Canon EOS C80
Canon EOS C80 to najnowsza kamera w ofercie tego producenta. Łączy w sobie pełnoklatkowy sensor 6K znany z modelu EOS C400 z kompaktową obudową przywodzącą na myśl model EOS C70.
INFORMACJA PRASOWA
EOS C80 to kompaktowe urządzenie o wielu możliwościach, które wzbogaca gamę profesjonalnych kamer kinowych Canon i umożliwia użytkownikom jeszcze bardziej kreatywną pracę
Canon Europe prezentuje dziś długo oczekiwany model EOS C80 – przełomową kamerę kinową z mocowaniem RF, która zrewolucjonizuje zarówno produkcję filmową, jak i realizację transmisji na żywo. Bazując na sukcesie znanych urządzeń EOS R5 C i EOS C70, model EOS C80 płynnie łączy najnowocześniejszą technologię z kompaktową i ergonomiczną konstrukcją, ułatwiając profesjonalistom rejestrację ujęć kinowych.
Najnowszy model w rodzinie cenionego systemu EOS R firmy Canon oferuje szereg zaawansowanych funkcji, które pieczołowicie opracowano z myślą o zmieniających się wymaganiach współczesnych twórców wizualnych.
Nowa pełnoklatkowa warstwowa matryca BSI — najlepsza w swojej klasie
EOS C80 to druga kamera kinowa Canon w serii EOS, wyposażona w rewolucyjną warstwową matrycę CMOS z tylnym podświetleniem (BSI), którą zaprezentowano po raz pierwszy w modelu EOS C400 na początku tego roku. Ta najnowocześniejsza matryca uwalnia potencjał oszałamiającego pełnoklatkowego rejestrowania obrazu w rozdzielczości 6K z 16-stopniowym zakresem dynamicznym. Zapewnia jednocześnie wyjątkową czułość przy minimalnym poziomie szumów, co pozwala na uzyskanie zapierających dech w piersiach ujęć.
Filmowcy bez trudu dostosują się do zmiennych warunków oświetleniowych dzięki innowacyjnemu systemowi potrójnej czułości bazowej (ISO 800 / 3200 / 12 800*). Gwarantuje on optymalną jakość obrazu w każdym środowisku. Aby zapewnić maksymalną elastyczność, inteligentny tryb automatycznego przełączania płynnie zmienia te podstawowe poziomy czułości – w efekcie użytkownik nadąża za dynamicznym otoczeniem, na przykład podczas realizacji materiału do serwisów informacyjnych lub transmisji z wydarzeń sportowych.
W kamerze EOS C80 zastosowano słynną technologię Dual Pixel CMOS AF II opracowaną przez Canon. Rozbudowano ją w tym modelu o zaawansowane funkcje autofokusa, które przekładają się niezrównaną precyzję i szybkość reakcji. Dzięki niezwykle precyzyjnemu śledzeniu twarzy, oczu i głowy, a także nowo opracowanemu śledzeniu ciała i zwierząt, kamera gwarantuje, że filmowany obiekt zachowa ostrość bez względu na to, jak skomplikowane jest ujęcie.
Znajoma, ale ulepszona konstrukcja plus profesjonalna łączność
Swoją formą model EOS C80 nawiązuje do cenionej kompaktowej kamery EOS C70, oferując przy tym jeszcze lepsze wrażenia z użytkowania dzięki udoskonalonej ergonomii. W efekcie urządzenie to jest szczególnie przydatne do filmowania z ręki, jak również do montażu na gimbalach i dronach. Zdejmowany górny uchwyt – zaprojektowany na nowo – zapewnia większy komfort, a nowa wielofunkcyjna stopka rozszerza możliwość montażu kompatybilnych akcesoriów audio o nowe urządzenia. Ponadto w kamerze zastosowano jaśniejszy panel LCD, który poprawia widoczność podczas pracy na zewnątrz. Udoskonalono też konstrukcję joysticka: znajduje się teraz bliżej kciuka, co zwiększa łatwość obsługi.
EOS C80 to najnowsza kamera w systemie Cinema EOS, która obsługuje adapter mocowania z typu PL na RF. To innowacyjne rozwiązanie otwiera przed filmowcami cały ocean możliwości twórczych, zapewniając im dostęp do obszernej biblioteki standardowych obiektywów kinowych z mocowaniem PL, w tym obsługujących metadane /i TechnologyTM firmy Cooke.
Canon rozumie, jak ważne są płynne przepływy pracy we współczesnych dynamicznych środowiskach produkcyjnych. Kamera EOS C80 wyróżnia się również pod tym względem. Wyposażono ją w niezawodną łączność Wi-Fi i Ethernet do łatwego przesyłania plików, zdalnego sterowania, streamingu przez internet oraz sprawną współpracę z innymi urządzeniami na planie.
