Zeiss Nano Prime
Oferta obiektywów marki Zeiss powiększyła się o nowy zestaw sześciu pełnoklatkowych filmowych instrumentów tworzących linię Nano Prime.
Nowa linia powstała z myślą o pełnoklatkowych aparatach i kamerach wyposażonych w bezlusterkowe bagnety. Początkowo nowe obiektywy będą oferowane jedynie w wariancie z mocowaniem Sony E/FE, inne wersje zostaną zaprezentowane w późniejszym czasie. W skład zestawu wchodzą obiektywy o następujących parametrach:
- 18 mm T1.5
- 24 mm T1.5
- 35 mm T1.5
- 50 mm T1.5
- 75 mm T1.5
- 100 mm T1.5
Nowe konstrukcje są, jak na filmowe obiektywy, dość kompaktowe i lekkie. Wszystkie mają średnicę 95 mm i mogą korzystać z nakręcanych filtrów o średnicy 86 mm. Waga poszczególnych modeli oscyluje między 871 a 1255 g, a długości to 89 lub 112 mm zależnie od ogniskowej. Wszystkie obiektywy mają też identycznie umieszczone pierścienie ostrości i przysłony, a ta ostatnia we wszystkich przypadkach ma 12 listków.
Kompletny zestaw nowych obiektywów wraz ze stosowną walizką transportową wyceniono na 25950 dolarów / 23000 euro (bez VAT-u). Dostawy mają rozpocząć się w maju.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
To jak to jest z tym Zeissem, robią teraz tylko szkła do video ?
Widać na tych do foto mieli za małe przebicie
Wszyscy robią teraz szkla do video wiec czemu oni mieliby nie robić.
Electronic Interface for Real-Time Lens Data
Thanks to the integrated electronic interface on the mount, the Nano Primes transmit real-time metadata such as focal length, focus distance and aperture to the camera. Further lens data for distortion and vignetting ist available in the ZEISS CinCraft ecosystem and thus for post-production (CinCraft Mapper) as well as in the recently introduced CinCraft Scenario camera tracking system.
foto link
Powiedzieli, że skupią się na video i smartfonach. Co nie oznacza że może jeszcze do foto coś zrobią.
jest trochę szkieł T* w ofercie Sony, poza tym link jest tam trochę szkieł ;D
i jeszcze ten ZEISS ZX1
ludzie piszą komentarze a nawet nie chce im się wejść na stronę rzeczonego
Ja bym sobie na ich miejscu smartfony darował jako kierunek rozwoju,
jasne, warto robić dla producentów tychże, matryce komórek są szczególnie
wymagające, pakują tam sensory 50mpx mniejsze od paznokcia małego palca
małej dziewczynki, więc zdolność optyczna szkła musi być adekwatna
ale kończy się temat na dwóch - trzech ogniskowych i o czym tu właściwie pisać,
za zakrętem znak koniec drogi.
@towner - no jest trochę ale od dawna nic nowego do foto nie wydali, tamte obiektywy są ok ale przez te 8-10 lat powstała cała generacja nowych obiektywów, często o lepszej jakości zdjęć.
W sumie to trochę taka odpowiedź Zeissa na serię Cooke SP3, nawet wycenione są podobnie
link
Zestaw ciekawy, ale na rynku jest sporo optyki "filmowej". Do tego pojawia się więcej szkieł anamorficznych w cenach, których liczba cyfr mieści się w kalkulatorze. Aż prosi się o jakiś test tej optyki.
No, wiem ze trafilem fajny link.
link
@towner
'Ja bym sobie na ich miejscu smartfony darował jako kierunek rozwoju [...] i o czym tu właściwie pisać, za zakrętem znak koniec drogi.'
Szczerze polecić mogę czytanie raportów rocznych producentów, aby przekonać się na czym ów zarabia i w jakich gałęziach swojej działalności rośnie.
Na szybko:
link
strona 34 (raport po niemiecku, ale mozna i po angielsku poszukać). Consumer markets to 16% obrotów i niewiekie wzrosty. Konfitury dla Zeissa są gdzie indziej. Jeżeli nie pokazuja nowych obiektywów, to znaczy, że nie widzą tam przyszłości. Vide premiera i szybki koniec aparatu Zeis ZX1.
Ceny poszczególnych modeli link
@JarekB
Zeiss ZX1 był o początku produktem bezsensownym bez żadnych szans na rynkowy sukces więc nic dziwnego, że z niego z rezygnowali.
@Paździoch
Nie posłużyłem się przykładem ZX1, aby ocenić, czy był to dobry pomysł, czy nie dobry, ale jako przykład podejmowania decyzji biznesowej – jeżeli business case się firmie nie spina, to produkt jest zarzucany. Jeżeli sprzedaż obiektywów jest niezadowalająca, to może być zbyt mało powodów, aby rozwijać kolejne. Vide Samsung - byli na fali wznoszącej, opracowali NX1, który mógł juz konkurować najlepszymi, ale postanowili wyjść z biznesu.
Na foto nie ma w obecnych czasach zbytu bez AF. W wideo natomiast porządny MF to zaleta.