Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Brightin Star 28 mm f/2.8

Brightin Star 28 mm f/2.8
5 lipca
2023 11:19

Chiński producent Brightin Star zaprezentował pełnoklatkowy obiektyw typu „naleśnik” przeznaczony do współpracy z pełnoklatkowymi aparatami wyposażonymi w mocowanie Leica M.

Co ciekawe, pomimo bardzo kompaktowych rozmiarów (obiektyw wystaje z body na mniej niż centrymetr), nowa konstrukcja oferuje współpracę z układami dalmierzy stosowanych w korpusach Leica M.

Tak prezentuje się szczegółowa specyfikacja dzisiejszej nowości:

  • Ogniskowa: 28 mm,
  • Światłosiła: f/2.8,
  • Pole widzenia: 75.3°,
  • Ostrość od: 0.7 m,
  • Maksymalne powiększenie: 0.04x,
  • Maksymalna wartość przysłony: 16,
  • Liczba listków na przysłonie: 10,
  • Mechanizm ustawiania ostrości: MF,
  • Konstrukcja: 6 elementów / 5 grup,
  • Rozmiar filtra: 25.5 mm,
  • Dostępne mocowania: Leica M / VM-Mount,
  • Wymiary: 21.5 × 51.4 mm,
  • Waga: 125 g.

Brightin Star 28 mm f/2.8

Nowy obiektyw można kupić na przykład w sklepie internetowym Funleader. Wyceniono go na niecałe 360 dolarów, co wbudowany kalkulator walutowy przelicza na 1458.63 zł.


Komentarze czytelników (89)
  1. ad1216
    ad1216 5 lipca 2023, 18:26

    To się porobiło!!! Elitarna Leica FF z tanim Chińczykiem. Ale mezalians ;)) O tempora o mores ;))

  2. voovoo2
    voovoo2 5 lipca 2023, 18:44

    Komunistyczna Partia Chin stwarza warunki do nieskrępowanego rozwoju gospodarczego :-) Było obalać komunę w Polsce? :-)

  3. LarsikOwen
    LarsikOwen 5 lipca 2023, 18:59

    Bliższe spojrzenie na gospodarkę Chin pokazuje, że lepiej już było. Nakręcając gospodarkę wydrukowali pieniądze na kredyty, z których pobudowali trzy miliardy mieszkań i miliony kilometrów autostrad i kolei wielkich prędkości. Teraz to wszystko stoi puste i niszczeje, kredyty trzeba spłacać, a boom w przemyśle zwiądł jak jednonocny kwiat paproci. Tak że tak.

  4. rockatansky
    rockatansky 5 lipca 2023, 19:48

    Ktoś obalił komunę w PL? Aż włączę dziennik żeby sprawdzić.

  5. ad1216
    ad1216 5 lipca 2023, 21:22

    Avalone: jak Ci tak źle w EU to przeprowadź się do Chin, na Białoruś, do Korei Północnej. Myślę że będziesz wracał dużo szybciej niż wyjedziesz. ;))

  6. JarekB
    JarekB 5 lipca 2023, 21:35

    @Avalone
    Na upały dobry jest zimny prysznic. Pisz dopiero po ochłonięciu.

    @LarsikOwen
    Doceniam Twoją zdolność do sarkazmu. Dobrze byłoby, aby Najjaśniejszej cokolwiek działało choćby w połowie tak punktualnie jak super szybka kolej w Chinach.

  7. Avalone
    Avalone 5 lipca 2023, 21:43

    Widzę że komentarze piszą ludzie którzy w Chinach byli palcem na mapie a własna firma to jest coś jak odległa galaktyka.
    Radzę zarejestrować działalność i otworzy sklep lub co gorsza fabrykę.
    Unia robi wszystko żeby zniechęcić do takich działań, jeśli nie macie do czynienia z biznesem to się nie odzywajcie.
    A panu który pisze jak to Chiny upadają powiem że już 10 lat temu to słyszałem.
    To jest propaganda jak w radio erewań.
    A 40 lat temu Polska gospodarka była kilkukrotnie większa od Chińskiej, oni byli zacofani jak europa 150 lat temu.
    A teraz w miastach o których nigdy nie słyszeliście mają 8 pasmowe autostrady.
    Bez pomocy Unii.
    Moi znajomi produkują nawet najprostsze rzeczy w Chinach bo nie muszą się słuchać tych unijnych miernot i płacić drakońskich podatków z dupy wziętych.

  8. JarekB
    JarekB 5 lipca 2023, 21:54

    @Avalone
    Przenieś się do Chin. Zrób to. BTW - mieszkałem tam 5 lat.

    Unia robi wszystko, aby zniechęcić d9 rejestracji działalności? Jeszcze raz proponuję -> przenieś się do Chin.

    Chiny osiągnęły cokolwiek bez pomocy Unii? Przecież to jest fabryka dla całego świata, w tym dla państw Unii. To my wyhodowaliśmy tego potwora. Ich postęp jest możliwy tylko dlatego, że cały świat tam produkował i produkuje - na szczęście coraz mniej produkuje.

  9. Avalone
    Avalone 5 lipca 2023, 21:57

    JarekB, dobra, pogadamy za 5 lat.

  10. Pram
    Pram 5 lipca 2023, 22:01

    Arku, będzie test?

  11. ab123
    ab123 5 lipca 2023, 22:32

    Witam,
    mnie śię podoba design tego obiektywu zażółcone biele napisów i błyszczący lakier coś jak stare obiektywy Zeissa...
    Zastanawiam sie jak będie taki obiektyw działał na filmie??? bo podpinanie do body cyfrowego jakoś mniej mnie interesuje...
    Pozdrawiam,
    AB123

  12. spaqin
    spaqin 6 lipca 2023, 07:05

    Zależy czy optymalizowali pod cienki stos filtrów na Lejce czy testowali z Sony. Nie spodziewałbym się cudów, ale z drugiej strony film nie jest tak wymagający jak nowoczesne sensory, więcej "problemów" przyjmie.

    W Chinach jest za 1980 juanów - trochę taniej niż zachodnia cena. Wygląda fajnie, ale 28mm to chyba najnudniejsza ogniskowa. I jeszcze to snobistyczne mocowanie.

    Co do działalności gospodarczej, to od pewnego momentu sukcesu pojawia się nie biurokracja, gdzie mimo wszystko wymagania są oparte literą prawa, a znajomości w partii, i coby zadowolić Kubusia Puchatka, i samemu nie zniknąć.

    W Polsce zaplecze produkcyjne też nie jest zbyt rozbudowane - jeśli firma produkująca obiektywy potrzebowałaby np. maszyny do obróbki szkła, to muszą ją załatwiać za granicą - dodatkowe papiery, dokumenty, podatki. Sektor produkcyjny w Polsce to tylko 22%, w porównaniu do 56% usług. Łatwiej i taniej jest zamówić cały produkt wykonany wedle specyfikacji, załatwiać papiery i przejmować się normami ekologicznymi, niż tworzyć zakłady produkcyjne. Globalizacja jednak powoli się odkręca - może za kilkanaście lat PZO zostaną wskrzeszone?

