Sony ZV-E10 II i E PZ 16-50 mm f/3.5-5.6 OSS II
Oferta firmy Sony poszerzyła się właśnie o nowy niepełnoklatkowy aparat ZV-E10 II oraz obiektyw E PZ 16-50 mm f/3.5-5.6 OSS II. Oba produkty adresowane są głównie do twórców wideo.
Sony wprowadza nową generację produktów dla twórców treści:
aparat ZV-E10 II i obiektyw E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II
Najnowszy korpus formatu APS-C z serii Sony ZV wyróżnia się na tle obecnego bestsellerowego aparatu bezlustrowego wyczekiwanymi przez użytkowników funkcjami i uaktualnieniami
![]() |
10 lipca 2024 r. — Sony wprowadza na rynek aparat ZV-E10 II, będący drugą generacją bestsellerowego modelu ZV-E10i. Korpus ZV-E10 jest obecnie podstawowym aparatem w przeznaczonej dla twórców treści serii Sony ZV. Stanowi wszechstronne, nieduże i łatwe w użyciu narzędzie dla początkujących i zaawansowanych twórców. Nowy ZV-E10 II będzie miał wszystkie funkcje, za które ceniono jego poprzednika, w tym style twórcze, tryb prezentacji produktu, funkcję rozmywania tła i regulowany w wielu płaszczyznach wyświetlacz. Oprócz tego projektanci w jeszcze większym stopniu postawili na poziom zaawansowania, łatwość obsługi i wyrafinowanie.
Korpus ZV-E10 II przewyższa poprzedni model rozwiązaniami sprzętowymi, do których należy zmodernizowany przetwornik CMOS Exmor R™ o efektywnej rozdzielczości około 26 megapikseli oraz najnowszy procesor obrazu BIONZ XR™. Ulepszono też system AF i ustawienia kinowe Vlogii. Do nowości należy pionowy interfejs użytkownika, zasilanie z akumulatora Sony Z o dużej pojemności, umożliwiającej wydłużenie czasu pracy, oraz udoskonalone funkcje łączności, które ułatwiają transmisje strumieniowe na żywo i przesyłanie danych. Kompaktowy korpus dobrze leży w ręku i waży tylko 377 gramówiii.
W ofercie pojawi się również nowy, kompaktowy obiektyw APS-C z elektryczną regulacją zoomu: E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II. Będzie on sprzedawany oddzielnie lub w zestawie z korpusem ZV-E10 II. Ten zmodernizowany, lekki model ma lepsze niż w poprzednim obiektywie właściwości podczas filmowania oraz udoskonalony system AF.
— Aparaty z serii Sony ZV od samego początku miały łączyć bardzo łatwą obsługę z wysoką jakością rejestrowanych obrazów — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor działu IP&S Marketing w Sony Europe. — Obecna seria ZV nadal ma te cechy, ale poszła o krok dalej. Wprowadzając zmodernizowany korpus ZV-E10 II, chcemy zainspirować twórców do rozwijania lub odnajdywania własnego, niepowtarzalnego stylu z pomocą takich funkcji, jak dostosowywane style twórcze czy ustawienia kinowe Vlog. Pragniemy nieustannie doskonalić naszą technologię, aby pomagać twórcom na każdym etapie zaawansowania w urzeczywistnianiu ich własnych wizji.
Nadawanie własnego stylu zdjęciom i filmom
Aparat ZV-E10 II jest wyposażony w dwie funkcje służące do tworzenia treści o wysokiej jakości w samym aparacie: style twórcze i ustawienia kinowe Vlog. Podczas fotografowania i filmowania użytkownicy mogą błyskawicznie nadać obrazowi odmienny wygląd, wybierając jeden z 10 stylów: Standardowy (ST), Portret (PT), Neutralny (NT), Żywy (VV), Żywy 2 (VV2), Film (FL), Chwila (IN), High-key: miękki (SH), Czarno-biały (BW) lub Sepia (SE). Każdy efekt można dodatkowo dostosować poprzez zmianę ośmiu parametrów. Aparat pozwala na zapisanie w pamięci sześciu własnych stylów i ich późniejszy błyskawiczny wybór.
![]() |
Użytkownik aparatu ZV-E10 II, który chce tworzyć wysokiej jakości materiały o wyglądzie produkcji filmowej, może szybko uzyskać żądany efekt dzięki funkcji ustawień kinowych Vlog. Jej działanie polega na automatycznym doborze proporcji obrazu, liczby klatek na sekundę i szybkości przejś
AF w taki sposób, aby materiał wideo wyglądał jak prawdziwy film. Dalszą poprawę wyglądu filmu można uzyskać, stosując pięć „wyglądów” — w tym poprawiający wygląd karnacji S-Cinetone™ — i cztery „nastroje”iv, które wzmacniają ekspresję twórczą poprzez wyeksponowanie pewnych kolorów.
