CP+ 2024 - stoisko Fujifilm
Rozpoczynamy nasz cykl relacji z tegorocznych Targów CP+ w Jokohamie. Zaczynamy oczywiście od firmy, dzięki której wyjazd na CP+ (przy okazji premiery modelu X100VI w Tokio) w ogóle stał się możliwy, czyli od Fujifilm.
Stoisko Fujifilm to jedno z czterech największych na tegorocznych targach. Na podobnej wielkości przestrzenie wystawiennicze (niewiele mniejsze niż cała powierzchnia niejednej polskiej imprezy branżowej) zdecydowały się także firmy Canon, Nikon i Sony.
Stoisko zostało podzielone na kilka sekcji, a jego główna część wystrojem miała nawiązywać do musicalu. Na kilku zaaranżowanych scenkach dostępni byli modele w tradycyjnych japońskich strojach i nie tylko.
Stanowiska z modelami, poza dostępnością dla odwiedzających, służyły także pokazaniu możliwości sprzętu firmy. Zarówno w zakresie zapowiedzianych przedwczoraj funkcji, takich jak bezpośredni transfer plików z aparatów do chmury Frame.io, jak i możliwości filmowych topowych korpusów z linii X oraz GFX, które były wykorzystywane do nagrań oraz transmisji na żywo.
Firma nie omieszkała zresztą przypomnieć odwiedzającym, że poza sprzętem fotograficznym ma ona też ogromne doświadczenie w konstruowaniu profesjonalnych obiektywów filmowych i telewizyjnych — od niewielkich konstrukcji z bagnetem C po monstrualny obiektyw broadcastowy o zakresie ogniskowych 25-1000 mm.
Bezapelacyjnie stoisko zdominował jednak zaprezentowany przed dwoma dniami w Tokio korpus X100VI, któremu poświęciliśmy już nieco uwagi na naszych łamach. Kolejka do jego testowania ustawiła się niemal od razu po otwarciu targów i to pomimo, że pierwszego dnia przez pierwsze dwie godziny wstęp na obiekt mieli tylko dziennikarze i goście o statusie VIP. Zresztą tylko dzięki temu faktowi udało się niektóre stoiska sfotografować z pewnej odległości bez tłumu ludzi na pierwszym planie – po południu przez teren expo trudno już było przejść.
Przy okazji swoich 90 urodzin, Fujifilm świętuje też 20 lat opracowywania symulacji negatywów w oparciu o własne bogate doświadczenia w ich tworzeniu. Do tego tematu wrócimy jeszcze za jakiś czas w relacji z wizyty w fabryce Fujifilm w miejscowości Ashigara.
Oprócz tego na stoisku dostępne były też dla odwiedzających praktycznie wszystkie korpusy systemów X i GFX, a aparaty natychmiastowe Instax miały wydzieloną swoją własną, nieco bardziej kolorową sekcję. Nie zabrakło też ekspozycji zdjęć wykonanych aparatami Fujifilm oraz sali wykładowej, którą udało nam się uwiecznić jeszcze zanim zapełniła się głodnymi wiedzy uczestnikami tegorocznej edycji CP+.
Partnerem relacji z targów CP+ 2024 jest firma Fujifilm, zdjęcia z targów zostały wykonane aparatem Fujifilm X-S20 oraz obiektywami Fujinon XF 8 mm f/3.5 R WR i Fujinon XF 18-120 mm f/4 LM PZ WR.
Materiały z targów CP+ powstały na laptopie Dell XPS 13 Plus 9320 udostępnionym przez polski oddział firmy Dell.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Kurczę, fajnie!
Dawno nie było relacji z targów :).
To stoisko było większe niż całe łódzkie targi wideo film foto, których, ubiegłoroczny, spektakularny sukces w tym roku objawią się ich brakiem.
... a i bym zapomniał. Gdzie jest X-Pro4?
Smiechlem na to porównanie do Lodzi :D
bo UĆ to bardzo wesołe miejsce na świecie
@Amadi
To może jakieś głębsze refleksje z użytkowania Fujinon XF 18-120/4 PZ
tu lub na twoim kanale?
@PDamian - to już jak wrócę i odeśpię ;)
No właśnie, teścik tego 18-120/4, może nie jest aż taki zły jak go malują nawet jak Fuji powinno wypuścić również wersję dla fotografów bez PZ.