  13. ab123
    ab123 6 lipca 2023, 09:20

    Witam,
    do małej produkcji nie warto inwestować w szlifowanie soczewek. Myślę, że trzeba zamówić konkretne wykonanie,
    warot zobaczyć: link

    Pozdrtawiam,
    AB123

  14. JarekB
    JarekB 6 lipca 2023, 10:23

    @Avalone
    Pogadamy o czym? W Twoich komentarzach widzę jedynie nap***dalanie na Unię i wspieranie przez Twoich znajomych chińskiej gospodarki, bo 'tu' nawet najprostszej rzeczy wyprodukować nie da. Ja tu widzę jedynie chciwość przedsiębiorcy (BTW - stąd się wzięła gospodarcza potęga Chin - z chciwości przedsiębiorców i klientów), który przykrywa ową chciwość rzekomą niemożliwością wykonania w UE czegokolwiek. Rób tak dalej, a potem nam opowiadaj o 8-pasmowych autostradach.

  15. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 6 lipca 2023, 15:35

    W Europie jest Zeiss, Leica, Hasdelblad, Schneider-Kreuznach, Swarovski, Phase One, ARRI i Linhof
    link

  16. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 6 lipca 2023, 15:35

    Hasselblad.

  17. Negatyw
    Negatyw 6 lipca 2023, 16:35

    @JarekB:
    "Ja tu widzę jedynie chciwość przedsiębiorcy"

    Znowu te naiwne poglądy. U przedsiębiorcy widzisz chciwość, a u Siebie?

  18. JarekB
    JarekB 6 lipca 2023, 16:48

    @Negatyw
    Ty czytasz całe komentarze, czy w drugim zdaniu zaczynasz się gubić? Skoro odnosze się do przedsiębiorcy, to piszę o przedsiębiorcy. W tzw.nawiasie jest przeciez napisane '(BTW - stąd się wzięła gospodarcza potęga Chin - z chciwości przedsiębiorców i klientów)' . Czego tu nie zrozumiałeś?

  19. ad1216
    ad1216 6 lipca 2023, 17:09

    Avalone i jego partyjni koledzy chcą nam tu zrobić Chińską Republikę Ludową. Ale myślę że im się nie uda. :)) Już obecnie po covidzie jest trend żeby przenosić produkcję z odległej Azji do Europy bo jak się okazuje w dłuższej perspektywie produkcja w Chinach jest zbyt ryzykowna m.in. że względu na wirusy które tam hodują.

  20. ad1216
    ad1216 6 lipca 2023, 17:20

    I wysokie prawdopodobieństwo ponownego przerwania łańcuchów dostaw.

  21. Negatyw
    Negatyw 6 lipca 2023, 17:27

    @JarekB, to co napisałeś to są bzdury. Nie ma takiego pojęcia jak chciwość przedsiębiorców i klientów. Jest ekonomia. Jeżeli przedsiębiorca musi płacić dwa albo trzy razy tyle za energię z powodu różnych opłat pseudo ekologicznych w UE, to przenosi produkcję energochłonną do Chin. Tam CO2 można bez opłat emitować w dowolnej ilości.

  22. rockatansky
    rockatansky 6 lipca 2023, 17:55

    No i jak zwykle komunizm europejski jest lepszy od chińskiego

  23. JarekB
    JarekB 6 lipca 2023, 18:16

    @ad1216
    Nie kolego, tu nie chodzi o Chiny, tu chodzi o generalne szukanie rozwiązań, gdzie nie jest się zależnym od jednego dostawcy.. Te wnioski są zarówno po covidzie, jak i wojnie rozpętanej przez Rosję w świetle zależności od jednego dostawy gazu. Dywersyfikacja dotyczy min. chipów, które są teraz produkowane (w zdecydowanej większości) na Tajwanie, którego los jest też niepewny - vide inwestycja Intela w Niemczech i gigantyczne wsparcie jakie dostali z niemieckiego budżetu.

  24. JarekB
    JarekB 6 lipca 2023, 18:23

    @Negatyw
    Lubisz gładko zmienić temat, gdy zostaniesz dociśnięty do muru :-)

    Jakoś nie jestem zdziwiony, że kwestie moralne lub lokalnego patriotyzmu gospodarczego są dla Ciebie nieważne. Tobie nie przeszkadza kupowanie ruskiego gazu (i wspieranie również irańskiego przemysłu zbrojeniowego), byleby w zarządzie kupca byli Polacy. Poczytaj sobie jak dobrą prasę w swojej ojczyźnie ma Volkswagen na okoliczność posiadania fabryk w Xinjiangu, poczytaj sobie o bojkocie bawełny pochodzącej stamtąd, poczytaj sobie o prawodawstwie kontrolującym łańcuchy dostaw min. pod kątem zatrudniania dzieci. Zawalona fabryka w Bangladeszu też jest pewnie dla Ciebie bez znaczenia, bo przecież ,chciwość przedsiębiorcy nie istnieje'.

    Nie, niczego nie można emitować w Chinach w dowolnej ilości.

    Chciwość klientów nie istnieje? Really?

  25. ad1216
    ad1216 6 lipca 2023, 18:41

    JarekB: tak kolego tu chodzi przede wszystkim o Chiny , a o inne mniejsze azjatyckie kraje przy okazji też. Jeśli przyjdzie drugi covid to znów zostaną przerwane łańcuchy dostaw z całą Azją, ale przede wszystkim z Chinami, które są potężniejsze gospodarczo niż cała reszta

  26. ad1216
    ad1216 6 lipca 2023, 18:43

    rockatansky: jeśli tak kochasz chiński komunizm to droga wolna :)

  27. ad1216
    ad1216 6 lipca 2023, 18:45

    JarekB: od Chin uzależniliśmy się w 1000 różnych dziedzinach, a od Rosji tylko w jednej i to jest różnica której nie widzisz

  28. JarekB
    JarekB 6 lipca 2023, 19:07

    @ad1216
    Skoro już wiesz, że następna pandemia przyjdzie z Chin lub (generalnie) z Azji...

    Nie chodzi tylko o łańcuchy dostaw i ich przerywanie, ale o uzależnienie się (i wspieranie gospodarcze) od państw, które stają się zbyt potężne i zbyt agresywne na tzw. arenie międzynarodowej.

  29. Negatyw
    Negatyw 6 lipca 2023, 19:29

    JarekB:
    "@Negatyw
    Lubisz gładko zmienić temat, gdy zostaniesz dociśnięty do muru :-)"

    Nie zmieniam tematu. Bo niby z jakiego tematu na jaki? Nie ma takiego pojęcia jak chciwość przedsiębiorców i klientów. Jest ekonomia. A to co opisujesz to przestępczość. Bo przedsiębiorca może być przestępcą. Ktoś kto przenosi produkcję energochłonną z UE do Chin, robi to bo zmusza go do tego ekonomia a nie chciwość. A jak się bliżej przyjrzymy to konsekwencja absurdalnych przepisów w UE. A zatrudnianie dzieci, łamanie przepisów BHP powodujących zagrożenie życia pracowników itd. to przestępstwa. Za chciwość nie idzie się do więzienia, za spowodowanie katastrofy budowlanej można. I nie wciskaj mi, że wiesz lepiej ode mnie co jest dla mnie nie ważne. Napisz lepiej co dla Ciebie jest nieważne. Bo z tym gazem to dobrze wiesz, że Tusk z Pawlakiem podpisali taki kontrakt, że jak nie odbierzemy gazu z Rosji to i tak za niego musimy zapłacić. I to Rosja nam odcięła gaz na kilka miesięcy przed końcem kontraktu bo płaciliśmy w euro a nie w rublach.

