Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2417 aparatów i 10607 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Olympus OM-D E-M5 Mark II - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Olympus
Model OM-D E-M5 Mark II
Data premiery 2015-02-05
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.9 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
Procesor obrazu TruePic VII
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
Zakres ISO Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania),
200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.)
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 2x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo AVCHD:
• 1920x1080, Full HD, 30p, 25p, 24p
• 1920x1080, Full HD, 60p, 50p
• 1280x720, HD, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
Motion-JPEG:
• 1280x720, HD, 30p
• 640x480, SD, 30p
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania.
Funkcja time-lapse
Funkcja klipów wideo (1, 2, 4, 8 s.)
Ogniskowanie Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AF / Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 5.0 EV (zdjęcia) +/- 3.0 EV (film) w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd.
Zdjęcia seryjne • Tryb H: z szybkością do 10 kl./s w serii do 16 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb L: z szybkością do 5 kl./s - do zapełnienia karty pamięci dla formatu
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM3, o liczbie przewodniej 9.1 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM3.
• Synchronizacja do 1/250 s, od 1/125 s do 1/8000 s (Super FP Mode), z lampa FL-50R do 1/180 s.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s
Karta pamięci Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi
LCD Odchylany, 3 calowy LCD, dotykowy, kolorowy, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 7 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
Wizjer Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.30x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.48x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-16.
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, wejście mikrofonowe 3.5 mm
• Wi-Fi
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLN-1 (wydajność ok. 310 zdjęć)
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-8 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
Akcesoria Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM3, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi.
Waga 417 g (bez akumulatora)
ok. 469 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 123.7 x 85 x 44.5 mm (bez elementów wystających)
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 5 EV.
Zdjęcia o rozdzielczości 40 Megapikseli (dzięki przesunięciu sensora między kolejnymi ujęciami i połączeniu ośmiu ekspozycji w jedno zdjęcie)
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Grip z zasilaniem HLD-8 (opcjonalnie)
Metalowy grip ECG-2 (opcjonalnie)
Lampa błyskowa FL-600R (opcjonalnie)
Obudowa podwodna PT-EP13 (opcjonalnie)
Celownik ramkowy EE-1 (opcjonalnie)
Zdejmowana osłona okularu EP-16 (opcjonalnie)
Skórzane etui CS-46 FBC (opcjonalnie)
Odporność na kurz i zachlapania (uszczelnienia).
Magnezowy korpus.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym.
Średnia ocen z 9 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.62 Dobra
Oceny czytelników (9)
  1. Didżejs
    Didżejs 23 lipca 2020, 20:59
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 5.173.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 4260+14/15
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Drobiazgi - głównie cechy konstrukcji a nie wady.

    Zalety: Wyśmienicie wykonany i zaprojektowany korpus. Mnóstwo ustawień i preselekcji oraz personalizacji. Dużo możliwości retuszu z poziomu body. High Res znakomite efekty.

    Podsumowanie: Aparat w ramach naturalnych ograniczeń doprowadzony do perfekcji. Z dobrym szkłem rewelacyjne efekty. Chyba mija epoka tak solidnych korpusów. Mały solidny i wszechstronny w każdych warunkach. Polecam bez zastrzeżeń.

  2. grandemario
    grandemario 28 maja 2019, 15:56
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 192.109.x.x
    Użytkuje od: 2 lat
    Cena zakupu: 7900
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Chyba jednak jakość zdjęć - nie mogę sobie poradzić z bielą i przepaleniami. Mam wrażenie, że to wina rozpiętości tonalnej. Wszelkie ustawienia kompensacji ekspozycji, rozbudowane ustawienia cieni i świateł... no jednak mam wrażenie, że w Nikonie to wszystko lepiej wyglądało.

    Zalety: doskonałe wykonanie i body, i obiektywu, gripu etc... to wszystko wygląda doskonale, i fantastycznie trzyma się w ręce. Mam wersję z podwójnym gripem HLD8 - zatem konfiguracja samego body jest ogromna w zależności od potrzeb. Personalizacja klawiszy, ustawienia, wizjer cyfrowy, WI-fi i sterowanie z tabletu, telefonu,komputera - extraklasa. Autofokus, szybkość działania - na najwyższym poziomie.

