Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary z nowym mocowaniem
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na rynek trafi wkrótce obiektyw Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary w wariancie z bagnetem Canon RF.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary z mocowaniem Canon RF
K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje model drugi zmiennoogniskowy obiektyw marki SIGMA, dedykowany do aparatów bezlusterkowych Canon RF z matrycą APS-C - SIGMA 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary,
Długo oczekiwana premiera
SIGMA prezentuje swój drugi zmiennoogniskowy obiektyw z matrycą APS-C, dedykowany do systemu Canon RF. Algorytm sterowania obejmujący napęd AF i optymalizację prędkości komunikacji został opracowany specjalnie dla wymiennych obiektywów z mocowaniem Canon RF. Oprócz zapewnienia szybkiej pracy systemu AF, obiektyw obsługuje również Servo AF i korekcję aberracji w aparacie*. Mocowanie jest uszczelnione gumą, aby dostosować się do użytku w różnych środowiskach.
*Dostępne wyłącznie w aparatach obsługujących tą funkcjonalność.
Ekstremalnie lekki i kompaktowy
SIGMA 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary, ze swoimi 62mm długości, 72,2mm średnicy oraz wagą 270g, jest najmniejszym i najlżejszym na świecie ultraszerokokątnym obiektywem zmiennoogniskowym do aparatów APS-C*, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennego fotografowania czy filmowania.
Do obiektywu dołączono nowy rodzaj osłony przeciwsłonecznej, która w przeciwieństwie do osłon bagnetowych, nakładanych ruchem obrotowym, jest nasuwana na obiektyw za pomocą systemu sprężyny i dźwigni. Zastosowanie tak innowacyjnego rozwiązania pozwoliło na zmniejszenie rozmiaru i grubości osłony tak, aby pasowała na do kompaktowych rozmiarów obiektywu.
Nowy 10-18mm F2.8 DC DN w połączeniu z obiektywem SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary, pokrywa cały użyteczny zakres 16-80mm (odpowiednik formatu 35mm) F2.8, dwoma niewielkimi obiektywami o łącznej wadze zaledwie 570g.
Jasny, ultraszerokokątny zoom o ekspresyjnym obrazowaniu
Wykorzystując zaawansowaną konstrukcję optyczną, skupioną na korygowaniu aberracji w obiektywie, SIGMA 10-18mm F2.8 | Contemporary tworzy obrazy ostre zarówno w centrum kadru, jak i na jego brzegach. Zastosowanie soczewki asferycznej o dużym współczynniku załamania światła jako pierwszego elementu optycznego obiektywu, umożliwiło wykonanie konstrukcji o zmniejszonej liczbie elementów. Dzięki dodatkowemu wykorzystaniu wielu soczewek asferycznych i specjalnemu elementowi o niskiej dyspersji, udało się zapewnić wysoką rozdzielczość generowanego obrazu przy jednoczesnym zachowaniu lekkości i kompaktowości całej konstrukcji obiektywu.
Dodatkowo, jego minimalna odległość ogniskowania wynosi tylko 11,6cm (od matrycy aparatu, przy ogniskowej 10mm), a jego maksymalny wskaźnik powiększenia wynosi 1:4, dzięki czemu możesz nim rejestrować nie tylko krajobrazy czy architekturę, ale także wiele innych rzeczy, jak detale czy martwą naturę.
Idealny do krajobrazów, podróży, filmów i tworzenia treści online
Dzięki ultraszerokiej ogniskowej, kompaktowej i lekkiej obudowie oraz ostrej jak brzytwa optyce, SIGMA 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary to idealna opcja do fotografii krajobrazowej, podróżniczej, ulicznej oraz wnętrz. Oferuje także imponujące możliwości nagrywania filmów dzięki jasnej przysłonie F2.8, przez co doskonale nadaje się do fotografowania w warunkach słabego oświetlenia i tworzenia małej głębi ostrości. Ultraszeroki kąt widzenia idealnie nadaje się do vlogowania z ręki, które wymaga uchwycenia zarówno obiektu, jak i otoczenia.
Obiektyw został zaprojektowany tak, aby tłumić oddychanie obrazu (tzw. focus breathing). Zmiana kąta widzenia spowodowana przesunięciem ostrości jest zminimalizowana, tworząc naturalnie wyglądające przesunięcie ostrości podczas nagrywania wideo.