  30. rockatansky
    rockatansky 6 lipca 2023, 19:34

    @ad1216
    Komunizm to komunizm kocham was wszystkich tak samo mocno

  31. ad1216
    ad1216 6 lipca 2023, 19:38

    JareB: w kolejnych swoich postach starasz się uzupełnić i dodać przykłady do tego co napisałem wcześniej ale nic nowego nie wnosisz do dyskusji

  32. ad1216
    ad1216 6 lipca 2023, 19:43

    rockatansky: sorry ale jeśli o mnie chodzi to zakochałeś się bez wzajemności. Ale nie zniechęcaj się bo może ktoś z chińskich komunistów przyjmie twoje zaloty. ;)

  33. JarekB
    JarekB 6 lipca 2023, 19:45

    @Negatyw
    I to dlatego w jeszcze w styczniu 2023 byliśmy największym importerem ruskiego gazu? To jest dla Ciebie OK? Fabryka w Xinjiangu jest przestępstwem? Uprawa bawełny tamże jest przestępstwem? Praca dzieci w Bangladeszu jest przestępstwem? Nie jest przestępstwem, ale z punktu widzenia Zachodu jest moralnie niedopuszczalna. Podobnie jak kupowanie ruskiego gazu.

    @ad1216
    Tak, jedynie uzupełniam tam, gdzie nadmiernie upraszczasz, bo generalnie kierunek wskazujesz względnie poprawnie. Wnoszę dużo nowego do dyskusji, bo zanadto upraszczasz.

  34. Negatyw
    Negatyw 6 lipca 2023, 20:22

    @JarekB
    "I to dlatego w jeszcze w styczniu 2023 byliśmy największym importerem ruskiego gazu? To jest dla Ciebie OK? Fabryka w Xinjiangu jest przestępstwem? Uprawa bawełny tamże jest przestępstwem? Praca dzieci w Bangladeszu jest przestępstwem?"

    @JarekB, jak Putin zakręcił kurek to jakim cudem byliśmy największym importerem gazu z Rosji? Nie czytaj i nie powtarzaj rosyjskiej propagandy. Uprawa bawełny sama w sobie nie jest przestępstwem. Tak samo praca młodocianych (dziecko od 15 do 18 lat) nie jest przestępstwem i nie jest moralnie niedopuszczalne. W każdym kraju są odrębne przepisy, które regulują warunki pracy młodocianych. W Polsce młodociany może pracować do 6 godzin dziennie w okresie wakacji i do 2 godzin dziennie gdy objęty jest obowiązkiem nauki w szkole. Przestępstwem jest gdy nieletni pracują jak dorośli, więc są wykorzystywani przez pracodawcę.

  35. Negatyw
    Negatyw 6 lipca 2023, 20:54

    Poza tym jakim cudem byliśmy największym importerem gazu z Rosji w styczniu 2023 jak z końcem 2022 roku skończył się kontrakt na gaz z Rosji. Czyżby ktoś podpisał nowy kontrakt?

  36. JarekB
    JarekB 6 lipca 2023, 21:41

    @Negatyw
    link

    Dziękuję za uwagę. Dla mnie EOT.

    W 'temacie' chciwości skorzystaj z zasobów internetu i przypomnij sobie aferę z LPP, które przerejestrowało znak firmowy na Cypr, a potem się szybko (po wrzawie uczynionej przez tzw. opinię publiczną) z tego wycofało. Tu również EOT.

  37. Negatyw
    Negatyw 7 lipca 2023, 03:02

    @JarekB, czytałeś to co jest w linku, który podałeś? Tam nic nie ma o gazie jako całości, tylko jest mowa o gazie LPG i nic nie ma o styczniu 2023. Jest wyraźnie napisane, że chodzi o rok 2022 i tylko gaz LPG a Ty piszesz o styczniu 2023 i gazie jako całości, czyli wszystkich rodzajach gazu razem wziętych, a w Polsce najwięcej co do ilości i wartości zużywa się gaz ziemny.

  38. JarekB
    JarekB 7 lipca 2023, 06:19

    @Negatyw
    Gaz nie jest gazem, piąteczku już na Ciebie nie zmarnuję.
    link

  39. Negatyw
    Negatyw 7 lipca 2023, 08:36

    @JarekB:
    "Gaz nie jest gazem"

    No właśnie gaz jest gazem. Albo piszemy o gazie ogółem, wtedy Polska go sprowadza z Rosji najmniej, albo piszemy o jaki konkretnie gaz chodzi.

    Cytat:
    "Rząd okazał się również nieskuteczny w przekonywaniu UE, by objąć LPG embargiem."

    Śmieszny tekst. Jest powszechnie wiadomo, że w UE największe wpływy mają Niemcy i dlatego sankcje jakie nakłada UE na Rosję to fikcja. Poszczególne kraje indywidualnie nie mają prawa nakładać sankcji międzynarodowych, to może tylko UE. Rosja LPG sprzedaje do UE po cenach znacznie niższych niż rynkowe, czyli te na rynku światowym. I nie dlatego Polska kupuje go najwięcej bo inni kupują gdzie indziej. Po prostu w Polsce jest najwięcej aut z instalacją LPG. Nie ma innego sposobu na nie kupowanie LPG z Rosji jak wyjście z UE. Wprawdzie można zmusić podmioty państwowe by kupowały LPG z innych krajów, ale ten gaz LPG byłby droższy i nikt by go nie kupił. Nie tylko Niemcy nie są zainteresowane sankcjami. Również: Niderlandy, Belgia, Francja, Hiszpania, Austria, Węgry, Włochy. Weźmy za przykład sankcje na rosyjskie banki. Objęto sankcjami tylko banki nie mające żadnego znaczenia w handlu międzynarodowym. Ja rozumiem, że takie kraje jak Austria muszą gdzieś zapłacić rublami za rosyjski gaz ziemny bo nie mają gazoportu. Ale gdzie jest solidarność europejska? Nawet nie da się objąć sankcjami diamentów, tak jakby mieszkańcy UE ogrzewali w zimie domy diamentami.

  40. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 09:05

    @Negatyw, napisał:
    6 lipca 2023, 17:27

    "@JarekB, to co napisałeś to są bzdury. Nie ma takiego pojęcia jak chciwość przedsiębiorców i klientów. Jest ekonomia. Jeżeli przedsiębiorca musi płacić dwa albo trzy razy tyle za energię z powodu różnych opłat pseudo ekologicznych w UE, to przenosi produkcję energochłonną do Chin. Tam CO2 można bez opłat emitować w dowolnej ilości."


    Nikt tak jak ty, nie potrafi w tak durny sposób uprościć sytuacji.
    Gdyby opłaty za emisje wedle 2003/87/W miały aż tak znaczący wpływ na cenę energii oraz koszty produkcji jak sugerujesz mógłbyś mieć chociaż połowę racji.
    Przenoszenie produkcji do Chin obserwowane już od ponad dwóch dekad wstecz nie wynika z opłat za emisję CO2.
    Nie wiem ile trzeba zjeść propagandy z TVP, żeby opowiadać takie głupoty.
    Gratuluję Ci też zrozumienia tematu jak wygląda w Chinach dbałość o środowisko w pobliżu fabryk i ośrodków przemysłowych, zapytam krótko:
    tego chcesz w Europie?

  41. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 09:39

    @Negatyw napisał:
    "Po prostu w Polsce jest najwięcej aut z instalacją LPG."


    To, że nie potrafisz przeczytać prawidłowo danych z wykresów czy tabelek udowodniłeś już nie raz, tym bardziej dziwi mnie co robisz na portalu gdzie trzeba czytać wykresy.

