TTartisan 500 mm f/6.3
Oferta obiektywów marki TTartisan powiększyła się o przeznaczoną do współpracy z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami konstrukcję o parametrach 500 mm f/6.3.
Tak prezentuje się specyfikacja techniczna dzisiejszej premiery:
- Ogniskowa: 500 mm,
- Światłosiła: f/6.3,
- Pole widzenia: 5°,
- Ostrość od: 3.3 m,
- Maksymalna wartość przysłony: 32,
- Liczba listków na przysłonie: 12,
- Mechanizm ustawiania ostrości: MF,
- Konstrukcja: 8 elementów / 5 grup (2 elementy ze szkła o wysokim współczynniku załamania, 2 elementy ze szkła o niskiej dyspersji)
- Rozmiar filtra: 82 mm,
- Dostępne mocowania: Canon RF, Leica L, Nikon Z, Sony E/FE,
- Wymiary: 317 × 88 mm,
- Waga: 1603-1617 g (zależnie od mocowania).
![]() |
![]() |
Sprzedaż nowego obiektywu rozpocznie się dziś o godzinie 12:00 polskiego czasu w sklepie na stronie producenta. Instrument wyceniono na 329 dolarów.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Fajna opcja żeby zrobić sobie kilka projektów i zaspokoić ciekawość tych parametrów bez inwestowania bądź ile:)
Przydałaby się konkurencja wśród jaśniejszych tele. Takie 500mm f4 bym przygarnął.
Cine bez EF i PL to zamknięcie części rynku. Tu najlepsze by było M42 jak przy Bubble Bokeh.
Wszystko fajnie, ale MF dyskwalifikuje tę konstrukcję w 90% zastosowań (sport i przyroda). Pewnie ktoś się znajdzie, komu i taki wystarczy.
@krukm ciekawe.., ja robie przyrodę i to w slowmotion wyłącznie na manualu. Na dodatek nie cropuje. Ale co ja tam wiem…
@rabijki, ale rozumiem, że filmujesz - gdzie jest napisane, że to obiektyw filmowy? Miałem na myśli fotografię, nie filmowanie. Dodatkowo napisałem, że ktoś się znajdzie, kto skorzysta - no i się znalazł ;-) Pozdrawiam
Czytałem na innej stronie że ma dobra optykę. Jeśli tak to na jego bazie można zbudować zestaw do astrofoto albo prosty teleskopik.
@rabijki:
"@krukm ciekawe.., ja robie przyrodę i to w slowmotion wyłącznie na manualu. Na dodatek nie cropuje. Ale co ja tam wiem…"
Niech zgadnę... Zenitem?
Negatyw
Zenitem z Tairkiem3 300/4,5 plus converterek 1,4 i masz nostalgiczny zestaw.
@krukm warto czytać dokładnie. To jest obiektyw filmowy!!!
Pytanie czy fotografowie nie powinno czekać na wersję foto, może miałaby kilka przewag. Ale tele 500mm firmy trzeciej to byłem pewien że lustrzane😆 Tak że super że się coś ruszyło w temacie.
O, na phillipreeve już recenzja:)
Ciekawe czy w tym roku doczekamy się jakiejkolwiek recenzji, jakiegokolwiek obiektywu TTArtisan na tym portalu?
TTArtisan 100 / F 2.8 bubble bokeh aż prosi się o porównanie z renomowanym Meyer-Optik Gorlitz Trioplan 100 f2.8 II :-)
W sumie bym wciągnął do focenia księżyca. Tanie, niegłupie.
Obiektyw może być naprawdę świetną alternatywą dla tanich obiektywów lustrzanych.
Tylko....dlaczego tylko dla bezluster?!
Z tego co widzę układ optyczny osadzony jest dość głęboko w korpusie i raczej spokojnie mogli wypuścić dupki również dla lustrzanek.
link
W tego typu sytuacjach aż prosi się o patent w stylu adaptall
A na koniec: Mocowanie Sony FE powoduje winietowanie z tym obiektywem :)
link
@Saphrii
"Tylko....dlaczego tylko dla bezluster?!
Z tego co widzę układ optyczny osadzony jest dość głęboko w korpusie i raczej spokojnie mogli wypuścić dupki również dla lustrzanek."
Myślę, że najprostsze wyjaśnienie jest najlepsze - brak perspektyw sprzedaży.
"W tego typu sytuacjach aż prosi się o patent w stylu adaptall"
To miało sens w przypadku "masowego" rynku. Dziś obiektywy be styków to margines. Nie wiem, czy takie rozwiązanie zyskałoby odpowiednia popularność by zaistnieć. Wydaje mi się że lepiej zrobić to co kilka osób proponowało czyli wypuszczać wersję Z, a pozostali użyją przejściówek.
"A na koniec: Mocowanie Sony FE powoduje winietowanie z tym obiektywem :)"
Stało się to co wielu przewidywało. Projektanci nie przejmują się że jedno mocowanie odstaje mocno w dół średnicą i projektują obiektyw pod pozostałe.
@RobKoz
"Stało się to co wielu przewidywało. Projektanci nie przejmują się że jedno mocowanie odstaje mocno w dół średnicą i projektują obiektyw pod pozostałe."
Odnoszę inne wrażenie, wielu producentów firm niezależnych właśnie ze względu na otwartość protokołu Sony dopasowuje się projektowaniem obiektywów z uwzględnieniem wielkości otworu mocowania FE.
Bo niby skąd nagle bezlusterkowe odpowiedniki lustrzankowych obiektywów zaczęły mieć znacznie większe od nich winietowanie?
Ja rozumiem, że cały układ optyczny jest przysunięty bliżej matrycy i kąty padania na brzegi pełnej klatki są ostrzejsze, no ale być może problemu by nie było, gdyby tylna soczewka mogła mieć rozmiar większy, niż ograniczony średnicą bagnetu FE?
Sony mógłby pójść po rozum do głowy i bezboleśnie wprowadzić nowe mocowanie o większym rozmiarze bez szkody dla swojego obecnego systemu, Wystarczył by bagnet o parametrach z Z-ki i tani adapter do ob. FE z przeniesieniem styków 1:1.
@Saphrii
"Odnoszę inne wrażenie, wielu producentów firm niezależnych właśnie ze względu na otwartość protokołu Sony dopasowuje się projektowaniem obiektywów z uwzględnieniem wielkości otworu mocowania FE."
Wielu tak, ale tu mamy ewidentny przykład odwrotnego podejścia.
"Sony mógłby pójść po rozum do głowy i bezboleśnie wprowadzić nowe mocowanie o większym rozmiarze bez szkody dla swojego obecnego systemu, Wystarczył by bagnet o parametrach z Z-ki i tani adapter do ob. FE z przeniesieniem styków 1:1."
To się raczej nie wydarzy. Jak widać fotografującym często winieta nie przeszkadza, a filmujący chcą małych i lekkich szkieł.
@RobKoz:
"To się raczej nie wydarzy. Jak widać fotografującym często winieta nie przeszkadza, a filmujący chcą małych i lekkich szkieł."
Ciekawe teorie. Większa o 5 mm średnica bagnetu pociągnie za sobą konieczność produkowania obiektywów wielkich i ciężkich. A jakby któremuś fotografującemu przeszkadzała winieta to Sony od razu by wprowadził nowy bagnet.