Szybki i cichy silnik krokowy, zapewnia precyzyjną pracę AF zarówno podczas robienia zdjęć jak i nagrywania filmów. Jest przy tym w pełni kompatybilny z różnymi trybami śledzenia AF w aparacie.
Obiektyw współpracuje z funkcją elektronicznej stabilizacji obrazu, funkcją korekcji aberracji, DMF oraz AF+MF w korpusach aparatów różnych producentów. Zaletą korzystania z tak ultraszerokokątnego obiektywu jest to, iż zapewnia on szeroki kąt widzenia nawet wtedy, gdy funkcja elektronicznej stabilizacji obrazu przycina kadr.
*Funkcja dostępna tylko w obsługiwanych aparatach. Dostępne korekty lub funkcje automatycznej korekcji mogą się różnić w zależności od modelu aparatu.
Specyfikacja techniczna:
- Konstrukcja obiektywu: 13 elementów w 10 grupach (3 soczewki FLD, 1 soczewka SLD i 4 soczewki asferyczne)
- Kąt widzenia: 106.6°-73.4° (APS-C)
- Liczba listków przysłony: 7 (przysłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F22
- Minimalna odległość ogniskowania: 11.6cm (dla 10mm) – 19.1cm (dla 18mm)
- Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:4 (dla 10mm) – 1:6.9 (dla 18mm)
- Rozmiar filtra: 67mm
- Wymiary (średnica × długość): 2 mm × 62.0mm
- Waga: 270g
- Kraj produkcji: Japonia
- EAN: Canon RF:085126207724
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 26 września 2024
Sugerowana cena detaliczna: 3 290zł.
Więcej informacji na:
*Wśród obiektywów zmiennoogniskowych ze stałą przysłoną F2.8, dedykowanych do aparatów bezlusterkowych z matrycą rozmiaru ASP-C. Wg badań SIGMA na dzień 5 października 2023.
**Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie
***Produkt jest opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY Corporation
****L-mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Mialem okazje testować i recenzować zarówno wersje na Fujifilm jak i teraz Canon. Bardzo fajne szkło, zdecydowanie warte ceny. Zawstydza systemowy obiektyw RF.
Canon nie chce, dobrze ze inni chca.
Jeszcze 22mm 2.0 dla @Bahrd
Hubert,
to systemowe to mowa o rf-s 10-18?
Mam nadzieję, że go zawstydzi.
Szkoda tylko, że jeszcze nie w sprzedaży, bo właśnie jadę w góry. Z czym? No z tym co jest.
Gamma, jestem już praktycznie w piątej fazie procesu akceptacji wg Kübler-Ross. To jeszcze świeże przeżycia, więc nie wiem, czy chcę przez nie przechodzić od nowa... ;)
Dokładnie tak. Biorąc pod uwagę jakie światło i jakie wymiary ma ta sigma to rozważanie systemowego szkła jest poza logika. Czynnikiem decydującym może być co najwyżej cena, na to wpływu nie mamy.
Canon dopuszcza innych do bagnetu RF pod APSC bo pewnie sam nie daje rady z mocami produkcyjnymi i skupia się na FF, gdzie innych nie dopuszcza :)
Przez wczesniejsze blokowanie bagnetu RF dla firm trzecich Canon duzo stracil. Niektore ich dedykowane szkla pod RF sa tak zle optycznie, ze bez korekty programowej jest tragedia naszych czasow.
Przez taka polityke Canona, tanszym i bardziej konfigurowalnym jak i tanszym systemem okazal sie Sony.
darekw2967: np. w Chinach Canon sprzedaje dwa razy więcej bezlusterkowcow niż Sony. link
darekw1967
Absolutnie się z tym zgadzam.
The digital picture pokazuje już testowe zdjęcia tablic z tej Sigmy dopiętej do R7 (są też z Sony A1 w trybie aps-C 23Mpix).
Oto moje wrażenia po porównaniach (zastrzegam, że ja w takim szkle patrzę głównie na brzegi, nie centrum, bo to jest dla mnie szkło krajobrazowo-widokowo-architekturowe)
Obiektyw należy przymykać do f/5.6 od 10mm do 16mm, dla 18mm lepiej poprzestać na f/4.0, co jest nietypowe, ale różnica 4.0 a 5.6 jest niewielka. Natomiast między 2.8 a 5.6 korzyść jest spora.