Najważniejsze dane techniczne aparatu
-
System AF z 759 umieszczonymi w płaszczyźnie ogniskowej polami wykrywającymi fazęv, funkcją śledzenia w czasie rzeczywistym i funkcją Real-time Eye AF do ustawiania ostrości na oczy ludzi, zwierząt i ptaków
-
Wykonany w technologii BSI przetwornik CMOS Exmor R o zakresie czułości ISO 100–32 000vi, łączący wysoką czułość z niskim poziom szumów
-
Korpus APS-C z wymiennymi obiektywami, współpracujący z ponad 70 obiektywami Sony z mocowaniem typu E
-
Duża prędkość odczytu i oversampling z rozdzielczości 5,6K pozwalające przekształcać duże ilości danych w piękne filmy 4K w jakości do 60pvii
-
Elektroniczny system stabilizacji Active Modeviii, który dokładnie mierzy i kompensuje drgania korpusu z użyciem żyroskopu i zaawansowanego algorytmu, efektywnie stabilizując obraz bez pogorszenia mobilności nawet podczas nagrywania filmów 4K
-
Zasilanie z akumulatora Z (NP-FZ100) o dużej pojemności umożliwiające ciągłe nagrywanie filmuix nawet przez 195 minut
![]() |
Dodatkowe cechy usprawniające tworzenie treści
-
Nowy, pionowy interfejs użytkownika, automatycznie dostosowujący zawartość ekranu podczas rejestracji obrazu w układzie pionowym. W połączeniu z regulowanym w wielu płaszczyznach ekranem LCD umożliwia podgląd obrazu z każdej pozycji
-
Rejestracja obrazu 4K 60p i tryb S&Q umożliwiający nagrywanie wyraźnego obrazu Full HD XAVC-S w formacie do 120px i późniejsze odtwarzanie efektownych ujęć ruchu w 5-krotnie zwolnionym tempie (24p)
-
Ustawienie „Prezentacja produktu”, które umożliwia płynne przenoszenie ostrości z twarzy na pokazywany przedmiot, przez co znacznie ułatwia nagrywanie recenzji produktów
-
Funkcja rozmywania tła do zmieniania głębi ostrości i tworzenia efektu bokeh jednym naciśnięciem przycisku
-
Tryb automatyki ekspozycji z priorytetem twarzy, optymalizujący jasność twarzy w zmiennych warunkach oświetlenia dzięki ciągłemu wykrywaniu twarzy i korygowaniu ekspozycji
-
Efekt gładkiej skóry poprawiający wygląd karnacji i osłabiający przebarwienia na skórze
-
Port USB 3.2 Type-C® (SuperSpeed USB 5 Gb/s) pozwalający szybko, przewodowo przesyłać pliki do zgodnego smartfona lub komputera przy użyciu aplikacji Creators' App w celu wygodnej obróbki i publikacji w mediach społecznościowychxi
-
Możliwość tworzenia animacji poklatkowychxii w samym aparacie poprzez rejestrację obrazów w odstępach od 1 do 60 sekundxiii
-
Zaawansowany wewnętrzny mikrofon z trzema kapsułami o wybieranej charakterystyce kierunkowej (wprowadzony w aparacie ZV-E1) do rejestracji czystego dźwięku o wysokiej jakości. W zależności od sytuacji i warunków użytkownik może wybrać cztery ustawienia charakterystyki kierunkowej: „Auto”, „Przód”, „Tył” i „Wszystkie kierunki”
-
Dostarczana z aparatem osłona przeciwwiatrowa osłabiająca zakłócenia podczas filmowania na wietrze
-
Stopka Multi Interface (MI) do łatwego podłączania zewnętrznego mikrofonu lub innych urządzeń audio
-
Współpraca z sieciami Wi-Fi 5 GHzxiv umożliwiająca strumieniowe transmisje na żywo
![]() |
Zaprojektowany z myślą o środowisku
Obudowa korpusu ZV-E10 II powstaje z tworzyw z recyklingu, w tym SORPLAS™ xvi. Zmniejsza to wpływ na środowisko bez pogorszenia funkcjonalności. Opakowanie jednostkowe jest wytwarzane z tworzywa Sony „Original Blended Material”, produkowanego z bambusa, trzciny cukrowej i makulatury pozyskanej z rynku. W ciągu ostatnich 11 lat firma Sony wykorzystała w aparatach cyfrowych i cyfrowych kamerach wideo około 395 tonxvii plastiku z recyklingu, zastępując nim tworzywa sztuczne z surowców pierwotnych.
