Sigma A 28-45 mm f/1.8 DG DN - zdjęcia przykładowe
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Sigma A 28-45 mm f/1.8 DG DN podpiętym do aparatu Sony A7R IIIa. Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy poziom wyostrzania i kompresji.
Zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/2.2, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 20.94 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 40 mm, f/1.8, exp. 1/1600 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.16 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 33.25 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 28 mm, f/1.8, exp. 1/5000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 31.47 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 31.69 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 40 mm, f/10.0, exp. 1/125 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 34.97 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/2.8, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 32.94 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.47 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 35 mm, f/3.5, exp. 1/1000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 35.53 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 28 mm, f/1.8, exp. 1/5000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 31.41 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 28 mm, f/2.8, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 34.25 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 28 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 35.22 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 41 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 23.63 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/1.8, exp. 1/500 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 20.06 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 28 mm, f/2.0, exp. 1/6400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 31.09 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/2.0, exp. 1/4000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.16 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 28 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 34.25 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.69 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/1.8, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 21.59 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 28 mm, f/2.0, exp. 1/5000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.56 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 28 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.94 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 35.38 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/1.8, exp. 1/125 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 21.47 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 40 mm, f/2.0, exp. 1/6400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 19.03 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/2.5, exp. 1/4000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.78 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/5.0, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.34 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/1.8, exp. 1/500 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 20.09 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/1.8, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.34 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 35 mm, f/1.8, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.25 MB |
Aparat: Sony A7R IIIa
Parametry: 45 mm, f/1.8, exp. 1/320 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 20.34 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Brzytwa! Ja w centrum od f1,8 do f4 nie jestem w stanie rozróżnić, a brzegi kadru niewiele się różnią. Coś czuje że jedyna jego wada, to będzie winieta.
Super ostry + spora winieta. Bokeh jak dla mnie bardzo ładny. Plus dla Sigmy.
@Gabrych
Do wad na pewno niektórzy zaliczą też gabaryty i masę.
Poza tym na 45 mm widać sporą dystorsję.
Reszta chyba zgodnie z oczekiwaniami: świetna optyka kosztem winietowania.
@ryszardo nie zaliczą, bo obiektyw ma unikalne parametry.
Winieta winietą, a tu przecież najważniejsza jest nowa skrzynka...
Na zdjęciach kamienic widać, że przy 4.0 winieta jakby znikała.
@Gabrych
Nie pisałem kto konkretnie. Dla niektórych rozmiary i masy tego obiektywu są jego wadą. Na przykład dla mnie. Unikalne parametry nie zmniejszają masy. Wystarczy jeszcze jedna osoba (która gdzieś na świecie się chyba znajdzie), żeby była liczba mnoga i moje twierdzenie było prawdziwe ;-)
o żesz !
No ale nikt rozsądny nie wątpił...
winieta - na pełnym świetle i szerokim końcu - całkiem potężna; mimo to, bez wątpienia dobry obiektyw, ma pełnym świetle, na brzegu trochę słabiej, ale nieznacznie; tak "na oko".
tyle, że obiektyw wielki, ale jak kto lubi szpanować wielkim aparatem, to wystarczy jak nabędzie małego Sony A7C lub CR i będzie też okazale ale wagowo jeszcze bez męki.
Nowa skrzynka jest super
Rekordów rozdzielczości nie widzę, ale jest bardzo dobrze. Zabrakło zdjęć przykładowych we wnętrzach a to tam ten obiektyw z tym światłem będzie miał przewagę.
