Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Fujifilm FinePix S9500 - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Fujifilm
Model FinePix S9500
Data premiery 2005-07-28
Liczba pikseli 9 Mpix
Dostępne rozdzielczości 3488 x 2616, 3696 × 2464 ( format 3:2), 2592 x 1944, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 640 x 480
Matryca 1/1.6 cala Super CCD HR V Generacji
Procesor obrazu
Format zapisu CCD-RAW , JPEG (Exif wersja 2.2)
Zakres ISO Auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600
Migawka 30 - 1/4000 sek
Konstrukcja obiektywu brak danych
Ogniskowa obiektywu 6.2 - 66.7 mm (ekwiwalent 28 - 300 mm dla 35mm)
Światłosiła f/2.8 - 4.9
Zoom optyczny 10.7x
Zoom cyfrowy 2x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo 640 x 480 pikseli / 320 x240 pikseli 30 klatek na sekundę z dźwiękiem monofonicznym
Ogniskowanie AF, MF
Pomiar światła Tryby AF: Środek/Multi
Ostrość od 50 cm (tryb normalny), 1 cm (tryb makro)
Balans bieli Automatyczny, manualny i zaprogramowany (czyste światło, cień, oświetlenie jarzeniowe (dzienne), oświetlenie jarzeniowe (ciepła biel), oświetlenie jarzeniowe (zimna biel), światło żarówki) ustawienie ręczne balansu – 2 typy
Kompensacja ekspozycji +/- 2 EV co 1/3 EV
Programy Programowany AE, Preselekcja przesłony, Preselekcja czasu, Manual oraz programy tematyczne (SP) Naturalne światło, AntiBlur, Sceny nocne, Portret, Krajobraz
Zdjęcia seryjne Max.1.1 klatki na sekundę w serii do 40 zdjęć
Lampa błyskowa Automatyczna lampa błyskowa z czujnikiem CCD. Użyteczny zakres: - Szerokokątny: od 0,3 m do 5,6 m - Tele: od 0,6 m do 3, m Tryb pracy lampy błyskowej: Automatyczny, Redukcja efektu czerwonych oczu, Flesz wymuszony, Flesz przytłumiony, Synchronizacja z długim czasem naświetlania, Redukcja efektu czerwonych oczu + Synchronizacja z długim czasem naświetlania
Złącze hot-shoe Brak danych
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 lub 10 sek
Karta pamięci xD-Picture Card
LCD 1.8 cala, Uchylny, Niskotemperaturowy Polisylikonowy TFT monitor LCD (118.000 pikseli) (około 100% obrazu)
Wizjer 0.44 cala Wizjer LCD 235,000 pikseli o pokryciu obrazo 100%
Komunikacja i złącza USB 2,0, A/V, zasilanie AC-5V, gniazdo synchronizacji, gniazdo na wężyk
Zasilanie
Akcesoria · 16MB xD-Picture Card (16MB) · Kabel USB · Kabel A/V · Pasek · 4 x baterie alkaliczne (LR6) rozmiar AA · Osłona przeciwsłoneczna na obiektyw · Osłona obiektywu · CD-ROM
Waga 645g (po wyjęciu baterii i kart pamięci)
Wymiary 128 x 93 x 129 mm
Dodatkowe informacje
Średnia ocen z 12 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.27 Dobra
Oceny czytelników (12)
  1. grofn
    grofn 8 lipca 2013, 22:16
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 213.238.x.x
    Użytkuje od: 7 lat
    Cena zakupu: 2300
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: filmy mogły by być lepsze

    Zalety: wspaniała dynamika kolorów, duże zbliżenie, duża matryca większa od typowych kompaktów