Główne cechy i funkcje obiektywu E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II
E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II jest 75. obiektywem z mocowaniem typu E firmy Sony. Ze względu na małe wymiary i uniwersalny zakres ogniskowych (24–75 mm w przeliczeniu na format pełnoklatkowy) idealnie sprawdza się w zestawie z nowym korpusem ZV-E10 II. Efektywna konstrukcja optyczna z czterema soczewkami asferycznymi i jedną ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) zapewnia wysoką rozdzielczość. Minimalna odległość od obiektu wynosi 0,25 m (min. ogniskowa) / 0,30 m (maks. ogniskowa), a maksymalne powiększenie 0,215×, co pozwala pokazać z bliska szczegóły obiektu. Po wyłączeniu aparatu obiektyw E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II chowa się i skraca do 31,3 mm. Dzięki małym wymiarom i wadze wynoszącej jedynie 107 gramów ten przenośny obiektyw sprawdzi się w codziennym użytkowaniu.
![]() |
Płynna elektryczna regulacja zoomu bardzo ułatwia filmowanie i nie przerywa pracy systemu AF. Aby film był maksymalnie wyraźny, wbudowany system stabilizacji optycznej współpracuje ze stabilizacją w korpusiexviii, w tym również z trybem Active Mode. Obiektyw E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II obsługuje też funkcję kompensacji „oddychania”xix, stabilizującą obraz poprzez ograniczanie zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości.
Dostępność
Korpus ZV-E10 II i obiektyw E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II będą dostępne pod koniec lipca 2024 r.
Filmową prezentację nowego korpusu ZV-E10 II można obejrzeć tutaj.
Szczegółowe informacje o produkcie znajdują się pod adresem www.sony.pl/electronics/aparaty-z-wymiennymi-obiektywami/zv-e10m2
Obrazy utrwalone nowym korpusem ZV-E10 II, obiektywem E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II i innymi produktami fotograficznymi Sony oraz materiały na ich temat można znaleźć w serwisie https://www.sony.pl/alphauniverse, stworzonym w celu informowania, kształcenia i inspirowania twórców treści.
Uwagi:
i Korpus Sony α ZV-E10 zajmuje I miejsce wśród aparatów bezlusterkowych. Źródło: serwis monitorujący sprzedaż detaliczną Circana, okres 12 miesięcy kończący się w grudniu 2023 r., liczba sztuk sprzedanych w USA.ii Możliwość wyboru w trybach filmowania i S&Q. Niedostępne, jeśli w trybie S&Q wybrany jest format nagrywania XAVC S-I 4K.
iii Waga z akumulatorem i kartą SD.
iv Ustawienie „Nastrój” jest niedostępne, gdy wybrany zostanie wygląd „Mono”.
v Podczas fotografowania. Liczba wykorzystywanych pól AF zależy od trybu zdjęć.
vi Podczas fotografowania zakres ISO można rozszerzyć do 50–102 400. Kiedy stabilizator obrazu SteadyShot pracuje w trybie Active, zakres ISO wynosi 100–6400.
vii Liczby klatek na sekundę nagrania są wyrażane liczbami całkowitymi, ale rzeczywiste klatkaże mają następujące wartości: 24p = 23,98 kl./s, 30p = 29,97 kl./s, 60p = 59,94 kl./s, 120p = 119,88 kl./s.
viii W trybie Active Mode zachodzi nieznaczne przycinanie obrazu. Tryb Active Mode nie działa, gdy nagrywanie odbywa się z prędkością od 120/100 kl./s wzwyż. Dotyczy to również funkcji S&Q. Podczas filmowania, gdy stabilizator SteadyShot pracuje w trybie Active Mode, zakres ISO wynosi 100–6400.
ix W przypadku użycia całkowicie naładowanego akumulatora, obiektywu E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II i trybu zapisu XAVC S HD 60p 50M 4:2:0 8 bitów. Rzeczywista wydajność zależy od ustawień, środowiska pracy, warunków przechowywania i sposobu użytkowania. Akumulatory są produktami ulegającymi zużyciu, a ich pojemność maleje z upływem czasu. Sony nie udziela gwarancji dotyczących czasu eksploatacji baterii.
x W trybie S&Q nie można nagrywać dźwięku.
xi Do przesyłania do smartfona potrzebna jest aplikacja Creators' App. Informacje o dostępności w poszczególnych regionach są podane na stronie https://www.sony.net/cca/. Przed użyciem wymagana jest rejestracja informacji o serwerze i klucza strumienia serwisu streamingowego. Należy pobrać aplikację z serwisu Google Play lub App Store. Usługi sieciowe, treści, system operacyjny i oprogramowanie mogą podlegać regulaminom i zostać zmienione, wstrzymane lub wycofane w dowolnym momencie. Mogą być wymagane opłaty, rejestracja i podanie danych karty kredytowej.