    Najwięcej aut z LPG jest w Turcji 4,27; Polska jest na drugim miejscu 2,9; dalej są Włochy 2,13. Ważna jest także ilość stacji i tu Polska jest za Niemcami i Turcją.
    Nie ma to jak doginać dane pod jakąś kreowaną tezę :) Brawo ty :)


    " Ale gdzie jest solidarność europejska? "

    Nie ma jej, Polska była największym importerem paliw kopalnych z Rosji a konkretnie "Orlen" w zeszłym roku a także na początku tego i czekaliśmy tak długo aż Rosja sama zakręciła nam kurek.
    TVP robi spore spustoszenie w twojej głowie :)

  42. Negatyw
    Negatyw 7 lipca 2023, 11:35

    @sanescobar, nikt tak jak Ty, nie potrafi w tak durny sposób zinterpretować tekst. Chodzi o ogół przepisów pseudoekologicznych w UE czego przykładem jest opłata za emisję CO2.

    @sanescobar:
    "Nie ma jej, Polska była największym importerem paliw kopalnych z Rosji a konkretnie "Orlen" w zeszłym roku a także na początku tego i czekaliśmy tak długo aż Rosja sama zakręciła nam kurek.
    TVP robi spore spustoszenie w twojej głowie :)"

    @sanescobar, jakie musi być spustoszenie w Twojej głowie by wpaść na pomysł by nie odbierać z Rosji gazu i za niego płacić.

    @sanescobar:
    "To, że nie potrafisz przeczytać prawidłowo danych z wykresów czy tabelek udowodniłeś już nie raz, tym bardziej dziwi mnie co robisz na portalu gdzie trzeba czytać wykresy.
    Najwięcej aut z LPG jest w Turcji 4,27; Polska jest na drugim miejscu 2,9; dalej są Włochy 2,13."

    @sanescobar, ciekawe w jakiej tabelce znalazłeś, że Turcja jest członkiem UE?

  43. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 12:39

    "Chodzi o ogół przepisów pseudoekologicznych w UE czego przykładem jest opłata za emisję CO2. "

    To nie droższy prąd był i jest przyczyną przenoszenia produkcji do Chin.

    przypomnę manipulancie, co napisałeś:

    "Jeżeli przedsiębiorca musi płacić dwa albo trzy razy tyle za energię z powodu różnych opłat pseudo ekologicznych w UE, to przenosi produkcję energochłonną do Chin."

    Opłaty za emisję nie podnoszą ceny dwa albo trzy razy tyle za energię i to nie wyższa cena za prąd jest przyczyną przenoszenia produkcji do Chin. Nawet taki manipulant jak ty, doskonale wie, że to nie jest prawda.
    Przypominam, że nie tylko UE przenosiła i przenosi produkcję do Chin, pewne duże mocarstwo, które tych opłat nie ponosi, jest głównym benificjentem taniej siły roboczej z Chin.
    Propaganda TVP ma dość negatywny wpływ na twoje trzeźwe rozumienie prostych mechanizmów rynkowych.
    Dzięki regulacjom dotyczącym ochrony środowiska, masz względnie czysto wokół siebie i to także jest skłądowa, jaką dolicza się do kosztów produkcji, Chińczycy takimi pierdoletami się nie przejmują.

    Jezeli nie rozumiesz, dlaczego niższe koszty siły roboczej są najważniejszym czynnikiem przenoszenia produkcji do Chin a winisz za to regulacje dotyczące emisji CO2 to można pogratulować tylko kolejnym następcom Kurskiego za skuteczne pranie tego co masz pod kopułą.



    "@sanescobar, ciekawe w jakiej tabelce znalazłeś, że Turcja jest członkiem UE? "
    Gdybyś się wyrażał precyzyjnie, nie musiałbyś naginać danych pod swoje manipulacyjne tezy, nie jesteś Mateuszkiem, my nie musimy zgadywać, który dziennik teliwyzyjny ci te bzdury podpowiada, Turcja jeszcze jest w Europie, no chyba, że w TVP mówia inaczej :P


  44. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 13:21

    " Po prostu w Polsce jest najwięcej aut z instalacją LPG. Nie ma innego sposobu na nie kupowanie LPG z Rosji jak wyjście z UE"

    @Negatyw, oczywiście wiesz, że to łgarstwo?

    Potrafisz zajrzeć na dane skąd UE importuje gaz, LNG i CNG oraz skąd jest LPG :P?
    Oczywiście wiesz też o tym, że import z Rosji od 2021 r. w UE to mniej niż *1/4 zapotrzebowania? Pewnie wiesz też o tym, że LPG to 11,4% całego importu gazu, ujęte w statystyce jako cyt. "inne zastosowania energetyczne i poza energetyczne (*11,4%)"? Potrafisz policzyć ile to jest 11,4% z 1/4 całego importu w UE?
    Dane są powszechnie dostępne, wbrew temu co Ci opowiadają w TVP.

    Zapytam wprost: dlaczego kłamiesz?


    * dane eurostat oraz consilium/europa/eu

  45. Negatyw
    Negatyw 7 lipca 2023, 15:04

    @sanescobar, ciekawe czy w Chinach jest tańsza siła robocza niż w Bangladeszu o którym pisał @JarekB? W Chinach siła robocza jest na podobnym poziomie co w Polsce i Rumunii, więc to jest mit, że jest tania. @JarekB podobno był 5 lat w Chinach to niech Ci powie. No i nie chwal się, że się znasz na procentach, zwłaszcza tych w alkoholu.

  46. JarekB
    JarekB 7 lipca 2023, 15:37

    @Negatyw
    Miałem dla Ciebie już czasu nie marnować, ponadto @sanescobar Ciebie okrutnie zgrillował, aż mi się Ciebie żal zrobiło.

    Kolega ma rację z tą telewizją... W Chinach siła robocza jest z pewności tańsza niż w Polsce, nie chciałbyś pracować za te stawki i w takich warunkach życiowych jak tzw. migrant workers w Shenzen.

    Teraz juz idź i nie grzesz więcej. Jest gorąco, napij się porządnego Radlera - ma mało 'procentów' i jest niemiecki. Tak jak lubisz :P

  47. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 15:51

    @Negatyw mnie nie interesuję dyskuja twoja z jakimś Jarkiem.

    Ja się pytam czemu kłamiesz?

    W sprawie:

    1. że (cyt. z @Negatywa)"Nie ma innego sposobu na nie kupowanie LPG z Rosji jak wyjście z UE
    2. Wysokie koszty produkcji są spowodowane opłatami za emisję CO2 dlatego większośc produkcji z UE jest/była przenoszona do Chin
    3. Polska może importować LPG tylko z Rosji a my mamy duzo aut na LPG, dlatego to taki problem, bo LPG Rosja sprzedaje poniżej cen rynkowych.
    Tak abstrahując od tej bzdury, byłeś ty kiedyś zagranicą i tankowałeś LPG :P?

    Jesteś przyłapany na kilku kłamstwach, brniesz dalej a co gorsza, nie przyznasz się, że się pomyliłeś, tylko w kazdym kolejnym poście przemycisz jeszcze większe łgarstwo, czym więcej się wypowiadasz tym większą bzdurę palniesz, tak więce cytuje ostatnią:

    @Negatyw napisał:
    "W Chinach siła robocza jest na podobnym poziomie co w Polsce i Rumunii, więc to jest mit, że jest tania."

    Oj Mateuszku, Mateuszku, siła robocza w Polsce jest na podobnym poziomie co w Chinach - PODAJ ŹRÓDŁO!


