Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
@waldi72 ca ty za herezje z tymi świetlowkami snujesz ? Jeżeli będzie migać przy 50i to tym bardziej przy 50p. Ba nawet będzie jeszcze gorzej bo prawidłowy czas/migawka do 50p to 1/100 a nie 1/50 jak przy 50i. Większy ból jest przy oświetleniu diodowym gdzie częstotliwość pracy diod może być inna niż 50 Hz.
@waldi72 ? Podaj jakiś przykład konkretnie o co Ci chodzi. Przepracowałem AC130 już około 600godzin i nie spotkałem się z tym problemem. Czy chodzi Ci o migotanie takie jak w teście?
@dexter80 Jakość obrazu jest żenująca bo AVCHD to żenujący format, który nadaje się jedynie do filmowania nieruchomych scen. Panasonic robi dobre kamery w systemie P2 np taka (trochę droższa AG-AC130AEJ): link
kleofas - zupełnie się z Tobą nie zgodzę, to nie jest wina AVCHD, bo np. takie Sony czy Canon z dużym przetwornikiem robią robotę. Oczywiście XAVC może jeszcze więcej, ale znowu bez popadania w skrajności. Po prostu ten typ obrazu osobom, które używały aparatów nie będzie się podobał, ale to wynika z innych powodów. Ostatnia sprawa - ujęcia nie są podkręcane w żaden sposób - to "żywiec" z kamery. Myślę jednak na wprowadzeniu elementu 'wyciskania', ale pracuję nad sprawiedliwą, powtarzalną metodą.
Troche droższa ac130 - wow 😃. Polecam sprawdzic ceny kart p2. Pewnie niektore osoby zabierajace glos w dyskusji nigdy tej kam nie mialy w rekach... Chcecie porownac obrazek z ac130 z obrazkiem lustrzanki? Ergonomie, funkcjonalnosc tez porownacie? Żenujaca to jest jakosc z kazdej kamery jak obsluguje ja slaby operator....
Za taką cenę to już byłem pewien 2160p, a tu nawet banalnego 1080 50/60p nie ma. Ciekawe, że tak trudno uzyskać w kamerze za 12K to, co oferują lustrzanki po 2K.
@Mav Wielokrotnie miałem nieszczęście pracować np tą kamera Sony z większym przetwornikiem: link i powiem Ci, że jakość dynamicznych ujęć jest po prostu skandaliczna (kamera została kupiona rok temu i jakość od początku taka była). W statycznym planie, do wywiadu - ok. Ale do zdjęć w ruchu - masakra. (zatrzymajcie sobie na chwilę klatkę w trakcie szybkiej transfokacji na wieżę kościoła, zobaczcie te artefakty). Nagrywałem jedną scenę tą kamerą, oraz Canonem D6. Różnica w jakości była miażdżąca (oczywiście na rzecz Canona).
Dlaczego lustrzance tak trudno jest uzyskac: - xlr z zasilaniem - ergonomie tylko trzeba sie posilkowac rigami - zapis na 2 karty jednoczesnie - szybki dostep do niezbednych funkcji - porzadny wizjer ulatwiajacy prace w ostrym swietle - lagodna nie skokowa zmiane przeslony - brak limitu dlugosci klipu, przegrzewanie... Nieliczne modele nie maja limitów. - szkło zoom o takim stosunku jasnosc/zoom z napedem i af - filtry nd wbudowane ..... Znasz powiedzenie - jeden lubi rybki a drugi pipxi?
Kleofas chetnie dowiemy sie co to ten canon D6.... Sa lepsze kodeki ale odnosniednosnie avchd to uzywam na codzien w dynamicznych ujeciach w GH3 i nie odnosze takiego wrazenia ze to jakas padlina... MPG np w canon xf100, xf200...sa rewelacyjne ale np mamy bitrate 50megabit vs 17avchd. Nie wspominajac o np AVCintra 100megabit.
@lukasz8402, dzięki za wytknięcie mi literówki, ja nie będę równie małostkowy. Nie używałem Panasonica GH3, więc nie będę się na jego temat wypowiadał. Opinię ma bardzo dobrą, ale wielu użytkowników tego aparatu korzysta z rekorderów zewnętrznych. Taka sama sytuacja jest z Sony: jeśli masz wyjście z sygnałem 4:2:2, to kodek AVCHD nie boli (bo traktujesz go jako backup). Jeśli jednak nie masz zewnętrznego rekordera, to np wspomniany przez ciebie Canon xf100 (a konkretnie to 105, bo tam są XLR) wydaje mi się dużo bardziej sensownym rozwiązaniem niż ta kamera
Xf100 tez ma xlr... Co do lepszosci to wole od xf100 zdecydowanie ac130 bo roznica w jasnosci spora. Pograzasz sie bo napewno GH3 nie potrzebuje zewn rekordera ze wzgledu na kodek.
