Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary
Oferta obiektywów marki Sigma powiększyła się o przeznaczony do współpracy z niepełnoklatkowymi bezlusterkowcami szerokokątny zoom 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary.
INFORMACJA PRASOWA
K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje model 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary – najmniejszy i najlżejszy na świecie szerokokątny zoom do aparatów z matrycą APS-C*.
SIGMA 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary, ze swoimi 62mm długości, 72,2mm średnicy oraz wagą 260g, jest najmniejszym i najlżejszym na świecie ultraszerokokątnym obiektywem zmiennoogniskowym do aparatów APS-C*, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennego fotografowania czy filmowania.
Do obiektywu dołączono nowy rodzaj osłony przeciwsłonecznej, która w przeciwieństwie do osłon bagnetowych, nakładanych ruchem obrotowym, jest nasuwana na obiektyw za pomocą systemu sprężyny i dźwigni. Zastosowanie tak innowacyjnego rozwiązania pozwoliło na zmniejszenie rozmiaru i grubości osłony tak, aby pasowała na do kompaktowych rozmiarów obiektywu.
Nowy 10-18mm F2.8 DC DN w połączeniu z obiektywem SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary, pokrywa cały użyteczny zakres 17-75mm (odpowiednik formatu 35mm) F2.8, dwoma niewielkimi obiektywami o łącznej wadze zaledwie 550g.
![]() |
Jasny, ultraszerokokątny zoom o ekspresyjnym obrazowaniu
Wykorzystując zaawansowaną konstrukcję optyczną, skupioną na korygowaniu aberracji w obiektywie, SIGMA 10-18mm F2.8 | Contemporary tworzy obrazy ostre zarówno w centrum kadru, jak i na jego brzegach. Zastosowanie soczewki asferycznej o dużym współczynniku załamania światła jako pierwszego elementu optycznego obiektywu, umożliwiło wykonanie konstrukcji o zmniejszonej liczbie elementów. Dzięki dodatkowemu wykorzystaniu wielu soczewek asferycznych i specjalnemu elementowi o niskiej dyspersji, udało się zapewnić wysoką rozdzielczość generowanego obrazu przy jednoczesnym zachowaniu lekkości i kompaktowości całej konstrukcji obiektywu.
Dodatkowo, jego minimalna odległość ogniskowania wynosi tylko 11,6cm (od matrycy aparatu, przy ogniskowej 10mm), a jego maksymalny wskaźnik powiększenia wynosi 1:4, dzięki czemu możesz nim rejestrować nie tylko krajobrazy czy architekturę, ale także wiele innych rzeczy, jak detale czy martwą naturę.
![]() |
Idealny do krajobrazów, podróży, filmów i tworzenia treści online
Dzięki ultraszerokiej ogniskowej, kompaktowej i lekkiej obudowie oraz ostrej jak brzytwa optyce, SIGMA 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary to idealna opcja do fotografii krajobrazowej, podróżniczej, ulicznej oraz wnętrz. Oferuje także imponujące możliwości nagrywania filmów dzięki jasnej przysłonie F2.8, przez co doskonale nadaje się do fotografowania w warunkach słabego oświetlenia i tworzenia małej głębi ostrości. Ultraszeroki kąt widzenia idealnie nadaje się do vlogowania z ręki, które wymaga uchwycenia zarówno obiektu, jak i otoczenia.
Obiektyw został zaprojektowany tak, aby tłumić oddychanie obrazu (tzw. focus breathing). Zmiana kąta widzenia spowodowana przesunięciem ostrości jest zminimalizowana, tworząc naturalnie wyglądające przesunięcie ostrości podczas nagrywania wideo.
Szybki i cichy silnik krokowy, zapewnia precyzyjną pracę AF zarówno podczas robienia zdjęć jak i nagrywania filmów. Jest przy tym w pełni kompatybilny z różnymi trybami śledzenia AF w aparacie.