    @Negatyw, napisał:

    " ciekawe czy w Chinach jest tańsza siła robocza niż w Bangladeszu"

    Możliwe, w Etiopii, Kenii pewnie siła nabywcza jest tańsza, zauwazyłem, że sporo fabryk szczególnie tekstylnych (tych np. z poprawnej Szwecji) przeniosło się z Chin własnie do Etiopii, bo zaczęło robić się drożej ale to ciągle daleko do Polski.

    Reasumując, czemu kłamiesz?

    Gaz w Europie od 2021:
    Rosja (rurociąg + LNG): 24,65%, czyli 803,8 TWh
    LNG (głównie z USA, Kataru i Nigerii): 25,7%, czyli 838,8 TWh
    Norwegia: 24,9%, czyli 812,9 TWh
    Algieria: 11,6%, czyli 378,8 TWh
    inne źródła: 13%, czyli 426,9 TWh.
    * dane o których wcześniej była mowa.


    @Negatyw, napisał:
    " No i nie chwal się, że się znasz na procentach, zwłaszcza tych w alkoholu. "

    Może gdybyś zaczął pić małpki jak twój idol, lepiej byś czytał ze zrozumieniem i nie nabierałbyś się na propagande TVP a tak to nawet nie wiesz czemu kłamiesz.
    chociaż jak ktoś pytany po raz trzecie czemu kłamie nie odpowiada, można powiedzieć, że łże jak pies.



  48. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 15:57

    edit.

    "Teraz juz idź i nie grzesz więcej. Jest gorąco, napij się porządnego Radlera - ma mało 'procentów' i jest niemiecki. Tak jak lubisz :P "

    @Negatyw piwa nie pije, bo twierdzi, że piwo jest dla "plebsu"(to też cytat). Ma o Master of Cicerone takie pojęcie, że woli doić ducha puszczy albo tanią łychę, bo dla niego piwo kojarzy się z tym co widzi w żabce.

  49. Negatyw
    Negatyw 7 lipca 2023, 16:20

    Tu masz porównanie dochodów w Polsce i Chinach: link
    Polak ma wyższe dochody, ale nie jest to duża różnica. Średnie dochody obywateli są proporcjonalne do dochodu narodowego brutto danego kraju. W Polsce DNB jest wyższy niż w Chinach, ale w Bułgarii niższy. Dlaczego produkcję przenosi się do dalekich Chin a nie do Bułgarii, która jest w UE? link

  50. JarekB
    JarekB 7 lipca 2023, 16:37

    Piąteczek mam koleżko, piąteczek. Jest gorąco, napij się porządnego Radlera - ma mało 'procentów' i jest niemiecki. Tak jak lubisz :P

    Bułgaria jako 'zastępnik' Chin? Cóż ta TVP robi z ludzi..

  51. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 17:10

    @Negatyw, ja się Ciebie pytałem już cztery razy a teraz będzie piąty:

    DLACZEGO CELOWO KŁAMAŁEŚ W sprawach wyżej wymienionych?

    "Tu masz porównanie dochodów w Polsce i Chinach: link"

    Nie mam też wątpliwości, że nie rozumiesz co czytasz. Po pierwsze nawet w tym artykule bez podanych źródeł do statystyk, jest wyraźnie napisane o przeciętnym dochodzie rozporządzalnym.
    Wiesz kto w Chinach ma emeryturę? Tłumaczyć Ci dalej, czy dojdziesz sam?

    Wiesz o tym, że np. w takim Foxconie przymusowo, za tak zwane zaliczenie praktyk ponad 10% pracowników rekrutowano z młodzieży szkolnej i studenckiej? Wiesz o tym, że w Yupa pracują dzieci "podczas nauki", których my prawnie (tu w Europie) nie możemy nawet samych posłać do lekarza bez opiekuna? Wiesz ile osób pracowało w Yupa, myślisz że Wejherowo ma tylu mieszkańców? Wiesz ile jest takich fabryk?
    Domyślasz się, że takie wykorzystywanie siły roboczej to jest na porządku dziennym czy w TVP mówili co innego?

    Poprawniej byłoby podawać, średni dochód na mieszkańca a jeszcze bardziej średnie wynagrodzenie powiedzmy w przemyśle i te są podawane np. na chinainternetwatch. @Negatyw, gdy dowiesz się, kto ma emerytury w Chinach, będziesz wiedział co to jest dochód rozporządzalny :)
    Ja miałem ekonomii mało na studiach i dawno, statystyki też ale kolejny raz przekonałeś mnie, że ty najzwyczajniej srałeś w notatnik, bo inaczej tego nie nazwę.

    @negatyw,
    Czy ty potrafisz przeprosić, że wyżej kłamałeś czy idziesz w ślady pewnego premiera średniego europejskiego kraju skazanego dwu krotnie prawomocnym wyrokiem za kłamstwo?

  52. Negatyw
    Negatyw 7 lipca 2023, 17:22

    @sanescobar:
    "Rosja (rurociąg + LNG): 24,65%, czyli 803,8 TWh"

    Aaa widzisz... Jakby UE nałożyła sankcje to by było 0%, czyli 0 TWh. Ale nie chce nałożyć.

    @JarekB:
    "Bułgaria jako 'zastępnik' Chin? Cóż ta TVP robi z ludzi.."

    Muszą być Chiny? Nie może być Bułgaria? Nie może być bo jest w UE?

  53. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 17:24

    @Negatyw najlepiej przenosi się produkcję tam gdzie nie ma lub są łamane:

    1. prawa ochrony środowiska, bo to obniża koszty produkcji (smutne ale prawdziwe)
    2. prawa pracownicze (nadgodziny do bólu dupy) to odnośnie też tego Twojego porównania o dochodzie rozporządzalnym, czyli ile pracuje Chińczyk, Polak czy Etiopczyk
    3. Tam gdzie można dogadać się z władzami odnośnie podatków, mam na myśli raczej takie porozumienia jak H&M czy właśnie foxconn :)
    4. Tam gdzie nie szanuje się własności prywatnej, szczególnie gdy fabryka się rozrasta
    5. Tam gdzie w ramach zatrzymania kapitału żongluje się ludzkim życiem i taniej jest rozwiesić siatki na samobójców, niż zająć prawdziwym problemem.
    6. Tam gdzie nie obowiązują prawa patentowe, w teorii :D

    Wymieniać można długo a ja zapytam drugi raz: Tego chcesz w Polsce?

  54. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 17:27


    @Negatyw, napisał:
    @sanescobar:
    "Rosja (rurociąg + LNG): 24,65%, czyli 803,8 TWh"

    Tak, od poczatku pisałem że mniej niż 1/4 :) :) :)

    @Negatyw, ty czytasz ze zrozumieniem? Nie chce cię poniżać do końca, bo mogę ci zaraz wymienić kto wziął większość z tej 1/4 :)
    Czy chcesz?

    zapytam po raz szósty: dlaczego celowo kłamałeś?


  55. Negatyw
    Negatyw 7 lipca 2023, 17:28

    @sanescobar:
    "Wiesz kto w Chinach ma emeryturę? Tłumaczyć Ci dalej, czy dojdziesz sam?"

    To tam teraz rządzi D. Tusk? U nas też miał podwyższać wiek emerytalny co 3 lata o 3 lata. Mało brakowało.

  56. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 17:44

    @Negatyw, pewnie ciężko Ci idzie pogodzić się ze statystyką i twardymi danymi, bo pół zycia zmarnowałeś na gównoburzy.