xii Czas zdjęć zależy od warunków. Do tworzenia animacji poklatkowych z długimi odstępami czasu (np. 10 minut i większych) służy funkcja [Timer z interwałem].
xiii W przypadku zdjęć w jakości 4K maksymalny interwał między obrazami wynosi 6 sekund.
xiv W pewnych krajach i regionach mogą obowiązywać ograniczenia w wykorzystaniu pasma 5 GHz.
xv Obsługiwane języki zależą od regionu sprzedaży.
xvi Okresowo produkcja może odbywać się bez użycia tworzywa SORPLAS™ w pewnych elementach.
xvii Dane firmy Sony. Tworzywa z recyklingu wykorzystane w obudowie produktu i akcesoriach w okresie od kwietnia 2012 r. do marca 2023 r.
xviii Informacje o zgodności aparatów (Stabilizacja obrazu dzięki skoordynowanemu sterowaniu korpus-obiektyw) podano pod adresem: https://www.sony.net/dics/fnc1002/
xix Prosimy o zapoznanie się ze stroną pomocy technicznej https://support.d-imaging.sony.co.jp/www/cscs/function/compatibility.php?area=pl&lang=pl&cs_ref=slct_lang&fnc=1001
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"Ten zmodernizowany, lekki model ma lepsze niż w poprzednim obiektywie właściwości podczas filmowania oraz udoskonalony system AF."
Optyki E PZ 16-50mm F3.5-5.6 OSS II link
link
względem E PZ 16-50mm F3.5-5.6 OSS link
link
nie udoskonalili.
Aparat do vlogowania bez mechanicznej stabilizacji... A stabilizacja cyfrowa ponoc z cropem 1.33x. Takze ten aparat generalnie Sony moze sobie wlozyc, gdzie swiatlo nie dociera...
Pewnie adresowany do ludzi którzy kupią obiektyw ze stabilizacją;)
Sam miód.
"Wysoka jakość obrazu
Dzięki starannemu rozmieszczeniu 9 elementów w 8 grupach, w tym 4 soczewek asferycznych i 1 szkła ED (o bardzo niskiej dyspersji), uzyskano wysoką rozdzielczość w całym zakresie ogniskowych od szerokokątnego 24 mm do średniego teleobiektywu odpowiadającego 75 mm (*). . Tłumi rozlew kolorów i wyraźnie przedstawia obiekt.
Piękny efekt bokeh, który wyróżnia obiekt
7-listkowa okrągła przysłona zapewnia piękny efekt bokeh."
link
ZV-E10 II link
Po naszemu
"Doskonałe parametry optyczne
Innowacyjna konstrukcja optyczna...
link
ZV-E10 II link
Nowa premiera Sony. Najwięcej komentarzy od PDamiana, fana Nikona (jeśli dobrze pamiętam)
Nie ma przypadków, są tylko znaki;)
PS.
Jako reprezentant obozu Sony się wypowiem : spoko vlogowy aparacik, i dalej beznadziejny (nowy) kit;)
Reprezentant obozu Sony:
"beznadziejny (nowy) kit;)"
Sony:
"Imponujące parametry optyczne oraz precyzyjna konstrukcja" link
Estymowane ceny:
- ZV-E10 II - 5000 zł
- ZV-E10 II i E PZ 16-50 mm f/3.5-5.6 OSS II - 5500 zł
'Estymowane ceny:'
@PDamian - dawaj ceny zza Wielkiej Wody i kolejne linki z heheszkami.
link :P
@gamma
'Także ten aparat generalnie Sony może sobie wlozyc, gdzie swiatlo nie dociera.'
Jeszcze przy niejednym vlogo-aparacie nam tu cos takiego napiszesz, karawana będzie jechała dalej, a Sony napcha sobie kabzy dollarsami mimo jęków i narzekań ;-) Jedyną nadzieją pozostał Tobie chyba Panas z G100 II, ale na niego pewnie trochę poczekasz, bo nowiutki G100d miał premierę przed chwilą :-)
@Wojt_wro
'fana Nikona'
*fanboja
1100 / z kitem 1200 €
1000 / z kitem 1100 $
link
😜
Kit luzem 300 $ / 330 €
@Szabla
Radość z życia koledze zabierasz.
@PDamian
'Kit luzem 300 $ / 330 €'
Drogo! Od Ciebie 'kit luzem' mamy w gratisie :-)
Teraz już mogę w spokoju czekać na test Z6III, bo ludzie mowio, że wesoło nie będzie. Oj...