"napewno GH3 nie potrzebuje zewn rekordera ze wzgledu na kodek". Tak, ale tym najlepszym kodekiem nie będzie AVCHD tylko mov z kodekiem ALL-I i 72Mbps. I to zupełnie inaczej wygląda niż AVCHD i 28Mbps, a różnicę widać właśnie w ruchu. Zrób małą próbę: filmuj z okna samochodu, na dłuższej lufie, tak żeby uzyskać rozmazane plamy. Nagraj sobie to w AVCHD a potem w ALL-I , wypuść stop klatki i porównaj.
W poprzednim poscie piszesz avchd to zenada. A ja jeszcze raz pisze ze nie taka zenada a jak ktos chce lepszej jakosci to wiadomo avchd nie jest dla niego.. Piszesz o zewn rejestratorach do GH3 jakby tam nie bylo dobrych kodekow.... piszesz o xlr w xf105 - jaki to ma zwiazek? Kazesz robic testy... Zrob sobie test avchd z roznych kamer bo moze rzeczywiscie ta ea50 niezbyt daje rade.
Jesli sie zaglebiamy w jasnosci to napisze tak: Ustawiajac takie samo naswietlenie na jednej i drugiej kamerze i otwierajac przyslone na max to obraz z panasonica jest lepszy, mniej zaszumiony. Zdarza sie ze np przy tych samych przyslonsch jedna kam musi miec gain 9 kiedy druga ma gain 0 a generuja obraz tak samo naswietlony. Mialem xf100 i sprzedalem ze wzgledu na jasnosc...
Zgadza się. Można porównać sobie wartości AC90 i AC130 w stosunku do ISO w FS100 - właśnie po to robiłem to porównanie. I AC90 jest "ciemniejsza". Dlatego gain jako taki jest średnim "miernikiem", bo w każdej kamerze będzie znaczyć coś innego. Wracając np. do tej nieszczęsnej EA50, to ona jest "ciemniejsza" o ok. 9dB z tego co pamiętam, ale tu ciekawostka, obie kamery można przełączyć w ISO i wtedy wychodzi, że EA ma o wiele mniejszy zakres, ale obie mają gain 0-30.
Fajna kamera z dużym potencjałem ale niestety inżynierowie postanowili ją ograniczyć pod względem jakości rejestrowanego materiału. Kamera odtwarza bez problemu materiał nagrany na z hackowanym GH2 z bitrate ok 70Mb, Podejrzewam, że nie było by problemem dla inżynierów Panasonic'a włączyć opcję zapisu z większym bitrate ok 50 Mb ale to nie zgodne z założeniami standardu AVCHD. Przecież mamy multum formatów pochodnych AVCHD, które muszą dać firmie zarobić na droższym sprzęcie. Co do migotania punktów świetlnych jak na filmiku w teście, to już przypadłość w Panasonicach - autofocus tak ma, że ciągle szuka. Recepta na tą ułomność to "MF". Kwestia pulsowania obrazu przy LEDach itp.. wystarczy ustawić odpowiednią wartość migawki (mamy możliwość korekcji o 0.1Hz) i problem znika.
@kaziu Kamera odtwarza bez problemu materiał nagrany na z hackowanym GH2 z bitrate ok 70Mb, - ciekawa sprawa. Na ten moment to w AC130 brakuje tego 50p trochę. AC160 ma zapis w 50p ale jest trochę droższa :-(. Konstrukcje już mają coś koło 3 lat tak że pewnie niebawem będzie nam dane oglądać następcę tego modelu.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Temat kamer jest mi obcy, więc najmilej ogląda mi się filmy podsumowujące z Wartą w roli głównej :)
Właśnie, szkoda, że nie ma trybu 50p. Można się niemiło naciąć filmując przy migotającym świetle, na przykład ze świetlówek.
@waldi72 ca ty za herezje z tymi świetlowkami snujesz ? Jeżeli będzie migać przy 50i to tym bardziej przy 50p. Ba nawet będzie jeszcze gorzej bo prawidłowy czas/migawka do 50p to 1/100 a nie 1/50 jak przy 50i. Większy ból jest przy oświetleniu diodowym gdzie częstotliwość pracy diod może być inna niż 50 Hz.
@waldi72 ?
Podaj jakiś przykład konkretnie o co Ci chodzi.
Przepracowałem AC130 już około 600godzin i nie spotkałem się z tym problemem.
Czy chodzi Ci o migotanie takie jak w teście?
Jak na urządzenie za prawie 12k pln jakość obrazu jest żenująca.
Kejcak - no proszę :) jednak świat jest mały.
waldi - nie bardzo wiem, co 50p miałoby tu pomóc. Aczkolwiek szkoda, że go nie ma.