    Gdy zmarnuje się zbyt dużo witamin na udowadnianie, że ziemia jest płaska ciężko pogodzić się z faktami :)

    Musisz się jeszcze nauczyć uśmiechać jak Mateuszek podczas celowego kłamania, to przynajmniej wizualnie wygląda tragiczniej :)

  57. Negatyw
    Negatyw 7 lipca 2023, 17:44

    @sanescobar:
    "@Negatyw, ty czytasz ze zrozumieniem? Nie chce cię poniżać do końca, bo mogę ci zaraz wymienić kto wziął większość z tej 1/4 :)"

    Chodzi Ci, że poprzednia ekipa postanowiła, że 100% gazu trzeba kupować od Rosji? Masz rację, zerwali umowę z Norwegią i podpisali taki kontrakt z Rosją, którego nie dało się zerwać. Tylko dlaczego ta Unia nie wprowadza embarga na rosyjskie węglowodory?

  58. sanescobar
    sanescobar 7 lipca 2023, 18:22

    Wszystkie ekipy nie dbały o dywersyfikacje źródeł, tak samo jak spora część UE przed 2018r.
    Obecna ekipa miała dlatego lepsze wyniki o nie dbanie o dywersyfikacje ponieważ infrastruktura się polepszyła, chcesz statystyki, dlaczego nie masz racji?

    Chodzi mi o to, że jesteś KŁAMCĄ. Dodatkowo tchórzem, który pytany kilkukrotnie nie potrafi odpowiedzieć, dlaczego celowo kłamał i manipulował danymi.
    Do tego zbudowałeś sobie tezę na podstawie kompletnych bzdur, że np. nie ma skąd w UE importować gaz, że dlatego Orlen miał największe obroty z Rosją paliwami kopalnymi jeszcze w styczniu tego roku z całej UE bo Polacy mają najwięcej aut na LPG.
    Jak się okazało, że nie najwięcej w Europie i że gaz w tej postaci to zaledwie 11,4% z 1/4 całego importu na wszystkie kraje to nawet nie przeprosiłeś, tylko ciągle podtrzymywałeś tą tezę.

    Jak się okazało, że te 11,4% z 1/4 całego importu to kwalifikacja także z innymi źródłami LPG poza przemysłem moto to udawałeś greka.

    Chodzi mi o to, że jesteś kłamcą, nic więcej. Miłego weekendu kłamczuszku :)

  59. Negatyw
    Negatyw 7 lipca 2023, 22:42

    @sanescobar:
    "że np. nie ma skąd w UE importować gaz, że dlatego Orlen miał największe obroty z Rosją paliwami kopalnymi jeszcze w styczniu tego roku z całej UE bo Polacy mają najwięcej aut na LPG.
    Jak się okazało, że nie najwięcej w Europie i że gaz w tej postaci to zaledwie 11,4% z 1/4 całego importu na wszystkie kraje to nawet nie przeprosiłeś, tylko ciągle podtrzymywałeś tą tezę."

    Nie bardzo rozumiem kogo mam przeprosić za import LPG zaledwie 11,4% z 1/4 całego importu? Putina za zbyt mały import LPG? Pierwsze słyszę by się okazało, że to nie Polacy mają najwięcej aut z instalacją LPG w Europie. Przecież sam pisałeś, że mają najwięcej.

    @sanescobar:
    "Chodzi mi o to, że jesteś KŁAMCĄ. Dodatkowo tchórzem, który pytany kilkukrotnie nie potrafi odpowiedzieć, dlaczego celowo kłamał i manipulował danymi."
    @sanescobar:
    "Chodzi mi o to, że jesteś kłamcą, nic więcej. Miłego weekendu kłamczuszku :)"

    Tobie chodzi o to, że ja jestem kłamcą? Ciekawe. I dodatkowo tchórzem? Pewnie spędza Ci to sen z powiek. Wyluzuj. No i znowu masz rację, że nie potrafię Ci odpowiedzieć dlaczego celowo kłamałem i manipulowałem danymi, bo nawet nie wiem o jakie dane Ci chodzi. Gdybym wiedział o jakie dane chodzi i kiedy celowo kłamałem to bym Ci odpowiedział.

  60. sanescobar
    sanescobar 8 lipca 2023, 07:18


    @Negatyw, napisał:
    "Tobie chodzi o to, że ja jestem kłamcą?"

    Rybką akwariową, obrócisz się o 360 stopni i jutro nie będziesz pamiętał co za bzdury naklepałeś, najlepsze że zaraz będziesz pisał, że to nie ty pisałeś :P
    Jak Mateuszek zapytany o cenę chleba.

  61. Avalone
    Avalone 8 lipca 2023, 10:10

    Widzę że panowie mają zaprogramowane treści propagandowe z różnych mediów.
    Jedynie @negatyw wie o co chodzi.
    Pozostałym proponuję zakup zmarłego ostatnio Krzysztofa Karonia książkę "Historia antykultury".
    Poczytać o tym kim był Spinelli i dlaczego jego imię zdobi wejście do PE.
    Poczytać o tym czym jest wolność do i wolność od, czym jest kradzież i jak marksizm wpływa obecnie na gospodarkę światową.
    I wrócić do dyskusji za miesiąc.
    Z tym że nie obiecuję że każdy to zrozumie.

  62. JarekB
    JarekB 8 lipca 2023, 11:57

    @Avalone
    Z wielu dowodów @sanescobar wynika jedynie, że @Negatyw się generalnie i notorycznie mija z prawdą. Czy na tym właśnie polega Jego wiedza o tym 'o co chodzi'? Dziwne...

    Czy słuszne jest moje przypuszczenie, że i Ty wiesz 'o co chodzi'?

  63. Negatyw
    Negatyw 8 lipca 2023, 13:36

    @sanescobar:
    "Jak Mateuszek zapytany o cenę chleba."

    Przecież wiadomo, chleb jest po 30 zł. Przynajmniej tak powiedział jeden geniusz, że będzie cena od 10 zł (optymistycznie) do 30 zł. I w zimie miało nie być prądu w miastach. No i miało nie być piwa (informacja specjalnie dla Jarka B).

  64. sanescobar
    sanescobar 10 lipca 2023, 08:48

    Wszystkie dane statystyczne, wskazują, że @Negatyw kłamał, dodatkowo budował swoje propagandowe teorie właśnie na wyssanych z palca bzdurach.
    W Europie jak najbardziej jest skąd brać gaz, czego dowodem jest dywersyfikacja źródeł od 2021 roku. LPG w motoryzacji to zaledwie niewielki procent tego importu, tu też kłamał.
    W Polsce mamy najdroższy prąd w UE i nie jest to spowodowane opłatami za emisję CO2, więc to też jest bzdura. Nie ma się też co doszukiwać kontekstów politycznych jak w zwyczaju ma @Negatyw, że to poprzednie ekipy doprowadziły do tego, ba ta przecież rządzi krótko :P, że u nas jest prawie 2X drożej niż w Niemczech.
    To przestarzałą infrastruktura i zaniedbania modernizacyjne na każdym szczeblu, każdej ekipy po kolei, ta ekipa także dołożyła się do tematu ale nie ma co usprawiedliwiać poprzedniej.

    @Negatyw, ty jesteś jak rybka akwariowa, zapomniałeś już jakie bzdury naklepałeś wyżej.

  65. Negatyw
    Negatyw 10 lipca 2023, 10:54

    @sanescobar, Tobie się wszystko pomieszało, wszędzie widzisz mnie jako autora. Przecież o gigantycznym imporcie LPG napisał @JarekB.

    @sanescobar:
    "Nie ma się też co doszukiwać kontekstów politycznych jak w zwyczaju ma @Negatyw, że to poprzednie ekipy doprowadziły do tego, ba ta przecież rządzi krótko :P, że u nas jest prawie 2X drożej niż w Niemczech."

