Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix S 18-40 mm f/4.5-6.3

Panasonic Lumix S 18-40 mm f/4.5-6.3
8 października
2024 16:00

Zapowiadany przy okazji premiery bezlusterkowca Lumix S9 pełnoklatkowy obiektyw Panasonic Lumix S 18-40 mm f/4.5-6.3 został dziś oficjalnie zaprezentowany.

INFORMACJA PRASOWA

Panasonic wprowadza na rynek najmniejszy i najlżejszy* na świecie
obiektyw zmiennoogniskowy: LUMIX S 18-40mm F4.5-6.3 (S-R1840)

Panasonic ma przyjemność zaprezentować nowy obiektyw LUMIX S 18-40mm F4.5-6.3 oparty na standardzie systemu L-Mount. Nowy LUMIX S 18-40mm to najmniejszy i najlżejszy* na świecie obiektyw zmiennoogniskowy, ważący około 155g/0,34lb. Zaprojektowany został jako kompaktowe i lekkie uzupełnienie pełnoklatkowej linii obiektywów z serii LUMIX S. Obiektyw obejmuje ogniskowe od ultraszerokiego kąta 18mm do standardowych 40mm, z minimalną odległością ostrzenia wynoszącą 0,15m/0,49ft, co daje możliwość uchwycenia zarówno rozległych krajobrazów i budynków, jak i portretów w naturalnej perspektywie.

Dodatkowo, obiektyw oferuje wysoką jakość wideo, której oczekuje się od LUMIX, z efektywnym tłumieniem oddychania obiektywu.

Najmniejszy i najlżejszy* obiektyw zmiennoogniskowy na świecie

  • Zaprojektowany tak, aby był kompaktowy i przenośny, o wymiarach φ67,9 x 40,9 mm** i lekkiej wadze 155g.
  • Doskonały partner dla kompaktowego, pełnoklatkowego aparatu LUMIX S9.
  • Solidna i niezawodna konstrukcja odporna na kurz, zachlapania i mróz, z powłoką fluorową.

Unikalna ogniskowa 18-40mm

  • Ultraszeroki kąt 18mm pozwala na uchwycenie rozległych krajobrazów, natomiast standardowa ogniskowa 40mm idealnie nadaje się do zdjęć o naturalnej perspektywie.
  • Możliwość rozszerzenia zakresu ogniskowych od 18 do 120mm dzięki funkcji Hybrid Zoom w aparacie LUMIX S9.

Idealny zarówno do filmowania, jak i fotografii

  • Doskonała wydajność zarówno przy robieniu zdjęć, jak i kręceniu wideo, z możliwością rejestrowania w wysokiej rozdzielczości i z pięknym efektem bokeh.
  • Skutecznie tłumi oddychanie obiektywu, powodujące zmiany pozycji ostrości, co wpływa na zmianę kąta widzenia.

Panasonic Lumix S 18-40 mm f/4.5-6.3

*Stan na 8 października 2024 r. Wśród wymiennych, kompatybilnych z autofokusem obiektywów zmiennoogniskowych do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych.
**Najcieńszy na świecie z długością wynoszącą zaledwie 40,9 mm po wsunięciu.
• L-Mount jest znakiem towarowym lub zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG.
• Projekt i specyfikacje mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia.


Komentarze czytelników (38)
  1. rockatansky
    rockatansky 8 października 2024, 16:11

    Dlaczego szanowna redakcjo nie podajecie ceny? Konkurencja o niej informuje.

  2. f8@24mm
    f8@24mm 8 października 2024, 16:17

    Canon im to projektowal, ze takie ciemne jak w *?

  3. człowiek
    człowiek 8 października 2024, 16:33

    Witam

    f8@24mm
    to 100 stopni kąta widzenia na FF te F4,5 to ratowanie przed
    potężnym winietowaniem . Które przy tym maleństwie i tak chyba będzie.

    Optyczne czy wiecie że nie macie w teście żadnego obiektywu
    serii S ( szarego czy czerwonego ) Lumixa ?

