Nikon Nikkor Z 135 mm f/1.8 S Plena (Aktualizacja)
Oferta obiektywów marki Nikon powiększyła się o jasny pełnoklatkowy teleobiektyw portretowy z mocowaniem Z. Jest on już dostępny w przedsprzedaży.
Tak prezentuje się specyfikacja dzisiejszej nowości:
- Ogniskowa: 135 mm,
- Światłosiła: f/1.8,
- Pole widzenia: 18.1°,
- Ostrość od: 0.82 m,
- Maksymalne powiększenie: 0.2x,
- Maksymalna wartość przysłony: 16,
- Liczba listków na przysłonie: 11,
- Mechanizm autofokusa: AF,
- Konstrukcja: 16 elementów / 14 grup (4 soczewki ED, 1 soczewka asferyczna, 1 soczewka SR),
- Rozmiar filtra: 82 mm,
- Dostępne mocowania: Nikon Z,
- Wymiary: 139.5 × 98 mm,
- Waga: 995 g.
Na polskiej stronie firmy Nikon ruszyła już przedsprzedaż nowego obiektywu. Wyceniono go na 13949 zł.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Aktualizacja — otrzymaliśmy od polskiego oddziału firmy Nikon oficjalną informację prasową na temat nowego obiektywu. Zamieszczamy ją poniżej.
INFORMACJA PRASOWA
Jak uzyskać idealny efekt bokeh?
Nikon prezentuje obiektyw NIKKOR Z 135mm f/1.8s Plena
Firma Nikon wchodzi na nowy poziom optycznej doskonałości obiektywów serii S, wprowadzając obiektyw NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena. Ten najwyższej klasy pełnoklatkowy średni teleobiektyw zapewni perfekcyjną jakość efektu bokeh – zarówno na zdjęciach, jak i w filmach. Obiektyw sprawdzi się w fotografii artystycznej, portretowej, modowej czy przyrodniczej.
Optyczna drobiazgowość
Główną zaletą obiektywu Plena jest optyczna perfekcja. Duża średnica mocowania Z firmy Nikon otworzyła nowe możliwości projektowania obiektywów, a Plena wykorzystuje je wszystkie, aby zapewnić efekt bokeh, nawet w najdalszych rogach kadru. W połączeniu z kompresją perspektywy, charakterystyczną dla ogniskowej 135 mm, separacja obiektu od tła jest naprawdę imponująca. Dzięki subtelnemu efektowi bokeh można z wysoką ostrością uwydatnić najdrobniejsze detale obiektu. Nawet podczas fotografowania z maksymalnie otwartą przysłoną, na bogatym w szczegóły tle lub z niewielkiej odległości.
–Fotografowie, którzy chcą uzyskać perfekcyjną jakość efektu bokeh, mają teraz do dyspozycji odpowiedni obiektyw. Jest to po Noct drugi obiektyw w historii firmy Nikon, któremu nadano własną nazwę podkreślającą jego wyjątkowość. Nazwa pochodząca od łacińskiego słowa „plenus”, oznaczającego „kompletny” lub „pełny”. Dzięki temu pasuje do obiektywu zapewniającego tak dobry efekt bokeh. – komentuje Dirk Jasper, Product Manager w firmie Nikon
Obiektyw Plena dostarcza najwyższą jakość obrazowania spośród wszystkich obiektywów z serii S, tym jakikolwiek inny obiektyw z serii S-Line przy otworze względnym f/1,8. W połączeniu z 11-lamelkową, zaokrągloną przysłoną i złożoną konstrukcją optyczną pozwala to na dokładne wyeliminowanie aberracji: nie ma potrzeby przymykania przysłony, aby uniknąć winietowania. Nawet przy fotografowaniu z maksymalnie otwartą przysłoną punktowe źródła światła, takie jak gwiazdy i światła miast, są odwzorowywane jako ostre, kontrastowe punkty. W przypadku źródeł światła padającego bezpośrednio na kadr, efekt bokeh jest pozbawiony komy sagitalnej i flary. Obiektyw stałoogniskowy Plena jest łatwy w obsłudze, ponieważ ma szybki i precyzyjny autofokus. Niezależnie od odległości ostrość jest ustawiana szybko, nawet przy maksymalnym otworze przysłony, gdy głębia ostrości jest mniejsza. Waży niecały kilogram i jest wyposażony w konfigurowalne elementy sterujące. Dzięki temu można fotografować zarówno „z ręki”, jak i korzystać z rigu bez wpływu na łatwość użytkowania.
Podsumowanie najważniejszych cech: NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena
- Perfekcyjny efekt bokeh: idealny efekt bokeh jest widoczny nawet w najdalszych rogach kadru. Plamki efektu bokeh są idealnie okrągłe i nie mają kształtu obwarzanka, nie ma też zauważalnych kolorowych obwódek ani winietowania.
- Mistrzowska konstrukcja układu optycznego: 11-lamelkowa okrągła przysłona i układ optyczny, który składa się z 16 soczewek w 14 grupach, minimalizują dyfrakcję oraz eliminują komę sagitalną i aberracje sferyczne. Najnowocześniejsza konstrukcja optyczna zawiera soczewkę ze szkła SR firmy Nikon i soczewkę asferyczną.
- Wyjątkowa jakość odwzorowania: niezależnie od tego, czy fotografujesz przy otworze przysłony f/1,8, czy z przymkniętą przysłoną, uzyskasz niezwykle ostre szczegóły oraz płynnie stopniowany efekt rozmycia tła i pierwszego planu. Kolor i kontrast są wyjątkowe, nawet wokół krawędzi o dużym kontraście.