    Podsumowanie: Duże możliwości ustawień zbliżone do lusttrzanek

  2. kolo80000
    kolo80000 5 stycznia 2011, 15:02
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 212.244.x.x
    Użytkuje od: 2 lat
    Cena zakupu: dostałem
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: pokrętło to co u wszystkich rozsypało się, na szczęście mam trochę zdolnosci i sam naprawiłem, lampa własciwie to ozdoba ale czego wymagac od lamp montowanych fabrycznie jako częsc składowa aparatu, zoom to jakies oszukaństwo, wiem to trzeba przeliczać, porównywałem z canonem wyszło ,ze to obiektyw max 120mm, troche wolno sie ładuje jak akurat pasuje pstryknąć

    Zalety: wystarczający na wyjazdy i takie tam, dobrze leży nawet w moich wielkich dłoniach

    Podsumowanie: ogólnie ok, jak za darmo

  3. tomasz
    tomasz 21 września 2009, 19:57
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 212.109.x.x
    Użytkuje od: 3 lat
    Cena zakupu: 1800
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Przez pół roku przebywał w serwisie Fujifilm. Firma przez ponad 5 miesięcy usiłowała naprawić zepsute kółko nastawów - totalna kompromitacja firmy Fuji jak dla mnie... Z innych wad - brak stabilizacji oraz mocno nieczytelne menu

    Zalety: Dobry obiektyw, nieźle ostrzy (paradoksalnie - pomaga w tym mała matryca, ergo - większa głębia ostrości), ładne odwzorowanie barw, ładne ziarno przy iso800 (naprawdę. wygląda raczej na użycie rastra niż na klasyczną kolorową kaszkę - zobaczcie np. tutaj: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Skolias.jpg), dobra ergonomia, dyskretny

    Podsumowanie: jeden z trzech, może czterech kompaktów dla tych, którzy nie używają lustrzanek a potrzebują dobrej jakości fotografii (nie kupie lustrzanki bo jest ZA GŁOŚNA i nie da sie jej komfortowo uzywać np na spokojnych koncertach albo przy dyskretnej fotografii reportażowej). Ogromna szkoda że producenci od paru lat nie produkują juz następców takich aparatów (canon zaprzestał po genialnym Pro1, Sony - po fenomenalnym R1)

  4. foto_fun
    foto_fun 25 czerwca 2009, 10:22
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 78.8.x.x
    Użytkuje od: 3 lat
    Cena zakupu: ponad 2000
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: trochę kiepska jakość wykonania... Juz dwa razy siedział w serwsie bo zepsuło się pokrętło nastawień. Facet w serwisie mówił, że często to naprawia. Kiepska jakość zdjęć przy słabych warunkach oświetleniowych oraz bardzo kiepska wbudowana lampa błyskowa, ale szanujący się fotograf i tak prawie wcale nie używa wbudowanego flesza (i tutaj brawo za możliwość zamontowania zew. lampy!). Niezłe filmiki, ale przydałaby się troche większa rozdzielczość niż 640x480.

    Zalety: Tyle o wadach - reszta to juz same zalety: świetny obiektyw + manualny pierścień do zooma (spora oszczędność baterii), zasilanie 4xAA dostepne w każdym kiosku, świetna matryca chociaż powyżej 200 ISO trochę szumi no i mnóstwo nastawień manualnych. Wierzcie mi jestem zawodowym fotografem, ale trudno na co dzień (na wycieczką, na plażą, w góry itp) nosić torbę z body za 10 000 + optyka za 2x tyle... Czasem trzeba zabrać ze sobą zwykły aparacik, który zrobi przyzwoite foty, które będą cieszyć. Poza tym nie sprzęt, ale fotograf tworzy fotografie a ten aparacik poprzez swoje możliwości mu to umożliwia!

    Podsumowanie: Bardzo polecam!

  5. jacek
    jacek 6 kwietnia 2008, 23:58
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 87.230.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 1800
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Słaba ostrość nawet przy ładnej pogodzie. Duże szumy powyżej ISO 400.