    Podsumowanie: Mam mieszane uczucia... po wielu latach jako Nikonowiec m.in D40, D90, D7100, obiektywy 18-140, 18-105, 50/1,8, lampa SB900 przesiadłem się Olumpusa - głównie z uwagi na gabaryty podczas rodzinnych wycieczek. Tymbardziej że Olympus w zestawie z podwójnym gripem oferuje doskonałe możliwości \"personalizacji\" gabarytów - samo body, body + uchwyt z fajną rękojeścią, body + uchwyt + bartery grip, body + bartery grip - no rewelacja. Dodatkowo wykonanie, klawiszologia, obiektywy, stabilizacja, uszczelnienia - dla mnie to wszystko jest rewelacją w porównaniu, w bardzo dużym uproszczeniu, z \"plastikowym\" Nikonem. A jednak w tym wszystkim najważniejszy jest efekt końcowy czyli zdjęcie. I tu jednak Nikon miał przewagę - kolor, plastyka, zdjęcia w pomieszczeniach - szczególnie z lampą SB900, z ostrością bym dyskutował, bo chyba jednak Olympus pod tym względem jest lepszy. Najbardziej jednak doskwiera mi problem z przepaleniami i generalnie słaba rozpiętość tonalna. Szczególnie w Nikonie D7100 nie zajmowałem się tym zupełnie, natomiast w OMD praktycznie każde zdjęcie muszę korygować kompensacją czy ustawieniem cieni i świateł. Nie wspomnę już o zdjęciach w AUTO - dla mnie dyskwalifikacja zupełna. Same zdjęcia z Olympusa w zestawie z 12-40 2,8 PRO są bardzo ostre, wyraźne na wyświetlaczy Retina w MacBook Pro - bardzo ładne, jednak takie płaskie... i z przepaloną bielą... Szczerze Olympus ma niezaprzeczalne zalety vs. Nikon D7100 ale ja ostatecznie mam mieszane uczucia porównując fotki z obydwu aparatów. Nikon D7100 plus praktycznie zoom-y vs Olympus OMD 5 mark II i obiektyw 12-40 PRO.... :-(

  3. Kwap
    Kwap 10 października 2018, 17:21
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 95.50.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 7190
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: -praca przy wysokich ISO (ultra max to 3200) -brak 120 klatek przy FullHD -płytki grip

    Zalety: -kompaktowość -stabilizacja w body -ekran -kolorystyka -świetne tryby automatyczne -rewelacyjna jakość wykonania -dotykowy ekran -funkcje filmowe -dostępność i jakość obiektywów

    Podsumowanie: Kupiłem ten aparat z 12-40mm 2.8, ale już po kilku dniach zmieniłem go na dwie stałki: zuiko 45mm i laowa 7,5mm (zoom był za ciężki i nieporęczny). Jest to w tej chwili najlepszy mały aparat z wymienną optyką do zadań specjalnych. Uszczelniony korpus i wbudowana stabilizacja robią robotę :D Aparat bez problemu podpinam do szelek plecaka i mam zawsze przy sobie. Polecam każdemu, kto chce mieć dobry aparat zawsze ze sobą.

  4. Imago
    Imago 6 lutego 2018, 03:56
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 217.144.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 7300
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: Znalazłem tylko jedną, ale jednak istotną a jest nią czas włączania się, który w zależności od użytych trybów wacha się od 1 do 3 sec. Z lustrzanką canon 7/6/5 d nawet nie ma co porównywać i to jet coś co mnie denerwuje. Mógł bym się jeszcze doczepić do czasu żywotności baterii, mam 3 tak owe i mnie to nie szczyka zbytnio, jednak zaznaczę tutaj że z jedną baterią w terenie bym nie mógł pracować, wytrzymuje połowę tego czasu co średniej klasy lustrzanka canona lub jeszcze mniej.

    Zalety: Wytrzymałość, szczelność, niezawodność, praca w niskich i wysokich temperaturach, waga, jakość JPG, stabilizacja obrazu.