- Doskonała korekcja winietowania nawet przy otworze względnym f/1,8: jasność jest idealnie równomierna w całym kadrze, bez widocznego winietowania, nawet podczas fotografowania z maksymalnie otwartą przysłoną.
- Doskonałe zapobieganie odblaskom i jakość zdjęć wykonywanych pod światło: powłoki Meso Amorphous i ARNEO firmy Nikon eliminują odblaski i flarę powodowane przez światło padające z różnych stron.
- Szybki, precyzyjny autofokus: obiektyw Plena ustawia ostrość szybko i cicho przy wszystkich odległościach zdjęciowych: od niewielkich po nieskończoność. Minimalna odległość zdjęciowa wynosi zaledwie 0,82 m.
- Wysoka jakość wykonania serii S: zaprojektowany z myślą o idealnym wyważeniu, wykonany w całości z wytrzymałego, ale lekkiego metalu, ma wygrawerowaną nazwę Plena.
- Łatwa obsługa: dwa przyciski L-fn są optymalnie rozmieszczone do fotografowania zarówno w kadrze poziomym, jak i w pionowym. Duży, moletowany pierścień ustawiania ostrości obraca się płynnie z odpowiednim oporem.
- Gotowy na każde warunki: dokładne uszczelnienie wszystkich złączy i przycisków, a także gumowa uszczelka wokół mocowania obiektywu chronią przed pyłem, brudem i wilgocią1.
- Przystosowany do filtrów 82 mm: obiektyw NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena umożliwia stosowanie tego samego, szerokiego asortymentu nakręcanych filtrów 82 mm, co obiektywy z serii S o maksymalnym otworze względnym f/1,2.
1) Nie gwarantuje się odporności obiektywu na pył i zachlapanie we wszystkich sytuacjach oraz we wszystkich warunkach.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Kolega PDamian ostatnio mało aktywny, to ja sobie pozwolę wrzucić link do porównania z odpowiednikami w innych systemach bezlustrowych:
link
@Amandi - zapomniałeś o Sigmie Art ;)
tu poprawione porównanie: link
Mechanizm autofokusa w Sony FE 135/1,8 to silniki liniowe XD (4).
:)
.co dwie głowy, to nie jedna...
@ac - pominąłem ją z premedytacją, to nie jest natywne szkło pod bezlustra. Miałem okazję się pobawić i autofokus w wersji na Sony E mocno odstawał w porównaniu do reszty tego zestawienia.
PS. Gdzie w moim nicku jest "n"?
A to nie skrót z Ars Amandi?
;-)
Ciekawe byłoby porównanie Nikona z ponadgenialną (test Optycznych) Sigmą Art 135 (używam ją do Sigmy SD Quattro H).
Sigma kosztuje z grubsza 5 tysi, ten z grubsza 14, więc pewnie jest z grubsza trzy razy lepszy ;p
W jaki sposób chcesz zmierzyć lepszość i jej krotność?:p
Wagomiarą!!! hehehe.
Czytam, patrzę i nie wierzę: obiektyw pod bezlustra FF ze skorygowanym winietowaniem i ładnie kołowymi krążkami świetlnymi w rogu kadru?
Myślałem, że już takich nie będzie. Chcę! Więcej takich!
Gdyby cena była sensowna, to ten obiektyw byłby dla mnie wystarczającym argumentem do wejścia w system. Oj ciekawie się dzieje :)
Tanio jak barszcz.
Człowiek uczy się całe życie. Okazuje się, że są najdalsze rogi kadru, są więc pewnie bliższe rogi kadru i co najmniej kilka rogów w środku kadru?
Aparta Zf około 11 tys., obiektyw prawie 14 tys. Ceny zachęcają.
@lukzab
Ceny zachęcają, ale do zarabiania.
Ja dziękuję, poczekam... aż Samyang stanieje lub pojawi się na rynku wtórnym ;)
Sprzedam Passata 1.9 TDI dołożę pensję i zakupię ten obiektyw, rodzinka będzie zadowolona :)))
@ryszardo
"Czytam, patrzę i nie wierzę: obiektyw pod bezlustra FF ze skorygowanym winietowaniem i ładnie kołowymi krążkami świetlnymi w rogu kadru?"
...
"Gdyby cena była sensowna"
A może tu jest pies pogrzebany? :)
Ło Ave Maria grazia Plena.
Perfekcyjna jakość optyczna = nudne obrazowanie :D
@Beatx
Wyłącz w aparacie celowanie na oczy, (wtedy nie będzie dokładnie trafiał) wyłącz korekcje wad optycznych i zmniejsz wyostrzanie- i obrazek będzie bardziej plastyczny;)
Mam starego Kenolocka 135/1,8 single coated, mięciutki na pełnej dziurze jak pupcia niemowlaka.
A ja, mam Canona 135L/2, który jest kotwicą trzymającą mnie w tym systemie :-)
yose
👍🏻
Nudy na pudy, kolejne szkło drogie jak samochód, tylko dla recenzentów i full pro, którzy chcą mieć ultra ostrość, płytką GO i nieistniejący bokeh.
@lukzab
Już lata temu z focus peakingiem i powiększeniem można było tym szkłem bez problemu pracować na manualu na Sony A7, teraz pewnie jeszcze łatwiej na nowszych bezlustrach. Nie ma co siedzieć w systemie tylko dla wygody ustawiania ostrości automatycznie szkłem, którym i tak w większości przypadków się spędza wiele sekund przed wciśnięciem spustu.
strzyżenie baranów czas zacząć.....