    Zalety: Dobre odwzorowanie barw a szczególnie ludzkiej skóry

    Podsumowanie:

  6. anka
    anka 3 grudnia 2007, 17:52
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 83.14.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 1800
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: 800 ISO to już horror przy oglądaniu zdjęć, ciężko z pracą autofokusa szczególnie przy słabszym świetle - w takich warunkach najlepiej kręcić ręcznie, strasznie pożera energie - w plener zawsze biorę co najmniej dwa komplety akumulatorów - inaczej mozna srogo się rozczarować i przerwać zabawę w połowie

    Zalety: dobrze leży w dłoniach, nie "ślizga się", odchylany monitorek - szkoda że tylko góra dół

    Podsumowanie: gdybym miała jeszcze raz wybierac, nie kupiłabym - cena za taki sprzęt powinna wynocić góra 1110-1200 zł

  7. hp
    hp 7 października 2007, 13:45
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 81.169.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 2000,-zł
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Nie nadaje się do zdjęć seryjnych. Brak stabilizatora obrazu. Plastikowa obudowa.

    Zalety: Rewelacyjna ostrość. Kapitalne kolory. Duży zakres zoom. Stopka na każdy flesz.

    Podsumowanie: Wahałem się czy go kupić, ale zobaczyłem u kolegi i po zapoznaniu się kupiłem sam. Naprawdę polecam : ten aparat daje znacznie więcej niż inne kompakty.

  8. Leszek
    Leszek 1 października 2007, 15:11
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 83.16.x.x
    Użytkuje od: 2 lat
    Cena zakupu: 3500zł
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Niewymienna optyka - szkoda, że to nie lustrzanka. Nie nadaje się do zdjęć seryjnych, ale ja takich nie robię. Długo zapisuje pliki RAW - 12 sekund ?

    Zalety: Rewelacyjna optyka. Bardzo poręczny i wygodny w uzyciu. Duża ilość zdjęć na akumulatorkach R6. Piękne kolory. Duzo trybów pracy.

    Podsumowanie: Chyba nie ma lepszego w klasie kompakt. Jak pokaże się w sprzedaży Nikon D30, może go kupię.

  9. bardo
    bardo 18 września 2007, 20:33
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 87.106.x.x
    Użytkuje od: 2 lat
    Cena zakupu: 2.500,-zł
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Aparat ma następujące wady, które są dla poważnego człowieka irytujące : 1/ Odchylany monitorek LCD przy robieniu zdjęć z żabiej perspektywy, a więc odchyleniu go w górę o 90 stopni, jest wygodny tylko pozornie, ponieważ patrząc w niego w dół mamy na linii wzroku oprawę celownika usytuowaną tuż nad monitorkiem, która to oprawa po prostu nie pozwala na wykorzystanie całego pola widzenia monitorka. 2/ Włączenie kompensacji naświetlania wywołuje pojawienie się w celowniku skali naświetlania na tle bardzo ciemnego może ćwierćprzeźroczystego prostokąta dając w efekcie martwe pole widzenia. 3/ Zewnętrzna lampa błyskowa ma domyślnie wyłączone styki. Połączenie trzeba ustanowić grzebiąc w menu. Ponadto kiedy połączenie to działa, znika cenna informacja w celowniku jak np. ostrzeżenie przed poruszeniem zdjęcia czy przed niedoświetleniem/prześwietleniem albo brakiem zapasu migawki/przysłony. 4/ Aparat nie pamięta nastaw : jeżeli w trybie automatyki migawki (Aperture Priority) zadamy np. wartość F8, a w trybie automatyki przysłony (Shutter Priority) 1/500s i jeżeli, niezależnie od tego w jakim trybie przyszło nam wykonać zdjęcie w warunkach naświetlania zbliżonych do ekstremalnych (powiedzmy Program oraz 1/2s F2,8), aparat bezczelnie zmieni nasze poprzednie nastawy do np. F2,8 dla Aperture Priority i 1/60s dla Shutter Priority). 5/ Posługiwanie się ręcznym ustawieniem ostrości w trudnych sytuacjach jest niezwykle męczące, bowiem skok pseudo-serwa jest zbyt drobny i trzeba bardzo długo kręcić pierścieniem na obiektywie. Z ironią musze jednak przyznać, że i tak ręczne ustawianie ostrości w tym aparacie jest najlepsze z jakichkolwiek „kompaktów”, które miałem dotąd w rękach, w tym znacznie lepsze od Lumixów znakomitej firmy Matsushita. Rzecz jasna do wad nie można zaliczyć : a/ wymuszonego sposobu kompensacji naświetlania krokami co 1/3 wartości zamiast albo co ½ wartości albo do wyboru 1/3 bądź ½, b/ funkcji cyfrowego zooma czy też cyfrowej lupy, c/ ani wbudowanej lampy błyskowej (na szczęście można ją wyłączyć), ponieważ wszystkie te okropności obecne są na pokładzie każdego aparatu klasy compact.