    Podsumowanie: Przeciorałem ten aparat w Tatrach zimą ze 30 razy, był ze mną w górach wysokich 4000/5000m na lodowcach etc. Leżał w śniegu ze 100 razy, obił się o glebę, lód skałę też ze 100 razy i nic. Do tej pory jedynym śladem tych wypraw jest pęknięta plastikowa osłona obiektywu 12-40 2.8 PRO, na samym obiektywie ani na body nie ma śladu użytkowania, robił zdjęcia przy -15 C, przy czym trzymam go na pasku na zewnątrz zawsze gotowego do pracy. Dał sobie radę również w przyrównikowych tropikach, na statku z na łodzi, wszędzie w ekstremalnych warunkach. Jestem z niego bardzo ale to bardzo zadowolony. Niezastąpiony w podróży. Natomiast nie wybrał bym go jako aparatu do robienia portretów, pracy w studio etc. wiadomo.

  5. rafax
    rafax 24 listopada 2017, 12:49
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 213.241.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 4800
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Plastikowego włącznika czy odchylanego ekranu za bardzo nie ma się co czepiać, są i działają. Podstawowa wada jest związana z podstawową zaletą tego systemu - jest nią mała matryca co niestety ogranicza możliwość użycia do płytkich portretów, nawet ze szkłami f1.7. Nie eliminuje ale ogranicza :) Jak ktoś nie potrzebuje ultra ostrości to można podłączyć manualnego CZ 120 z P-six’a i jest już lepiej, z przyjemnym rozmyciem. AF kontrastowy demonem szybkości nie jest – szczególnie przy obiektach poruszających się w kierunku do/od obiektywu. Ale to wiadome i trzeba być świadomym co się kupuje. Cena obiektywów – czasami to ile sobie Oly czy Panas życzą za szkła to dramat… Najbardziej chyba brakuje mi małego ekranu na górze obudowy który by pokazywał nastawy aparatu :)

    Zalety: Rozmiar i waga. W porównaniu do poprzedniego systemu mam po prostu aparat częściej ze sobą. Nie mam też problemu z dźwiganiem sprzętu szwendając się po mieście od rana do zmroku. Body z 2 obiektywami i podręcznymi pierdołami (klucze, portfel, itp.) wchodzi do małej torby. Absolutnie genialna stabilizacja matrycy – utrzymanie 1/6 bez podparcia z cięższym szkłem nie stanowi większego problemu. Przy podparciu, zdjęcia w mieście o zmroku dają radę (oczywiście przy ISO 800+) bez statywu. Dzięki przyciskom funkcyjnym bardzo dobra ergonomia – brakuje mi gdzieś opcji „resetu” punktu AF do centralnego, ale może nie doczytałem instrukcji… Focus peaking dla kogoś kto go wcześniej nie miał a ma trochę manualnych szkieł też będzie dużą zaletą. Funkcja hi-res bardzo dobrze nadaje się do… skanowania kliszy. Wyniki porównywalne do skanów z Epsona V750 – do wydruków wielkoformatowych może niekoniecznie, ale do ogólnego użytku w sieci – super rozwiązanie.

    Podsumowanie: Mimo ograniczeń, jestem mega zadowolony. Przede wszystkim dlatego, że znacząco zwiększyła się liczba sytuacji kiedy mam aparat przy sobie.

  6. stets@o2.pl
    stets@o2.pl 18 września 2016, 22:56
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 78.8.x.x
    Użytkuje od:
    Cena zakupu:
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Szkoda że nie zastosowali AF z detekcją fazy, gdy jest ciemniej czasem się gubi AF d. kontrastu. Być może to wada Kitowego obiektywu 12-50

    Zalety: Szybkość AF, Dobra stabilizacja, Kompaktowość, Jakość wykonania,

    Podsumowanie: Aparat wart swojej ceny, ale najlepiej z obiektywami stałymi jasnymi lub pro.

  7. 3 czerwca 2016, 10:06
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna


    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 4800 zł
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Drobne niedoróbki, Kolega pisał już o plastikowym włączniku, dodałbym plastikową i delikatną blokadę pokrywy akumulatora. Główne pokrętła sterujące mogłyby też stawiać ciut większy opór, czasem zawadzi się palcem i przestawia się np. kompensacja. Wydajność akumulatora niestety niewielka.