    Pozdrawiam serdecznie

  4. Gabrych
    Gabrych 8 października 2024, 16:35

    @człowiek Wiedzą. Mieli nawet wielokrotnie w redakcji Panasonica 50mm 1,4 i go nie przetestowali :)

  5. JarekB
    JarekB 8 października 2024, 16:42

    @f8@24mm

    Porównaj wagomiarę owego Panasa z jasnym obiektywem:

    link

  6. vulkanwawa
    vulkanwawa 8 października 2024, 16:46

    @ f8@24mm
    Podaj jakiś obiektyw mniej wiecej w tych rozmiarach (wagę nieistotna) i podobnych ogniskowych z lepszym światłem na pełną klatkę.

  7. ES
    ES 8 października 2024, 16:53

    @Gabrych
    No szkoda. L-mount póki co to nie jest hit sprzedaży w Polsce ale mimo wszystko tych 50tek sprzedało się u nas wiele więcej niż innych wynalazków tu testowanych więc wypadałoby raz do roku coś wziąć na warsztat z tego systemu.

    Co do tego obiektywu...po co to komu? Ni to będzie ostre, ni jasne. Kolejna zaślepka.

  8. f8@24mm
    f8@24mm 8 października 2024, 17:00

    zgoda, jak na pelnoklatkowy obiektyw to to nie jest szokujaco ciemno. a 150g w tym zakresie ogniskowych to jest bardzo malo.

    do S9 ma sens. do wiekszego korpusu dobre jako szklo awaryjne (wrzucic w plecak, bo a nuz sie cos szerokiego trafi)

  9. 3xN
    3xN 8 października 2024, 17:04

    Przymknie się go do f5.6 czy f8 i będzie okay.
    Ten maluch mi się bardziej podoba niż naleśnik 26/f8 🤦‍♂️
    czy Sony FE 28-60 mm f/4-5.6.

  10. Gabrych
    Gabrych 8 października 2024, 17:05

    @ES jakbym nie miał już 20-60mm (swoją drogą też warty testu) to bym go rozważył, a tak to już chyba nie ma sensu. Mogą jednak trafić na wtórny tanio, bo będzie sprzedawany w zestawie.

  11. Wojt_wro
    Wojt_wro 8 października 2024, 17:26

    Typowe szkło dla vloggerów, małe, lekkie, niespecjalne jasne, szeroki kąt aż do streetu, Do S9 całkiem fajnie pasuje. Taka sama filozofia jak Sony PZ 10-20 mm f/4 G, tyle że tamten pod APSC, a tu pełna klatka... i to mniejsze ...i tańsze. Fajne szkiełko, jak ktoś lubi vlogować.

  12. Arek
    Arek 8 października 2024, 17:33

    Redakcja z chęcią rozważyłaby testy optyki systemu Lumix S, ale do tanga trzeba dwojga. Żeby takie testy przeprowadzić, musielibyśmy mieć na stałe w redakcji Lumiksa S1R z jakimś ostrym szkiełkiem, a potem, żeby wypracować sobie opinię o maksymalnych osiągach i poziomach przyzwoitości w systemie zrobić testy kilku stałek typu 1.4/50, 1.8/35, 1.8/85 i 1.8/24. Dopiero wtedy bylibyśmy gotowi opublikować te materiały i robić kolejne testy. Nie muszę Wam mówić, że to ogrom pracy.

    Nasze moce przerobowe są jednak ograniczone, a liczba testów zawsze była i jest proporcjonalna do nakładów reklamowych danej firmy na naszym portalu. Firmy nigdy nie mogły wpływać na wyniki testów, ale mogły wpływać na ich liczbę. Prowadziliśmy w tej sprawie rozmowy z polskim oddziałem Panasonika, w pewnym momencie, poprzez LensTip, sprawę próbował nawet rozruszać Panasonic USA, ale jakoś nie poszły za tym kolejne kroki i sprawa się rozmyła.

    Ja bym z chęcią zatrudnił w redakcji 2-3 kolejne osoby i robił więcej testów. Ale przy obecnych nakładach i obecnej sytuacji rynkowej, w rok poszlibyśmy z torbami i nie mielibyście żadnych testów, nie tylko tych systemu Lumix S.

  13. PDamian
    PDamian 8 października 2024, 17:40

    @rockatansky
    "Dlaczego szanowna redakcjo nie podajecie ceny? Konkurencja o niej informuje."

    -Dlaczego nie zacytujesz, i muszę guglać?