    Zalety: 1/ Doskonała optyka : szeroki zakres ogniskowych, bardzo przyzwoita zdolność rozdzielcza, niewielkie zniekształcenia jak na równoważnik 28mm w tej klasie cenowej oraz tylko nieznaczne przebarwienie krawędzi pod światło (fiolet), widoczne dopiero przy dużym powiększeniu. 2/ Bardzo dobre odwzorowanie barw. 3/ Świetna ergonomia aparatu zarówno w sensie wyważenia jak i kształtu dopasowanego do dłoni ; rozsądne i wygodne rozmieszczenie pokręteł/przycisków. 4/ Możliwość podłączenia 2 zewnętrznych lamp błyskowych jednocześnie (z „najtańszych” aparatów luksus ten dawał do tej pory jedynie pół-zawodowy EOS 20D, ale za jaką cenę). 5/ Dobra żywotność baterii : dla w pełni naładowanych akumulatorów Panasonic 2600 mAh więcej niż zapełnienie JPEGami, w max wymiarze i najlepszej rozdzielczości, całej karty CF a’1GB, przejrzenie zdjęć na wbudowanym monitorku i przerzucenie ich do komputera przewodem USB. 6/ Zasilanie 4-ma paluszkami R6, niedrogimi i łatwo dostępnymi.

    Podsumowanie: Nadal mam kilka Canonów z cudowną optyką jeszcze na bagnet FD i wiem co to zawodowa jakość tak optyki jak i solidności/trwałości, dlatego nie próbujmy do sprzętu z najwyższej półki porównywać aparaciku w platykowej obudowie, jednak bardzo wygodnego w użyciu, z uniwersalnym zoomem o niespotykanej w tej klasie cenowej jakości właśnie. Nie słuchajcie kupowanych opinii. Zrobiłem tym aparatem ponad 6 tys zdjęć i zabieram go niemal wszędzie gdzie się ruszam (Canony i wiadro obiektywów zostawiam w domu ; dźwiganie ciężarów zostawiam zawodowcom) – polecam go (obecnie następca, S9600) wszystkim miłośnikom i pasjonatom fotografii amatorskiej.