    A ja znalazłem kontekst polityczny:
    link
    Nigdy tak nie było i nie jest, żeby w Polsce prąd był droższy niż w Niemczech.

  66. sanescobar
    sanescobar 10 lipca 2023, 12:35

    No i dochodzi do wyparcia :)

    a kto napisał to:
    @Negatyw (7 lipca 2023, 08:36)

    "Rosja LPG sprzedaje do UE po cenach znacznie niższych niż rynkowe, czyli te na rynku światowym. I nie dlatego Polska kupuje go najwięcej bo inni kupują gdzie indziej. Po prostu w Polsce jest najwięcej aut z instalacją LPG. Nie ma innego sposobu na nie kupowanie LPG z Rosji jak wyjście z UE."

    Weź mi wyjaśnij od kiedy Francja, Niemcy, Hiszpania wyszły z UE i kupuje gaz nie z Rosji?

    @Negatyw, to co ty sobie znajdziesz a oficjalne dane z eurostatu oraz z GUS-u to zupełnie dwie różne sprawy, ja doskonale wiem, że ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
    Wiesz czym się różni 28 grudnia 2021 od 27 maja 2023?
    Nawet to samo źródło które podajesz, czyli businessinsider link
    potwierdza to co napisałem wyżej 70 euro a 109 euro to jednak spora rónica jak na wartość podawaną w maju tego roku.

    Ty nawet nie rejestrujesz jaka jest data artykułu, który linkujesz.
    Znowu próbujesz manipulować danymi i faktami pod wyssane teorie z palca.

  67. Negatyw
    Negatyw 10 lipca 2023, 15:02

    Najwięcej gazu z Rosji idzie rurami. Tu masz wykres ile tego gazu idzie do UE i Wielkiej Brytanii. Zauważ, że do Polski i przez Polskę już nic nie jest dostarczane. Za to płynie gaz rosyjski przez Ukrainę. link
    A co do energii elektrycznej to tylko Ty płacisz więcej od Niemca i od innych u nas w kraju, być może 2 razy więcej od Niemca. Nie wiem z kim Ty podpisałeś taką umowę.

  68. sanescobar
    sanescobar 10 lipca 2023, 15:40

    @Negatyw, napisał:

    "Najwięcej gazu z Rosji idzie rurami."

    Czy ty mi chcesz udowodnić, że jesteś upośledzony?
    To już zostało przeze mnie napisane w poście, 7 lipca 2023, 15:51 i że to wartość 24,65% czyli poniżej 1/4 całego importu do UE.
    Dyskusja toczy się o tym, że kłamałeś a raczej dalej idziesz w zaparate albo łżesz jak pies, że Europa nie ma skąd brać tego gazu i Rosja to jedyne źródło.
    Link do danych od 2021 roku już został podany wyżej.


    "A co do energii elektrycznej to tylko Ty płacisz więcej od Niemca i od innych u nas w kraju, być może 2 razy więcej od Niemca. Nie wiem z kim Ty podpisałeś taką umowę. "

    Kolejne łgarstwo, dziś rzecznik prasowy polskiej grupy energetycznej tłumaczył dlaczego tak jest, że koszt prądu jest prawie dwukrotnie wyższy, nawet w twojej telewizji.
    Oprócz tego są oficjalnie dostępne dane oraz link z portalu, na który sam powoływałeś się wyżej z datą 28 maj 2023 a nie ten z 2021r. który linkowałeś ty.

    Więc zapytam cię wprost: chcesz mi udowodnić, że jesteś upośledzony czy, że celowo możesz kłamać, bo czerpiesz od najlepszych?

  69. Negatyw
    Negatyw 10 lipca 2023, 16:36

    @sanescobar:
    "Dyskusja toczy się o tym, że kłamałeś a raczej dalej idziesz w zaparate albo łżesz jak pies, że Europa nie ma skąd brać tego gazu i Rosja to jedyne źródło."

    Nigdy tak nie napisałem, więc nie wiem z kim Ty o tym dyskutujesz?

  70. sanescobar
    sanescobar 10 lipca 2023, 16:57

    Kto to pisał?

    Pytam się drugi?

    "@Negatyw (7 lipca 2023, 08:36)

    "Rosja LPG sprzedaje do UE po cenach znacznie niższych niż rynkowe, czyli te na rynku światowym. I nie dlatego Polska kupuje go najwięcej bo inni kupują gdzie indziej. Po prostu w Polsce jest najwięcej aut z instalacją LPG. Nie ma innego sposobu na nie kupowanie LPG z Rosji jak wyjście z UE."

    link

    Nawet podjąłeś się tezy, że trzeba wyjść z Unii, żeby można było sprowadzać gaz z poza Rosji będąc w Unii, bo nie ma innego sposobu.

    Pytam po raz drugi: czy Francja, Niemcy i Włochy, które mają bardzo zbliżoną ilość aut z LPG co Polska wyszły już z unii?


    Gaz sprowadzany z Rosji do Unii to poniżej 1/4 całego zapotrzebowania w UE, LPG z Rosji to zaledwie 11,4% z 1/4 importu z Rosji.
    Co jest dla Ciebie niejasne?
    *źródło danych jest wyżej, było już linkowane. To do cen prądu z twojego źródła również.

    Syndrom rybki akwariowej?

  71. sanescobar
    sanescobar 10 lipca 2023, 17:04

    Droga rybko akwariowa, czy źródło na które sam się powoływałeś z businessinsider, link jest już passe?

  72. Negatyw
    Negatyw 10 lipca 2023, 21:47

    @sanescobar:
    "Co jest dla Ciebie niejasne?"

    To, że twierdzisz, że ja coś napisałem, czego nie napisałem. Podajesz cytat mojej wypowiedzi, która jest sprzeczna z tym co mi imputujesz. Przeczytaj ze zrozumieniem:
    @Negatyw napisał:
    "Rosja LPG sprzedaje do UE po cenach znacznie niższych niż rynkowe, czyli te na rynku światowym."

    Ja napisałem, że jest rynek światowy a Ty zrozumiałeś, że rynku światowego nie ma, jest tylko jedno źródło: LPG z Rosji.

    @sanescobar napisał:
    "Dyskusja toczy się o tym, że kłamałeś a raczej dalej idziesz w zaparate albo łżesz jak pies, że Europa nie ma skąd brać tego gazu i Rosja to jedyne źródło."



  73. sanescobar
    sanescobar 11 lipca 2023, 12:14

    @Negatyw, import gazu do UE to mniej niż 1/4 całego importu, nie ma embarga na LPG z Rosji. Z oficjalnego komunikatu możemy się dowiedzieć:

    "Wprowadzenie embarga na sprowadzanie gazu płynnego LPG z Rosji nie jest w naszej ocenie priorytetem dla Unii Europejskiej, a Polska ociąga się z wprowadzeniem takiego zakazu jednostronnie, poinformowała ISBnews prezes Gaspolu Ewa Gawryś-Osińska. " (23 maj 2023r.)

    Był moment, że Szwecja była przed Polską w ilości sprowadzanego gazu LPG z Rosji (jeden miesiąc) więc nie masz racji, no chyba że Szwecja też nie jest w UE, nie wiem co tam w TVP ci podpowiadają.
    Nie wiem czy ty nadążasz ale jest skąd brać gaz z poza źródeł rosyjski a także, nie trzeba wychodzić z UE aby go sprowadzać, ponieważ na LPG nie ma embarga.

