Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax WG-90

Pentax WG-90
15 listopada
2023 09:15

Pentax WG-90 to zaprezentowany tym razem pod marką Pentax następca wzmocnionego wodoszczelnego aparatu kompaktowego Ricoh WG-80.

Większość parametrów nowego aparatu nie uległa zmianie w porównaniu do zaprezentowanego w maju 2022 roku modelu WG-80. W środku nadal znajdziemy 16-megapikselową matrycę o rozmiarze 1/2.3'' sparowaną z obiektywem o zakresie ogniskowych 5-25 mm (ekwiwalent 28-140 mm dla pełnej klatki) i światłosile f/3.5-5.5.

Nie zmieniły się także podstawowe parametry wytrzymałościowe — aparat nadal możemy zanurzyć na głębokość do 14 metrów na maksymalnie 2 godziny, upuścić z wysokości do 1.6 metra, czy zgnieść ciężarem 100 kg. Korpus spełnia klasę wodoszczelności IPX8 (odpowiednik klasy 8 JIS) oraz pyłoszczelności IP6X (odpowiednik klasy 6 JIS), może też pracować w temperaturach do -10°C.

Pentax WG-90

Zmianie nie uległa także reszta parametrów, ani tych związanych z zasilaniem (akumulator litowo-jonowy D-LI 92), ani nośnikami pamięci (68 MB pamięci wbudowanej i pojednycze gniazdo kart SD), ani złączami (nadal dostępne jest USB 2.0 oraz mikro HDMI typu D). Bez zmian pozostał także 2.7-calowy ekran o rozdzielczości 230 tys. punktów.

Pentax WG-90

Wygląda zatem na to, że główną zmianą między modelami WG-80 a WG-90 jest inny logotyp na obudowie. Trudno nam zrozumieć takie podejście producenta.

Pentax WG-90 wejdzie do sprzedaży na początku 2024 roku. Ceny jeszcze nie ogłoszono.


Komentarze czytelników (32)
  1. Negatyw
    Negatyw 15 listopada 2023, 11:34

    Cytat:
    "Korpus spełnia klasę wodoszczelności IPX8 (odpowiednik klasy 8 JIS) oraz pyłoszczelności IP6X (odpowiednik klasy 6 JIS)"

    IP to stopień ochrony obudowy i powinien być zapisany: IP68, gdzie pierwsza cyfra oznacza odporność na wnikanie ciał stałych a druga cyfra to odporność na wnikanie wody. Zapis IPX8 oznacza, że aparat na wnikanie ciał stałych nie był badany, analogicznie IP6X, więc taki zapis jest mylący.

  2. zembaty
    zembaty 15 listopada 2023, 11:46

    Słodki.

  3. Amator79
    Amator79 15 listopada 2023, 12:02

    W takiej dużej obudowie mogli umieścić matrycę 1". A ekranik to kpina w 2024r. Jakość zdjęć zapewne jak przez 20 laty. I co się dziwić, że ludzie wolą kompakty, skoro też potrafią robić zdjęcia pod wodą.

  4. Opilek
    Opilek 15 listopada 2023, 12:41

    A oto tytuł akucji
    ETUI BOX DO NURKOWANIA IPX8 DO IPHONE 11 12 13 14

    140 zł

    Myślę że jeżeli pentax nie da ceny około 100 zł za swojego kompakta to na wakacje zabiorę iphona

  5. SKkamil
    SKkamil 15 listopada 2023, 13:20

    Czy ja wiem ..fakt ze te komórki robia oraz lepsze zdjecia , to na rynku jest sporo obudów podwodnych do kompaktów , praktycznie obsługujacych kazdy kompakt - uniwersalne - cena 250 zł

  6. SKkamil
    SKkamil 15 listopada 2023, 13:26

    Po za tym w tych obudowach jest kwestia jakosci szybki przez krórą fotografujesz , jak sądzisz ze zdjecia bedą dobre w obudowie za stoo zeta to gratuluję

  7. Opilek
    Opilek 15 listopada 2023, 13:38

    @SKkamil
    "Po za tym w tych obudowach jest kwestia jakosci szybki przez krórą fotografujesz , jak sądzisz ze zdjecia bedą dobre w obudowie za stoo zeta to gratuluję"


    Zamiast się zastanawiać czy szybka jest dobrej jakości wpisz w youtube

    waterproof case iphone

    dostaniesz filmy porównujące różne obudowy, zarówno sposób montażu telefonu jak i finalne nagrania z telefonu. Popatrz, sam porównaj. Gratulacje nie są potrzebne