Obiektyw współpracuje z funkcją elektronicznej stabilizacji obrazu, funkcją korekcji aberracji, DMF oraz AF+MF w korpusach aparatów różnych producentów. Zaletą korzystania z tak ultraszerokokątnego obiektywu jest to, iż zapewnia on szeroki kąt widzenia nawet wtedy, gdy funkcja elektronicznej stabilizacji obrazu przycina kadr.
*Funkcja dostępna tylko w obsługiwanych aparatach. Dostępne korekty lub funkcje automatycznej korekcji mogą się różnić w zależności od modelu aparatu.
![]() |
Specyfikacja techniczna:
- Konstrukcja obiektywu: 13 elementów w 10 grupach (3 soczewki FLD, 1 soczewka SLD i 4 soczewki asferyczne)
- Kąt widzenia: 109.7°-76.5° (APS-C)
- Liczba listków przysłony: 7 (przysłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F22
- Minimalna odległość ogniskowania: 11.6cm (dla 10mm) – 19.1cm (dla 18mm)
- Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:4 (dla 10mm) – 1:6.9 (dla 18mm)
- Rozmiar filtra: 67mm
- Wymiary (średnica × długość): 72.2 mm × 62.0mm
- Waga: 260g
- Kraj produkcji: Japonia
- EAN:
L-mount: 085126207694
Sony E: 085126207656
FUJIFILM X: 085126207755 - Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna typu push-on (LH706-02), dekiel przedni 67m (LCF-67mm III), dekiel tylny (LCR II).
- Dostępne mocowania: L-Mount, Sony E, FUJIFILM X
- Ekstremalnie lekki i kompaktowy
- Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 26 października 2023
- Sugerowana cena detaliczna: 3 290zł.
![]() |
Więcej informacji na:
*Wśród obiektywów zmiennoogniskowych ze stałą przysłoną F2.8, dedykowanych do aparatów bezlusterkowych z matrycą rozmiaru ASP-C. Wg badań SIGMA na dzień 5 października 2023.
**Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie
***Produkt jest opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY Corporation
****L-mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
L, Sony, Fuji, a czemu znowu braknie Nikona? :-(
@Shwarc
Może kiedyś doczekamy. Zresztą, dopóki nie ma bezlustra równoważnego D500, to ja i tak nie potrzebuję ;)
stałe f/2.8 przy tak niedużych gabarytach... no jest to pewne osiągnięcie
Pytanie czy nie kosztem np 10-procentowej dystorsji
Jeżeli na f 2.8 jest lepszy a przynajmniej równy moim Laowa 9/2,8 i Fuji 16/2,8 to kusząca propozycja pomimo braku pierścienia przysłony.
Trzeba przyznać, że parametry tzw. "wagomiaru" ma imponujące; przypuszczalnie wagę zawdzięcza użyciu plastiku, ale i tak bardzo dobrze się prezentuje;
jest np. wyraźnie mniejszy od M.Zuiko 8-25/4 (m4/3), który co prawda jest metalowy i uszczelniony, ale to nie tłumaczy wymiarów o ponad 1 cm większych w każdą stronę; ma co prawda lepszy zakres ogniskowych - "widzi" też na długim końcu o 30 st. wężej ale jednak jest wyraźnie za duży; byłby idealny, gdyby miał wymiary jak ta Sigma;
co do dystorsji, to odpuszczanie tej wady jest chyba optymalnym posunięciem w wypadku obiektywów szerokokątnych, programowa korekta rzadko powoduje straty w jakości obrazu i w wypadku klasycznych "beczek" i "poduszek" łatwa do korekcji.
Ogromna potrzeba tego typu szkła jest w RF-S. Potencjał R7 jest w zakresie UWA niewykorzystany z braku małego i dobrego obiektywu.
Mam nadzieję, że ta Sigma również w Sony E podniesie poprzeczkę i pozwoli wykorzystać potencjał ... a6800 (a6700 jakoś wiele poprzeczki nie podniósł)
Przeciekawy jestem tego systemu dźwigni i sprężyn.
Dystorsja to nie tak duży problem (korygowalny software'owo), jak np. spadek ostrości w kierunku brzegów... (który widzę w swoim IRIX 11/4@FF).
