Panasonic Lumix GH7
Oferta bezlusterkowców marki Panasonic należących do systemu Mikro Cztery Trzecie powiększyła się o nowy flagowy korpus przeznaczony dla filmowców, model GH7.
INFORMACJA PRASOWA
Panasonic przedstawia nowy LUMIX GH7 – najnowszy flagowy model
bezlusterkowej serii LUMIX G z matrycą Micro Four Thirds
LUMIX GH7 oferuje wyjątkową wydajność wideo, szeroki zakres dynamiczny, dzięki nowo opracowanemu 25,2-megapikselowemu sensorowi BSI CMOS oraz ulepszoną wydajność autofokusa z detekcją fazy (PDAF). Aby wspierać efektywny przepływ pracy wymagany w profesjonalnych środowiskach produkcyjnych, GH7 jest wyposażony w wewnętrzne nagrywanie Apple ProRes RAW*1 oraz pierwsze na świecie nagrywanie 32-bit float*2, co eliminuje konieczność dostosowywania poziomów nagrywania dźwięku podczas filmowania.
Wraz z gwałtownym wzrostem zapotrzebowania na treści wideo w ostatnich latach, rośnie liczba małych zespołów twórców wideo, a także zapotrzebowanie na dalsze udoskonalenia w jakości bezlusterkowych aparatów fotograficznych, oferujących doskonałą wydajność wideo i mobilność. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2009 roku, nasza seria LUMIX GH zdobyła silną reputację wśród twórców i zespołów produkcyjnych jako model znany z doskonałej wydajności podczas filmowania, innowacyjnych funkcji oraz niezawodności.
LUMIX GH7 to bezlusterkowy aparat nowej generacji, który spełnia potrzeby twórców, niezależnie od ich dziedziny artystycznej.
Wysoka wydajność, szybka reakcja i doskonała mobilność
- 25,2-megapikselowy sensor BSI CMOS o wysokiej rozdzielczości i szybkim czasie reakcji, wraz z ponad 13-stopniowym zwiększeniem zakresu dynamicznego (Dynamic Range Boost)*3 i bogatą gradacją
- Wykorzystanie PDAF dla wysokiej prędkości oraz wysokiej precyzji autofokusa, a także nowo dodanej funkcji rozpoznawania autofokusa w czasie rzeczywistym dla samolotów i pociągów
- Udoskonalona technologia stabilizacji obrazu, obejmująca korekcję zniekształceń perspektywy
w przypadku filmów oraz tryb High w aktywnej stabilizacji obrazu, umożliwiający skuteczną kompensację podczas fotografowania w ruchu
Udoskonalona jakość wideo i zoptymalizowane procesy robocze od momentu nagrywania do postprodukcji
- Wewnętrzne nagrywanie wideo w formacie 5,7K 30p ProRes 422 HQ oraz ProRes RAW HQ*1.
- Pierwsze na świecie nagrywanie 32-bit float*2, eliminujące konieczność dostosowywania poziomów nagrywania dźwięku podczas filmowania przy użyciu nowego adaptera mikrofonowego
XLR, DMW-XLR2 (sprzedawanego osobno). - Umożliwia użytkownikom wczytywanie oryginalnych plików LUT i bezpośrednie stosowanie nowych kolorów do filmów i zdjęć za pomocą funkcji REAL TIME LUT.
- Umożliwia nagrywanie proxy dla efektywności przepływu pracy oraz obsługuje natywne integrowanie aparatu z chmurą dzięki Adobe's Frame.io, umożliwiając automatyczne przesyłanie, tworzenie kopii zapasowych, udostępnianie i wspólne pracowanie nad obrazami i filmami poprzez chmurę.
- Nagrywanie w formacie Open Gate umożliwiające elastyczne kadrowanie do dowolnej platformy mediów społecznościowych lub potrzeb klienta.
Niezawodny w dziedzinie produkcji wideo
- Nieograniczone nagrywanie wideo możliwe dzięki efektywnemu procesowi rozpraszania ciepła i zintegrowanemu wentylatorowi chłodzącemu*4.
- Wygodny monitor o kącie nachylenia bez zakłóceń, który nie przeszkadza w podłączaniu kabli HDMI ani USB podczas nachylenia.
- Zdolny do wytrzymania trudnych warunków środowiskowych dzięki odporności na kurz, zachlapania*5, oraz odporności na mróz do -10 stopni Celsjusza/14 stopni Fahrenheita.
