Sigma 28-105 mm f/2.8 DG DN | Art
K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o powiększeniu się oferty tego producenta o pełnoklatkowego zooma o parametrach 28-105 mm f/2.8.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 28-105 mm F2.8 DG DN | Art
K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje model 28-105mm F2.8 DG DN | Art – niezwykle uniwersalny zoom ze stałą wartością przysłony F2.8, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych.
Stała przysłona F2.8 w całym zakresie 28-105mm
SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN | Art to nie jest kolejny standardowy obiektyw zmiennoogniskowy. Jako jedyny w systemie SONY E oraz L-mount, łączy bowiem zalety klasycznych, jasnych, reporterskich zoomów 24-70mm F2.8 bądź 28-70mm F2.8, z uniwersalnymi obiektywami typu 24-105mm F4. Dzięki temu znajdzie zastosowanie w niemal każdym rodzaju fotografii, od krajobrazów wykonywanych o zmroku, przez reportaż uliczny, fotografię w stylu makro, na portretach o pięknym rozmyciu bokeh, kończąc.
Ten pełnoklatkowy zoom łączy w sobie wyjątkową jakość optyczną, relatywnie niewielkie rozmiary i wagę, doskonałą jakość wykonania oraz szereg rozwiązań i funkcjonalności klasy profesjonalnej, dzięki czemu jest jednym z najbardziej wszechstronnych obiektywów na rynku systemów bezlusterkowych.
Doskonała jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych i odległości ostrzenia
Niezwykle zaawansowana konstrukcja optyczna, na którą składają się m.in. soczewki FLD (o charakterystyce zbliżonej do fluorytu), SLD (o ultra niskiej dyspersji) oraz asferyczne, zaowocowała, iż obiektyw generuje niezwykle wysoką jakość obrazu w centrum jak i na jego brzegu, nie tylko w całym swoim uniwersalnym zakresie ogniskowych, ale także w całym zakresie odległości ostrzenia (przy zdjęciach w stylu makro oraz na ostrzeniu bliskim nieskończoności).
W uzupełnieniu do uniwersalnego zakresu ogniskowych, SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN | Art, na każdej swojej ogniskowej pozwala fotografować z odległości 40cm (licząc od matrycy aparatu), co przy 105mm daje skalę maksymalnego powiększenia 1:3.1.
Obiektyw został zaprojektowany także z myślą o filmowcach, w efekcie czego efekt oddychania obiektywu dla każdej ogniskowej został zmniejszony do bardzo niewielkiego poziomu. Zapewnia to naturalnie wyglądające przesunięcia ostrości podczas nagrywania materiałów wideo i łatwiejsze wyrównanie obrazu podczas tzw. „Focus stackingu”.
Wysoka poręczność dzięki wadze poniżej 1kg
Standardowe zoomy powinny być małe i wystarczająco lekkie do całodniowego fotografowania z ręki, dlatego SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN | Art została zaprojektowana z myślą o poręczności i łatwości w użyciu. Aż 5 elementów asferycznych, z których największy ma średnicę aż 66.4mm, pozwoliło skrócić maksymalną długość obiektywu bez żadnego kompromisu w jakości obrazu, a optymalny projekt obudowy, wykorzystujący w jego konstrukcji m.in. stopy magnezu, utrzymał wagę całego obiektywu poniżej 1kg.
Szybki AF, profesjonalne funkcje i doskonała jakość wykonania
Za błyskawiczną i niezwykle precyzyjną pracę autofocusa w obiektywie SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN | Art odpowiada autorski układ liniowy HLA składający się z grupy silnych magnesów.
Aby umożliwić szybką zmianę ekspozycji w bardziej tradycyjny sposób, obiektyw został wyposażony w dedykowany pierścień, umożliwiający zmianę przysłony za pomocą obiektywu. Przełącznik de-click jest przydatnym narzędziem dla filmowców, a przełącznik blokady zapewnia, iż pierścień przysłony nie zostanie przypadkowo wytrącony ze swojego ustawienia.
Dwa konfigurowalne przyciski AFL, umieszczone z boku i na górze korpusu, których można łatwo użyć w pozycjach fotografowania poziomego lub pionowego, wpływa na poprawę jego ergonomii.
Obiektyw jest wyposażony w przełącznik blokady zoomu, który utrzymuje pierścień zoomu na miejscu na szerokim końcu, zapobiegając jego przypadkowemu wysunięciu się pod wpływem własnego ciężaru. Blokadę można zwolnić za pomocą przełącznika lub obracając pierścień zoomu, aby uzyskać szybszy i bardziej elastyczny przepływ pracy.
Obiektyw ma uszczelnianą obudowę*, która chroni go przed dostaniem się do środka zanieczyszczeń, podczas pracy w trudnych warunkach atmosferycznych. Przedni element ma również powłokę hydrofobową i olejoodporną, która pomaga utrzymać go w czystości w niesprzyjających warunkach fotografowania.