@JarekB
Zgadza się, psy szczekają, a karawana jedzie dalej. Tylko potem niech nie będzie lamentu, że ogólna sprzedaż aparatów słaba, i że komórki podgryzają aparaty foto, bo znakomita większość aparatów foto to produkty specjalnie "niedopieczone" - po to byś kupił aparat droższy, a najlepiej od razu flagowca.
Skoro to aparat do vlogowania i Sony ma technologię mechanicznej stabilizacji w apsc, to dlaczego tej stabilizacji nie daje, skoro właśnie do vlogowania by się przydała?
Najlepiej by było, gdyby gimbaza takich produktów nie kupowała, zrobiła bojkot, to może wtedy firmy by dały to oczekiwane minimum.
Widzisz - jakiś czas temu kupiłem R8 właśnie do filmu, akceptując że nie ma mechanicznej stabilizacji. Miałem nadzieję, że stabilizacja w obiektywie będzie dobra, ale niestety nie była. Zatem oddałem R8 do sklepu. Mógłbym kupić R6, ale nie chcę zbyt dużego klocka. Więc firma na mnie nie zarobiła.
ten gość ma łeb na karku, i też mówi "great but with one problem"
link
@gamma
Tyle, że sprzedaż od 2022 rośnie :-). Skoro Sony ma, a nie daje, to albo chodzi o koszty/zysk, albo o małe rozmiary, albo odpytana grupa docelowa potwierdziła Sony (i Panasowi), że stabilizacja im jest mało potrzebna. BTW - S9 ma stabilizację, ale tam narzekałeś na co innego ;-)
Stabilizacja matrycy trafiła do A7 II w 2014 roku
i do A6500 w 2016 roku...
"Twórcom treści" -niepotrzebna. 😉
@PDamian
2014, 2104...Ile to lat przed Nikonem?
BTW - Olek ma stabilizację w każdej luszczance i bezlustrze od 2010, nawet od lat mają wyświetlacze gibane w bezsensowną stronę, więc twórcy kontentu są w siódmym niebie i nie mam pojęcia co ich powstrzymuje przed zakupem.
Pierwszy aparat ze stabilizacją
1994 link
@JarekB
Ja wątpię, by firmy robiły jakiś research czego potrzebują konsumenci. Myślę, że gdyby spytali vlogerów, czy potrzebują stabilizacji mechanicznej, to 99% by powiedziało, że tak.
Ja np. nie znam ani jednego kierowcy, który byłby zadowolony z braku tradycyjnych guzików w samochodzie do np. obsługi klimatyzacji czy radia. Ale oczywiście firmy będę wciskać kit, że zgodnie z ich badaniami wyszło im, że kierowcy nie chcą tych guziczków.
@JarekB
Piszesz "luszczanka" - piszesz tak, boś taki nowoczesny, czy problemy z pisownią?
Zauważyłem kawałek lustra, czyli pewnie lustrzanka. Przekonywujące.
@gamma
'Piszesz "luszczanka" - piszesz tak, boś taki nowoczesny, czy problemy z pisownią?''
Nowoczesny. Pytasz, bo nie masz poczucia humoru, czy nie masz poczucia humoru?
'Ja np. nie znam ani jednego kierowcy, który byłby zadowolony z braku tradycyjnych guzików w samochodzie do np. obsługi klimatyzacji czy radia.'
To już teraz znasz. Zapytaj dowolnego kierowcy Tesli co sądzi o przyciskach. Zapewne to samo, co fotograf smartfonowy.
@JarekB
Poczekam z ciekawości na recezję Amadiego, co sądzi o braku IBIS w aparacie, który jest kierowany do vlogerów.
UHD/120 (1.58x) i UHD/60 full-width
też nie ma link
... USB jest 3.2 Gen 1 (5Gbps)
-Czyli wyżej wymienione + wizjer + drugie kółko
kosztują 400$ 😉
link
"Stabilizacja matrycy"
Nie będę bronił Sony, ale czy Canon i Nikon w APS-C (mamy rok 2024) ją oferuje? [Zgredy]
Wychodzi na to, że ci "twórcy treści" to nic na filmikach nie zarabiają
i sprzęt kupują za kieszonkowe od rodziców
-to wiedząc Sony nie dało stabilizacji matrycy
żeby utrzymać cenę na akceptowalnym
przez tych twórców poziomie.
🤪
Edit.
na akceptowalnym
przez RODZICÓW tych twórców poziomie.
Jak za 4999 PLN to trochę mało. Mogli chociaż tą starą mechaniczną migawkę zostawić.
@gamma
'Poczekam z ciekawości na recezję Amadiego, co sądzi o braku IBIS w aparacie, który jest kierowany do vlogerów.'