Tak ustawiony wyraźnie pokonuje natywnego Canona rf-S 10-18is na każdej ogniskowej (ziobro zaskoczenia, swoją drogą). Szkło systemowe nada się zatem tylko posiadaczom R10 i gorszych korpusów, gdzie ucieszy ich dodaniem stabilizacji i nie będzie tak zamęczane przez matrycę. Tracąc wszakże 2-2.5EV, może się nawet na nich okazać gorszym wyjściem niż Sigma. No jest ciutkę mniejsze. Z praktyki użytkowania rf-S-a dopowiem, że ten pomysł z jego składaniem dla mnie jest uciążliwy, choć dzięki temu jest jeszcze mniejsze i odporniejsze na udary.
W stosunku do Sigmy z bagnetem E testowanej na A1 w trybie aps-C (23Mpix) nie widać wyraźnej przewagi R7 poza brakiem mory, ale na pewno R7 nie jest gorszy (to nie jest wielki sukces, jak się ma 33Mpix -- ale też zapowiada, że Sigma na a6700 nie będzie ani istotnie lepsza, ani gorsza niż na R7).
Rywal z obozu Tamrona (11-20/2.8) generalnie z Sigmą na R7 przegrywa, zwłaszcza (!) w centrum, gdzie zabija go mora (ale fakt, że jest założony na A1 w trybie 23Mpix). Centralna mora na Tamronie wygląda gorzej niż na Sigmie E. Na obrzeżach Tamron nieznacznie wysuwa się na czoło przy 18mm, nadal koszmarnie przegrywając w centrum.
Canon ef-M 11-22is na M(24Mpix) jest gorszy w centrum (no 24 vs 33 Mpix), ale czy jest gorszy na brzegach, to już nie jest oczywiste. Bardzo żałuję, że Canon nie zdecydował się tego obiektywu przełożyć do systemu R - jest o niebo lepiej zbudowany i wydaje się optycznie lepszy od rf-S 10-18is w całym zakresie, zakres też ma dla mnie ciekawszy.
Ze szkłami FuFu generalnie nowa Sigma na R7 przegrywa, ale różnie bywa. Klęskę najlepiej obejrzeć, porównując z Sony 20/1.8 @f/4.
Ale ciekawostka: Sigma 16-28/2.8 na A1 wygrywa wyraźnie aż do 24mm, ale tu różnica na brzegach zaczyna maleć i na 28mm Sigma 10-18/2.8 na R7 ją wręcz przegania.
Podobnie EF 16-35/4is na 5DsR wygrywa zauważalnie w zakresie 16÷24/5.6 , ale przy 28/5.6÷8.0 różnica na brzegach zanika (ale w centrum pozostaje duża przewaga EF; jak zwykle w przypadku nowszych obiektywów, które - poza wyjątkami - są w centrum zawsze świetne, sensory 50Mpix nie dają szans sensorowi 33Mpix)
Sony 20-70/4 tylko na 20mm wyraźnie bije Sigmę na brzegach, potem przewaga na brzegach staje się znikoma (w centrum pozostaje duża).
Spadki przewagi UWA FuFu na dłuższych ogniskowych wydają się jednak mało istotną kwestią, gdyż są to ogniskowe rzadziej używane w szkłach UWA.
Interesująco wypada amatorski Canon RF 15-30/4.5-6.3is, który na szerszym kącie z trudem dotrzymuje kroku Sigmie, aby przy 30mm upaść ... a przecież testowany jest na R5! Założony na R8 pewnie da d... na całej długości i szerokości.
Potężną glebę zalicza na brzegach Canon EF 17-40/4. no ale to niegdyś legendarne szkło już od czasów 5DsR odeszło do lamusa w zastosowaniach, o których mówię, nie pomaga nawet przepięcie go na sensor 21Mpix. Ale można też spojrzeć na to odwrotnie: jeśli kiedyś ludzie zachwycali się ujęciami z EF 17-40/4 is, to Sigma 10-18/2.8 na R7 powali ich na kolana, a Sony 20/1.8 położy na łopatki.
Ale skoro wspomniałem przepięcie na mniej wymagający sensor, to UWAGA, Canon EF 16-35/4 is przepięty na 21Mpix nadal nap....dala się z Sigmą, na brzegach nie odstaje jakoś istotnie (nad rf-S 10-18 góruje w takiej konfiguracji wyraźnie! )
W ogóle zestaw 16-35/4 z 5DsR to świetna kombinacja, szkoda tylko że taka duża i ciężka. Za młodu tak mi to nie przeszkadzało ...