Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 (Aktualizacja)
Firma Nikon zaprezentowała drugi po 35-ce pełnoklatkowy obiektyw z mocowaniem Z wyróżniający się światłosiłą f/1.4 oraz atrakcyjną ceną.
Tak prezentuje się specyfikacja dzisiejszej nowości:
- Ogniskowa: 50 mm,
- Światłosiła: f/1.4,
- Pole widzenia: 47°,
- Ostrość od: 0.37 m,
- Maksymalne powiększenie: 0.17x,
- Maksymalna wartość przysłony: 16,
- Liczba listków na przysłonie: 9,
- Mechanizm autofokusa: silnik krokowy,
- Konstrukcja: 10 elementów / 7 grup (1 element asferyczny),
- Rozmiar filtra: 62 mm,
- Dostępne mocowania: Nikon Z,
- Wymiary: 86.5 × 74.5 mm,
- Waga: 420 g.
W oficjalnym sklepie na polskiej stronie firmy Nikon obiektyw Nikkor Z 50 mm f/1.4 wyceniono na 2399 zł. Obecnie można go nabyć w przedsprzedaży, dostawy mają się rozpocząć pod koniec września.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Aktualizacja – otrzymaliśmy od polskiego oddziału firmy Nikon oficjalną informację prasową na temat nowego obiektywu. Zamieszczamy ją poniżej.
INFORMACJA PRASOWA
NOWY PEŁNOKLATKOWY OBIEKTYW NIKKOR Z 50MM F/1.4
DO KREATYWNEJ FOTOGRAFII
Firma Nikon poszerza ofertę pełnoklatkowych obiektywów z serii Z o nowy model NIKKOR Z 50mm f/1.4. Ten nowy, jasny obiektyw stałoogniskowy 50 mm został zaprojektowany, aby z finezją uchwycić naturalną perspektywę. Dzięki dużemu otworowi względnemu f/1,4, konstrukcji optycznej zapewniającej ostry obraz, szybkiemu autofokusowi i wysokiej jakości obrazowania użytkownicy mogą rozwijać swoją kreatywność, rejestrując różnorodne sceny z oszałamiającą głębią, wyrazistością i ostrością w dowolnym świetle.
NIKKOR Z 50mm f/1.4 gwarantuje swobodę tworzenia w świetle zastanym, dlatego jest idealnym, wszechstronnym obiektywem stałoogniskowym do kreatywnej codziennej fotografii. Sprawdzi się też w podróży oraz na wydarzeniach okolicznościowych. Od wyjątkowych portretów ludzi i miejsc po ostre zbliżenia szczegółów i tekstur, połączenie maksymalnego otworu względnego f/1,4 i normalnego pola widzenia pozwala wyzwolić intuicyjną kreatywność w dzień i w nocy. Szybki wielosilnikowy AF firmy Nikon precyzyjnie ustawia ostrość na obiektach nawet podczas fotografowania z przysłoną f/1,4. Imponująca jakość obrazowania tego obiektywu sprawia, że kolory są żywe i realistyczne, obraz wyraźny i kontrastowy, a cały kadr jest równomiernie oświetlony.
Kreatywna fotografia
Fotografowie i filmowcy rejestrujący obraz przy pełnym otworze przysłony f/1,4 uzyskają wyraźny, piękny, miękki efekt bokeh, idealny do portretów z wyróżnionym obiektem, a także do kreatywnych ujęć pod światło. Ponadto w słabym świetle można uchwycić szczegóły scen, wykorzystując niższe czułości ISO. Krótsze czasy otwarcia migawki pozwalają zamrozić ruch, nie tracąc jasności. Tym, którzy chcą uzyskać imponujące zbliżenia, niewielka minimalna odległość zdjęciowa wynosząca zaledwie 0,37 m pozwala łatwo wypełnić kadr lub skupić się na drobnych szczegółach. Obiektyw NIKKOR Z 50mm f/1.4 to drugi pełnoklatkowy obiektyw f/1,4, który dołączył do rodziny Nikon Z i zapewnia taką samą swobodę poruszania się jak jego brat – NIKKOR Z 35mm f/1.4. Oba obiektywy stałoogniskowe f/1,4 są dokładnie uszczelnione, aby zapewnić wysoką trwałość i są na tyle lekkie, że mogą być stale zamocowane na aparacie Z firmy Nikon. – Cieszymy się, że możemy dodać ten standardowy obiektyw 50 mm do naszej rozwijającej się oferty przystępnych cenowo obiektywów stałoogniskowych f/1,4. Zapewnia nieograniczoną kreatywność i swobodę poruszania się i stanowić może doskonałe uzupełnienie niedawno wprowadzonego na rynek obiektywu f/1,4 o ogniskowej 35 mm. Mając w torbie oba te kompaktowe obiektywy stałoogniskowe z serii Z, można zachować spójną estetykę przy zmianie perspektywy z szerokiej na normalną. – komentuje Zurab Kiknadze, Product Manager w firmie Nikon Europe.