@dexter80
Jakość obrazu jest żenująca bo AVCHD to żenujący format, który nadaje się jedynie do filmowania nieruchomych scen. Panasonic robi dobre kamery w systemie P2 np taka (trochę droższa AG-AC130AEJ): link
kleofas - zupełnie się z Tobą nie zgodzę, to nie jest wina AVCHD, bo np. takie Sony czy Canon z dużym przetwornikiem robią robotę. Oczywiście XAVC może jeszcze więcej, ale znowu bez popadania w skrajności.
Po prostu ten typ obrazu osobom, które używały aparatów nie będzie się podobał, ale to wynika z innych powodów.
Ostatnia sprawa - ujęcia nie są podkręcane w żaden sposób - to "żywiec" z kamery. Myślę jednak na wprowadzeniu elementu 'wyciskania', ale pracuję nad sprawiedliwą, powtarzalną metodą.
Troche droższa ac130 - wow 😃. Polecam sprawdzic ceny kart p2.
Pewnie niektore osoby zabierajace glos w dyskusji nigdy tej kam nie mialy w rekach...
Chcecie porownac obrazek z ac130 z obrazkiem lustrzanki? Ergonomie, funkcjonalnosc tez porownacie? Żenujaca to jest jakosc z kazdej kamery jak obsluguje ja slaby operator....
Za taką cenę to już byłem pewien 2160p, a tu nawet banalnego 1080 50/60p nie ma.
Ciekawe, że tak trudno uzyskać w kamerze za 12K to, co oferują lustrzanki po 2K.
@Mav
Wielokrotnie miałem nieszczęście pracować np tą kamera Sony z większym przetwornikiem:
link
i powiem Ci, że jakość dynamicznych ujęć jest po prostu skandaliczna (kamera została kupiona rok temu i jakość od początku taka była). W statycznym planie, do wywiadu - ok. Ale do zdjęć w ruchu - masakra. (zatrzymajcie sobie na chwilę klatkę w trakcie szybkiej transfokacji na wieżę kościoła, zobaczcie te artefakty). Nagrywałem jedną scenę tą kamerą, oraz Canonem D6. Różnica w jakości była miażdżąca (oczywiście na rzecz Canona).
Dlaczego lustrzance tak trudno jest uzyskac:
- xlr z zasilaniem
- ergonomie tylko trzeba sie posilkowac rigami
- zapis na 2 karty jednoczesnie
- szybki dostep do niezbednych funkcji
- porzadny wizjer ulatwiajacy prace w ostrym swietle
- lagodna nie skokowa zmiane przeslony
- brak limitu dlugosci klipu, przegrzewanie... Nieliczne modele nie maja limitów.
- szkło zoom o takim stosunku jasnosc/zoom z napedem i af
- filtry nd wbudowane
.....
Znasz powiedzenie - jeden lubi rybki a drugi pipxi?
Kleofas chetnie dowiemy sie co to ten canon D6....
Sa lepsze kodeki ale odnosniednosnie avchd to uzywam na codzien w dynamicznych ujeciach w GH3 i nie odnosze takiego wrazenia ze to jakas padlina... MPG np w canon xf100, xf200...sa rewelacyjne ale np mamy bitrate 50megabit vs 17avchd. Nie wspominajac o np AVCintra 100megabit.
Myślę, że zdecydowanie lepszy obrazek da mniejsza, ale tańsza, o większym przetworniku i z lepszym kodekiem Sony PXW-x70. link
kleofas - tylko że EA50 to przepakowany NEX...tam ogólnie jest po prostu tak sobie. Też nie mam o tej kamerze jakiegoś dobrego zdania.
Sprawdzimy to :)
@lukasz8402, dzięki za wytknięcie mi literówki, ja nie będę równie małostkowy. Nie używałem Panasonica GH3, więc nie będę się na jego temat wypowiadał. Opinię ma bardzo dobrą, ale wielu użytkowników tego aparatu korzysta z rekorderów zewnętrznych. Taka sama sytuacja jest z Sony: jeśli masz wyjście z sygnałem 4:2:2, to kodek AVCHD nie boli (bo traktujesz go jako backup). Jeśli jednak nie masz zewnętrznego rekordera, to np wspomniany przez ciebie Canon xf100 (a konkretnie to 105, bo tam są XLR) wydaje mi się dużo bardziej sensownym rozwiązaniem niż ta kamera
Jakosc obrazka bedzie lepsza. A jeszcze odnosnie 4k..Pamietacie jak wchodzilo HD i jakie jasne na poczatku byly te kamery?😃
Szto eta "jasna kamera" ?
Xf100 tez ma xlr... Co do lepszosci to wole od xf100 zdecydowanie ac130 bo roznica w jasnosci spora. Pograzasz sie bo napewno GH3 nie potrzebuje zewn rekordera ze wzgledu na kodek.