    "Szkło debiutuje na rynku w cenie 2499 zł"*

    -miejmy nadzięję że w zestawach duużo taniej

    "stając się jednym z najbardziej przystępnych pełnoklatkowych zoomów."*

    -nie ważne że ciemny jak d...

    i że nie będzie ostry
    -bo kompaktowy
    -bo f/4,5-6,3
    -bo RAPTEM: 8 soczewek w 7 grupach

  14. vulkanwawa
    vulkanwawa 8 października 2024, 17:47

    Może ktoś z użytkowników pożyczy wam do testów ? Kto ma ? 🙃

  15. człowiek
    człowiek 8 października 2024, 17:57

    Witam

    @arek
    biorąc pod uwagę złotą zasadę że celem każdego biznesu
    jest osiągnięcie zysku
    w pełni rozumiem Was .
    I trzymam kciuki za lepsze czasy

    Pozdrawiam serdecznie

  16. ES
    ES 8 października 2024, 18:00

    Zbyt dużo tęgich umysłów w marketingu Panasonic to jednak nie ma. Kilka, kilkanaście tysięc złotych szybko by im się zwróciło z nawiązką zwłasza, że Lenstip ma zasięg ogólnoświatowy. Widać - wiedzą lepiej.

  17. Hubert Multana
    Hubert Multana 8 października 2024, 18:36

    Jak chciałem nawiązać kontakt z działem marketingu Lumix żeby pokazywać ich produkty na swoim YouTube to usłyszałem, ze nie ma działu marketingu Lumix.

    To by sie wszystko zgadzało xD

  18. JarekB
    JarekB 8 października 2024, 18:54


    'nie ważne że ciemny jak d..'

    *nieważne

    Tu wprawdzie taka sama ciemnica, ale za to 11 soczewek...
    link

    Dobrze, że chociaż 4 lata po premierze, to przynajmniej tani jak barszcz
    link

    Panasonic w dniu premiery 2.499 (lub 480 USD), a powyższy w dniu premiery 400 USD.

  19. PDamian
    PDamian 8 października 2024, 19:13

    Prawdopodobnie w Nikonie projektują kretyni,
    bo potrzebowali 11 elementów w 10 grupach dla 24-50/4-6.3
    gdy w Panasonic wystarczyło 8 soczewek w 7 grupach dla 18-40/4.5-6.3
    [duużo trudniejszego]

    -cóż za marnotrawstwo zasobów naszej matki Ziemi...
    ;)

  20. JarekB
    JarekB 8 października 2024, 19:23

    11 elementów do takiej samej ciemnicy... Straszne marnotrawstwo. Pozytywne jest, że te 11 soczewek sprzedawane jest bardzo tanio. Taka Lajka pakuje 8 soczewek do Summarita 1.4/35, jest jasna, no i ma sporą wydajność z soczewki, bo opycha to za 6k USD.

  21. leszek3
    leszek3 8 października 2024, 20:13

    Widać swego czasu Canon z eLką 17-40 był wizjonerem...

  22. mihmih
    mihmih 8 października 2024, 22:00

    Fajny. Niedawno kupiłem A7c ale rozważałem s9. Nie zdecydowałem się tylko ze względu na brak takiego naleśnika.

  23. lord13
    lord13 9 października 2024, 06:50

    Szkoda że o takich szkłach jak ten tutaj czy 20-60 Panasonic nie pomyślał z 7-10 lat temu do m4/3. I nie, 10-25/1.7 to nie jest alternatywa.

  24. JarekB
    JarekB 9 października 2024, 08:12

    W systemie jest jednak 9-18 Olympusa, który jest nieco jaśniejszy i dłuższy... To oczywiście 2 oddzielne firmy, ale jednak starały się wzajemnie nie kanibalizować.

  25. lord13
    lord13 9 października 2024, 09:30

    @JarekB
    Pisałem o czymś, co zaczyna się od UWA i sięga przynajmniej okolic standardu. 9-18 też tu nie jest alternatywą i tego typu obiektywy są praktycznie w każdym systemie. Od dawna pisałem, że obiektyw kitowy zaczynający się gdzieś między 8 a 10 mm i kończący między 25 a 35 mm (w m4/3) byłby dużo ciekawszy niż oklepane 14-42 lub 12-32. Wiem że jest Olek 8-25/4, ale raz że też powinien być kilka lat wcześniej, a dwa że mówię o prostszym szkle, które nie musi mieć stałego światła i wyżyłowanych parametrów, za to mogłoby być mniejsze i tańsze.