Podsumowanie najważniejszych cech: NIKKOR Z 50mm f/1.4
- Wszechstronny pełnoklatkowy obiektyw stałoogniskowy 50 mm: stworzony do uchwycenia krajobrazów lub pejzaży miejskich po żywe sceny uliczne. Wyróżnia się ogniskową uwielbianą za wszechstronność i cenioną ze względu na naturalną perspektywę. Bez zniekształceń pomaga uzyskać efekt autentycznych portretów i szczegółowych zbliżeń oraz płynnych filmów.
- Duży otwór przysłony f/1,4 zapewniający elastyczność twórczą: umożliwia uzyskanie wyraźnego, płynnego rozmycia tła lub pierwszego planu, a także daje większą swobodę rejestrowania scen ze słabym oświetleniem. Daje możliwość uchwycenia wielu szczegółów przy niższych czułościach ISO oraz przy zatrzymaniu ruchu, nie traci jasności.
- Imponująca jakość optyczna: niezależnie od tego, czy fotografuje się z bliska, czy z daleka, z maksymalnie otwartą czy przymkniętą przysłoną, obiekty są odwzorowane z prawdziwą głębią, wyrazistością i ostrością.
- Szybki, cichy autofokus: precyzyjnie i dyskretnie uwiecznia chwile, które w przeciwnym razie mogłyby zniknąć w mgnieniu oka. Obiektyw jest wyposażony w precyzyjny wielosilnikowy AF firmy Nikon, który dokładnie ustawia ostrość na obiektach nawet podczas fotografowania z przysłoną f/1,4.
- Niewielka odległość zdjęciowa 0,37 m: pozwala łatwo wypełnić kadr, uchwycić drobne szczegóły lub wygodnie nagrywać filmy w ciasnych przestrzeniach.
- Obiektyw stałoogniskowy do filmowania: ten obiektyw w naturalny sposób jest odpowiedni do nagrywania z użyciem gimbali lub klatek operatorskich, a jego normalne pole widzenia doskonale nadaje się do rejestrowania wywiadów i filmowania z perspektywy pierwszoosobowej. Efekt „oddychania” obiektywu został zredukowany. Można też włączyć liniowe ustawianie ostrości, aby dokładnie i w kontrolowany sposób ustawiać ręcznie ostrość.
- Intuicyjna obsługa: bezstopniowym pierścieniem sterującym można płynnie ustawiać przysłonę, ISO, kompensację ekspozycji i nie tylko.
- Niesamowita poręczność: obiektyw waży zaledwie 420 g (około), a wszystkie ruchome elementy jego tubusu są dokładnie uszczelnione, aby zapewnić wysoką trwałość.1
1) Nie gwarantuje się odporności obiektywu na pył i zachlapanie we wszystkich sytuacjach oraz we wszystkich warunkach.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Podoba mi się ten trend Nikona. Jak będzie dobry optycznie to cena do przełknięcia.
Matkobosko!
-Wklęsła przednia soczewka,
to musi Ultron "concave" potanieje link
Zapomniałem, że wklęsły Canon 35/2
-też się ceni link
No to do kompletu jeszcze Nikkor Z 85mm f1.4 i będę rozważać zmianę systemu :)
Nikoś bardzo fajnie buduje system Z
Ignorując niestety format DX
Może zamierzają uwolnić bagnet dla Sigmy i Samyanga
;)
link
link
Nikon nie "zwolni" bagnetu bo im sprzedaż ich (często mocno średnich) obiektywów spadnie.
Wyjątki to obiektywy których nie zamierzają produkować.
Canon podobnie stwierdził że nie opłaca im się robić obiektywów pod apsc więc dziwnym trafem są już dwie Sigmy RF apsc dostępne.
Można? Można, tylko wystarczy chcieć.
@Ryzbor - Viltrox jakoś robi szkła pod bagnet Nikon Z. Co więcej, są to pełnoklatkowe szkła z autofokusem o parametrach identycznych jak obiektywy nikonowskie.
Produkowany z bagnetem Z Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 też ma bezpośredni odpowiednik firmowy bazujący na gorszej optyce z G1.
Pełnoklatkowe szkła z AF pod Nikona Z robi też 7Artisans i Meike.
Więc porównanie do Canona mocno nietrafione, a bagnet Nikon Z może nie jest w pełni otwarty, ale też nie wydaje się, żeby jakoś specjalnie go zamykano. Więc raczej powinniśmy pytać Sigmy czy Samyanga, czemu jeszcze tematu nie ruszyli.