A, XF100 też ma XLRy ;)
@lukasz8402- w czym masz tą "sporą różnicę w jasności"?
Xf100 jest ciemniejsza niz ac130.
Ale co jest "ciemniejsze"? Obiektyw? BO jest nieco ciemniejszy na szerokim końcu, ale 1/3 EV to nie jest "sporo"...
"napewno GH3 nie potrzebuje zewn rekordera ze wzgledu na kodek". Tak, ale tym najlepszym kodekiem nie będzie AVCHD tylko mov z kodekiem ALL-I i 72Mbps. I to zupełnie inaczej wygląda niż AVCHD i 28Mbps, a różnicę widać właśnie w ruchu. Zrób małą próbę: filmuj z okna samochodu, na dłuższej lufie, tak żeby uzyskać rozmazane plamy. Nagraj sobie to w AVCHD a potem w ALL-I , wypuść stop klatki i porównaj.
Ciemniejsza w sensie obraz w panasonicu jest mniej zaszumiony przy tym samym wzmocnieniu gain.
Oki, czyli po prostu albo sensor Canona bardziej szumi, albo ma niższą czułość natywną i "gain" w jednej i drugiej to nie to samo. Wierzę na słowo :)
W poprzednim poscie piszesz avchd to zenada. A ja jeszcze raz pisze ze nie taka zenada a jak ktos chce lepszej jakosci to wiadomo avchd nie jest dla niego.. Piszesz o zewn rejestratorach do GH3 jakby tam nie bylo dobrych kodekow.... piszesz o xlr w xf105 - jaki to ma zwiazek? Kazesz robic testy... Zrob sobie test avchd z roznych kamer bo moze rzeczywiscie ta ea50 niezbyt daje rade.
Jesli sie zaglebiamy w jasnosci to napisze tak:
Ustawiajac takie samo naswietlenie na jednej i drugiej kamerze i otwierajac przyslone na max to obraz z panasonica jest lepszy, mniej zaszumiony. Zdarza sie ze np przy tych samych przyslonsch jedna kam musi miec gain 9 kiedy druga ma gain 0 a generuja obraz tak samo naswietlony.
Mialem xf100 i sprzedalem ze wzgledu na jasnosc...
Te gainy nie 0 i 9 nie tycza sie xf100 ac130
Zgadza się. Można porównać sobie wartości AC90 i AC130 w stosunku do ISO w FS100 - właśnie po to robiłem to porównanie. I AC90 jest "ciemniejsza". Dlatego gain jako taki jest średnim "miernikiem", bo w każdej kamerze będzie znaczyć coś innego.
Wracając np. do tej nieszczęsnej EA50, to ona jest "ciemniejsza" o ok. 9dB z tego co pamiętam, ale tu ciekawostka, obie kamery można przełączyć w ISO i wtedy wychodzi, że EA ma o wiele mniejszy zakres, ale obie mają gain 0-30.
Fajna kamera z dużym potencjałem ale niestety inżynierowie postanowili ją ograniczyć pod względem jakości rejestrowanego materiału.
Kamera odtwarza bez problemu materiał nagrany na z hackowanym GH2 z bitrate ok 70Mb, Podejrzewam, że nie było by problemem dla inżynierów Panasonic'a włączyć opcję zapisu z większym bitrate ok 50 Mb ale to nie zgodne z założeniami standardu AVCHD. Przecież mamy multum formatów pochodnych AVCHD, które muszą dać firmie zarobić na droższym sprzęcie.
Co do migotania punktów świetlnych jak na filmiku w teście, to już przypadłość w Panasonicach - autofocus tak ma, że ciągle szuka. Recepta na tą ułomność to "MF".
Kwestia pulsowania obrazu przy LEDach itp.. wystarczy ustawić odpowiednią wartość migawki (mamy możliwość korekcji o 0.1Hz) i problem znika.
@kaziu
Kamera odtwarza bez problemu materiał nagrany na z hackowanym GH2 z bitrate ok 70Mb, - ciekawa sprawa.
Na ten moment to w AC130 brakuje tego 50p trochę. AC160 ma zapis w 50p ale jest trochę droższa :-(. Konstrukcje już mają coś koło 3 lat tak że pewnie niebawem będzie nam dane oglądać następcę tego modelu.
Czy dobrze mi się wydaje, że część scen filmów była kręcona w Sanoku, Gorlicach i Krośnie? :)
@hajhejt ponad 400km dalej :)
hajhet - przepraszam za literówkę w ksywce..
To teraz poprosimy test kamer Sony FS100 oraz Canon C100.
Bardzo dobra recenzja, dzięki :)
I tu się pojawia pytanie czy kamera czy.. GH4?:)