  26. lord13
    lord13 9 października 2024, 09:32

    @JarekB
    "ale jednak starały się wzajemnie nie kanibalizować"

    A tutaj to nieprawda, bo jest całkiem sporo szkieł od Olka i Panasa o bardzo zblizonych parametrach.

  27. JarekB
    JarekB 9 października 2024, 10:00

    Najpierw piszesz, że Panas powinien zaoferować odpowiednik 18-40 na m4/3, a jak podaję Tobie przykład niemalże identycznego Olka 9-18, to wtedy od razu przeskakujesz na 8/10-25/35... Tą metodą można przerzucać się argumentami bez końca. Jak już obiektyw jest, to wtedy jest za ciężki/za jasny/za 'whatever', a wszystko to systemie, który ma wagon obiektywów w ofercie i prawdziwie micro-udział w sprzedaży i to z tendencją spadkową. To nie brak zooma X powodował, że system nie zdobył świata.

    'całkiem sporo szkieł od Olka i Panasa o bardzo zbliżonych parametrach.'
    Też napisałem, że się starali, a nie że w 100% nie kanibalizowali. Jest trochę podobnych stałek, ale w zoomach się różnią zakresem/światłem.

  28. vulkanwawa
    vulkanwawa 9 października 2024, 10:21

    Jest coś podobnego dla Sony E Full Frame o podobnym zakresie i gabarytach ?

  29. 3xN
    3xN 9 października 2024, 10:21

    @lord13
    "Szkoda że o takich szkłach jak ten tutaj czy 20-60 Panasonic nie pomyślał z 7-10 lat temu do m4/3."

    Racja, ale nie jest tajemnicą, że
    - mały odsetek ludzi robi zdjęcia aparatami,
    - z tej grupy spora część fotografuje kitami,
    - zostaje więc bardzo mała grupa, która ma potrzebę posiadania obiektywu UWA-Standard,
    - do tego dochodzi niszowość m43.

    Więc czy dla tej małej garstki użytkowników m43 opłacałoby się wyprodukować niewyżyłowany obiektyw UWA-Standard zamiast drogiego 8-25/4, przy obecności Olka 9-18 i Panasa 8-18?
    Według mnie: szkoda, ale nie.

    8-25/4 dał Olympusowi pewnie wyższą marżę, a ci co chcieli/potrzebowali, to go kupili.

  30. vulkanwawa
    vulkanwawa 9 października 2024, 10:39

    Właśnie wczoraj Panasonic S9 dostał w najnowszym firmware zniesienie limitu nagrywania video więc tym obiektem do vlogiwania pełna klatka z open gate to zapowiada się na hit. Oprócz tego nowe funkcje autofokusu , śledzenie pojazdów, samolotów itp.

  31. lord13
    lord13 9 października 2024, 10:41

    @JarekB
    "Najpierw piszesz, że Panas powinien zaoferować odpowiednik 18-40 na m4/3"

    Pisałem o dwóch szkłach, tym lub 20-60, gdzie ten drugi uważam za ciekawszy.

    "a jak podaję Tobie przykład niemalże identycznego Olka 9-18"

    No i napisałem, że te 18 mm na długim to za krótko, a zoom UWA kończący się na odpowiedniku 35 mm jest praktycznie w każdym systemie.

    "to wtedy od razu przeskakujesz na 8/10-25/35..."

    Napisałem że tego typu szkła, czyli jakieś 9-25/3.5-5.6 albo 10-30/3.5-5.6 to byłaby naprawdę fajna opcja jako podstawowy, niewielki, względnie tani obiektyw.

    "Jak już obiektyw jest, to wtedy jest za ciężki/za jasny/za 'whatever"

    Czyli lepiej nie mieć wyboru niż mieć?

    "który ma wagon obiektywów w ofercie i prawdziwie micro-udział w sprzedaży i to z tendencją spadkową"

    Może byłby większy, gdyby w m4/3 nie powielali bez sensu zakresow pełnoklatkowych, próbując kompensować wielkość matrycy jasnoscia szkieł, a podeszli bardziej nieszablonowe. Tylko 2-3 lata temu to już było nieco za późno.
    A czy jeden zoom może zmieniać sytuację? Wielu użytkowników wybierało L-mount właśnie ze względu na 20-60.