  8. SKkamil
    SKkamil 15 listopada 2023, 14:09

    Wpisałem i faktycznie nic o jakosci zdjec tam nie m są tylko filmiki jak ktoś polewa taki telefon woda z kranu , dzieki serdeczne ale na wiecej wpisów nie ma czasu ; Ten Ajfon to taki Pentax dla komórko maniaków , najtanszy nowy ma 4 / 128 gb i dość słaba baterię ..a ja jaj ;
    Swoja droga inwestowanie w Pentaxa jakos rozumiem ( nie koniecznie ten kompakt ) ale rozumiem ,ze ktos po prostu na przykład lubi lustrzanki ..kupowania zaś smartfona który odstaje parametrami od inych nie za bardzo ;

  9. SKkamil
    SKkamil 15 listopada 2023, 14:11

    I ten najtanszy Ajfon prosze ciebie kosztuje tyle co ten kompakt Pentaxa ...;

  10. Wojt_wro
    Wojt_wro 15 listopada 2023, 14:42

    Niezrozumiałe jest dla mnie że to się wciąż utrzymuje na rynku.

  11. SKkamil
    SKkamil 15 listopada 2023, 14:57

    Dalamnie też ale są fani Jabłuszka ;

  12. ad1216
    ad1216 15 listopada 2023, 15:47

    Każdy kompakt może być podwodny: link

  13. ziggy
    ziggy 15 listopada 2023, 16:53

    Gdzieś w szufladzie mam praprapradziadka tego aparatu z 2008 r. (Penatx Optio W60), z takim samym obiektywem i matrycą 10 Mpx. Muszę powiedzieć, że na czułościach 50-200 ISO robił bardzo porządne zdjęcia nawet jak na dzisiejsze standardy - bez kaszany wynikającej z destrukcyjnego odszumiania. Potem w tej serii zaczęto wkładać coraz gęstsze matryce i stosować chamską obróbkę obrazu, wskutek czego jakość zdjęć poleciała na łeb.

  14. Amator79
    Amator79 15 listopada 2023, 18:16

    Miałem kiedyś Olympusa Touhg. Nawet w dawnych czasach jakość zdjęć nie była za dobra, w porównaniu do innych kompaktów, co tłumaczono peryskopową budową obiektywu. Teraz firmy technologiczne wciskają jakimś cudem 1" matrycę w cieniutki telefon i jakość obrazu lepsza, nie gorsza. Mam też kilka starych kompaktów i nie mogę się zachwycić jakością zdjęć. Jak jasno, to mała dynamika, jak ciemno, to szumy. Jakby ten aparat miał dobrą matrycę, a nie jakiś odgrzewany staroć, i obsługiwał nowoczesne technologie (zdalne sterowanie, dobra jakość i rozdzielczość filmów, czy inne bajery), to czemu nie.

  15. Negatyw
    Negatyw 15 listopada 2023, 18:53

    @Opilek:
    "Myślę że jeżeli pentax nie da ceny około 100 zł za swojego kompakta to na wakacje zabiorę iphona"

    Ciekawe. Gdyby cena była 100 zł to iphona byś nie zabierał na wakacje?

  16. ad1216
    ad1216 15 listopada 2023, 19:12

    Szum to w obecnych czasach dużo mniejszy problem niż poprzednio. AI w LR czy PS świetnie wspomaga usuwanie szumu

  17. deel77
    deel77 15 listopada 2023, 20:51

    Kiedyś myślałem na zakupem takiego aparatu, ale zdecydowanie lepiej w tej roli sprawdziły się kamerki Gopro.

  18. Vendeur
    Vendeur 16 listopada 2023, 10:49

    @Negatyw

    Masz rację, ale zostało to rozdzielone dla lepszej jasności przekazu i teraz wszyscy powtarzają. Rozdzielenie w sumie słuszne, aby objaśnić amatorom, ale zapis trochę nie trafiony - można było wszak napisać "uszczelnienie IP klasy 6", lub coś w tym stylu.

  19. caramba
    caramba 16 listopada 2023, 11:27

    @Amator79
    "Jakby ten aparat miał dobrą matrycę, a nie jakiś odgrzewany staroć, i obsługiwał nowoczesne technologie (zdalne sterowanie, dobra jakość i rozdzielczość filmów, czy inne bajery), to czemu nie"

    Jakby w cenie 25 zł dali pełną klatkę, filmy 8k 240kl/s i futerał wysadzany brylantami to może bym się zastanowił nad kupnem.

  20. Negatyw
    Negatyw 16 listopada 2023, 11:57

    @Vendeur, nie powinni tego rozdzielać, to jest stopień ochrony IP68 i tak powinno pozostać. A jak już się uparli to lepiej IP?8 i IP6?.

  21. Opilek
    Opilek 16 listopada 2023, 14:27

    @Negatyw
    Ciekawe. Gdyby cena była 100 zł to iphona byś nie zabierał na wakacje?

    Masz Rację. Nieważne jak zostanie wyceniony. Na wakacje wystarczy iphone + waterproff case

    A do zastosowań komercyjnych i tak bym wybrał obudowę do kamery.