*1 Nagrywanie nie jest możliwe na karcie SD.
*2 Dla aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami, stan na 5 czerwca 2024 r., według badań Panasonic. Przy użyciu adaptera mikrofonowego XLR DMW-XLR2 (sprzedawanego osobno).
*3 Dynamic Range Boost nie jest aktywowany podczas nagrywania wideo HFR/VFR o częstotliwości 61 kl./s lub wyższej, ani podczas fotografowania SH z szybkim ujęciem. Nie jest również aktywowany przy prędkościach migawki wolniejszych niż 1/15 podczas fotografowania zdjęć, w zależności od ISO. Podczas nagrywania wideo powyżej 60 kl./s (w tym VFR), zakres dynamiczny wynosi ponad 12 stopni.
*4 Podczas nagrywania w rozdzielczości C4K/60p lub niższej obowiązują ograniczenia temperatury dla rozdzielczości przekraczających Cinema4K, VFR/HFR i ProRes. Czas nagrywania zależy od pojemności baterii i karty pamięci.
*5 Odporność na kurz i zachlapania nie gwarantuje, że nie dojdzie do uszkodzenia, jeśli ten obiektyw zostanie narażony na bezpośredni kontakt z kurzem i wodą.
*Apple oraz ProRes są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Apple Inc. w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
*Frame.io, logo Frame.io oraz Camera to Cloud są zastrzeżonymi znakami towarowymi lub znakami towarowymi firmy Adobe w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
*Pozostałe znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich odpowiednich właścicieli.
*Wszystkie funkcje mogą nie być dostępne w zależności od sytuacji.
*Projekt i specyfikacje mogą ulegać zmianie bez uprzedzenia.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
o i to jest njus ...
to jest - najlepsze co mozna ze soba na urlop zabrac, lekki, poreczny i nie zwaracajacy uwagi.... mam na mysli cala serie GH
Jest jakaś zmiana względem poprzednika
której nie można by było ogarnąć nowym firmware do GH6 ❓
@PDamian - jak wymyślisz jak dodać firmwarem czujniki fazowego autofokusa do matrycy, to nobel z fizyki czeka :D
@zbytek3 - jeśli waży tyle co GH6, to nie jestem pewien czy określenie „lekki i poręczny” jest do końca stosowne ;)
link
Nudy.
Przynajmniej cenowo bardzo zbliżony. Ale faktycznie pomijając AF to raczej taki GH6 II. Chociaż dla wielu wewnętrzny zapis w ProRes RAW i 32-bitowe zmiennoprzecinkowe audio to będzie naprawdę duża zmiana.
To było pytanie.
Jak to jest warte Nobla, to dlaczego jest tylko o 4,7% droższe?
Bo nie zrobili tego firmwarem. A o to przecież pytałeś.
No proszę - jednak OM SYSTEM dał radę i zaprezentowal filmową torpedę :)
Tęsknię za GH5s... brakowało mi w nim tylko stabilizacji. Może teraz Panasonic pójdzie w tym kierunku i na bazie GH7 zaoferuje wersję GH7s ze stabilizacją z matrycą 10 Mpix :)
@PDamian
Straszne nudy, fazowy AF, tylko 100 dolarów różnicy, cóż tu trollować? Teraz już tylko czekamy na premierę Z6/Z7III.
@kaziu
100% prawdy. Gh5s nadal mi imponuje na mrocznych salach zaszumieniem. Pod tym względem jest lepiej niż S5 MK2 Świetna matryca . Dziwię się że nie kontynują tej serii.Jak ktoś nie potrzebuje więcej niż 4k i nie musi ciągle używać AF to nadal świetny wybór. A i AF jak się dobrze skonfiguruje to względnie można używać.
@zbytek3
Lekki i poręczny? Serie G(x) i GH(x) już dawno przestały takie być. G9 II jest w obudowie pelnoklatkowego S5, a GH6 jest jeszcze cięższy i waży więcej niż większość pelnoklatkowych korpusów.
Dopuki aparat jest do Trzymania w reku nie moze być za mały.
Kostki filmowe są inne, i one pokazują jak moze wyglądać aparat jak nie musi nic mieć.
Amadi, sam aparat nie oferuje 32 bit float - wymaga do tego opcjonalnej przystawki która trzeba dokupić osobno.