Dobrze to ująłeś @Amdadi że Nikon Z to system półotwarty.
Ale moim zdaniem jest celowo częściowo zamykany przez Nikona.
Bo sprzedaż powiedzmy ich stałek by mocno spadła. Na grupie Nikonowskiej ludzie mocno narzekają że są zupełnie pozbawione charakteru. Gdyby pojawiły się te fantastyczne stałki Samyanga i Sigmy Art to ludzie by je kupowali.
Podobnie by było z Sigmą 24-70 2.8 Mark II vs Nikon Z 24-70.
G2 najpewniej jest dostępne bo rebrandowane G1 już nie jest produkowane (tak zakładam).
Tak a propos ciekawych stałek, to szkoda że Meike AF 85/1.4 FF nie ma polskiej dystrybucji, bo zbiera zaskakująco dobre opinie w obcojęzycznych testach
Teraz tylko czekać na Z50 II, który mógłby być fajnym aparatem do filmowania, ale nie będzie bo pewnie nie będzie IBIS...
@gamma
'pewnie nie IBIS'
Jesteś pewien, że spełni inne Twoje oczekiwania, cytuję:
'No właśnie sęk w tym, że nie ma ani jednego małego aparatu do filmowania, który by spełnił wszystkie oczekiwania w stopniu podstawowym (zadowalającym).
Albo są cropy, albo line skipping (teraz rzadko ale nadal się zdarza), albo problemy z AF, albo brak klatkaży, albo zrypane kodeki, albo brak stabilizacji, albo słaba bateria, albo brak gibanego ekranu, albo brak obiektywów, albo brak profili log.'
:-)
...albo brak pomysłu na film. :P
Canon z ostatnich linków ma 46% rynku...
Po co uwalniać?
Robią ala Leika a fani i tak kupią, Pro też bo mają poważne sprzęty,
uważam że Canon się okopał na tronie i bez zmiany technologi miejsca nie odda.
"wyróżniający się światłosiłą f/1.4"
A z czegóż to tak się wyróżnia tą swiatlosila?
Spośród innych 50mm?
Dlaczego Ci od sloganow tak lubią rozwolnienia...
Jak się jest liderem, to z pięćdziesiątek daje klientom do wyboru link
a jak się stara gonić to link
link
@BlindClick
'A z czegóż to tak się wyróżnia tą swiatlosila?'
Z kategorii cenowej - zwykle 1.4/50 jest w innej/wyższej kategorii cenowej niż 1.8/50, tu jest zupełnie odwrotnie. No i waga jest wyjątkowo niska.
@Ryzbor, a ARTy to niby mają charakter? Są bardzo ostre i oferują płytką GO, ale charakteru nie mają. Więc z tym narzekaniem u Nikona to po prostu narzekanie jak wszędzie, taka popularna cecha u fotografów ;)
Aha, wiem o czym piszę - mam dwa ARTy (85 i 135) oraz Nikkora 105/1.4 i to właśnie ten Nikkor ma charakter.
Optically, the lens comprises 10 elements in 7 groups, including one aspherical element, and has a 9-bladed aperture. This makes it optically simpler than the F1.8 S lens and it lacks that Nano Crystal Coatings of the premium model. It has a minimum focus distance of 0.37m (14.5") and a maximum magnification ratio of 0.17x.
Na Amazonie, 550 GBP. I to nie jest linia S, tylko zwykła, nazwana klimatyczna. ;)
Nikon zaleca do filmowania, czyli zakładam że rozdzielczość będzie obniżona.
No i ma długość 85mm.
Czyli to zwykła 50 f1. 4, inflacja robi swoje...
To teraz dolicz inflację
do Sony Zeiss Sonnar T* FE 55 mm f/1.8 ZA
który ponad 10 lat temu [16.10.2013] zaprezentowano za 1000$
...f/1.8
-Ile to dzisiaj?
link 1350$ ?
-za 55/1.8
i 7 soczewek" ?
: ))
Tymczasem rynek odpowiada
link
Oj tak
link
Ale na szczęście mamy patenty...
Witam
Patrząc na napis na plastikowej obudowie 50/1.4
dla mnie rozczarowuje
lecz w czas plastiku i gonienia nie w kierunku poprawności
optycznej tylko w kierunku jak najmniejszego jak najlżejszego
chyba znajdzie nabywców .
Za stary jestem .. tęsknię za czasami kiedy body nie miały wielu
cyfrowych korekcji a jakość optyczną tworzyła konkretna konstrukcja
obiektywu . Dziś mało kto się przejmuje Aberracją , Dystorsją , Winietowaniem itd ... bo po co guzik wszystko naprawi ..
Choć co pewien czas trafiają się jeszcze wisienki na torcie.
Pozdrawiam serdecznie