  10. piotrecius
    piotrecius 6 marca 2007, 14:30
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 83.4.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 1750
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: PLASTIK ŚREDNIEJ JAKOŚCI - trzeszczy po wzięciu do ręki ;) "MUŁOWATOŚĆ" - aparat niestety nie jest szybki - szczególnie przy pracy z kartami CF - tryb przeglądania JotPeGów to mordęga (co dziwne RAWy przegląda się szybciutko); zapis RAW'a (co prawda to jednorazowo około 18MB) trwa u mnie niecałe 15sec + brak serii w rawach (ale z drugiej strony nie istnieje chyba taki hybrydowy aparat, który tę funkcję udostępnia). CIEMNY OBIEKTYW - przy najkrótszej ogniskowej (28mm) jest wprawdzie światło 2.8 ale wraz ze wzrostem ogniskowej obiektyw dość szybko ciemnieje: (orientacyjne ogniskowe i światło w przybliżeniu) 31-33mm/f2.9; 33-35mm/f3.0; 35-40mm/f3.1; 40-43mm/f3.2; 43-47mm/f3.3; 47-52mm/f3.4; 52-58mm/f3.5; 58-70mm/f3.6; 70-95mm/f3.7; 95-130mm/f3.8; 130-145mm/f3.9; 145-180mm/f4.0; 180-190mm/f4.1; 190-200mm/f4.2; 200-215mm/f4.3; 215-230mm/f4.4; 230-240mm/f4.5; 240-245mm/f4.6; 245-260mm/f4.7; 260-290mm/f4.8; 290-300mm/f4.9 Byćmoże nie jest to zły wynik ale jestem skażony stałym światłem 2.8 z poprzedniego aparatu (Panasonic DMC-FZ20 35-420/2.8@35mm). ZAUWAŻALNA ABERRACJA CHROMATYCZNA - choć niewielka i na odbitkach jej nie widać to na monitorze już tak (byćmoże ta "wada" też wynika z przyzwyczajenia do świetnego szkła w FZ20 ;) - ale to tylko potwierdza, że jest możliwe wyeliminowanie tej wady nawet w obiektywie o dużej rozpiętości ogniskowych) NIERÓWNOMIERNA OSTROŚĆ OBIEKTYWU - w sumie na odbitkach tego nie widać ale przy składaniu panoram (duże powiększenia przy ustawianiu punktów zbieżności) da się zauważyć niewielką nieostrość lewej strony kadru BRAK STABILIZACJI OPTYCZNEJ - nie jest to właściwie wada (ale zaleta też nie ;)). Dawniej stabilizacji nie było wcale, jednak przy takiej rozpiętości ogniskowych i dość ciemnym obiektywie byłby to przydatny gadżet. Wysokie ekwiwalenty czułości są tu pomocne ale to jednak nie ta sama jakość zdjęć (w Panasonicu FZ20 ze stabilizowanym jasnym szkłem nie brakowało mi ISO 800 - rzadko wychodziłem powyżej ISO200, a FUJI zmusza nieraz do korzystania z ISO 1600) BRAK DEDYKOWANYCH LAMP ZEWNĘTRZNYCH Z OBSŁUGĄ TTL - tłumaczyć chyba nie trzeba SOFTWARE - oprogramowanie dołączone do aparatu to kompletna porażka - np. obsługa RAWów ogranicza się jedynie do ich wywołania - bez możliwości najdrobniejszej korekty (można tylko wybrać format TIFF lub JPEG) HOTPIXELE - niestety są i to nie jeden lub trzy ale dziesiątki - taka uroda matryc SCCD - zauważyłem to przy zdjęciach nocnych z czasami 30sekund i dłuższymi (tak, tak... dłuższe czasy są do uzyskania mimo ograniczenia trybu BULB do 30 sekund - ale o tym w "zaletach"). Szczęście w nieszczęściu jest takie, że zdjęć z takimi czasami robię stosunkowo niewiele, a poza tym u mnie wszystkie hoty mają kolor zielony - przepuszczam zdjęcie przez darmowy programik do ich usuwania (bodaj Hotpixel Eliminator) i on mi je znika ;) OGÓLNIE DUŻA GŁĘBIA OSTROŚCI - przy matrycy 1/1,6" w zasadzie nie powinno dziwić. Jednak gdyby obiektyw był jaśniejszy (nawet kosztem skrócenia ogniskowej, np. do 200mm) to byłaby większa kontrola nad GO. PODGLĄD W TRYBIE MANUALNYM - zarówno na wizjerze jak i na wyświetlaczu w trybie manualnym aparat dostosowuje jasność do panujących warunków. O ile w trybach preselekcji lub programach tematycznych jest to przydatne to w uważam, że w trybie manualnym jasność wyświetlanego obrazu powinna być zależna tylko od nastawów przysłony i pośrednio czasu (aparat nie powinien przyjaśniać obrazu) - trochę utrudnia to korzystanie z filtrów połówkowych typu Cokin - przesuwając filtr w holderze trudno zlokalizować na wyświetlaczach położenie przejścia (zwłaszcza filtry z przejściem typu soft) bo aparat na bieżąco dostosowuje jasność. W DMC-FZ20 tryb manualny był "święty" ;) - niezależnie od zmian w oświetleniu sceny obraz zachowywał poziom jasności tożsamy ustawieniom parametrów ekspozycji - przy przymykaniu przysłony obraz ciemniał (nieraz ciężko było coś ręcznie wyostrzyć) - ale była to taka namiastka wizjera optycznego. Fuji chciało lepiej ale wyszło jednak gorzej :/

