90 rocznica obiektywów Nikon Nikkor
Znana dobrze fotografującym marka Nikkor, pod którą prezentowane są obiektywy do lustrzanek i bezlusterkowców Nikona, obchodzi swoje 90 urodziny.
INFORMACJA PRASOWA
NIKON ŚWIĘTUJE 90. ROCZNICĘ WPROWADZENIA OBIEKTYWÓW NIKKOR
Nikon świętuje 90. rocznicę wprowadzenia na rynek obiektywów NIKKOR. Z okazji jubileuszu prezentuje nowe logo, które upamiętnia dziedzictwo marki NIKKOR.
Historia w każdym obiektywie
Nowe logo przedstawia sylwetki obiektywów – zarówno tych historycznych, które pozostawiły ślad w historii fotografii, jak i współczesnych modeli. W logo umieszczono hasło „A Story in Every Lens” (Historia w każdym obiektywie), Podkreśla ono konstrukcję i wyjątkowe cechy, jakie charakteryzują każdy obiektyw NIKKOR - jego zdolność do uchwycenia wyjątkowych chwil, uwieczniania wydarzeń i opowiadania historii, które mogą trafiać do ludzkich serc. Inspirowana rozwojem technologicznym i historią marki NIKKOR, firma Nikon globalnie angażuje się w rozwój kultury fotografii. Celem są coraz większe możliwości ekspresji poprzez obraz – zarówno zdjęcia, jak i filmy.
NIKKOR: z Japonii do NASA
90-letnia historia marki NIKKOR rozpoczęła się w 1932 roku wraz z rejestracją znaku towarowego NIKKOR przez firmę Nikon (wówczas Nippon Kogaku K.K.). Rok później zrealizowano pierwszą dostawę obiektywów do fotografii lotniczej Aero-Nikkor. Od początku kluczowe było dążenie do technologicznej doskonałości i świetnych parametrów optycznych obiektywów NIKKOR - Nikon jako jeden z nielicznych producentów na świecie rozpoczyna proces produkcyjny każdego obiektywu od wytwarzania szkła optycznego. Dzięki temu, z biegiem lat marka stała się rozpoznawalna na całym świecie.
Marka NIKKOR była także liderem innowacji. Obiektyw NIKKOR P.C 8.5cm f/2, wprowadzony w 1948 roku, został zaprezentowany w opiniotwórczym magazynie LIFE, co znacząco wzmocniło reputację marki NIKKOR, jednocześnie pomagając w ugruntowaniu koncepcji jakości „Made in Japan”. W 1963 roku Zoom-NIKKOR Auto 43-86mm f/3.5 był pierwszym standardowym obiektywem zmiennoogniskowym oferującym praktyczne możliwości. Współcześnie, w 2019 roku, obiektyw NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct, uważany za flagowy wśród obiektywów NIKKOR Z, zyskał uznanie jako najjaśniejszy obiektyw w historii firmy Nikon o otworze względnym f/0,951.
Doskonałych parametrów optycznych i niezawodności. Co ciekawe, obiektywy NIKKOR odegrały ważną rolę w misjach kosmicznych NASA – świadczy to o świetnych parametrach technicznych i niezawodności. W 1971 roku podczas misji Apollo 15 wykorzystano obiektywy Nikon Photomic FTN (specyfikacje NASA) i NIKKOR. Ponadto w 2009 roku zamówiono lustrzanki D3S z obiektywami AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED w celu dokumentowania działań na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Do dziś firma Nikon nadal odgrywa rolę w misjach kosmicznych NASA, regularnie dostarczając aparaty i obiektywy. Relacja z NASA przyczyniła się również do rozwoju technologii optycznych, przekładając się na stałe podwyższanie jakości fotografii i badań kosmicznych.
Z, czyli wolność twórczego wyrazu
W 2018 roku firma Nikon połączyła wiedzę i doświadczenie zgromadzone przez lata, aby wprowadzić na rynek system mocowania Z. Obejmuje on aparaty bezlusterkowe z nowym bagnetem o większej średnicy2, a także współpracujące obiektywy NIKKOR Z i akcesoria. Obiektywy NIKKOR Z zaprojektowano tak, aby zapewniały niespotykany dotąd poziom parametrów optycznych, wykorzystując wyjątkową swobodę projektowania, która wynika z połączenia dużej średnicy wewnętrznej mocowania Z (55 mm), i małej odległości matrycy od płaszczyzny mocowania bagnetowego (16 mm). Cechy te zapewniają większą elastyczność konstrukcyjną i otwierają nowe możliwości twórcom wizualnym.
1) Wśród wymiennych obiektywów do aparatów firmy Nikon.
2) Wśród pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych, na podstawie badań firmy Nikon, stan z 16 listopada 2023 r.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
No no... Podwójnie szafirowa rocznica!
Gratulacje :) i sukcesów w przyszłości życzę.
Pierwszym przykładem innowacyjności jest prezentacja nowego obiektywu w magazynie LIFE? :D
To, że bagnet Z jest "większy" (od bagnetu F?) wymagało przeprowadzenia specjalnych badań przez firmę Nikon? :D (chyba, że chodziło o "największy" :P)
"pierwszy standardowy obiektyw zmiennoogniskowy oferujący praktyczne możliwości", wow!
Niedbale przetłumaczony bełkot marketingowy daje komiczne efekty.
janek_w
17 listopada 2023, 06:17
"Pierwszym przykładem innowacyjności jest prezentacja nowego obiektywu w magazynie LIFE? :D"
Nawet gdyby tak to zrozumieć, jak skomentowałeś, to nie jest to takie śmieszne w kontekście znaczenia, czym był i jaką rolę odegrał magazyn LIFE w historii i rozwoju fotografii, reportażu i informacji w ogóle. Więc nim się zmierzysz z trudem poznania tego etosu, polecam historię NIKKOR P.C 8.5cm f/2 w oryginalnym, choć współczesnym języku Shakespeare'a :
link
Zgadzam się, że marketingowy język to "bełkot", ale się zastanowię, czy twój wpis potraktować ...brzytwą Hanlona.
janek_w,
Get a LIFE.