Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

F-Zero Camera

F-Zero Camera
27 sierpnia
2024 11:24

F-Zero Camera to zestaw akcesoriów pozwalający na korzystanie z obiektywów wielkoformatowych i uzyskiwanie wyjątkowo płytkiej głębi ostrości przy fotografowaniu aparatem cyfrowym.

Koncepcja działania F-Zero jest prosta – rzutujemy obraz z obiektywu wielkoformatowego na matówkę 8 × 10'' (ok. 203 × 245 mm), którą to matówkę następnie fotografujemy aparatem cyfrowym. Przy zastosowaniu odpowiedniego obiektywu pozwala to, według deklaracji firmy, uzyskać ekwiwalenty przysłony typu f/0.6 czy f/0.5. By to osiągnąć, poza matówką, potrzebne są także dwa miechy oraz mocowania obiektywu wielkoformatowego, aparatu cyfrowego i matówki (w tym przypadku wykonane ze stopu aluminium 6061).

F-Zero Camera

Oczywiście ustawienie tego rodzaju zestawu, wyostrzenie i przygotowanie do wykonania zdjęcia trwa nieporównywalnie dłużej, niż w przypadku cyfrowego korpusu, choćby i z manualnym obiektywem. Ale zapewne znajdą się użytkownicy, dla których inny charakter uzyskiwanego obrazu będzie wart tego dodatkowego wysiłku. A przy tym, przy obecnych cenach wielkoformatowych materiałów światłoczułych, inwestycja w takie rozwiązanie w pewnym momencie się zwróci. No i zestawem tego typu można też filmować.

Zestawy F-Zero Camera były jakiś czas temu oferowane na Kickstarterze. Obecnie, po zakończeniu kampanii i dostarczeniu produktów wszystkim wspierającym, firma rozpoczęła normalną sprzedaż swoich produktów.

F-Zero Camera

Jeśli chodzi o ceny, to zestaw F-Zero Camera jest oferowany w dwóch wariantach, Kompletny z matówką i obiektywem wielkoformatowym 500 mm f/4.5 (ale bez oferowanych osobno miechów) wyceniono w sklepie na stronie producenta na 9339 zł. Wariant „Do It Yourself” bez miechów, obiektywu i matówki to z kolei wydatek rzędu 3889 zł.


Komentarze czytelników (24)
  1. JdG
    JdG 27 sierpnia 2024, 12:22

    Propozycja mało zachęcająca, zwłaszcza cenowo;

    z pomocą AI albo nawet z użyciem zwykłego oprogramowania do edycji foto efekt "papierowej GO" powinien wyjść równie dobrze, a może i lepiej; matówka powinna zmiękczać obraz, więc w portrecie jak znalazł, ale może nie za taką kasę i resztę utrudnień, które taki grat oferuje;

    tylko dla bardzo specjalnych entuzjastów (stąd pewnie taka cena).

  2. rabijki
    rabijki 27 sierpnia 2024, 12:34

    JDG - piszesz nieprawdę . Nie jest to też jakaś wielka „koncepcja” bo używają tego od dawna. Na przykład na kanale media division jest kilka pokazowych materiałów. Choćby ten link

  3. JdG
    JdG 27 sierpnia 2024, 13:30

    > JDG - piszesz nieprawdę

    zapewniam Cię, pisałem szczerą prawdę, tak jak ją czułem.

  4. rabijki
    rabijki 27 sierpnia 2024, 13:36

    JDG - czucie i fakty to jednak nie jest to samo!

  5. qbic
    qbic 27 sierpnia 2024, 13:39

    Ciekawe jak z jakością, widze tam jakiegoś fresnela który ma wiele zalet ale też niestety efekty uboczne.

  6. baron13
    baron13 27 sierpnia 2024, 13:54

    To nie był zestaw do uzyskiwania małej GO.
    link
    To sprzęt do fotografii cyfrowej :-)

  7. baron13
    baron13 27 sierpnia 2024, 13:58

    I jeszcze...
    link
    :-)

  8. baron13
    baron13 27 sierpnia 2024, 13:59

    Aj...
    link
    Udało się?

  9. baron13
    baron13 27 sierpnia 2024, 14:11

    A to jest Mitakon 50 mm f/0,95
    link
    Trzeba lepiej ?