    Zalety: ZAKRES OGNISKOWYCH - w poprzednim aparacie najbardziej brakowało mi "szerokiego kąta"; 300mm używa się sporadycznie ale bywa przydatny. W całym zakresie ogniskowych moim amatorskim okiem zauważam podobną ostrość. Niektórzy uważają, że obiektyw ten mydli ale wystarczy niewielkie podbicie kontrastu... Po prostu jest to cena za nieco wyższą rozpiętość tonalną matryc FUJI RAW - ze względów konstrukcyjnych matrycy SCCD - RAW w oryginalnym rozmiarze ma 18.1 Mpix - doskonały materiał do dalszej obróbki - można sobie np. odszumiać, wygładzać, a po zmniejszeniu do 9 Mpix i wyostrzeniu efekt będzie o wiele lepszy niż JotPeG 9 Mpix w najlepszej jakości z aparatu. Najlepiej wywoływać darmowym S7Raw (duże możliwości korekty). ERGONOMIA - rewelacyjnie klei się do łapy i dużo funkcji wyrzucono bezpośrednio na korpus, a najpilniejsze ustawienia są w dodatkowym menu pod osobnym guziczkiem. ZASILANIE - uniwersalne paluszki - ja jestem jak najbardziej za ale niektórzy wolą dedykowane akku. OBSŁUGA OBIEKTYWU - mechaniczny zoom w pierścieniu - oszczędność prądu, ergonomia, szybkość, bezpośredniość. Z ostrością jest już nieco gorzej - obsługa wymaga wprawy ale manualny focus przydaje się często przy zdjęciach nocnych (plus za potwierdzenie ostrości). LAMPKA WSPOMAGAJĄCA AF działa rewelacyjnie - nawet w zupełnej ciemności (zakres do około 4m - powyżej też ale mniejsza skuteczność) WŁAŚCIWOŚCI MATRYCY - w pełni satysfakcjonujące ISO400, używalne ISO800, akceptowalne po lekkim odszumieniu ISO1600; pomimo charakterystycznego uziarnienia zdjęć (przywodzącego na myśl klisze) dobre odwzorowanie szczegółów. MOŻLIWOŚĆ zamocowania tradycyjnego mechanicznego wężyka spustowego (niski koszt, duża funkcjonalność) GNIAZDKO SYNCHRONIZACYJNE - początkowo wydawało mi się to zbędnym bajerkiem, lecz po dokupieniu zewnętrznej lampy i kabla synchro daje duże możliwości - dotąd nie lubiłem zdjęć z lampą, bo kojarzyła mi się ze światłem bezpośrednim, świecącymi się twarzami, przepalonym pierwszym planem itp. Teraz wykorzystuję dyskretne światło odbite. WIZJER - wprawdzie to nie to samo co pryzmat i matówka ale jest duży, wyraźny i ma dość wysoką (na tle konkurencji) rozdzielczość. Przydatny jest także RUCHOMY WYŚWIETLACZ (zdjęcia znad głowy lub z żabiej perspektywy) choć używam go raczej sporadycznie - aparat jest lepiej stabilizowany przy korzystaniu z wizjera WIELOKROTNA EKSPOZYCJA - początkowo traktowałem to jako zbędny "ficzer" do robienia różnych przenikających się ujęć ale ta funkcja ma rewelacyjne zastosowanie w fotografowaniu nocnych scen - początkowo denerwowało mnie ograniczenie czasu Bulb do 30 sekund (czyli dokładnie tyle samo ile najdłuższy czas w aparacie) ale używając trybu wielokrotnej ekspozycji (naświetlanie kilkakrotnie tego samego obrazu) można uzyskać dłuższe czasy - co więcej działa to z RAWami. Pozwala to niezaawansowanym użytkownikom na lepszą kontrolę ekspozycji scen nocnych - mając podgląd po każdorazowym naświetleniu sami decydujemy czy zakończyć proces czy naświetlać w dalszym ciągu.