Parametry na papierze są super ciekawe, warto przetestować czym prędzej!
Z innej beczki :P to zastanawiam się, jak duży jest sens ultraszerokątnych zoomów... Na Sigmie 10-20 80% fotografii zrobiłem @ 10mm. Wolałbym super jakości jasną stałkę (bez względu czy będzie to 11mm czy 14mm) i jeśli ta Sigma nie będzie prezentować dość przyzwoitego poziomu, to z podobnymi stałkami nie ma szans.
Amadi: skąd te podejrzenia i czarnowidztwo? ;)) Jest już kilka testów publikowanych np. na dpreview.com i obiektyw wypada całkiem dobrze, jest kilka mniej znaczących wad ale ogólnie testerzy oceniają pozytywnie jak na tę cenę.
@ad1216
Z tego że pokrewna Sigma 16-28/2.8 DG DN wykazała w pierwszych wrażeniach całkiem sporą dystorsję link oraz z faktu, że Sigma oficjalnie pisze, że dystorsją w linii Contemporary się specjalnie nie przejmuje.
Aczkolwiek, żeby nie było, bardzo bym chciał się miło zaskoczyć i kibicuję Sigmie 10-18/2.8 bo to fajny zakres :)
@leszek3 spokojnie, Canon wypuści 10-18 F4-5.6 w swoim czasie. W cenie tej Sigmy 10-18 F2.8 lub drożej.
> zastanawiam się, jak duży jest sens ultraszerokątnych zoomów... Na Sigmie 10-20 80% fotografii zrobiłem @ 10mm
to zależy od okoliczności; chociaż nawet fotografując szerokie kadry, czasem zachodzi konieczność zawężenia kadru a w przypadku UWA to może być duży a nawet nierozwiązywalny problem;
w ogóle optymalny byłby zoom o zakresie, powiedzmy (żeby nie być radykałem), od 110 do 3 stopni kąta widzenia (jakieś 15 do 800 mm wg fufu), przy tym dobry optycznie i jasny (do F/4) i jeszcze możliwie poręczny; w takim wypadku w zwykłych okolicznościach można by nie zmieniać obiektywu w dowolnej sytuacji zdjęciowej; ale, póki co, czegoś takiego nie ma; tzw. super zoomy pomijam, bo nie spełniają one wszystkich wymienionych wyżej założeń;
jest np. M.Zuiko 12-100/4 w m4/3 (czyli tylko 84 - 12 stopni i już ponad pół kilo wagi), bardzo znakomity obiektyw, ale, niestety, mały to on nie jest, mimo, że to tylko m4/3; to już spory słoik, jak podłączy się go do Olympusa Pen, to ten przyjemny aparacik traci cały swój kieszonkowy urok (ale za to robi się niezwykle stabilny); a przecież dystorsję w nim konstruktor sobie odpuścił;
lepiej skorygowane i sporo jaśniejsze zoomy spod znaku Panasonika - Leica 10-25 i 25-50, oba F/1,7, to jeszcze większe instrumenty, 690g, no i kosztują prawie 2 razy więcej jak ten Zuiko;
powyższe pokazuje skalę problemu choć wszystko w obrębie stosunkowo małej matrycy m4/3; jednak zoomy są super w mobilnej fotografii;
zresztą w ogóle są super, bo zoomowanie "stałką" "na piechotę" ma taką wadę, że zmienia perspektywę i jak już się dojdzie na pozycję, to okazuje się, że widok zrobił się nieciekawy (bywa i tak):
rzeczona Sigma napełnia jednak nadzieją, że warto próbować nowych, bardziej poręcznych konstrukcji.
Bardzo ciekawe szkiełko, w sam raz dla mnie do uzupełnienia nowej szklarni.
Zanim kupię, wolałbym jednak zapoznać się z nim dokładniej. Liczę na przetestowanie w Optyczne.pl :)
Test Christophera Frosta wskazuje, że dystorsja jest znacznie mniejsza, niż w Sony 10-20mm PZ