* Obudowa jest zaprojektowana tak, aby była odporna na kurz i zachlapanie, ale nie jest wodoodporna. Uważaj, aby nie dopuścić do kontaktu obiektywu z dużą ilością wody. Woda wewnątrz obiektywu może spowodować poważne uszkodzenia, a nawet sprawić, że obiektyw będzie nie do naprawienia.
Specyfikacja techniczna:
- Konstrukcja obiektywu: 18 elementów w 13 grupach (2 elementy FLD, 1 element SLD, 5 elementów asferycznych)
- Kąt widzenia: 75.4 – 23.3°
- Liczba listków przysłony: 12 (przesłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F22
- Minimalna odległość ogniskowania: 40cm
- Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:3.1 (105mm)
- Rozmiar filtra: 82mm
- Wymiary (średnica × długość): 87,8 mm × 157,9mm
- Waga: 995g
- Kraj produkcji: Japonia
- Akcesoria w zestawie: Futerał, osłona przeciwsłoneczna (LH878-07), dekiel przedni 82mm (LCF-82mm III), dekiel tylny (LCR II)
- EAN: SONY E: 85126 636654
- EAN L-mount:85126636692
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 26 września 2024
Sugerowana cena detaliczna: 7 290zł
Więcej informacji na:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
..czy "Platynowy" ...pożyczył obiektyw do zdjęć przykładowych?
Dosyć oryginalna jest ta tylna osłona obiektywu na 3.zdjęciu. Kawał fajnego szkła, ale jestem poza grupą docelową.
Jarek B - na 3 zdjęciu nie jest "tylna osłona" xD
To jest aparat Sigma fp L z 61-megapikselową matrycą CMOS formatu FF.
Zazdroszczę canoniarzom 24-105 2.8, jednak 28 to za wąsko w wielu sytuacjach. Wziąłem ostatnio w góry 16-35 i 35-150 - bardzo uniwersalny zakres, ale ciągła zmiana mocno dawała się we znaki. 24-105 by się sprawdził idealnie.
24-105 f2,8 zakres extra ale ta waga,na krajobraz 24-105 f4 wystarczy ale na wesela mało,ale teraz na wesela to i 2,8 mało ,tak że zostają stałki
´Zazdroszczę canoniarzom 24-105 2.8´
Niemal 30% dłuższy, ponad 30% cięższy, ponad 90% droższy. Coś za coś.
"Oh, my Gosh.
It's huge!"
Canon RF 24-105 mm f/4 L IS USM = 5800zł
Sigma 28-105 mm f/2.8 = 7300zł
Tamron 35-150mm F/2-2.8 = 7800zł
@Ryzbor -
zapomniałeś o Samyangu AF 35-150 mm f/2-2.8 za 4.540 zł link
Ryzbor
..jakiś taki ...wybiórczy jesteś, wypada wspomnieć
o dumnym Canonie RF 24-105mm F2.8L IS USM Z za ..14500zł.
corckie: "Zazdroszczę canoniarzom 24-105 2.8"
Zazdrość to paskudne uczucie. Humanitaryzm nakazuje współczuć.
Sigma w preorderze jest o 600 zł tańsza ;)
Taki nie lekki obiektyw o takiej średnicy to raczej nie jest obiektyw do noszenia na codzień.
Parametry takie dla fotoreportera żeby nie wymieniać aparatoe zbyt często.
..to świetnie, ale czy oczekuje się, że zainteresuje się tym obiektywem po ..informacji prasowej lub "recenzjach" z Youtube?
@molon_labe
Ciesz się, że są jakiekolwiek recenzje. Jeszcze z 10 lat temu na recenzje nowego szkła trzeba było czekać w miesiącach. W sumie... w niektórych przypadkach jest tak do dziś.
@Cichy
że cię zacytuję:
" Cichy 1 września 2024, 08:00
Ja swój egzemplarz GM 50/1.2 wymieniałem, bo pierwszy nie do końca mi się podobał. Ale drugi był już miazga na 1.2 i patrząc po pierwszych fotkach porównawczych - minimalnie lepszy od Sigmy (której też nie wiem, jaki egzemplarz otrzymałem, czy lepszy czy gorszy). Ale z doświadczenia wiem, że minimalna różnica między egzemplarzami i już wyniki pomiarów takich jak tutaj mogą przechylać się w jedną lub drugą stronę, więc z przymróżeniem oka biorę te testy."
-Wiesz od kiedy Sony GM 85.1.4 II będzie dostępny?
"Wysyłka rozpocznie się po 16.09.2024 r." link
"Est. Ship Date: Fri Sep 27" link
i wierzysz, że te dostarczone do testów przed premierą nie są wyselekcjowane
i reprezenyują średnią ???