  74. Negatyw
    Negatyw 11 lipca 2023, 14:54

    Dopóki nie będzie embarga ze strony UE na LPG to będzie tak jak jest obecnie. Pani Ewa Gawryś-Osińska może sobie pisać o wprowadzeniu zakazu jednostronnie, bo przy obecnych przepisach w UE jest to nierealne. Nie ma kraju w UE, który by wprowadził embargo na obszarze swojego kraju.

  75. sanescobar
    sanescobar 12 lipca 2023, 08:51

    @Negatyw, mam wrażenie, że ty masz rozdwojenie jaźni, bo przyznać się, że nie masz racji nie przychodził łatwo gdy zmarnowało się pół zycia na opowiadanie głupot.


    @Negatyw, napisał:
    "Nie ma kraju w UE, który by wprowadził embargo na obszarze swojego kraju. "

    Po co kolejny raz kłamiesz?

    Są kraje, które nie sprowadzają gazu z Rosji, niepotrzebne jest na to embargo z UE.
    Dywersyfikacja polega na tym, że źródeł powinno być jak najwięcej.


    @Negatyw, napisał:
    "bo przy obecnych przepisach w UE jest to nierealne"

    W Polsce został zgłoszony projekt ustawy na embargo LPG z Rosji w kwietniu tego roku więc znowu opowiadasz bzdury. To jest kwestia dobrej woli podczas legislacji.
    Co post naklepiesz jakąś głupotę, najlepsze że sam w to wierzysz :)

  76. Negatyw
    Negatyw 12 lipca 2023, 20:23

    To który kraj UE wprowadził embargo na rosyjski gaz?

  77. JarekB
    JarekB 12 lipca 2023, 23:44

    @Negatyw
    Norwegia

  78. Negatyw
    Negatyw 13 lipca 2023, 07:48

    @JarekB, Ciebie nie pytam bo Ty nawet nie wiesz które kraje należą do UE.

  79. JarekB
    JarekB 13 lipca 2023, 08:33

    BrawoTy, czegoś Ciebie jednak w tym TVP nauczyli :-)

  80. sanescobar
    sanescobar 13 lipca 2023, 09:17


    @JarekB, napisał:
    "Norwegia "

    załamka, nie wiem, który z was jest lepszy :)

    @Negatyw,
    z doświadczenia ( z powyżej) wiem, że napisanie Ci tego drugi raz nic nie da ale spróbuje, nie trzeba wprowadzać embarga, żeby jakiś towarów nie sprowadzać. Za ilość poniżej 2,5% można uznać taką sytuację, chociaż najnowsza prognoza na lipiec jest pod 1,5%.
    Jak znam, życie i tak do Ciebie nie dotrze.

    @Negatyw, może się jeszcze doczekasz w tym roku przed wyborami, że kraj w którym leży Wejherowo wprowdzi taką ustawę, wszystko zalezy od gry politycznej, oni mają takie same rozdwojenie w pomyślunku jak ty.

  81. JarekB
    JarekB 13 lipca 2023, 09:22

    Ty jesteś najlepszy, choć ironii nie chwytasz. Się załamuj dalej.

  82. Negatyw
    Negatyw 13 lipca 2023, 12:20

    @sanescobar:
    "Za ilość poniżej 2,5% można uznać taką sytuację"

    Ciekawe dlaczego poniżej 2,5% traktujesz jak zero? Chyba masz zero w głowie.

  83. sanescobar
    sanescobar 13 lipca 2023, 14:40

    Wartość handlu detalicznego przy granicy może właśnie wahać się w takim przedziale, tak opisuje to eurostat.

    Bardzo dobrze, że to Cię ciekawi, jak widać mniej cię ciekawi przyznanie się do błędu, że celowo kłamałeś.

    @JarekB, to, że @Negatyw nie załapał mogę zrozumieć, słaby jesteś z ironii, było dodać ;) a tak wyszło Ci jak wyszło :P

  84. JarekB
    JarekB 13 lipca 2023, 16:15

    @sanescobar
    Tobie zawsze wszystko wspaniale wychodzi, a najbardziej bycie wkręcanym przez tydzień w dyskusję przez gościa, który nie powstrzyma się przed największym absurdem, aby tylko jakoś Tobie odpowiedzieć, a Ty czujesz przemożną potrzebę kontynuowania dyskusji, choć już przed tygodniem kolegę skutecznie (i przepięknie) zgrillowałeś.

  85. Negatyw
    Negatyw 13 lipca 2023, 17:03

    @JarekB:
    "a Ty czujesz przemożną potrzebę kontynuowania dyskusji"

    A Ty nie czujesz takiej przemożnej potrzeby? Przemożnej potrzeby by napisać, że Norwegia należy do UE?

  86. sanescobar
    sanescobar 13 lipca 2023, 17:24


    @JarekB, napisał:
    "choć już przed tygodniem kolegę skutecznie (i przepięknie) zgrillowałeś. "

    Wielka mi rzecz, z grillować typa co nie umie liczyć i łyka propagandę z TVP bezdyskusyjnie :)
    Z tego co zauważyłem, to ty z nim najwięcej dyskutujesz :P zaraz po dzienniku telewizyjnym, pewnie ci odpowie ;)


    @Negatyw, napisał:
    "Przemożnej potrzeby by napisać, że Norwegia należy do UE? "

    @Negatyw, skoro Tobie nie przeszkadza, że się zeszmaciłeś przepisując durną propagandę z TVP, celowo powtarzając kłamstwo, to Norwegia może być w Unii.
    Potrafisz ustalić co to za państwa w Europie i UE nie sprowadzają LPG z Rosji, bo resztę już ustaliliśmy :)

    Obsługujesz inny uniwersalny język powszechnie stosowany w Europie? Bo chyba już doszedłeś do tego, że z wiadomości dziennikowych faktów się nie dowiesz :P

  87. Negatyw
    Negatyw 13 lipca 2023, 21:31

    @sanescobar:
    "@Negatyw, skoro Tobie nie przeszkadza, że się zeszmaciłeś przepisując durną propagandę z TVP"

    Ale się nie zeszmaciłem przepisując propagandę rosyjską co Ty ciągle czynisz. Krążysz w kółko pisząc, że rzekomo są kraje w UE, które gazu LPG nie sprowadzają z Rosji, tylko ciągle nie wiesz, które to kraje. @JarekB to chociaż jeden kraj wymienił, tylko spoza UE. Może Ty też nie wiesz, które kraje należą do UE?

  88. sanescobar
    sanescobar 14 lipca 2023, 14:38

    i zapomniała rybka akwariowa co za bzdury naklepała wyżej?

    Skoro eurostat, GUS i businessinsider (ten ostatni cytowałeś także TY) to rosyjska propaganda, to trzeba być niezłym bucem intelektualnym, żeby napisać coś takiego:

    "Rosja LPG sprzedaje do UE po cenach znacznie niższych niż rynkowe, czyli te na rynku światowym. I nie dlatego Polska kupuje go najwięcej bo inni kupują gdzie indziej. Po prostu w Polsce jest najwięcej aut z instalacją LPG. Nie ma innego sposobu na nie kupowanie LPG z Rosji jak wyjście z UE."

    Które to kraje, pytam po raz kolejny wyszły z UE?


  89. Negatyw
    Negatyw 14 lipca 2023, 15:04

    Jak możesz odróżnić rosyjską propagandę jak nie wiesz jakie kraje należą do UE a jakie należały i z UE wyszły.

    @sanescobar:
    "Które to kraje, pytam po raz kolejny wyszły z UE?"

    Wielka Brytania wyszła z UE.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.