    Nie bardzo widzę zatem miejsce na rynku dla tego aparaciku, ale skoro FiaT Multipla się sprzedaje to może WG90 też jakoś sobie poradzi

  22. SKkamil
    SKkamil 17 listopada 2023, 07:10

    Na wakacje tak Jest jeszcze Ricoh G900SE aparat biznesowy do pracy w trudnych warunkach - dla różnego rodzaju służb w dużej mierze w tych aparatach chodzi o nie tylko szczelnośc przed wodą ale tez innymi substancjami

  23. SKkamil
    SKkamil 17 listopada 2023, 07:23

    Mam wrażenie , że jakby nie rozumiecie idei jakiegoś tam sprzetu , przykładowo jesli jakiś pracownik pracujacy na wyosokosciach , w czasie ulewnego deszczu bedzie miał szukać w menu smartfona tych wszystkich opcji , gratuluję pomysłu ; To czy taki aparat jest lepszy czy gorszy od kamery sportowej , z wyzszej pólki to inna sprawa ..

  24. Negatyw
    Negatyw 18 listopada 2023, 06:28

    A co, nie może poczekać aż deszcz przestanie padać?

  25. SKkamil
    SKkamil 18 listopada 2023, 16:57

    A co taki przykladowo , dzielny strażak bedzie czekał aż zaswieci słonće , jak w tym czasie biedny kotek nie może zejść z dachu ? A tak to ten dzielny strażak umieścić może zdjecie wystraszonego kotka na social mediach

  26. Opilek
    Opilek 18 listopada 2023, 17:33

    Do robienia zdjęć w deszczu wystarczy telefon z IPcośtam :)

    Do robienia zdjęć na wysokościach i np podczas akcji gaśniczych wspomagając straż pożarną służą drony. Wynajmujesz mnie i zrobię zdjęcia w deszcz, w burzę, znajdę dronem twoich biskich którzy się w lesie zgubili również podczas deszczu lub śnieżycy. Chociaż jeśli to tylko możliwe to sugeruje klientom by zaczekać na lepszą pogodę.


    No ale czasem bywa tak, że niecierpliwy zleceniodawca potrzebuje materiał z Budowy Ronda na już. Chce mieć ujęcie z góry i ma do wyboru. Ściągnąć podnośnik i fotografa z takim malutkim WG-90 (bo pada deszcz) albo zlecić to operatorowi drona i mieć zdjęcia z Matrice 30

  27. Negatyw
    Negatyw 19 listopada 2023, 09:35

    No, ale chyba jest różnica między tym gdy wdrapiemy się na szczyt góry i z tego szczytu zrobimy zdjęcie a tym gdy wynajmiemy firmę, gdzie dron zrobi zdjęcie. Taniej wyjdzie nie wynajmować firmy, tylko wyszukać takie zdjęcia w Internecie.

  28. Paździoch
    Paździoch 19 listopada 2023, 16:32

    Czy to naprawdę taki problem wsadzić do takiego apartu porządną matrycę? Jak już wydajesz kasę na aparat do fotografowania pod wodą to chciałbyś żeby te zdjęcia i filmy były porządnej jakości a nie jak z taniej komórki.

  29. Negatyw
    Negatyw 20 listopada 2023, 20:47

    To mały aparat, porządna się nie zmieści.

  30. Paździoch
    Paździoch 20 listopada 2023, 21:58

    @Negatyw

    Ten aparat jest podobnych rozmiarów co Sony A5000 a jakoś tam mieści się się
    matryca APS-C. Mało tego jest Sony DSC-RX1 ma płyną klatkę a jest jedynie grubszy bo reszta wymiarów jest podobna.

    Jaki widać to żaden problem zamontować porządną matrycę do małego aparatu. Różnica centymetra w tą czy tamtą nie ma znacznie bo aparat nadal jest kompaktowy a skok jakości obrazu będzie ogromny.

  31. JarekB
    JarekB 21 listopada 2023, 09:53

    @Paździoch
    Zgadzam się z Tobą, że producent mógłby się bardziej postarać przy prezentacji nowego aparatu i postarać się zabudowac większa matrycę, ale porównanie z A5000 jest o tyle nieuprawnione, że w Pentaxie (w obudowie o podobnych rozmiarach) 'udało' się jeszcze zmieścić obiektyw, którego w A5000 jednak nie ma. Jeżeli dołozysz do A5000 dowolny obiektyw z 5-krotnym zoomem, to wtedy porównanie rozmiarów będzie zdecydowanie na niekorzyść A5000. Możesz sprawdzić wielkość jednej z wersji RX100 z obudową podwodną, jest jednak zdecydowanie większa od omawianego tu Pentaxa.

  32. Negatyw
    Negatyw 21 listopada 2023, 12:51

    No chyba, że @Paździoch robił zdjęcia podwodne korpusem Sony A5000 bez obiektywu.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.