  32. lord13
    lord13 9 października 2024, 10:46

    @3xN
    "z tej grupy spora część fotografuje kitami"

    Dlatego właśnie napisałem że prosty, tani 9-25 czy 10-30 (jak Panas 20-60) powinien być kitem i to powinno być dawno temu.

  33. towner
    towner 9 października 2024, 10:49

    Konkurencja nie ma czegoś takiego, jakkolwiek obrazowanie panasoniców jest trochę zbyt sztuczne jak dla mnie, ale z tym obiektywem system wygląda ciekawiej.

  34. vulkanwawa
    vulkanwawa 9 października 2024, 12:03

    @towner a jakie aparaty cyfrowe nie dają zbyt sztucznych zdjęć ?

  35. lord13
    lord13 9 października 2024, 12:38

    @JarekB
    A jeszcze to mi umknęło ;)

    "Też napisałem, że się starali, a nie że w 100% nie kanibalizowali. Jest trochę podobnych stałek, ale w zoomach się różnią zakresem/światłem"

    No to przecież podałem przykład, który rozniłby się światłem, to stwierdziłeś że jest jedno szkło f/4 i to powinno wystarczyć.
    Poza tym Twoje powyższe stwierdzenie wciąż jest nieprawdziwe. Praktycznie w każdej kategorii zoomów (UWA, uniwersalne i tele) można podawać przykłady szkieł Olka i Panasa, które albo mają identyczne parametry, albo bardzo, bardzo zbliżone.

  36. BlindClick
    BlindClick 9 października 2024, 12:40

    Ciemno bo lekko, 18 40 to od szerokiego kata do prawie 50mm...
    Panas też ma 20 60 w 350g.
    Uwqzam że bardzo sensownie rozplanowana Opcja.

    Ciemny to ciemny, ale ilość elementów może przełoży się na jakość...
    Ma być nastawiony na filmowanie...
    Może też Panas zrobi 18 80 f4 w 350g, hehe.

  37. JarekB
    JarekB 9 października 2024, 14:16

    @lord13
    ' Praktycznie w każdej kategorii zoomów (UWA, uniwersalne i tele) można podawać przykłady szkieł Olka i Panasa, które albo mają identyczne parametry, albo bardzo, bardzo zbliżone.'

    Nie, nie można, i to nie tylko na forum sprzętowym pełnym dyskusji o różnicy między 20 a 24mm, między 3,5 a 4,0, gdzie każdy obiektyw o nietypowej ogniskowej jest kontestowany, że mógł być szerszy, dłuższy, jaśniejszy, itp.

    'to stwierdziłeś że jest jedno szkło f/4 i to powinno wystarczyć'
    Nie, nie stwierdziłem.

    'Wielu użytkowników wybierało L-mount właśnie ze względu na 20-60.'
    Nie masz na to żadnych dowodów, a sformułowanie 'wielu' może oznaczać 10 osób z 15 znanych Tobie fotografów lub 100.000 z populacji światowej. Słowem 'wielu' możesz opisać wszystko, to jest kompletnie niewiarygodne i niesprawdzalne. Nie znasz motywacji kupujących, równie dobrze mogę napisać, że wielu zdecydowało się na bagnet L, bo chce wykorzystać baterię szkieł Sigma lub dostało w prezencie szkła Leica.

    I nie, w m4/3 w szkłach kitowych nie ma (niemal) żadnego znaczenia, czy zaczyna się od 12 czy od 10. Nie dla nabywców szkieł kitowych m4/3, wśród których były min. 12-32, 12-50, 12-60. Jeżeli dostajesz w zestawie zasięg 24-120 to masz w ręce spacerowego zooma, który pokrywa niemal wszystkie potrzeby. Chcesz dużo szerzej? Pakujesz do torby 130g Panasa 1.7/9 albo robisz dwa kroki w tył. W tym malutkim 18-40 cenna jest wyłącznie UWA i to rzadko.

  38. RobinsonR66
    RobinsonR66 9 października 2024, 16:13

    @Arek - dzięki za jasne info! Szkoda ale L to chyba jedna z bardziej nie docenionych marek na naszym rynku. Patrzac szczegolnie na Sony.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.