@JdG
'ale jak kto lubi szpanować wielkim aparatem, to wystarczy jak nabędzie małego Sony A7C lub CR'
Nie chciałeś napisać 'wielkim obiektywem'? :-)
Ja lubię inny zestaw - E-M1X i mZuiko 1.8/45. Obiektywu nie widać :-)
Winieta w jasnych obiektywach może być oznaką dobrej przepuszczalności światła w środku kadru, w przeciwieństwie do podobnych obiektywów, ktore mają gorsze powłoki. Swoją drogą brakuje mi pomiaru i porównania takiego parametru, a jest ważny dla jakości obrazu. Mamy teraz masę obiektywów jak Viltrox, które niekiedy wypadają świetnie w testach, a w praktyce mogą być ciemniejsze nawet od mniejszych przysłon. Na razie najlepszą przepuszczalność jaką widziałem w testach ma Voigtlander 50 mm f1, oczywiście z ogromną winietą.
Swoją drogą że Sigma robi takie potworki na pełną klatkę to jest wspaniałe, ale gdzie się podziały zoomy APSC 1.8?
> Nie chciałeś napisać 'wielkim obiektywem'? :-)
ludzie postrzegają całość, więc nie ma co bawić się w szczegóły
> Ja lubię inny zestaw - E-M1X i mZuiko 1.8/45. Obiektywu nie widać :-)
polecam mZuiko 1.8/17 - będzie jeszcze bardziej ekstrawagancko a sam obiektyw nieco bardziej uniwersalny i nieco wygodniejszy w użyciu.
Mobilny zastępca skrzynki
link
lub link
Czyli Hello Kitty poszło w odstawkę
:)
Brakuje takich szkieł pod APS-C. Co poszło nie tak z Sigmą 18-35/1.8?
Kolejny dziwoląg do niszowych zastosowań. Jak nie jesteś koniecznie ograniczony do jednego szkła to lepiej kupić 3 stałki.
Z Sigmą 18-35/1.8 wszystko poszło świetnie. Gdzieś chyba w zeszłym roku twierdzili, że chcą ją odświeżyć. Miejmy nadzieję, że ten nie jest w zamian.
20-60 1.8 poproszę
Heh.... W 10 kg pewnie się zmieszczą :)
@brt
Jeśli śluby nazywasz niszowym zastosowaniem...
Amator79, masz za to Panasonika 10-25/1.7. Większy zakres i lżejszy, ale pod mniejszą matrycę.
Gordon Laing link
@rockatansky
Niby tak,
ale:
-za wyjątkiem Viltrox 28/1.8 nie ma link -ciekawe czy jest równie ostry jak Sigma?
-waga zestawu trzech jest porównywalna link
cena -nie, ale jakby zmienić markę
link
-i 28 i 50mm nie są zbyt ostre
Czy mnie oczy myla....
do skrzynki czerwonej dobudowali dom,
Arku gratulacje szybkiego dzialania, a mialo byc ze do 75 m nie trzeba pozwolenia na budowe
Cieszę się z powrotu modelki, nieodzownej do testowania szkieł portretowych jak i tej Sigmy, która jest zaprojektowana z myślą o kinematografii gdzie precyzyjne kadrowanie jest nieodzowne a gdzie gabaryty i waga są drugorzędne.. Widziałoby mi się fotki modelki na powiedzmy trzech ogniskowych z tego samego miejsca i drugiej serii przy zachowaniu tej same skali modelki przy trzech odległościach. Najchętniej zaczynając od medium close-up. Oczywiście na pełnej przysłonie by móc ocenić głębię ostrości i rozmazanie tła.
Viltroxy są duże i ciężkie i mają słabe powłoki. Bywają bardzo ostre, ale to nie wszystko. Jeśli by przymknąć oko na kontrolę jakości optyki, to Sigma oferuje wciąż bardziej kompletne produkty. U Northropów trafiła się sztuka, która byłą ostrzejsza niż Stałki Sigmy, Zakładam, że to przez wahniecie jakości, ale mimo wszystko imponujące. 18-35 też zaszokowała ostrością na otwartej przysłonie, gdy była nowa.
@zbytek33
To pewnie ta słynna różnica w renderingu ;)
Czy to jest FF ?
@sektoid taaa, robi wrażenie c'nie? Jak dla mnie jest to obiektyw głównie do robienia wrażenia, do noszenia już niekoniecznie. Ale są różne potrzeby i Sigma na pewno je zbadała przed wypuszczeniem tego obiektywu.