Można się domyślić :-) Poniższy test jest całkiem świeży:
link
@PDamian
'to wiedząc Sony nie dało stabilizacji matrycy'
Ściskaj mocno kciuki za to, aby stabilizacja cyfrowa działała słabo, nie lepiej niż w:
link
Bo gdyby działała dobrze...
link
Canon w R7.
Sony w a6500, a6600, a6700
Nie wiem czego to ma dowodzić, ale takie są fakty.
A ja czekam lekką obniżkę a6700! Naprawdę jestem ciekaw jak w tej cenie będzie się sprzedawać w PL!
Ta premiera to dla mnie koniec rozwoju linii a6xxx! Z której zostanie jedynie a6700 i a6000 do vlogowania!
@3xN
"Nie będę bronił Sony, ale czy Canon i Nikon w APS-C (mamy rok 2024) ją oferuje? [Zgredy]"
Owszem, oferuje. Nie we wszystkich modelach, ale ma.
Co do braku IBIS, to nie wiem jaki jest konkretny powód, czy wyszło im że elektroniczna w połączeniu z optyczną (a jednak sporo szkieł E jest stabilizowanych) będzie skuteczniejsza, inne względy techniczne czy może oszczędności, ale znane są przypadki, że aparaty stricte filmowe były z premedytacją pozbawiane stabilizacji matrycy, np. Panasonic GH5s.
Ten obiektyw Sony to jak na razie najgorszy mały zoom jaki miałem, dobra ostrość tylko w centrum a porównałem go do Fujifilm 15-45 i optycznie to Sony nie ma startu do Fuji czy nawet starego Samsunga NX 16-50 z tej trójki Fuji zdecydowanie najlepszy.
….Sorry miało być Samsung najlepszy
@ vulkanwawa
''Ten obiektyw Sony to jak na razie najgorszy mały zoom jaki miałem, dobra ostrość tylko w centrum a porównałem go do Fujifilm 15-45 i optycznie to Sony nie ma startu do Fuji czy nawet starego Samsunga NX 16-50 z tej trójki Fuji zdecydowanie najlepszy. ''
Naleśnikowaty 6 lat starszy zoom jest słabszy optycznie? No niesamowite. Nie mówię że to była jakaś specjalna perełka wśród obiektywów ale czasem warto się zastanowić przy porównywaniu. Ja miałem kupionego nowego i na swoje czasy był spoko ale system zoomowania PZ mnie irytował. W takich obiektywach rozrzut jakościowy w tym samym egzemplarzu może być ogromny, nie mówiąc o wpływie czasu na nie więc na przykład samo to że jeden obiektyw mógł być używany 6 lat a drugi kupiony nowy mogłoby mieć ogromny wpływ.
A tak sobie śmieszkując to - no ale nie miałeś nowej wypasionej, poprawionej wersji PZa, to skąd wiesz jaka jest:D
@ gamma
''Myślę, że gdyby spytali vlogerów, czy potrzebują stabilizacji mechanicznej, to 99% by powiedziało, że tak. ''
A ja myślę że jak by ich zapytali czy wolą bez stabilizacji za 1000$ czy ze stabilizacją za 1200$ (przy kicie który ma i tak stabilizację) to by powiedzieli że nie. Ale uwielbiam takie zmanipulowane argumenty bez podawania konsekwencji wyboru...
A nie dali stabilizacji w aparaciku bo będzie tańsze, mniejsze, do vlogowania na statywie nie trzeba, a awaryjnie są obiektywy stabilizowane i stabilizacja elektroniczna. Poza tym pewnie przy tym co daje konkurencja to im tego nie trzeba, a mają miejsce na nowszą, droższą wersję ze stabilizacją. Ale większość osób jest tu od dawna i dziwią mnie zdziwienia że producenci coś tego typu zrobili.
A ja myślę że to jest po prostu segmentacja produktu, chcesz stabilizację, albo 4k120p to dopłać do a6700. I najprawdopodobniej to tak będzie działać, choć i tak pewnie będzie się sprzedawał jak wściekły, tak samo jak pierwsza edycja.
Sam się zastanawiam nad nim do jakiś małych nagrań z rodziną na wycieczkach, bo małe, lekkie, 4k60p, luty i profil cinetone ma, ma obracany ekran, lepsze wbudowane mikrofony, prosta obsługa, baterie i tak miałbym z a7, i jakieś mniejsze obiektywy też (tego kita nie zdzierżę), no i w końcu ma to bardziej przyjazne menu, bo do poprzedniego pałam szczerym obrzydzeniem. Cena 5k taka już mniej przyjazna ale pewnie szybko spadnie bliżej 4k co już byłoby do zaakceptowania.