@Hubert Multana - racja, trochę za duży skrót myślowy zrobiłem
Na tym forum narzekano na m4/3 do dziewczęcych rączek… No to macie kawał porządnego i kompetentnego korpusu. m4/3 w natarciu ;-)
jest to jednak niezły wyczyn nie odróżniać firmware od hardware.
Ładna maszynka. Ciekawe czy pomyślą kiedyś o następcy zgrabnego G90 z PDAF? No i z pojemniejszym akumulatorkiem. Wziąłbym bez chwili namysłu.
Soniak10, masz w tej chwili OM-1 (ten pierwszy, jeszcze olympusowy) w niezłej cenie 7 tys. zł. Jest nieco mniejszy i lżejszy od G9 II, nie mówiąc o tym tutaj. Ja się waham. Z jednej strony ciekawi mnie następca G90 czy GX9, z drugiej - zanim się pokaże (jeśli w ogóle), to pierwszy OM-1 będzie wyprzedany.
@_Tomek_
Proponowanie komuś OM-1 zamiast potencjalnego następcy GX9 to nieporozumienie. Przecież to puszki o zupełnie innym charakterze i z zupełnie innej półki cenowej.
A kto tam wie co oni znowu wymyślą... Poprzednik, czyli GX8 był bardziej zaawansowany (migawka 1/8000, uszczelnienia, większy wizjer), potem to okroili. W tej chwili jak się chce kupić zaawansowany, ale nieduzy aparat m4/3, to wybór jest marny.
Amadi, PDamian: The GH7 is built around a different sensor than the GH6 - cytat z testu dpraview
> jeśli waży tyle co GH6, to nie jestem pewien czy określenie „lekki i poręczny” jest do końca stosowne ;) [Amadi]
waży ponoć 805g, czyli prawie 20 mniej, mniej o 100g niż Nikon Z8, mniej niż Zenit TTL (o ca 200g), a to przecież w zasadzie zaawansowana kamera filmowa z aktywnym chłodzeniem; robi wrażenie (wyjąwszy PDamiana etc.).
Szkoda, że tylko "przeznaczony dla filmowców", bo ja wolę robić zdjęcia. No cóż, rozejrzę się u konkurencji...
@Vendeur
G9II i to bardzo. Nie ma za co.
Ja mam nadzieję, że wyjdzie coś fajnego dla amatorów, czyli G100 II.
Mam nadzieję, że wyjdzie i nie okroją go z mechanicznej stabilizacji.
Fajnie byłoby mieć coś małego i lekkiego do dobrego 4k do 30/60fps, ze stabilizacją i 10 bitami.
@ad1216 - no oczywiście, że inny sensor, bo ten ma detekcję fazy.
Czyli mówimy o matrycy z G9 II
_Tomek_ wiem i jeżeli Panasonic nie zaoferuje następcy G90, to będę się skłaniał właśnie ku któremuś z modeli OM-1 lub E-M1 mkIII za 6500. Wolałbym jednak pozostać przy Panasoniku, bo przyzwyczaiłem się do ergonomii, menu itp, ale jak nie będzie innej rady, to kto wie? Przesiadłem się z Sony na Panasa i jakoś to przeżyłem, więc raz jeszcze też mogę sobie pozwolić. Z tym, że jeżeli już, to raczej na pewno nie w tym roku, więc Panas ma jeszcze czas na zastanowienie się, czy chce ode mnie trochę kasy wyciągnąć, czy nie?
@gamma: jeżeli G100 II byłby podobny konstrukcyjnie do G90 ale pozbawiony jego ułomności (paliwożerność, brak PDAF, pewne niedociągnięcia w menu), to ja chętnie... Bo G9 jest jak dla mnie trochę za wielki.
Z filmowego punktu widzenia, Panas mógłby spokojnie wypuścić korpus wielkości GX9 z matrycą z G9 II / GH7 ograniczoną do 4K / 50-60p żeby się procesor nie gotował w małej i lekkiej obudowie. I wyszedłby z tego lepszy sprzęt dla vlogerów niż większość sprzętu dla vlogerów.
Amadi: była wyżej dyskusja co nowego jest w GH7 ale nikt nie wspomniał o sensorze ;)) nie tylko detekcja fazy jest nowością w tym sensorze
@ad1216: to jest m4/3, nie oczekuj za wiele od tego portalu.