Canon 24-70 - 900g
Canon 28-70 - 1400g
Sigma 28-45 - 950g
Tamryang 35-150 1200g
Tak źle nie jest. To chyba kwestia tego, że Soniaki są małe, ale z gripem idzie przeżyć. Może nie cały dzień festiwalu, ale jedna sesja, bądź video spoko.
Patrzę na liczby i wielkość i waga są jak lustrzankowy 24-70 2.8 z reduktorem-adapterem.
@ryszardo
Przyznaję, masa i rozmiar szkła nabierają znaczenia, głównie z wiekiem... Kiedyś biegałem po dżungli z 25 kg sprzętu na plecach i nie miałem z tym problemu. Dziś, ponad dwadzieścia lat później mój ośmiokilogramowy plecak 'na zwierzęta' mocno mi już doskwiera czasami...
@rhalf
Gdyby to był odpowiednik 24-70 z reduktorem ogniskowej, to by była rewelacja. Niestety zakres jest dużo mniejszy na obu końcach. 28-70/2.0 uważam za dużo praktyczniejsze szkło mimo większej masy (która jest jego największą wadą).
Ogólnie zdecydowanie nie lubię zoomów o zakresie mniejszym, niż x2 (najgorszym przykładem jest chyba Sony 16-25).
@maxbrindle
Dla mnie to nie kwestia wieku, a zastosowania. Ja często chodzę z aparatem po górach i pojawia się pytanie: brać cięższy sprzęt foto dający większe możliwości czy iść dalej, wyżej i szybciej. W innych zastosowaniach często podobnie. To jest dylemat możliwości kontra ograniczenia. Ten obiektyw jest moim zdaniem dość ciężki w stosunku do możliwości, które najbardziej ogranicza zakres ogniskowych.
To szkło ma moim zdaniem największy sens dla filmowców, którym nie jestem.
Do reporterki za mały zakres jako jedyny obiektyw, a do innych zastosowań już wolałbym dwie stałki, które mogą być lżejsze i pozwolą dobrać szerszy zakres (na przykład 20mm + 50mm).
@ryszardo "Niestety zakres jest dużo mniejszy na obu końcach"
na OBU ?
@ryszardo,
A nie, przepraszam, porównywałeś początkowo tylko do 24-70. Wzmianka o 28-70 mnie zmyliła, ale ona była później.
W takim ujęciu właściwie się zgadzam z tym punktem widzenia,
"Ja często chodzę z aparatem po górach i pojawia się pytanie: brać cięższy sprzęt foto dający większe możliwości czy iść dalej, wyżej i szybciej"
No właśnie, natomiast w tym kontekście raczej bym wybrał starszą 24-35/2.0 niż 28-45/1.8.
W sumie fajnie, że wybór jest coraz szerszy, co oczywiście ten wybór utrudnia ...
@maxbrindle
"mój ośmiokilogramowy plecak 'na zwierzęta' mocno mi już doskwiera czasami.."
Mnie czternastokilowy trochę w tym roku przeczołgał w Tatrach, ale było lepiej niż się obawiałem i lepiej niż rok temu. Tylko kolano ma inne zdanie ;-)
Przy czym w tych 14kg było tylko 2kg sprzętu foto, po bardzo ostrej selekcji wyleciał tym razem nawet tele 100-400 - no i oczywiście kilka okazji zdjęciowych się zmarnowało. Gdyby nie błędy taktyczne w przygotowaniach, mógłbym nie brać śpiwora i zaoszczędzić masy na wzięcei tej Sigmy... Obiecuję sobie, że za rok zamieniam Sigmę na rf100-400, który jest znacznie lżejszy (i ciemny, ale coś za coś) , no chyba że jakaś wygrana w gry losowe pozwoli mi na zakup rf 100-500... albo Sigmy 500/5.6 FE ...