Tylko właśnie się zastanawiam czy zakładając taki mały aparacik stricte do domowych nagrań wideo to ma sens aparat który nie ma stabilizacji optycznej, i czy może jednak nie dopłacić do a6700, będzie to wszystko + ibis + 4k120p i trochę więcej. No i wtedy mógłbym też więcej fotek nim zrobić przy okazji, ma mechaniczną migawke, wizjer, pokrętło z przodu... Ale wtedy znowu, wagowo już jest blisko pełnoprawnej A7, więc czy ma sens dokupywać osobny korpus mając tak podobnego a7 IV z FF? Ale znowu.... A7IV nie ma 4k120p... i tak w koło Macieju. Szczwanie to producenci ustalają, niby fajny sprzęcik, ale zawsze na premiere jest jakieś "ale" żeby zachęcić do droższego, zupełnie jak u Apple...
Choć pewnie koniec końcem go kupię, jak trochę polską ceną spadnie bliżej 4 tys. może z jakimś małym gimbalem...
@ikit
"Naleśnikowaty 6 lat starszy zoom jest słabszy optycznie? No niesamowite."
-Przecież wersja mark II jest z wczoraj,
bez zmiany optyki pierniczą ""Imponujące parametry optyczne oraz precyzyjna konstrukcja" link
Sony doszło do wniosku, że KONSTRUKCJA OPTYCZNA Z 2012 ROKU
SPROSTA dzisiejszym wymaganiom
...LUB licząc sobie za niego w zestawie tylko 100$ [a nie 300$ -jak luzem]
dobrze na nim zarabia. 🤪
-Sami wybierzcie która wersja jest bardziej prawdopodobna
w dużym korpo.
KONSTRUKCJA OPTYCZNA Z 2012 ROKU
link
[coś za mało linków ostatnio wrzucam]
Kto to w ogóle kupuje? Nikt tego w ogóle nie kupuje! Smartphone'a lepiej kupić... Żeby jeszcze aparacik 8K nagrywał... A większość dzisiejszych aparacików nadal tylko 4K nagrywa... Smartphone'y już od lat (od 2020 roku) wideo w 8K nagrywają... A większość aparacików do dziś tego nie potrafi... Żenada...
Żenujące jest, jak piszesz "smartfon".
Tony Northup robił porównania wideo m. In z iPhone 15 Pro, I obrazek z iPhone wyglądał jak kupa przy nim, ale na normalnym obiektywie, bo ten kitowy jest dokładnie taki jaki możnaby się spodziewać że jest - do kitu.
Najłatwiej powtarzać zmyślone opinie.
Nikt nie mówi, że obrazek z tego Sony będzie zły, tylko paranoją jest że to sprzęt dla vlogerów a nie ma IBIS'a
link
To że Sony E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS
jest optycznie gówiany
to zmyślone opinie ❓
12 września 2012 roku -gdy ta konstrukcja optyczna się objawiła
Sony miało w ofercie
NEX-7
NEX-F3
NEX-5R
NEX-6 link
z wideo FHD.
8-megapikselowy film 4K wymaga niezwykle wymagającej optyki...
Co do filmów strumieniowanych przez internet testowałem organoleptycznie dwie wersje filmów o tej samej przepustowości i przy małym bitrate jak na YouTube zdecydowanie lepiej wyglądają filmy w FHD. Dopiero wyższe przepustowości dają odczuwalną różnicę na korzyść 4k. Nie jest nowością, że kompresja bardziej degraduje obraz niż niska rozdzielczość. Mocno skompresowany film jest po prostu nieprzyjemny w odbiorze.
Oczywiście nie mam tu na myśli obrazów generowanych przez YouTube, a skalę kompresji.
Druga kwestia to oglądanie 4k na smartfonie i jeszcze z pomocą LTE o średniej jakości sygnału...
Co do @zlots to sieje jakąś propagandę bo nie tylko w tym wątku wyjeżdża z takimi mądrościami.
@Szabla
8 megapikseli to całkiem sporo. Już przy 4k można dostrzec różnice między obiektywami.
Ja osobiście filmuję w 4k by mieć zapas do edycji FHD. Chyba, że robię dla ludzi o których wiem, że będą oglądać na TV. Wtedy robię finalnie 4k, ale z taką kompresją, że oglądanie przez internet jest mocno ograniczone i daję im pendrive.
@zlots
Musisz więcej pisać, zdecydowanie więcej, internety wytrzymajo.
@Maciox
Można, jeżeli jest to wybitnie kiepski obiektyw. Ten tak nie jest.
@PDamian
'Sony [...] dobrze na nim zarabia'
Ło byku, jeszcze chwila, jeszcze kilkanaście premier, które z wysiłkiem będziesz trollował i dokonasz epokowego odkrycia, że kapitalizm polega na zarabianiu, najlepiej - dobrym zarabianiu.