    Zalety: Piękne zdjęcia, świetna stabilizacja, wygoda użytkowania, świetna - poza tymi drobnymi wadami - jakość wykonania. rewelacyjny wizjer, bardzo wygodne ręczne ostrzenie, sporo programowalnych przycisków

    Podsumowanie: Kupiłem przesiadając się z Panasa G2. W międzyczasie krótka przygoda z E-M10 II, nie podpasował mi jednak ergonomicznie. Jestem bardzo zadowolony. Szkoda trochę, że akumulator ma niską wydajność. Do zaplanowanych sesji jest ok, ale przy całodziennej wycieczce z rodzinką (tu fotka, tam filmik, itd.) ledwo daje radę. Po całym dniu daje się też odczuć sporą masę aparatu (jest niewielki i prawa dłoń musi dość mocno go ściskać). Świetny silnik jpg, np. przy ładnej pogodzie nad morzem ustawiałem sobie ,,tryb cz-b z filtrem czerwonym'', jak było płaskie światło to ,,ziarnisty film'', a wieczorem ,,zachód słońca''. W sumie... na nowo odkrywam fotografowanie, bo póki co nie czuję potrzeby wywoływania rawów (w Panasie odwrotnie, poza testowymi robiłem tylko rawy). Ustawiłem sobie pod osobnymi przyciskami: AEL, multifunkcję, ISO/WB, tryb zdjęć, AF/MF, peaking i jest bardzo wygodnie.

  8. giede
    giede 10 lutego 2016, 09:49
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 192.132.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 7000
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: 1. Uchylany wyświetlacz. Uciążliwe jest jego odchylanie w bok a potem odwracanie...Dla mnie lepszym rozwiązaniem jest wyświetlacz odchylany w pionie. 2. Plastikowy włącznik ma się nijak do jakości całej reszty aparatu. 3. Matryca - szumią rawy mocno... mocniej niż w aps -c w podobnych rozdzielczościach... 4. fazowy af na pewno pomógłby w zdjęciach sportowych... ale nie ma tragedii z af kontrastowym - trzeba tylko trochę praktyki.

    Zalety: 1. Ergonomia!!! Ten kto na nią narzeka nie miał tego aparatu w ręce. 5 przycisków fn, 2 rewelacyjne programowalny pokrętła i dźwignia. Wszystko idealnie rozmieszczone i dostępne. 2. Rozmiar body jest idealny - napisałem rozmiar bo waga jednak jest spora, biorąc po uwagę rozmiar przed wzięciem do ręki można się spodziewać, że będzie lżejszy. 3. Dostępna optyka, jej jakość, parametry i rozmiary - unikalne na chwilę obecną. 4. Stabilizacja - po prostu rewelacyjna. 5. Funkcjonalność menu, ilość opcji na poziomie profesjonalnych lustrzanek. 6. szczelny

    Podsumowanie: Myślę, że wypisując zarówno wady jak i zalety do sprawy poszedłem uczciwie. Nie jest to aparat idealny. Nie można też porównywać jakości zdjęć z aparatami pełnoklatkowymi. Ale ta jakość jest porównywalna z aps-c a biorąc pod uwagę rozmiary, frajdę z użytkowania tego aparatu, jakość jego wykonania oraz dostępną optykę - wybór wydaje się być oczywisty. PRZYSZŁOŚĆ... Uważam, że warto inwestować w optykę do mft. Jest na rewelacyjnym poziomie (parametry, jakość, gabaryty). W tym systemie siedzą 2 duże firmy (olek i panas) więc o wspieranie systemu możemy być spokojni. Na chwilę obecną lustra aps-c już powinny powoli odchodzić do lamusa a jeśli pojawią się lepsze matryce przy zachowaniu cen to lustrzanki pro będą już tylko dla masochistów :-)

  9. 5 grudnia 2015, 22:47
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna


    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 7600
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Uchylany wystawiacz, wolałem jak było w Olympus OM-D E-M10 Mark 1. Brak wbudowanej lampy jeśli to wada? Bo jest dodawana taka maluśka uchylana we wszystkie strony, fajna.

    Zalety: Zajebista jakość fotek. Ostre. Żyletka. Brzytwa. Kolory. Malutki, poręczny.

    Podsumowanie: Olympus OM-D E-M5 Mark II kupiłem z 12-40 2.8 PRO Porównując Nikona a Olympus to nie ma z czym porównywać. Olympus OM-D E-M5 Mark II to miłość od pierwszego wejrzenia.