  10. Amadi
    Amadi 27 sierpnia 2024, 14:30

    Kot jest małym obiektem, fotografując go dużo łatwiej uzyskać płytką głębię niż np. separację człowieka w sytuacji kiedy robisz całą sylwetkę. Więc nie wiem, co chcesz udowodnić. Równie dobrze możemy się zaraz zacząć licytować na zdjęcia makro z płytką GO...

  11. baron13
    baron13 27 sierpnia 2024, 14:40

    A, to jeszcze raz powiedzmy, portret:
    link
    Tyle do napisania. Oczywiście powyższy zestaw, to jest jakaś opcja. Ale współczesne obiektywy dają wystarczająco płytką GO, aby mieć kłopoty :-) Za mało jest (ciągle) światła. Tak na marginesie, mam Sinara :-) Oczywiście, rozkład nieostrości z LF jest inny niż np z fufu i w tym jest jakiś sens. Lecz ja chcę 135 mm f/1,4 ;-) Bo tę
    link
    już mam :-)

  12. rabijki
    rabijki 27 sierpnia 2024, 14:42

    Baron13- najwyraźniej nie masz pełnej wiedzy o głębi ostrości. Amada wskazał ci jeden z czynników na nią wpływających.

  13. Amadi
    Amadi 27 sierpnia 2024, 14:48

    Dobra, to wyjaśnijmy obrazkowo, bo widzę, że nie dotarło. Mówię o takich sytuacjach: link
    (135 mm f/2)

  14. PDamian
    PDamian 27 sierpnia 2024, 15:30
  15. Amadi
    Amadi 27 sierpnia 2024, 16:17

    Swoją drogą mam tego typu kawał szkła kryjący na oko 4x5, tylko czasu brak żeby się bawić w budowanie aparatu

  16. BlindClick
    BlindClick 27 sierpnia 2024, 17:10

    Super pomysł, fajna równowaga do AI.

  17. qbic
    qbic 27 sierpnia 2024, 18:34

    @baron13:

    "Ale współczesne obiektywy dają wystarczająco płytką GO" - operowanie absolutami jest ryzykowne.

  18. baron13
    baron13 27 sierpnia 2024, 21:54

    Raz jeszcze. Nie jestem przeciw. Ale nie jestem entuzjastą. Jestem facetem, który przez sporą część życia miał zwykle za małą GO. Jak się foci Kijevem z obiektywem 180 mm f/2,8, pi razy drzwi odpowiednik 90 mm na fufu, to nieskończoność jest na ponad 50 metrach, jak pamiętam. W przypadku LF mamy jeszcze gorzej/lepiej. Oczywiście znam dobrze i teorię i praktykę tych nieostrości. Proporcja krążka rozmycia do wielkości fotografowanego obiekty zmienia się jak format. W LF mamy efekt bodaj to się zwało "akwarium", gdzie na portretach ostre są oczy a uszy i czubek nosa już nie. Tyle, że to widać na odpowiednio dużej odbitce.
    Najważniejsze: to już było. Jak było, to nawet uznawano to, za oryginalne. A teraz?
    Nieostrość po nowemu:
    link
    ???
    Albo
    link
    To był Samyang 135 mm f/2,0
    Nie, żebym myślał, że wiem/umiem. Taka jest technologia.

  19. baron13
    baron13 27 sierpnia 2024, 22:09

    Dowód, że nierówno (pod sufitem) miałem już dawno:
    link
    :-)

  20. PDamian
    PDamian 27 sierpnia 2024, 23:37

    Na przepustce ze szpitala?

  21. baron13
    baron13 28 sierpnia 2024, 12:11

    @PDamian: w pewnym wieku...
    link

  22. Amator79
    Amator79 29 sierpnia 2024, 13:24

    Kiedy za duża głębia przy f 1.2, to chyba trzeba pomyśleć o zmianie kadru. ;)

  23. BlindClick
    BlindClick 29 sierpnia 2024, 15:12

    Najłatwiej wziąć JCb z wysiegnikiem i odsunąć plan 1 od 3...

  24. Amator79
    Amator79 30 sierpnia 2024, 01:24

    @BlindClick - i to jest właśnie kreatywność!

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.