CP+ 2024 - stoisko Samyang Tokina Zeiss Lensbaby
Zdecydowanie najdziwniejszy mariaż jeśli chodzi o tegoroczne stoiska to wspólna przestrzeń marek Tokina, Zeiss, Lensbaby oraz Samyang. Ten ostatni przedpremierowo pokazywał interesującą filmową nowość.
Wspomnianą nowością jest przeznaczony do współpracy z obiektywami filmowymi z linii V-AF adapter anamorficzny o współczynniku ściskania obrazu w poziomie wynoszącym aż 1.7x. Jego działanie było prezentowane na żywo na zainstalowanym na stoisku telewizorze. Niestety dokładna data premiery nowego akcesorium ani jego cena nie zostały póki co ujawnione.
Na stoisku Tokiny zainteresowaniem cieszyły się teleobiektywy lustrzane wyróżniające się kompaktowymi rozmiarami jak na oferowane ogniskowe. Zeiss niestety żadnymi fotograficznymi nowościami tym razem nie zaskoczył.
Partnerem relacji z targów CP+ 2024 jest firma Fujifilm, zdjęcia z targów zostały wykonane aparatem Fujifilm X-S20 oraz obiektywami Fujinon XF 8 mm f/3.5 R WR i Fujinon XF 18-120 mm f/4 LM PZ WR.
Materiały z targów CP+ powstały na laptopie Dell XPS 13 Plus 9320 udostępnionym przez polski oddział firmy Dell.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ta relacja z targow to troche taka anty reklama tego aparatu FUJI. niektore zdjecia sa wybitnie zaszumione i poprostu wygladaja zle. Do tego przydalo by sie zeby zdjecia bylu troche jasniejsze bo blado to wszystko wyglada. Wiem ze jest tam ciemnawo ale pewnie FuFu z czyms jasniejszym zrobilo by o wiele lepsza robote. Tak czy siak dziekuje za relacje.
> ale pewnie FuFu z czyms jasniejszym zrobilo by o wiele lepsza robote.
ale na jakiej zasadzie? przecież to własnie kwestia oświetlenia - jak nie jest dobre, to zdjęcia też dobre nie będą, obojętnie czym je wykonasz; spróbuj zastanowić się nad samym - najgłówniejszym nb. - terminem: "fotografia".
Wiesz ja tam sie nie znam ale mam Sony a6700 z 18-105 f4 czyli podobnym obiektywem co ten z tej relacji I mam tez a7mk3 i wiem ze w takiej sytauacji a7mk3 chociazby z najbardziej standardowa 50 czy 20mm zrobil by lepsza robote.
poza tym, te zdjęcia w niczym nie odbiegają od innych materiałów podobnego rodzaju publikowanych na tym forum; takie imprezy mają swój charakter, także w zakresie oświetlenia;
zaś "szumy" są po prostu zjawiskiem normalnym, jeśli idzie o światło, szczególnie jak ma wiele zróżnicowanych źródeł albo "świeci" niezbyt wyraziście wskutek licznych odbić i mieszania się.
> i wiem ze w takiej sytauacji a7mk3 chociazby z najbardziej standardowa 50 czy 20mm zrobil by lepsza robote.
tzn., co byłeś w tej Yokohamie? "w takiej sytauacji a7mk3" zrobiłby pewnie inną "robotę", czy lepszą, to można pewnie sprawdzić, bo ktoś na pewno takim sprzętem robił tam zdjęcia; jakąś wątpię, żeby obiektyw 50 mm był na takie okazje najlepszy, sam już takiego nie posiadam (chyba) a jak miałem, to nader rzadko go używałem, chociaż był jasny (1,8);
oczywiście jasny obiektyw, najlepiej jeszcze jaśniejszy, jest w takiej sytuacji świetnym rozwiązaniem, jednakowoż tzw. "stałki" z kolej gorzej się sprawdzają w warunkach, kiedy trzeba często zmieniać plan zdjęcia (trzeba by je często zmieniać, albo obwiesić się nimi jak choinka);
a z jasnych zoomów to za wiele nie ma, jakiś Cwanon, ale ciężki dość (OIDP), no i Pana-Leiki, bardzo dobre w tym celu (1.7) ale to już m4/3 i nie sponsoruje tego wyjazdu.