Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary

Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary
5 października
2023 10:01

Oferta obiektywów marki Sigma powiększyła się o przeznaczony do współpracy z niepełnoklatkowymi bezlusterkowcami szerokokątny zoom 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary.

INFORMACJA PRASOWA

K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje model 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary – najmniejszy i najlżejszy na świecie szerokokątny zoom do aparatów z matrycą APS-C*.

SIGMA 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary, ze swoimi 62mm długości, 72,2mm średnicy oraz wagą 260g, jest najmniejszym i najlżejszym na świecie ultraszerokokątnym obiektywem zmiennoogniskowym do aparatów APS-C*, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennego fotografowania czy filmowania.

Do obiektywu dołączono nowy rodzaj osłony przeciwsłonecznej, która w przeciwieństwie do osłon bagnetowych, nakładanych ruchem obrotowym, jest nasuwana na obiektyw za pomocą systemu sprężyny i dźwigni. Zastosowanie tak innowacyjnego rozwiązania pozwoliło na zmniejszenie rozmiaru i grubości osłony tak, aby pasowała na do kompaktowych rozmiarów obiektywu.

Nowy 10-18mm F2.8 DC DN w połączeniu z obiektywem SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary, pokrywa cały użyteczny zakres 17-75mm (odpowiednik formatu 35mm) F2.8, dwoma niewielkimi obiektywami o łącznej wadze zaledwie 550g.

Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary

Jasny, ultraszerokokątny zoom o ekspresyjnym obrazowaniu

Wykorzystując zaawansowaną konstrukcję optyczną, skupioną na korygowaniu aberracji w obiektywie, SIGMA 10-18mm F2.8 | Contemporary tworzy obrazy ostre zarówno w centrum kadru, jak i na jego brzegach. Zastosowanie soczewki asferycznej o dużym współczynniku załamania światła jako pierwszego elementu optycznego obiektywu, umożliwiło wykonanie konstrukcji o zmniejszonej liczbie elementów. Dzięki dodatkowemu wykorzystaniu wielu soczewek asferycznych i specjalnemu elementowi o niskiej dyspersji, udało się zapewnić wysoką rozdzielczość generowanego obrazu przy jednoczesnym zachowaniu lekkości i kompaktowości całej konstrukcji obiektywu.

Dodatkowo, jego minimalna odległość ogniskowania wynosi tylko 11,6cm (od matrycy aparatu, przy ogniskowej 10mm), a jego maksymalny wskaźnik powiększenia wynosi 1:4, dzięki czemu możesz nim rejestrować nie tylko krajobrazy czy architekturę, ale także wiele innych rzeczy, jak detale czy martwą naturę.

Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary

Idealny do krajobrazów, podróży, filmów i tworzenia treści online

Dzięki ultraszerokiej ogniskowej, kompaktowej i lekkiej obudowie oraz ostrej jak brzytwa optyce, SIGMA 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary to idealna opcja do fotografii krajobrazowej, podróżniczej, ulicznej oraz wnętrz. Oferuje także imponujące możliwości nagrywania filmów dzięki jasnej przysłonie F2.8, przez co doskonale nadaje się do fotografowania w warunkach słabego oświetlenia i tworzenia małej głębi ostrości. Ultraszeroki kąt widzenia idealnie nadaje się do vlogowania z ręki, które wymaga uchwycenia zarówno obiektu, jak i otoczenia.

Obiektyw został zaprojektowany tak, aby tłumić oddychanie obrazu (tzw. focus breathing). Zmiana kąta widzenia spowodowana przesunięciem ostrości jest zminimalizowana, tworząc naturalnie wyglądające przesunięcie ostrości podczas nagrywania wideo.

Szybki i cichy silnik krokowy, zapewnia precyzyjną pracę AF zarówno podczas robienia zdjęć jak i nagrywania filmów. Jest przy tym w pełni kompatybilny z różnymi trybami śledzenia AF w aparacie.

Obiektyw współpracuje z funkcją elektronicznej stabilizacji obrazu, funkcją korekcji aberracji, DMF oraz AF+MF w korpusach aparatów różnych producentów. Zaletą korzystania z tak ultraszerokokątnego obiektywu jest to, iż zapewnia on szeroki kąt widzenia nawet wtedy, gdy funkcja elektronicznej stabilizacji obrazu przycina kadr.

*Funkcja dostępna tylko w obsługiwanych aparatach. Dostępne korekty lub funkcje automatycznej korekcji mogą się różnić w zależności od modelu aparatu.

Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary

Specyfikacja techniczna:

  • Konstrukcja obiektywu: 13 elementów w 10 grupach (3 soczewki FLD, 1 soczewka SLD i 4 soczewki asferyczne)
  • Kąt widzenia: 109.7°-76.5° (APS-C)
  • Liczba listków przysłony: 7 (przysłona zaokrąglona)
  • Minimalna przysłona: F22
  • Minimalna odległość ogniskowania: 11.6cm (dla 10mm) – 19.1cm (dla 18mm)
  • Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:4 (dla 10mm) – 1:6.9 (dla 18mm)
  • Rozmiar filtra: 67mm
  • Wymiary (średnica × długość): 72.2 mm × 62.0mm
  • Waga: 260g
  • Kraj produkcji: Japonia
  • EAN:
    L-mount: 085126207694
    Sony E: 085126207656
    FUJIFILM X: 085126207755
  • Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna typu push-on (LH706-02), dekiel przedni 67m (LCF-67mm III), dekiel tylny (LCR II).
  • Dostępne mocowania: L-Mount, Sony E, FUJIFILM X
  • Ekstremalnie lekki i kompaktowy
  • Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 26 października 2023
  • Sugerowana cena detaliczna: 3 290zł.

Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary

Więcej informacji na:

*Wśród obiektywów zmiennoogniskowych ze stałą przysłoną F2.8, dedykowanych do aparatów bezlusterkowych z matrycą rozmiaru ASP-C. Wg badań SIGMA na dzień 5 października 2023.
**Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie
***Produkt jest opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY Corporation
****L-mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG


Komentarze czytelników (15)
  1. Shwarc
    Shwarc 5 października 2023, 10:28

    L, Sony, Fuji, a czemu znowu braknie Nikona? :-(

  2. LarsikOwen
    LarsikOwen 5 października 2023, 11:36

    @Shwarc
    Może kiedyś doczekamy. Zresztą, dopóki nie ma bezlustra równoważnego D500, to ja i tak nie potrzebuję ;)

  3. samp
    samp 5 października 2023, 13:16

    stałe f/2.8 przy tak niedużych gabarytach... no jest to pewne osiągnięcie

  4. Amadi
    Amadi 5 października 2023, 13:35

    Pytanie czy nie kosztem np 10-procentowej dystorsji

  5. TRI-X
    TRI-X 5 października 2023, 15:07

    Jeżeli na f 2.8 jest lepszy a przynajmniej równy moim Laowa 9/2,8 i Fuji 16/2,8 to kusząca propozycja pomimo braku pierścienia przysłony.

  6. JdG
    JdG 5 października 2023, 17:11

    Trzeba przyznać, że parametry tzw. "wagomiaru" ma imponujące; przypuszczalnie wagę zawdzięcza użyciu plastiku, ale i tak bardzo dobrze się prezentuje;

    jest np. wyraźnie mniejszy od M.Zuiko 8-25/4 (m4/3), który co prawda jest metalowy i uszczelniony, ale to nie tłumaczy wymiarów o ponad 1 cm większych w każdą stronę; ma co prawda lepszy zakres ogniskowych - "widzi" też na długim końcu o 30 st. wężej ale jednak jest wyraźnie za duży; byłby idealny, gdyby miał wymiary jak ta Sigma;

    co do dystorsji, to odpuszczanie tej wady jest chyba optymalnym posunięciem w wypadku obiektywów szerokokątnych, programowa korekta rzadko powoduje straty w jakości obrazu i w wypadku klasycznych "beczek" i "poduszek" łatwa do korekcji.

  7. leszek3
    leszek3 5 października 2023, 18:14

    Ogromna potrzeba tego typu szkła jest w RF-S. Potencjał R7 jest w zakresie UWA niewykorzystany z braku małego i dobrego obiektywu.
    Mam nadzieję, że ta Sigma również w Sony E podniesie poprzeczkę i pozwoli wykorzystać potencjał ... a6800 (a6700 jakoś wiele poprzeczki nie podniósł)

  8. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 5 października 2023, 20:10

    Przeciekawy jestem tego systemu dźwigni i sprężyn.

  9. samp
    samp 5 października 2023, 21:05

    Dystorsja to nie tak duży problem (korygowalny software'owo), jak np. spadek ostrości w kierunku brzegów... (który widzę w swoim IRIX 11/4@FF).