Bardzo ciekawy obiektyw zoom. Kolejny obiektyw o dużym i ciekawym zakresie. Ale jednak , mimo wszystko bardziej będę celował z zakupem w starszą sigmę 24-105 f/4.0
@PDamian
Z testów można dowiedzieć się wielu innych rzeczy, które są niezależne od selekcji obiektywów. Mnie bardziej niż dokładny pomiar ostrości interesują inne rzeczy, jak np. plastyka, kolorystyka, waga obiektywu, ergonomia użytkowania. Pomiary ostrości traktuję po macoszemu, bo sztuka sztuce nierówna. Ale jeśli chodzi o 50/1.2 DG DN - mam w ręku ten egzemplarz, który testowali Optyczni. Jak przyglądam się ostrości na 42 Mpx, nie widzę różnicy na f/1.2 między GM a nim. AF jest nieco kapryśny w Sigmie, ale to jest testówka i może nie mieć aktualnego softu, nie sprawdzałem jeszcze tego.
Fajnieszy pod mój zakres używania jest Tamron 35-150, ale tutaj jest aż 12 listków może być pięknie :-) Obydwa jednak to ciężkie klocki.
Względem świetnego Tamrona 28-75 G2 w Sigmie dostajemy +30mm na długim końcu za 2 razy większą wagę i dwa razy większą cenę :)
@Pelson
Przecież Sigma ma w ofercie 3 inne obiektywy bardziej pasujące jako odpowiednik Tamrona 28-75 w tym jeden mniejszy i lżejszy.
24 na szerokim końcu przydaje się bardzo często. Może to kwestia przyzwyczajenia ale 28-105 to dla mnie trochę dziwak. :)
@Cichy
No i co z tego? Ja nie szukam zamiennika dla Tamrona 28-75 tylko podważam sens istnienia Sigmy 28-105 :)
Pelson "...tylko podważam sens istnienia Sigmy 28-105 :) "
...oczywiście udało Ci się. Podważone. Co teraz?
@Pelson
Ale Sigma nie od dziś wypuszcza obiektywy o ogniskowych nietypowych, chcąc pewnie się w ten sposób wyróżnić. Jakoś to sobie badają, że wypuszczanie takich szkieł jakiś sens ma.
Co jest tu nietypowego ?
Nietypowy?
Model history
■Tamron SP 28-105mm F/2.8 LD Aspherical [IF] 176A [Adaptall-2] 1997 ●
■Tamron SP AF 28-105mm F/2.8 LD Aspherical [IF] 176D 1997 ●
■Tamron SP AF 28-105mm F/2.8 LD Aspherical [IF] 276D 2000 ●
link
@PDamian
Tak, nietypowy. Takiego obiektywu ze światłem 2,8 nie było w dobie cyfrowych lustrzanek, jak również nie było do tej pory w Sony E. Stary Tamron to była konstrukcja jeszcze pod analogi i dawał radę może na pierwszych 3- megapikselowych matrycach EOSa d30, choć mimo to trudno uznać, że był to obiektyw stworzony pod cyfrowe body. Szybko został zastąpiony ulepszonym optycznie modelem 28-75 XR Di.
Trudno żeby w w 1997 zrobili go pod 62Mpix cyfrę.
Czyli można uznać, że pod aparaty z mocowaniem FE i L ogniskowa 28-105/2.8 jest dość nietypowa bo jeszcze nikt jej nie zrobił i nie było też takiej konstrukcji w czasach DSLR ?
Czyli BĘDZIE można uznać, że jak zrobią 28-105/2.8 pod Nikon Z
albo cokolwiek innego
-że ZNOWU to będzie UNIKATOWA konstrukcja -???
Jeszcze trzeba zapomnieć o link
-Premiera - 02.11.2023
z 2/11/23 link
JPD -za każdym KOLEJNYM razem "unikatowy".
A kto napisał, że to obiektyw unikatowy ? Dwukrotnie cytujesz coś, co nigdy nie padło.
Trzydzieści lat temu nie patrzyłem jak darowany koń [ link ] szeroko otwiera paszczę... (zwłaszcza, że był w zaprzęgu z [ link ] ;)
I wtedy to były całkiem jasne i zgrabne szkiełka, które pewnie teraz przepadłyby już w kwalifikacjach (a.k.a. zdjęcia przykładowe) do testów...
link
Fajne porównanie Sigmy z Tamronem i Canonem
@tadeusz69
Według tego testu Canon nie kryje pełnej klatki na szerokim kącie. LOL. Czyżby robione z osłoną, może krzywo założona ?
Masz na myśli te rogi: [ link ]?
Paskudny "poduszkowiec", ale stawiam na to, że obiektyw jest optycznie szerszy na tyle, że po "in-camera correction" zostaje 24mm [ link ].
Pytanie, czy jest...