Polecam: link
Zła informacja dla Ciebie - Nikon też zarabia, nawet na Tobie. jeżeli chcesz wesprzeć firmy, które mało zarabiają, to dokonaj zakupu czegoś z bogatej oferty OMS czy Pentaxa. Najlepszego interesu dokonałbyś wtedy, gdy Olek przynosił straty - wtedy korpo zupełnie na Tobie by nie zarobiło. Trwało to wiele lat, mogłeś być czujny zamiast robić zasięgi jednemu ze sklepów u Jankesów.
@gamma
'Nikt nie mówi, że obrazek z tego Sony będzie zły, tylko paranoją jest że to sprzęt dla vlogerów a nie ma IBIS'a'
Dokonałbyś pewnego wysiłku intelektualnego, przeczytałbyś wpisy @Wojt_wro i @ikit z dzisiejszego przedpołudnia zamiast pisać w kółko Macieju te same opowieści i wklejając kolejne linki z wypowiedziami ;twórców kontentu'.
@JarekB
Po co robisz prywatne wycieczki? Jeśli masz coś konkretnego do napisania, to napisz bez pisania typu "Dokonałbyś pewnego wysiłku intelektualnego".
My tu piszemy o sprzęcie. Każdy ma prawo wyrazić swoją opinię. Ja wyraziłem swoją mówiąc, że sprzęt do vlogowania powinien mieć IBIS. Jakby to był sprzęt głównie do robienia zdjęć, to rozumiem, że IBISa mogłoby nie być. Ale do filmowania, to żart (wg mnie).
Jak masz inne zdanie, to spoko - każdy ma prawo. Tylko podaj konkretną argumentację.
@gamma
Podałem przykłady wypowiedzi dwóch kolegów, bo były (według mnie) bardzo ciekawe i w tzw. punkt.
BTW - nie czepiam się Twojego zdania, tylko pisania o tym samym. Wczoraj linkowałeś jakiegoś gościa, dzisiaj kolejnego, do tego oczywiście też masz prawo, więc bez obrazy :-)
@gamma
"Ja wyraziłem swoją mówiąc, że sprzęt do vlogowania powinien mieć IBIS. Jakby to był sprzęt głównie do robienia zdjęć, to rozumiem, że IBISa mogłoby nie być. Ale do filmowania, to żart (wg mnie)."
Właśnie do robienia zdjęć IBIS by się bardziej przydał. Ten aparat ma stabilizację elektroniczną, co w wideo potrafi dawać bardzo dobre rezultaty jak pokazują testy @Amadi. Do tego spora część szkieł Sony, zwłaszcza tych pod filmowanie, również jest stabilizowana optycznie.
@ PDamian
'@ikit
"Naleśnikowaty 6 lat starszy zoom jest słabszy optycznie? No niesamowite."
-Przecież wersja mark II jest z wczoraj, '
Kontekst jest taki że odpowiadając vulkanwawa który porównywał go z jakimś fuji, wnioskuję że jak v.II wyszła wczoraj to raczej nie porównywał z nią.
Oczywiste że porównałem do pierwszej wersji 16-50 ale że by nie było do video taki naleśnik jest ok ale
po pierwsze trochę ciut za wąski na początku a
po drugie co do za aparat do vlogowania który nie ma porządnego IBIS (tzn. W przypadku tego aparatu nawet go nie posiada 🙄).
W końcu dożyliśmy czasów, gdy stabilizację matrycy uważa się za nieodzowną :)
Bo są 2 kategorie vlogow, stane i chodzone, ten aparat jest do chodzonych. ;p
@ikit
"Kontekst jest taki że odpowiadając vulkanwawa który porównywał go z jakimś fuji, wnioskuję że jak v.II wyszła wczoraj to raczej nie porównywał z nią."
Sony tu nie widzi różnic
2012 link
2024 link
Więc optycznie jest taki sam.
i konstrukcyjnie -oczywiście
link
vs
II link
Oczywiście w informacji prasowej brak takiego "drobiazgu" jak zmiana bagnetu z metalowego na plastikowy w E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II...
A jakie to ma znaczenie w tym przypadku?
@Szabla
Technicznie żadnego, bo grupa docelowa tego obiektywu nie będzie go przepinała wte i wewte, niemniej dobrze wiesz, że użytkownik wolałby mieć ów bagnet wykonany z metalu. To trochę podobnie jak z korpusem OM-5, jest plastikowy, nic się nie dzieje, jest szczelny, a jednak co niektórzy strasznie złorzeczą, bo plastik jest dla nich nie teges, no i chcieliby targać toto na pasku PD we wszelkich warunkach.