    Parametry na papierze są super ciekawe, warto przetestować czym prędzej!

    Z innej beczki :P to zastanawiam się, jak duży jest sens ultraszerokątnych zoomów... Na Sigmie 10-20 80% fotografii zrobiłem @ 10mm. Wolałbym super jakości jasną stałkę (bez względu czy będzie to 11mm czy 14mm) i jeśli ta Sigma nie będzie prezentować dość przyzwoitego poziomu, to z podobnymi stałkami nie ma szans.

  10. ad1216
    ad1216 6 października 2023, 09:05

    Amadi: skąd te podejrzenia i czarnowidztwo? ;)) Jest już kilka testów publikowanych np. na dpreview.com i obiektyw wypada całkiem dobrze, jest kilka mniej znaczących wad ale ogólnie testerzy oceniają pozytywnie jak na tę cenę.

  11. Amadi
    Amadi 6 października 2023, 10:35

    @ad1216
    Z tego że pokrewna Sigma 16-28/2.8 DG DN wykazała w pierwszych wrażeniach całkiem sporą dystorsję link oraz z faktu, że Sigma oficjalnie pisze, że dystorsją w linii Contemporary się specjalnie nie przejmuje.

    Aczkolwiek, żeby nie było, bardzo bym chciał się miło zaskoczyć i kibicuję Sigmie 10-18/2.8 bo to fajny zakres :)

  12. Ryzbor
    Ryzbor 6 października 2023, 15:46

    @leszek3 spokojnie, Canon wypuści 10-18 F4-5.6 w swoim czasie. W cenie tej Sigmy 10-18 F2.8 lub drożej.

  13. JdG
    JdG 6 października 2023, 22:43

    > zastanawiam się, jak duży jest sens ultraszerokątnych zoomów... Na Sigmie 10-20 80% fotografii zrobiłem @ 10mm

    to zależy od okoliczności; chociaż nawet fotografując szerokie kadry, czasem zachodzi konieczność zawężenia kadru a w przypadku UWA to może być duży a nawet nierozwiązywalny problem;

    w ogóle optymalny byłby zoom o zakresie, powiedzmy (żeby nie być radykałem), od 110 do 3 stopni kąta widzenia (jakieś 15 do 800 mm wg fufu), przy tym dobry optycznie i jasny (do F/4) i jeszcze możliwie poręczny; w takim wypadku w zwykłych okolicznościach można by nie zmieniać obiektywu w dowolnej sytuacji zdjęciowej; ale, póki co, czegoś takiego nie ma; tzw. super zoomy pomijam, bo nie spełniają one wszystkich wymienionych wyżej założeń;

    jest np. M.Zuiko 12-100/4 w m4/3 (czyli tylko 84 - 12 stopni i już ponad pół kilo wagi), bardzo znakomity obiektyw, ale, niestety, mały to on nie jest, mimo, że to tylko m4/3; to już spory słoik, jak podłączy się go do Olympusa Pen, to ten przyjemny aparacik traci cały swój kieszonkowy urok (ale za to robi się niezwykle stabilny); a przecież dystorsję w nim konstruktor sobie odpuścił;

    lepiej skorygowane i sporo jaśniejsze zoomy spod znaku Panasonika - Leica 10-25 i 25-50, oba F/1,7, to jeszcze większe instrumenty, 690g, no i kosztują prawie 2 razy więcej jak ten Zuiko;

    powyższe pokazuje skalę problemu choć wszystko w obrębie stosunkowo małej matrycy m4/3; jednak zoomy są super w mobilnej fotografii;

    zresztą w ogóle są super, bo zoomowanie "stałką" "na piechotę" ma taką wadę, że zmienia perspektywę i jak już się dojdzie na pozycję, to okazuje się, że widok zrobił się nieciekawy (bywa i tak):

    rzeczona Sigma napełnia jednak nadzieją, że warto próbować nowych, bardziej poręcznych konstrukcji.

  14. Smart42
    Smart42 7 października 2023, 12:30

    Bardzo ciekawe szkiełko, w sam raz dla mnie do uzupełnienia nowej szklarni.
    Zanim kupię, wolałbym jednak zapoznać się z nim dokładniej. Liczę na przetestowanie w Optyczne.pl :)

  15. przybylskipawel
    przybylskipawel 30 kwietnia 2024, 11:55

    Test Christophera Frosta wskazuje, że dystorsja jest znacznie mniejsza, niż w Sony 10-20mm PZ

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.