    Podsumowanie: Jest to początkowo trudny aparat ale wraz z jego stopniowym poznawaniem staje się coraz wdzięczniejszy i pozwala wiele się nauczyć. Jakość zdjęć wynagradza trud i wierność tym, którzy po początkowych niepowodzeniach lub nawet zawodzie nie zdecydują się go "porzucić". Nie jest to aparat dla tych, którzy chcieliby mieć super fotki używając trybu AUTO. S9500 to taki typ gdzie "wszystko trzeba ustawiać"... ale warto. Jak każdy sprzęt ma swoje wady ale zalety są u niego cenniejsze niż u cenowo-klasowej konkurencji. Można połknąć bakcyla. Wyposażenie aparatu zachęca do dalszych inwestycji - warto dokupić zewnętrzną lampę, dobry statyw... Jestem z niego zadowolony, choć przy dzisiejszych cenach zakup cyfrowej lustrzanki jest rozwiązaniem bardziej przyszłościowo-rozwojowym. Poziom "trudności" jest podobny (jeśli nie niższy), a dodatkowo nie ma pewnych ograniczeń mogących być powodem irytacji.

  11. electric_kitten
    electric_kitten 20 lutego 2007, 22:53
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 85.128.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 1600
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: kiepska jakość zdjęć od 400 ISO, wykonany z tandetnego szorstkiego plastiku, kojarzącego się bardziej z obudową flamastra niż sprzętem foto, problemy z ostrym rysowaniem, super makro w praktyce jest tylko gadżetem, słaba wbudowana lampa, brak współpracy z zaawansowanymi lampami (jeden styk w stopce), brak stabilizacji obrazu, mnóstwo gorących pikseli na zdjęciach nocnych i brak funkcji dla ich korygowania :( ubogie oprogramowanie - konwerter RAW nie umożliwia żadnych ingerencji w obraz brak akumulatorów i ładowarki w standardowym wyposażeniu

    Zalety: dobrze leży w łapce - grip wykończony gumą, użyteczny zakres ogniskowych obiektywu, odchylany monitor (szkoda że nie na boki), manualny zoom i pierścień ostrzenia, możliwość znacznego powiększenia środka kadru celem ręcznej regulacji ostrości, klasyczne gniazda mechanicznego wężyka spustowego i wyzwalania zewn. lampy błyskowej, dioda wspomagająca system AF, zasilanie tanimi paluszkami

    Podsumowanie: Miałem ten aparat jakieś 2 tygodnie, za tą cenę (kupowałem na promocji w MM - normalnie kosztuje prawie 2000) spodziewałem się znacznie wyższej jakości zdjęć. Jednak jak widać ograniczeń małej matrycy nie da się przeskoczyć nawet w dość zaawansowanych konstrukcjach. Natomiast dla mniej wymagających użytkowników S9500 jest stanowczo za drogi. Na szczęście dopłacając 900 zł udało mi się go wymienić na EOS-a 400d i nie żałuję - niebo a ziemia, nawet z kitowym obiektywem.

  12. zbigniew
    zbigniew 3 stycznia 2007, 19:09
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna


    Użytkuje od: 3 mies.
    Cena zakupu: 2000
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: nieostro rysuje prawą stronę kadru - ok. 1/3 szerokości .

    Zalety: zasilanie - 4 paluszki . ekonomicznie można 2-3 zapasowe komplety mieć w plenerze. niewymienny obiektyw - nie zapyla się matryca

    Podsumowanie: nie wiem czy ta usterka która opisałem to wada tylko jednego mojego modelu. w sumie jestem rozczarowany