Przechwytywanie i wysyłanie w czasie rzeczywistym metadanych obiektywu i danych o zniekształceniach gwarantuje bezprecedensową wydajność przepływu pracy, a także kreatywną kontrolę nad efektami wizualnymi i produkcją wirtualną. Opowiadanie wciągających historii stało się teraz łatwiejsze dzięki zintegrowanym funkcjom VR, zoptymalizowanym pod kątem przełomowego obiektywu Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye.
Wyższa jakość formatów nagrywania
EOS C80 pozwala uchwycić autorską wizję z niezrównaną wiernością i elastycznością. Filmowcy mogą korzystać z wielu profesjonalnych formatów rejestracji obrazu z zachowaniem wysokiej liczby klatek na sekundę i tym samym sprostać wymaganiom każdej produkcji.
Najnowsza propozycja Canon obejmuje obsługę nie tylko 12-bitowego formatu Cinema RAW Light (do 6K 30p), ale także najnowszych formatów wideo MP4, takich jak XF-AVC S i XF-HEVC S. Opcje te zapewniają wyjątkową jakość obrazu 4K 4:2:2 10-bit z nadpróbkowaniem oraz rozsądne rozmiary plików. Usprawnia to procesy robocze na każdym etapie - od produkcji po postprodukcję. Wszystkie formaty nagrań wykorzystują szczegółowe metadane i ustrukturyzowane nazwy plików, co pomaga w organizacji pracy i edycji materiału.
Nowa era w serii Canon Cinema EOS
Ta przełomowa kamera, zaprojektowana z myślą o dzisiejszych i przyszłych filmowcach, łączy w sobie najlepsze cechy swoich poprzedników z szeregiem najnowocześniejszych funkcji. EOS C80 to coś więcej niż tylko kamera - to wrota do nieograniczonych możliwości oraz uwolnionej kreatywności przy każdej produkcji filmowej.
Kamerę EOS C80 będzie można wypróbować na targach IBC w Amsterdamie w dniach 13-16 września 2024 r.
Więcej informacji na temat modelu EOS C80 można znaleźć na stronie: https://www.canon.pl/video-cameras/eos-c80/
*Ustawienia potrójnej czułości bazowej (ISO) różnią się w zależności od wybranego trybu gamma.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"Filmowcy bez trudu dostosują się do zmiennych warunków oświetleniowych dzięki innowacyjnemu systemowi potrójnej czułości bazowej (ISO 800 / 3200 / 12 800*)."
Jak to działa? Czy ma to coś wspólnego "z 16-stopniowym zakresem dynamicznym"?
Cena w USA 5500$. U nas jeszcze się zastanawiają?
Dzisiaj o 19:00 najważniejsza premiera fotograficzna (a może i filmowa) roku, czyli nadchodzi iPhone 16 ;-)
Fakt, zdaje się, że za niecały kwadrans większość użytkowników iPhone'ów o niższych numerach dowie się już oficjalnie, że "nowa inteligencja" będzie wymagała nowego telefonu.
♪♫ C'est la vie! ♫♪ - jak śpiewał Andrzej Zaucha...
Ciekawe, jak to wpłynie na rynek "preowned"...
A czego dowiedzieliśmy się z premiery C80?
'zrewolucjonizuje zarówno produkcję filmową, jak i realizację transmisji na żywo.'
'pieczołowicie opracowano z myślą o zmieniających się wymaganiach współczesnych twórców wizualnych.'
'to coś więcej niż tylko kamera - to wrota do nieograniczonych możliwości oraz uwolnionej kreatywności przy każdej produkcji filmowej.'
C'est la vie, indeed.
:D
Czego, no że gdy jedne wrota się otwierają inne musowo zamknąć się muszą...
Jak w słynnym eksperymencie z szopą, w której mieści się dłuższa od niej drabina: [ link ].
Ha, powiadacie iPhone 16,zeby nie ten artykuł powiedziałbym że iPhone 13.teraz jest najnowszy.
I zgodzę się z JarekB, IPhone jest premiera roku bo służy do robienia. zdjęć i filmów gdy 90% sprzętu foto, poza rynkiem PRO służy go obsługiwana go.
"tylne PODświetlenie" to jeden z najgorszych potworków translacyjnych.
Oryginał też w sumie od czapy - odzwierciedla raczej wcześniejsze ograniczenia technologii wykonania sensorów.
Być może coś w stylu DI (directly illuminated) byłoby trafniejsze, ale wiadomo, że żeby zawrócić Wisłę potrzeba by tamy, a nie kijka... ;)
Stosowany jest skrót FI - front illuminated.
Tłumaczenie illumination na podświetlenie zamiast oświetlenie w tym kontekście nie ma sensu. To chyba zaszłość z czasów zegarków.
Biednemu to zawsze światło w plecy. ;)
Rob, pewnie tak, ale nadal pozostaje uzasadnione w monitorach LCD.
Szabla, no więc właśnie - nie tylko "blue collar", ale "white collar" też - jak zapomni i nie zapnie się pod szyję, to zostanie "red-neckiem"... ;)