dzień dobry ceny obiektywów pieniężnochłonne. Spust migawki jest ustawiony za wysoko (mógłby być na gripie - co poprawili w 2 wersji). Po kilku miesiącach guma odeszła między slotem karty a spodem aparatu. Guzik od uruchomienia nagrywania jest ustawiony w najgorszym możliwym miejscu (aczkolwiek ze łzami w oczach idzie się do tego przyzwyczaić). Peaking mógłby być precyzyjniejszy. Zakres wskazanej ostrości jest za duży przez co wydaje się, że zdjęcie jest ostre, a na wyświetlaczu wychodzi, że nie jest. Żeby powiększyć wskazany obszar podglądu ostrości trzeba dwa razy wcisnąć lupę z +. Przy zawodowym tempie jest to trochę uciążliwe, gdyż poważnie zwalnia tempo wykonywanych zdjęć. Prądożerny - małe baterie. Zgodzę się z opinią, że migawka jest głośna. Irytujące jest to, że przy pracy w studio trzeba włączać specjalny podgląd, żeby widzieć fotografowaną scenę (taka wada z posiadania EVF).
Zalety: Aparat głównie wykorzystuję do filmowania. Fenomenalny zakres ISO. Lekka i szybka kamera. Duży sensor. 12 Mpix. Bagnet Sony E umożliwia podpięcie wszystkich rodzajów obiektywów. Moim zdaniem w filmie dużo lepszy niż na zdjęciach (co jest logiczne ze względu na rozdzielczość materiału). Wielkość i waga aparatu, za które Ci podziękują Twoje plecy. Elektroniczny wizjer jest bardzo jasny i precyzyjny. ISO 50. RAW z gumy. Świetne odwzorowanie kolorów skóry w AWB na filmie. Dużo programowalnych przycisków. Odchylany ekran.
Podsumowanie: A7s jest sprzętem dla bardzo świadomego użytkownika. Ma kilka wad, które mogą przez chwilę spowodować konsternację przy zakupie. Moim zdaniem większość wad została poprawiona w drugiej wersji tego aparatu. A jeżeli ktoś je zaakceptuje to dzięki drugiej wersji pierwsza seria A7s jest automatycznie tańsza. Zaletą serii A7 jest to, że można odkurzyć stare m42, które w trybie filmowym zaczynają kwitnąć. A jak ktoś się przesiada się z Canona to można zatrzymać szkła i dalej pracować poprzez adaptery typu metabones czy innych firm trzecich. Mniejsze gabaryty kamery powodują użycie mniejszych i tańszych akcesoriów wideo - gimbala, slidera, statywu, riga, głowicy wideo. Co za tym idzie, nie trzeba wynajmować całego TIRa do przewiezienia sprzętu wideo. Wszystkie aparaty z 4 obiektywami mieszczą mi się w małej torbie, w której nie mieściło się body Canona z obiektywem. Dla posiadaczy Canona, w Sonym zastosowano tylne koło nastawcze na ściance aparatu, które ma te same funkcje, co w Canonie - przesiadka dzięki temu jest łatwiejsza. Pełnoklatkowy sensor połyka baterię w mniej niż 2 godziny intensywnej pracy. Trzeba zainwestować w większą liczbę akumulatorów oraz odpowiednie ładowarki. Z jasnymi obiektywami ten aparat jest praktycznie noktowizorem. Aparat jest w stanie zarejestrować obraz, kiedy ludzkie oko widzi ciemność.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 9k
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Mało natywnych obiektywów, brak bezstratnego RAW. "Tylko" 12mpix - to nie wada, ale dla niektórych może nią być. Głośna migawka, tandetna klapka karty SD. Dziwne ograniczenie dla XAVCS (że tylko na karcie 64GB). Brakuje mi "one-touch-zoom", zawsze trzeba wcisnąć przycisk 2x do asysty ręcznego ustawiania ostrości. Brak slotu na drugą kartę pamięci. Duży pobór prądu / mała bateria. Zafarb na brzegach kadru dla ISO powyżej 51k
Zalety: Jakość zdjęć oraz video na *dowolnym* ISO. Z jakichś powodów obraz przypomina to co kiedyś potrafiły produkować matryce CCD. Bardzo uniwersalne narzędzie, z odpowiednim adapterem można używać praktycznie z każdym szkłem. Bardzo dobry podgląd w EVF.
Podsumowanie: Po kupnie A7s praktycznie nie używam body Canona (tylko szkieł Canona z adapterem Metabones), co prawda taki zestaw nie nadaje się do AF, ale ostrzenie manualne takim zestawem nie dość że daje gwarancję trafienia w punkt to jest bardzo wygodne. Jakość EVF oraz praca w trudnych warunkach oświetleniowych pozwala mi używać zestawu praktycznie w ciemnościach.